Aplikacja Lista: Potwierdzenie klientów umożliwia przeglądanie danych klientów B2B, którzy zostali zaimportowani do systemu Comarch ERP Enterprise z systemu zewnętrznego za pomocą aplikacji Import partnerów lub Import dokumentów. Umożliwia także filtrowanie danych oraz eksport wyników wyszukiwania do pliku.
Główną funkcją aplikacji jest możliwość akceptacji lub odrzucenia klientów zaimportowanych z danego systemu zewnętrznego w celu udostępnienia ich dla innych procesów po stronie systemu Comarch ERP Enterprise. Między innymi, aby możliwe było zaimportowanie do systemu zamówienia sprzedaży stworzonego przez klienta np. w sklepie internetowym, musi on mieć status Dostępny.
Domyślnie klienci importowani do systemu Comarch ERP Enterprise mają status Zablokowany. Aby klienci zaimportowani do systemu mieli status Dostępny, w kanale sprzedaży, na zakładce B2B należy zaznaczyć parametr Potwierdzenie klienta. Odznaczony parametr powoduje automatyczne nadanie statusu Zablokowany dla importowanych klientów B2B.
Aplikacja działa z adapterami: Magento, Shopware, OXID e-Sales, Cloud, Comarch POS, oraz Comarch e-Sklep.
Opis aplikacji
Aplikacja składa się z nagłówka, sekcji umożliwiających filtrowanie zgodnie z dodatkowymi parametrami oraz obszaru roboczego.
Nagłówek
W nagłówku aplikacji typu Lista, poza przyciskami standardowymi, dostępne są przyciski z dodatkowymi funkcjami:
- [Aktualizacja] – pozwala rozpocząć wyszukiwanie według określonych kryteriów
- [Aktualizacja] -> [Aktualizacja] – pozwala wyświetlić do 1000 klientów zgodnych z kryteriami wyszukiwania. Jeśli liczba dopasowań przekracza tę liczbę, wyszukiwanie zostaje ograniczone do 1000 elementów i wyświetla się odpowiedni komunikat.
- [Aktualizacja] -> [Aktualizuj (w tle)] – pozwala na wyszukiwanie obiektów w tle i wyświetlenie ponad 1000 pasujących klientów
- [Aktualizacja] -> [Zatrzymaj] – zatrzymuje aktualizację w tle
- [Aktualizacja] -> [Policz obiekty] – przelicza liczbę obiektów w obszarze roboczym, odpowiadającym aktualnym kryteriom wyszukiwania i wyświetla wynik jako informację. Wyniki wyszukiwania w tabeli zostają wyczyszczone.
- [Oblicz i wyświetl sumy] – sumuje zaznaczone na liście wiersze, jeśli występują dane liczbowe (na przykład kwoty). Wynik wyświetla w wierszu przypiętym na dole tabeli obszaru roboczego.
- [Oblicz i wyświetl sumy] -> [Wszystkie obiekty] – sumuje wszystkie elementy w obszarze roboczym
- [Oblicz i wyświetl sumy] -> [Sumy grup(owe)] – pozwala na wyświetlenie sum grupowych
- [Oblicz i wyświetl sumy] -> [Wybrane obiekty] – sumuje zaznaczone elementy
- [Oblicz i wyświetl sumy] -> [Ukryj sumy] – ukrywa sumy w tabeli
- [Eksportuj] – pozwala na wyeksportowanie wyników wyszukiwania
- [Eksportuj] -> [Eksportuj wyświetlone obiekty] – wyświetla okno dialogowe, które pozwala na zdefiniowanie ustawień dotyczących eksportu obiektów do pliku PDF lub XLS
- [Eksportuj] -> [Eksportuj obiekty zgodnie z kryteriami wyszukiwania] – otwiera aplikację w tle pozwalającą na wykonanie eksportu pozycji do systemowego repozytorium wiedzy w wybranym formacie
- [Eksportuj] -> [Kopiuj link z kryteriami wyszukiwania] – otwiera okno dialogowe wyświetlające link z kryteriami wyszukiwania i umożliwia jego modyfikację
- [Wybierz akcję] – przycisk udostępnia dodatkowe akcje charakterystyczne dla aplikacji. W przypadku aplikacji typu Lista umożliwia zmianę statusu wskazanych klientów.
- [Wybierz akcję] -> [Udostępnij] – pozwala zmienić status klienta na Dostępny. Zmiana ta pozwala na import zamówień złożonych przez klientów udostępnionych.
W tym celu należy wskazać na liście obszaru roboczego klientów, których statusy mają zostać zmienione, a następnie wybrać przycisk [Udostępnij]. Zostanie otwarta aplikacja w tle Aktualizuj status klienta, posiadająca zakładki:
- Ogólne – prezentuje ogólne ustawienia aplikacji i wyświetla informacje o niej
- Ustawienia przetwarzania – na zakładce są dostępne ustawienia standardowe dla każdej aplikacji w tle
Aby zmienić status partnera, należy zaznaczyć opcję Tylko wybrane obiekty i wybrać przycisk [W tle].
- [Wybierz akcję] -> [Blokuj] – pozwala zmienić status klienta na Zablokowany, jeśli jego status wyjściowy to Dostępny. Zmiana ta blokuje import zamówień klientów zablokowanych.
W tym celu należy wskazać na liście obszaru roboczego klientów, których statusy mają zostać zmienione, a następnie wybrać przycisk [Blokuj]. Zostanie otwarta aplikacja w tle Zablokuj klienta, posiadająca zakładki:
- Ogólne – prezentuje ogólne ustawienia aplikacji i wyświetla informacje o niej
- Ustawienia przetwarzania – na zakładce są dostępne ustawienia standardowe dla każdej aplikacji w tle
Aby zmienić status partnera, należy zaznaczyć opcję Tylko wybrane obiekty i wybrać przycisk [W tle].
Status działania aplikacji w tle można zweryfikować w aplikacji Zlecenia przetwarzania.
Na standardowym pasku przycisków dostępna jest także rozwijana lista ze wszystkimi aplikacjami typu Lista dostępnymi w systemie.
W nagłówku aplikacji znajdują się pola umożliwiające filtrowanie wyników wyszukiwania według wyznaczonych kryteriów. Dostępne są pola:
- Partner – pole umożliwia wybranie partnerów za pomocą identyfikatorów. Można również skorzystać z listy dostępnej pod przyciskiem [Pomoc uzupełniania wartości].
- Nazwa – możliwe jest wyszukanie partnera także za pomocą jego nazwy określonej na karcie partnera lub w kanale sprzedaży
- Hasło wyszukiwania – pole umożliwia wyszukiwanie partnerów za pomocą hasła wyszukiwania
- Kod pocztowy – w polu można wprowadzić kod pocztowy adresu klienta w odpowiednim formacie, określonym w aplikacji Kraje
- Kraj – pole umożliwia wskazanie kraju klienta. Wartości dla pola pobierane są z aplikacji Kraje i dostępne są pod przyciskiem [Pomoc uzupełniania wartości].
- Miejscowość – w polu można ręcznie wprowadzić miejsce zamieszkania klienta, według którego mają zostać przefiltrowane dane klientów
- NIP UE – możliwe jest zawężenie wyników wyszukiwania do numeru NIP
- Region – pole umożliwia użycie regionu zamieszkania klienta jako kryterium wyszukiwania
- Rola partnera – z rozwijanej listy można wskazać role, które posiada wyszukiwany klient. Dostępne są opcje:
- Kontakt – na karcie partnera partner ma zaznaczony parametr Kontakt w widoku Podstawowe
- Klient – klient ma przypisaną rolę klienta
- Dostawca – klient ma przypisaną rolę dostawcy
- Pracownik – klient ma przypisaną rolę pracownika
- Konkurent – na karcie klienta w widoku Podstawowe klient ma zaznaczony parametr Konkurent
- Przedstawiciel – na karcie klienta w widoku Podstawowe klienta ma zaznaczony parametr Przedstawiciel
- Osoba kontaktowa – partner ma rolę osoby kontaktowej
- Spedytor – na karcie klienta w widoku Podstawowe klient ma zaznaczony parametr Spedytor
- Ulica – pole umożliwia wyszukanie klientów za pomocą nazwy ulicy, którą należy wprowadzić ręcznie
Sekcja Pochodzenie danych klienta
Sekcja umożliwia filtrowanie klientów na podstawie pochodzenia ich danych:
- Powiąż z głównym zapytaniem – po zaznaczeniu parametru mechanizm filtrowania uwzględnia parametry określone w sekcji
- [Rozwiń/Minimalizuj] – odpowiednio wyświetla i ukrywa widok sekcji
- [Usuń wszystkie filtry i ukryj obszar] – po wybraniu przycisku sekcja zostaje ukryta podczas bieżącego filtrowania
W sekcji dostępne są pola:
- Kanał sprzedaży – pozwala na wskazanie kanału sprzedaży, za pomocą którego klient został zaimportowany do systemu. Kanały sprzedaży dostępne są pod przyciskiem [Pomoc uzupełniania wartości].
- ID konta klienta – w polu można wprowadzić indywidualny numer klienta, nadawany mu w systemie zewnętrznym
- Konto klienta – pole umożliwia wprowadzenie danych klienta podanych w kanale sprzedaży: zazwyczaj imię, nazwisko i adres e-mail
- Data utworzenia – pole umożliwia filtrowanie danych według daty założenia konta klienta w systemie (data importu klienta)
- Status – pole pozwala na filtrowanie klientów według statusu. Status można zweryfikować na karcie partnera. Dostępne są opcje :
- (wszystkie)
- Zablokowany
- Dostępny
Sekcja Pracodawca
Sekcja umożliwia filtrowanie klientów za pomocą danych pracodawcy podanego na karcie partnera w widoku Pracownik.
- Powiąż z głównym zapytaniem – po zaznaczeniu parametru mechanizm filtrowania uwzględnia parametry określone w sekcji
- [Rozwiń/Minimalizuj] – odpowiednio wyświetla i ukrywa widok sekcji
- [Usuń wszystkie filtry i ukryj obszar] – po wybraniu przycisku sekcja zostaje ukryta podczas bieżącego filtrowania
W sekcji dostępne są pola:
- Hasło wyszukiwania – pole umożliwia filtrowanie wyników według wartości podanej w polu Hasło wyszukiwania dla partnera określonego jako pracodawca
- Kod pocztowy – pole pozwala filtrować wyniki wyszukiwania za pomocą kodu pocztowego pracodawcy klienta
- Kraj – pole umożliwia filtrowanie danych za pomocą kraju pracodawcy klienta
- Miejscowość – w polu można prowadzić miejscowość pracodawcy klienta jako kryterium wyszukiwania
- NIP UE – pole umożliwia wyszukiwanie za pomocą numeru NIP pracodawcy
- Partner – w polu można wprowadzić identyfikator pracodawcy lub wskazać go na liście dostępnej pod przyciskiem [Pomoc uzupełniania wartości]
- Ulica – w polu można wprowadzić ulicę pracodawcy jako kryterium wyszukiwania
- Region – w polu można wprowadzić region pracodawcy klienta, aby zawęzić wyniki wyszukiwania
- Nazwa – pole umożliwia wprowadzenie nazwy pracodawcy
Obszar roboczy
W obszarze roboczym wyświetlane są wyniki wyszukiwania zgodne z kryteriami określonymi w nagłówku i dodatkowych sekcjach. W przypadku braku określonych kryteriów, po wybraniu przycisku [Aktualizacja] wyświetlani są wszyscy partnerzy o typie B2B.