Lista: Potwierdzenie klientów

Aplikacja Lista: Potwierdzenie klientów umożliwia przeglądanie danych klientów B2B, którzy zostali zaimportowani do systemu Comarch ERP Enterprise z systemu zewnętrznego za pomocą aplikacji Import partnerów lub Import dokumentów. Umożliwia także filtrowanie danych oraz eksport wyników wyszukiwania do pliku.

Główną funkcją aplikacji jest możliwość akceptacji lub odrzucenia klientów zaimportowanych z danego systemu zewnętrznego w celu udostępnienia ich dla innych procesów po stronie systemu Comarch ERP Enterprise. Między innymi, aby możliwe było zaimportowanie do systemu zamówienia sprzedaży stworzonego przez klienta np. w sklepie internetowym, musi on mieć status Dostępny.

Domyślnie klienci importowani do systemu Comarch ERP Enterprise mają status Zablokowany. Aby klienci zaimportowani do systemu mieli status Dostępny, w kanale sprzedaży, na zakładce B2B należy zaznaczyć parametr Potwierdzenie klienta. Odznaczony parametr powoduje automatyczne nadanie statusu Zablokowany dla importowanych klientów B2B.

Aplikacja działa z adapterami: Magento, Shopware, OXID e-Sales, Cloud, Comarch POS, oraz Comarch e-Sklep.

Opis aplikacji

Aplikacja składa się z nagłówka, sekcji umożliwiających filtrowanie zgodnie z dodatkowymi parametrami oraz obszaru roboczego.

Lista: Potwierdzenie klientów

Nagłówek

W nagłówku aplikacji typu Lista, poza przyciskami standardowymi, dostępne są przyciski z dodatkowymi funkcjami:

  • [Aktualizacja] – pozwala rozpocząć wyszukiwanie według określonych kryteriów
  • [Aktualizacja] -> [Aktualizacja] – pozwala wyświetlić do 1000 klientów zgodnych z kryteriami wyszukiwania. Jeśli liczba dopasowań przekracza tę liczbę, wyszukiwanie zostaje ograniczone do 1000 elementów i wyświetla się odpowiedni komunikat.
  • [Aktualizacja] -> [Aktualizuj (w tle)] – pozwala na wyszukiwanie obiektów w tle i wyświetlenie ponad 1000 pasujących klientów
  • [Aktualizacja] -> [Zatrzymaj] – zatrzymuje aktualizację w tle
  • [Aktualizacja] -> [Policz obiekty] – przelicza liczbę obiektów w obszarze roboczym, odpowiadającym aktualnym kryteriom wyszukiwania i wyświetla wynik jako informację. Wyniki wyszukiwania w tabeli zostają wyczyszczone.
  • [Oblicz i wyświetl sumy] – sumuje zaznaczone na liście wiersze, jeśli występują dane liczbowe (na przykład kwoty). Wynik wyświetla w wierszu przypiętym na dole tabeli obszaru roboczego.
  • [Oblicz i wyświetl sumy] -> [Wszystkie obiekty] – sumuje wszystkie elementy w obszarze roboczym
  • [Oblicz i wyświetl sumy] -> [Sumy grup(owe)] – pozwala na wyświetlenie sum grupowych
  • [Oblicz i wyświetl sumy] -> [Wybrane obiekty] – sumuje zaznaczone elementy
  • [Oblicz i wyświetl sumy] -> [Ukryj sumy] – ukrywa sumy w tabeli
  • [Eksportuj] – pozwala na wyeksportowanie wyników wyszukiwania
  • [Eksportuj] -> [Eksportuj wyświetlone obiekty] – wyświetla okno dialogowe, które pozwala na zdefiniowanie ustawień dotyczących eksportu obiektów do pliku PDF lub XLS

    Eksport obiektów
  • [Eksportuj] -> [Eksportuj obiekty zgodnie z kryteriami wyszukiwania] – otwiera aplikację w tle pozwalającą na wykonanie eksportu pozycji do systemowego repozytorium wiedzy w wybranym formacie

    Eksport obiektów zgodnie z kryteriami wyszukiwania
  • [Eksportuj] -> [Kopiuj link z kryteriami wyszukiwania] – otwiera okno dialogowe wyświetlające link z kryteriami wyszukiwania i umożliwia jego modyfikację

    Kopiuj link zgodnie z kryteriami wyszukiwania
  • [Wybierz akcję] – przycisk udostępnia dodatkowe akcje charakterystyczne dla aplikacji. W przypadku aplikacji typu Lista umożliwia zmianę statusu wskazanych klientów.
  • [Wybierz akcję] -> [Udostępnij] – pozwala zmienić status klienta na Dostępny. Zmiana ta pozwala na import zamówień złożonych przez klientów udostępnionych.

    Aktualizuj status klienta: Udostępnij klienta

W tym celu należy wskazać na liście obszaru roboczego klientów, których statusy mają zostać zmienione, a następnie wybrać przycisk [Udostępnij]. Zostanie otwarta aplikacja w tle Aktualizuj status klienta, posiadająca zakładki:

  • Ogólne ­– prezentuje ogólne ustawienia aplikacji i wyświetla informacje o niej
  • Ustawienia przetwarzania – na zakładce są dostępne ustawienia standardowe dla każdej aplikacji w tle

Aby zmienić status partnera, należy zaznaczyć opcję Tylko wybrane obiekty i wybrać przycisk [W tle].

  • [Wybierz akcję] -> [Blokuj] – pozwala zmienić status klienta na Zablokowany, jeśli jego status wyjściowy to Dostępny. Zmiana ta blokuje import zamówień klientów zablokowanych.

    Aktualizuj status klienta: Zablokuj klienta

W tym celu należy wskazać na liście obszaru roboczego klientów, których statusy mają zostać zmienione, a następnie wybrać przycisk [Blokuj]. Zostanie otwarta aplikacja w tle Zablokuj klienta, posiadająca zakładki:

  • Ogólne ­– prezentuje ogólne ustawienia aplikacji i wyświetla informacje o niej
  • Ustawienia przetwarzania – na zakładce są dostępne ustawienia standardowe dla każdej aplikacji w tle

Aby zmienić status partnera, należy zaznaczyć opcję Tylko wybrane obiekty i wybrać przycisk [W tle].

Status działania aplikacji w tle można zweryfikować w aplikacji Zlecenia przetwarzania.

Na standardowym pasku przycisków dostępna jest także rozwijana lista ze wszystkimi aplikacjami typu Lista dostępnymi w systemie.

W nagłówku aplikacji znajdują się pola umożliwiające filtrowanie wyników wyszukiwania według wyznaczonych kryteriów. Dostępne są pola:

  • Partner – pole umożliwia wybranie partnerów za pomocą identyfikatorów. Można również skorzystać z listy dostępnej pod przyciskiem [Pomoc uzupełniania wartości].
  • Nazwa – możliwe jest wyszukanie partnera także za pomocą jego nazwy określonej na karcie partnera lub w kanale sprzedaży
  • Hasło wyszukiwania – pole umożliwia wyszukiwanie partnerów za pomocą hasła wyszukiwania
  • Kod pocztowy – w polu można wprowadzić kod pocztowy adresu klienta w odpowiednim formacie, określonym w aplikacji Kraje
  • Kraj ­– pole umożliwia wskazanie kraju klienta. Wartości dla pola pobierane są z aplikacji Kraje i dostępne są pod przyciskiem [Pomoc uzupełniania wartości].
  • Miejscowość – w polu można ręcznie wprowadzić miejsce zamieszkania klienta, według którego mają zostać przefiltrowane dane klientów
  • NIP UE ­­– możliwe jest zawężenie wyników wyszukiwania do numeru NIP
  • Region – pole umożliwia użycie regionu zamieszkania klienta jako kryterium wyszukiwania
  • Rola partnera – z rozwijanej listy można wskazać role, które posiada wyszukiwany klient. Dostępne są opcje:
    • Kontakt – na karcie partnera partner ma zaznaczony parametr Kontakt w widoku Podstawowe
    • Klient – klient ma przypisaną rolę klienta
    • Dostawca – klient ma przypisaną rolę dostawcy
    • Pracownik – klient ma przypisaną rolę pracownika
    • Konkurent – na karcie klienta w widoku Podstawowe klient ma zaznaczony parametr Konkurent
    • Przedstawiciel – na karcie klienta w widoku Podstawowe klienta ma zaznaczony parametr Przedstawiciel
    • Osoba kontaktowa – partner ma rolę osoby kontaktowej
    • Spedytor – na karcie klienta w widoku Podstawowe klient ma zaznaczony parametr Spedytor
  • Ulica – pole umożliwia wyszukanie klientów za pomocą nazwy ulicy, którą należy wprowadzić ręcznie

Sekcja Pochodzenie danych klienta

Uwaga
Widocznością poszczególnych sekcji oraz pól można zarządzać za pomocą przycisku [Wyszukiwanie szczegółowe] oraz [Ustaw właściwości zapytań i wyników]. Więcej informacji znajduje się w artykule Personalizacja interfejsu.

Sekcja umożliwia filtrowanie klientów na podstawie pochodzenia ich danych:

  • Powiąż z głównym zapytaniem – po zaznaczeniu parametru mechanizm filtrowania uwzględnia parametry określone w sekcji

    Parametr: Powiąż z głównym zapytaniem
  • [Rozwiń/Minimalizuj] – odpowiednio wyświetla i ukrywa widok sekcji
  • [Usuń wszystkie filtry i ukryj obszar] – po wybraniu przycisku sekcja zostaje ukryta podczas bieżącego filtrowania

W sekcji dostępne są pola:

  • Kanał sprzedaży – pozwala na wskazanie kanału sprzedaży, za pomocą którego klient został zaimportowany do systemu. Kanały sprzedaży dostępne są pod przyciskiem [Pomoc uzupełniania wartości].
  • ID konta klienta – w polu można wprowadzić indywidualny numer klienta, nadawany mu w systemie zewnętrznym
  • Konto klienta – pole umożliwia wprowadzenie danych klienta podanych w kanale sprzedaży: zazwyczaj imię, nazwisko i adres e-mail
  • Data utworzenia – pole umożliwia filtrowanie danych według daty założenia konta klienta w systemie (data importu klienta)
  • Status – pole pozwala na filtrowanie klientów według statusu. Status można zweryfikować na karcie partnera. Dostępne są opcje :
    • (wszystkie)
    • Zablokowany
    • Dostępny

Sekcja Pracodawca

Uwaga
Widocznością poszczególnych sekcji i pól można zarządzać za pomocą przycisku [Wyszukiwanie szczegółowe] oraz [Ustaw właściwości zapytań i wyników]. Więcej informacji znajduje się w artykule Personalizacja interfejsu.

Sekcja umożliwia filtrowanie klientów za pomocą danych pracodawcy podanego na karcie partnera w widoku Pracownik.

  • Powiąż z głównym zapytaniem – po zaznaczeniu parametru mechanizm filtrowania uwzględnia parametry określone w sekcji

    Parametr: Powiąż z głównym zapytaniem
  • [Rozwiń/Minimalizuj] – odpowiednio wyświetla i ukrywa widok sekcji
  • [Usuń wszystkie filtry i ukryj obszar] – po wybraniu przycisku sekcja zostaje ukryta podczas bieżącego filtrowania

W sekcji dostępne są pola:

  • Hasło wyszukiwania – pole umożliwia filtrowanie wyników według wartości podanej w polu Hasło wyszukiwania dla partnera określonego jako pracodawca
  • Kod pocztowy – pole pozwala filtrować wyniki wyszukiwania za pomocą kodu pocztowego pracodawcy klienta
  • Kraj – pole umożliwia filtrowanie danych za pomocą kraju pracodawcy klienta
  • Miejscowość – w polu można prowadzić miejscowość pracodawcy klienta jako kryterium wyszukiwania
  • NIP UE – pole umożliwia wyszukiwanie za pomocą numeru NIP pracodawcy
  • Partner – w polu można wprowadzić identyfikator pracodawcy lub wskazać go na liście dostępnej pod przyciskiem [Pomoc uzupełniania wartości]
  • Ulica – w polu można wprowadzić ulicę pracodawcy jako kryterium wyszukiwania
  • Region – w polu można wprowadzić region pracodawcy klienta, aby zawęzić wyniki wyszukiwania
  • Nazwa – pole umożliwia wprowadzenie nazwy pracodawcy

Obszar roboczy

W obszarze roboczym wyświetlane są wyniki wyszukiwania zgodne z kryteriami określonymi w nagłówku i dodatkowych sekcjach. W przypadku braku określonych kryteriów, po wybraniu przycisku [Aktualizacja] wyświetlani są wszyscy partnerzy o typie B2B.

Czy ten artykuł był pomocny?