Rodzaje ofert sprzedaży

Niniejszy dokument opisuje rolę, jaką rodzaje ofert sprzedaży odgrywają w przetwarzaniu ofert sprzedaży. Użytkownik otrzyma informacje na temat wartości domyślnych i ustawień ofert sprzedaży przechowywanych w rodzajach ofert sprzedaży oraz ich wpływu na przetwarzanie i dalsze przetwarzanie ofert sprzedaży.

Definicje terminów

Oferta sprzedaży

Oferta sprzedaży opisuje zakres usług, warunki płatności i warunki dostawy dla ewentualnej sprzedaży produktów. Odbiorcą oferty jest zawsze klient. Dalsze istotne informacje dotyczące oferty sprzedaży to ilość, data, cena, odbiorca dostawy. Limit czasowy ofert jest definiowany poprzez określenie okresu zobowiązania. Zamówienie sprzedaży można utworzyć na podstawie oferty sprzedaży i w ten sposób kontynuować łańcuch dokumentów.

Opis aplikacji

Ta aplikacja służy do wprowadzania rodzajów ofert sprzedaży. Służą one do identyfikacji ofert sprzedaży i zawierają wartości domyślne dla ofert sprzedaży, a także inne informacje istotne dla zapytań i raportów.

W ofertach sprzedaży dokonywane są również ustawienia, które wpływają na dalsze przetwarzanie ofert sprzedaży tego typu. Ustawienia te mają również wpływ na dalsze przetwarzanie zamówień sprzedaży wynikających z ofert sprzedaży tego rodzaju.

Aplikacja składa się z nagłówka i i obszaru roboczego.

Rodzaje ofert sprzedaży

Nagłówek

  • Rodzaj – unikalny identyfikator rodzaju oferty sprzedaży jest wprowadzany w tym polu. Można go dowolnie wybrać. W szczególności w przypadku systemów z kilkoma organizacjami zaleca się wprowadzenie schematu numeracji w polu Schematy numeracji dla ofert w funkcji Sprzedaż, funkcja Schematy numeracji w aplikacji Konfiguracja. Jeśli schemat numeracji jest zapisany dla organizacji sprzedaży wybranej na pasku tytułu, kolejny wynikający z niego numer jest sugerowany jako identyfikacja podczas wprowadzania nowego rodzaju.
    Identyfikacja rodzaju jest używana do korzystania z właściwego rodzaju oferty sprzedaży w dalszych aplikacjach i zapytaniach, np. w celu przypisania właściwego rodzaju do oferty sprzedaży, a tym samym przyjęcia określonych wartości domyślnych i ustawień.
  • Oznaczenie – opis służy jako dodatkowa cecha identyfikująca. Może składać się z dowolnie wybranego tekstu. Należy wprowadzić znaczący i, jeśli to możliwe, jednoznaczny opis, aby ułatwić wyszukiwanie.
Wskazówka
W przypadku używania znaków specjalnych należy pamiętać, że ze względów technicznych są one konwertowane na następujące symbole zastępcze w ciągu znaków do wyszukania:

  • Gwiazdka (*) na podkreślenie (_)
  • Znak zapytania (?) na znak procentu (%)

Użycie podkreślnika w funkcji wyszukiwania spowoduje wyszukiwanie nie tylko podkreślnika, ale dowolnego znaku. Znak procentu jest oceniany w ten sam sposób, co odpowiada żadnemu, jednemu lub większej liczbie znaków. Należy zatem w miarę możliwości unikać stosowania podkreślników i znaków procentu w ciągach znaków, ponieważ mogą zostać znalezione inne i więcej obiektów niż zamierzano.

  • Schemat numeracji – w rodzaju oferty sprzedaży wybierany jest schemat numeracji, którego system używa do automatycznego generowania numeru zgodnie z określonym wzorcem dla nowych ofert sprzedaży.
  • Status nowych dokumentów – status nowych dokumentów definiuje ogólny status dla nowych ofert sprzedaży tego rodzaju. Do wyboru są opcje W opracowaniu i Zwolnione.
Wskazówka
Jeśli pozycja oferty lub powiązane zamówienie ma status W opracowaniu, może być dalej przetwarzane z dokumentami uzupełniającymi, takimi jak zamówienie sprzedaży, tylko wtedy, gdy status został wcześniej ręcznie zmieniony na Zwolniony.

Oferty lub pozycje ofert ze statusem Zwolniony nie można zresetować do statusu W opracowaniu. Zamiast tego należy użyć statusu Zablokowane.

Więcej informacji w dokumentacji Akcje: Zwalnianie, blokowanie i uzupełnianie dokumentów lub pozycji.

  • Zastosowanie – oferty są generowane przy użyciu typu zastosowania, by rozróżnić je między wstępnymi wersjami a ofertami. Należy wybrać jedną z następujących wartości:
    • Oferta – oferty z tym zastosowaniem niekoniecznie są oparte na wersji wstępnej. Oferty zawierają oferowane dane popytu i są źródłem popytu do określania danych dostępności. Dane mogą być zmieniane w zależności od potrzeb. Ograniczenia pojawiają się dopiero w momencie uruchomienia.
    • Wersja wstępna – oferta z tym zastosowaniem służy jako podstawa dla wersji lub wariantów. Wersja robocza nie jest generatorem popytu i nie są dla niej generowane żadne dane popytu.
Wskazówka
Więcej informacji można znaleźć w tym rozdziale: Ustawienia Zastosowanie.
  • Rodzaj wersji oferty – jeśli wybrano zastosowanie Wersja wstępna, w tym polu należy wprowadzić typ oferty z zastosowaniem Oferta, za pomocą której wersje oferty mają być generowane z wersji wstępnej oferty.

Wersja oferty dokumentuje status wersji wstępnej w momencie jej utworzenia. Wersji oferty nie można zmienić. Można zmienić tylko powiązaną wersję roboczą i wygenerować na jej podstawie nową wersję oferty.

Ostatnia wersja oferty jest wersją aktywną i tylko ona może być zamawiana. Poprzednie wersje są nieaktywne i zawsze automatycznie mają status Zrealizowane. Dane wymagań są generowane dla aktywnej wersji oferty. W zależności od reguły dostępności, może być ona brana pod uwagę jako źródło wymagań podczas sprawdzania dostępności.

Jeśli wersja oferty zostanie zamówiona, zamówiona ilość i status również ulegną zmianie w powiązanej wersji roboczej.

Wskazówka
Należy pamiętać, że ustawienia mogą się różnić między typami ofert dla wersji roboczej i wersji, np. ustawienie Wyświetlanie ceny. Ustawienia z rodzaju oferty dla wersji roboczej są zawsze przenoszone do wersji. Wyjątkiem od tej zasady jest ustawienie Zastosuj ceny odbiorcy końcowego: To ustawienie musi być zgodne między rodzajami ofert.
  • Rodzaj wariantu oferty – jeśli wybrano opcję Wersja wstępna, w tym polu należy wprowadzić rodzaj oferty z opcją Oferta, za pomocą której mają być generowane warianty oferty z wersji wstępnej. W wybranym rodzaju oferty należy określić wpis W opracowaniu dla statusu otwarcia. Statusu otwarcia w wybranym rodzaju oferty nie można już zmienić, jeśli ten rodzaj jest przypisany do tworzenia wariantów w tym polu.

Wariant oferty zawiera konkretną kompilację pozycji powiązanej wersji wstępnej oferty. W polu Zmiana wariantu można również określić, czy wariant oferty może zostać zmieniony.

Dla jednej wersji wstępnej może istnieć jednocześnie kilka wariantów. Nie są dla nich generowane żadne dane dotyczące popytu, a zatem nie są one generatorami popytu.

Każdy wariant oferty może zostać uruchomiony. Uruchomienie wariantu nie ma wpływu na inne warianty. Warianty, które nie są wymagane, i wersję roboczą można uzupełnić ręcznie lub za pomocą aplikacji działającej w tle Uzupełnij wygasłe oferty sprzedaży.

Wskazówka
Należy pamiętać, że ustawienia mogą się różnić między rodzaju oferty dla wersji wstępnej i wariantu, np. ustawienie Wyświetlanie ceny. Ustawienia z rodzaju oferty dla wersji wstępnej są zawsze przenoszone do wariantu. Wyjątkiem jest ustawienie Zastosuj ceny odbiorcy końcowego: To ustawienie musi być zgodne między rodzajami ofert.
  • Zmiana wariantu

W przypadku wybrania zastosowania Wersja wstępna należy użyć tego pola, aby określić, czy warianty ofert mogą być zmieniane, jeśli zostały wygenerowane z wersji wstępnej oferty tego rodzaju. Do wyboru są następujące pozycje:

    • Przez wersję wstępną – to ustawienie określa, że wariant może zawierać tylko elementy zawarte w wersji wstępnej. Po opublikowaniu wariantu oferty nie można go już zmieniać.
    • W wariancie – za pomocą tego ustawienia określa się, że oprócz pozycji zawartych w wersji wstępnej w wariancie oferty można wprowadzać także inne pozycje bez odniesienia do wersji wstępnej. Warunkiem jest nieużywanie podstawowych numerów pozycji dla takich pozycji, które są zawarte w wersji wstępnej jako podstawowe numery pozycji (numer referencyjny).
Wskazówka
W wersji wstępnej nie można używać podstawowych numerów pozycji dla nowych pozycji, które są używane w dowolnej wersji należącej do wersji wstępnej.
  • Zastosuj obliczenie okresu obowiązywania – ta funkcja służy do określania, czy okres zobowiązania w ofercie sprzedaży powinien być określany na podstawie obliczania okresu zobowiązania. Jeśli ta funkcja jest aktywna, pole Obliczenie okresu obowiązywania jest dostępne do edycji.
  • Obliczanie okresu zobowiązania – jeśli funkcja Zastosuj obliczenie okresu obowiązywania jest aktywna, należy wprowadzić czas trwania okresu zobowiązania w dniach.

Obliczanie okresu zobowiązania służy do obliczania okresu zobowiązania w ofercie sprzedaży. Obliczenie opiera się na bieżącej dacie plus liczbie dni zapisanych w tym polu w dniach roboczych.

  • Pochodzenie przedstawiciela – pochodzenie przedstawiciela określa, od którego partnera użytego w ofercie system używa przedstawiciela do rozliczenia prowizji. Przedstawiciel jest beneficjentem podczas obliczania prowizji. Należy wybrać jedną z dostępnych wartości:
    • Zleceniodawca (w ofercie jest to odbiorca oferty)
    • Odbiorca dostawy
    • Odbiorca faktury

W ten sposób można określić, którzy przedstawiciele kwalifikują się na podstawie wybranego odpowiedniego partnera lub który przedstawiciel zapisany w danych podstawowych partnera jest wyświetlany jako wartość domyślna w ofertach sprzedaży tego typu. Jeśli u danego partnera zapisanych jest kilku przedstawicieli, sugerowany jest pierwszy z nich zgodnie z zapisaną tam kolejnością.

Przedstawiciel handlowy sugerowany przez system może zostać zmieniony w ofercie sprzedaży. Jeśli zamówienie sprzedaży jest tworzone na podstawie oferty sprzedaży, przedstawiciel handlowy z oferty sprzedaży jest przenoszony do zamówienia sprzedaży.

  • Zastosuj grupy pozycji (pole wyboru) – za pomocą funkcji Zastosuj grupy pozycji można określić, czy pozycje mogą być grupowane w ofertach tego rodzaju.

Jeśli ta funkcja jest aktywna, grupy, które mogą być używane dla pozycji, można zdefiniować w bazie ofert. Dla każdej grupy pozycji zostanie określona i wyświetlona suma grupy. W przypadku pozycji, które nie są przypisane do grupy, wyświetlana jest kolejna suma dla wszystkich niezgrupowanych pozycji.

Jeśli funkcja jest nieaktywna, w ofercie nie można zdefiniować grup artykułów.

Ustawienie tej funkcji można zmienić w dowolnym momencie. Ustawienie wybrane podczas tworzenia oferty zostaje przyjęte dla utworzonej oferty i nie można go zmienić. Jeśli zamówienia sprzedaży są generowane na podstawie ofert sprzedaży, przyjmowane jest ustawienie z oferty sprzedaży.

  • Zastosuj ceny odbiorcy końcowego (pole wyboru) – po aktywowaniu tej funkcji oferty sprzedaży tego rodzaju mogą być używane dla klientów oznaczonych jako konsumenci końcowi. Ceny i wartości zawierające podatek VAT są wyświetlane w ofertach sprzedaży.

Jeśli rodzaj zamówienia jest używany w ofercie sprzedaży, dokonanego ustawienia nie można już zmienić.

Ustawienie Zastosowanie

Jeśli jako zastosowanie wybrano Oferta, oferty są wprowadzane lub generowane z odpowiednim rodzajem oferty sprzedaży i mogą być zamawiane bezpośrednio. Oferty te mogą zawierać odniesienia do wersji wstępnej. Są one również używane jako inicjatory popytu do określania danych dostępności.

Jeśli jako zastosowanie wybrano Wersja wstępna, jest ona wprowadzana jako oferta sprzedaży, dla której wygenerowano wersję lub wariant oferty:

  • Wersje oferty:

Z oferty z użyciem Wersja wstępna tworzona jest nowa wersja z zastosowaniem Oferta, która następnie otrzymuje odniesienie do wersji wstępnej i numer wersji związany z wersją wstępną. Takie wersje są zawsze kopiami 1-1 wydanych elementów wersji wstępnej i nie można ich zmienić. Ostatnia utworzona wersja jest wersją aktywną i zawiera dane wymagań. Tylko ostatnia wersja jest źródłem wymagań i może być zamawiana.

Jeśli zamawiana jest wersja oferty, zamawiana ilość i status w powiązanej wersji wstępnej zmieniają się w tym samym czasie.

Wskazówka
Jeśli pozycja oferty została częściowo zamówiona, pozostała ilość, która nie została jeszcze zamówiona, jest przenoszona do nowej wersji oferty.
  • Warianty:

Możesz utworzyć jeden lub więcej wariantów z ofert przy użyciu Wersji wstępnej. W tym celu należy określić w rodzaju oferty wersji wstępnej, czy warianty mogą być zmieniane. Warianty oferty nie są generatorami wymagań i nie są dla nich generowane żadne dane wymagań. Warianty oferty można zamawiać niezależnie od innych wariantów. Warianty, które nie są wymagane, oraz wersję wstępną można usunąć ręcznie lub za pomocą aplikacji działającej w tle Zakończ wygasłe oferty sprzedaży.

Obszar roboczy

Obszar roboczy aplikacji zawiera główne pola i funkcje służące do wprowadzania wartości domyślnych, które mają mieć zastosowanie do ofert sprzedaży. Pola i funkcje są zorganizowane w zakładkach, które opisano w poniższych sekcjach:

Zakładka Dane dostawy

  • Wykorzystanie magazynu (pole wyboru) – jeśli ta funkcja jest wyłączona, następujące pola są dezaktywowane i nie są używane ani w rodzaju, ani w dokumentach tego rodzaju. Niektóre pola wyświetlają wpis jako notatkę zarówno w typie, jak i w dokumencie:
    • Weryfikacja dostępności
    • Reguła dostępności
    • Magazyn
    • Wartość domyślna magazynu -> Brak wartości domyślnej
    • Organizacja zakupu
    • Dostawca
    • Pochodzenie danych pozycji -> Nagłówek
    • Typ rezerwacji
    • Okres rezerwacji
    • Wykluczenie rezerwacji
    • Zezwalaj na wielu właścicieli stanów magazynowych –> Nie można zastosować funkcji

Ponadto następujące pola nie są regulowane i mają stałe wartości zarówno w rodzaju, jak i w dokumentach tego rodzaju:

    • Integracja z zaopatrzeniem: Brak
    • Pochodzenie właściciela zapasów: Firma organizacji sprzedaży

Jeśli ta funkcja jest wyłączona, a partner dostawy nie pochodzi od dostawcy, organizacja sprzedaży jest używana jako partner dostawy w ofercie sprzedaży.

Specyfikacji tej funkcji nie można już zmienić, jeśli rodzaj oferty jest już używany w ofercie sprzedaży.

Wskazówka
Należy pamiętać, że dezaktywując tę funkcję w dokumentach tego rodzaju, nie używa się żadnych artykułów z danymi magazynowymi (artykułów magazynowych zarządzanych przez zapasy)
  • Weryfikacja dostępności (pole wyboru) i Reguła dostępności – weryfikacja dostępności określa planowany dostępny zapas artykułu w określonym momencie (w ofercie sprzedaży, data wysyłki wynikająca z obiecanej daty dostawy) i czy ten zapas jest wystarczający, aby móc dostarczyć ilość artykułu, który ma zostać dostarczony zgodnie z pozycją oferty w dniu dostawy.

Dostępność jest zawsze obliczana dynamicznie dla określonego punktu w czasie. Obliczenia oparte są na bieżącym stanie magazynowym oraz planowanych przyjęciach i wydaniach.

W razie potrzeby aktywuj opcję Weryfikacja dostępności. Oznacza to, że sprawdzanie dostępności jest aktywowane przez system w ofertach sprzedaży korzystających z tego rodzaju zamówienia. Sprawdzania dostępności nie można dezaktywować w aplikacji Oferty sprzedaży.

Wskazówka
Weryfikacja dostępności może zostać wyłączona dla poszczególnych pozycji w danych podstawowych pozycji. To ustawienie jest brane pod uwagę, a ustawienie dokonane w rodzaju zamówienia jest ignorowane, ale tylko dla pojedynczego artykułu.

Reguła dostępności określa procedury obliczania i wyświetlania dostępności artykułów. To, czy i które planowane przyjęcia i wydania są brane pod uwagę przy obliczaniu dostępności, zależy od zastosowanej reguły dostępności. Reguła dostępności określa również, czy zapasy objęte kwarantanną i zapasy zablokowane są uwzględniane w obliczeniach.

Można wprowadzić kilka reguł dostępności. Jedną z tych reguł można zdefiniować w rodzaju oferty sprzedaży jako ustawienie dla kontroli dostępności w aplikacji Oferty sprzedaży.

Jeśli weryfikacja dostępności została aktywowana w rodzaju oferty, system używa reguły dostępności wprowadzonej również w rodzaju sprawdzania w ofercie. W takim przypadku należy określić regułę dostępności.

Jeśli wybrana organizacja jest nie tylko organizacją sprzedaży, ale także organizacją logistyki magazynowej, reguła dostępności wprowadzona dla tej organizacji w aplikacji Konfiguracja, funkcja Logistyka magazynowa, jest używana jako wartość domyślna podczas wprowadzania.

  • Magazyn – wskazuje lokalizację, z której mają być dostarczane oferowane artykuły.

Jako miejsce wydania można wybrać istniejący w systemie magazyn. Jeśli nie zostanie wprowadzona żadna lokalizacja magazynu, zostanie ona przyjęta jako wartość domyślna od strony wysyłki. Jeśli nie zostanie wprowadzona żadna lokalizacja magazynu, magazyn zapisany dla organizacji sprzedaży w aplikacji Konfiguracja pod funkcją Sprzedaż zostanie użyty jako lokalizacja magazynu wydającego.

Wskazówka
Należy również pamiętać, że magazyn artykułu może również wynikać z ustawień artykułu.

W rodzaju oferty używanym wyłącznie do zewnętrznej dostawy bezpośredniej nie należy wprowadzać magazynu, ponieważ pozycje oferty sprzedaży bez magazynu i z wprowadzonym dostawcą i organizacją zakupu są rozpoznawane jako pozycje zewnętrznej dostawy bezpośredniej w ofercie sprzedaży.

  • Wartość domyślna magazynu – to pole służy do określenia, czy lub na jakich warunkach ma być sugerowany magazyn. Wybrany wpis jest używany jako wartość domyślna podczas wprowadzania nagłówka oferty. Ustawienie to można również zmienić dla każdej pozycji oferty. Do wyboru są następujące wpisy:
    • Proponuj zawsze – ustawienie zawsze ponownie oblicza magazyn, jeśli zmieni się wartość istotna dla określenia sugerowanej wartości, taka jak odbiorca dostawy lub pozycja. Dzieje się tak również wtedy, gdy na przykład ręcznie wprowadzono inną lokalizację magazynu.
    • Wstaw, jeśli puste – ustawienie stosuje te same zasady, co ustawienie Proponuj zawsze. Bieżąca lokalizacja przechowywania nie jest jednak nigdy zmieniana automatycznie. Wartość domyślna jest wprowadzana tylko wtedy, gdy w danym momencie nie ma magazynu.
    • Brak wartości domyślnej – jeśli wybrane jest ustawienie Brak wartości domyślnej, żadna wartość domyślna dla magazynu nie jest określana na podstawie danych podstawowych. Tego ustawienia należy użyć na przykład w połączeniu z wpisem Zewnętrzna dostawa bezpośrednia w polu Integracja z zaopatrzeniem lub jeśli zawsze chcesz ręcznie określić miejsce przechowywania w każdej pozycji oferty.
Wskazówka
Ustawienia Proponuj zawsze i Wstaw, jeśli puste umożliwiają ponowne obliczenie sugerowanej wartości dla magazynu w przypadku usunięcia wartości magazynu.

W przypadku akcji [Utwórz z zapytania] lokalizacja magazynu jest również pobierana z zapytania ofertowego sprzedaży, jeśli w tym polu wybrano opcję Brak wartości domyślnej.

  • Warunek dostawy – pozwala wskazać warunek dostawy, który zostanie następnie przyjęty jako wartość domyślna w nowych ofertach sprzedaży tego rodzaju.
Przykład
Warunki dostawy, które zostały zdefiniowane w rodzaju oferty sprzedaży, są przenoszone do ofert sprzedaży tego rodzaju. Warunki dostawy specyficzne dla klienta nie są kopiowane do oferty. Umożliwia to standaryzację warunków dostawy dla ofert danego rodzaju i wynikających z nich zamówień. Jednym z przykładów są oferty i zamówienia dotyczące promocji sprzedaży przez Internet, które są zazwyczaj dostarczane „bezpłatnie do miejsca zamieszkania” przy użyciu określonej usługi kurierskiej i są obsługiwane z określonego centralnego centrum dystrybucji.

Jeśli zostanie wybrany warunek dostawy typu Incoterms, można wprowadzić odniesienie do lokalizacji w drugiej części pola.

  • Warunek wysyłki – warunki wysyłki opisują sposób, w jaki przedmioty są transportowane, np. przez spedytora, kuriera lub pocztę. Służy również jako główny parametr do obliczania kosztów transportu.

Należy wybrać warunek wysyłki, który będzie następnie używany jako wartość domyślna w nowych ofertach sprzedaży tego rodzaju.

  • Preferowany termin – w ofercie sprzedaży można wprowadzić żądaną datę. Wartością domyślną jest data wprowadzenia oferty sprzedaży. Za pomocą tego pola można przenieść żądaną datę w przyszłość, wprowadzając liczbę dni.

W polu można wprowadzić liczbę dni, która ma zostać użyta do obliczenia żądanej daty. Podczas obliczeń brany jest pod uwagę określony kalendarz roboczy, a obliczona data jest w razie potrzeby ustawiana na następny dzień roboczy i sugerowana w ofercie sprzedaży.

Jeśli w polu zostanie wprowadzona wartość zero dni, data wprowadzenia zostanie zaproponowana jako żądana data.

  • Integracja z zaopatrzeniem – w tym polu definiuje się cel, dla którego zamówienia zakupu są generowane z zamówień sprzedaży, jeśli jest to wymagane. Do wyboru są następujące pozycje:
    • Brak – żadne zamówienia nie są generowane z zamówień sprzedaży.
    • Zewnętrzna dostawa bezpośrednia – zamówienia dla dostawców są generowane z zamówień sprzedaży w przypadku, gdy dostawca dostarcza towary bezpośrednio do klienta.
    • Dostawa do magazynu wydania – zamówienia dla dostawców są generowane z zamówień sprzedaży w przypadku, gdy dostawca dostarcza towary do magazynu, z którego towary są dostarczane do klienta.

Wybór jest przenoszony do oferty sprzedaży jako wartość domyślna i może zostać zmieniony dla każdej pozycji.

  • Organizacja zakupu – pole, w razie potrzeby pozwala wprowadzić organizację zakupu. Jest ona używana w przypadku określenia dostawcy, który ma być używany w zamówieniu sprzedaży do tworzenia zleceń zaopatrzenia (ustawienie w polu Integracja z zaopatrzeniem).
Wskazówka
Gdy oferta sprzedaży jest tworzona na podstawie zapytania, organizacja zaopatrzenia z zapytania jest przenoszona do oferty.
  • Dostawca – w tym polu można wprowadzić domyślną wartość dla dostawcy dla nagłówka ofert sprzedaży. To samo pole w zamówieniu sprzedaży jest używane do generowania zamówień (patrz również pole Zamówienie).

Więcej informacji na temat funkcji partnera Dostawca można znaleźć w artykule: Partner, widok Dostawca.

  • Pochodzenie danych zakupu dla pozycji – określa, w jaki sposób sprzedawca i organizacja zaopatrzenia mają być określane w pozycjach oferty sprzedaży. Wybrane ustawienie jest proponowane na podstawie oferty sprzedaży. Do wyboru są następujące pozycje:
    • Nagłówek – dane zakupu w pozycjach są pobierane z odpowiednich pól w nagłówku.
    • Dane planowania artykułu – dane zamówienia w pozycjach są określane na podstawie danych planowania artykułu.

Jeśli w polu Integracja z zaopatrzeniem wybrano pozycję Dostawa do magazynu wydania, dane planowania artykułu są określane na podstawie lokalizacji magazynu.

W przypadku zewnętrznej wysyłki bezpośredniej, do określenia danych planowania artykułu używana jest organizacja logistyki magazynowej zapisana dla organizacji sprzedaży w aplikacji Konfiguracja, funkcja Sprzedaż w polu Organizacja logistyki magazynowej dla zewnętrznej dostawy bezpośredniej. Jeśli nie jest tam zapisana żadna organizacja logistyki magazynowej, dane są określane przy użyciu organizacji sprzedaży.

Ustawienie jest stosowane podczas wprowadzania artykułów i po zmianie danych artykułu. Dostawcę i organizację zaopatrzenia można również wprowadzić ręcznie dla artykułu, jeśli dokonano odpowiedniego ustawienia.

  • Typ rezerwacji – to pole służy do określania, w jaki sposób ilości dla oferty sprzedaży mają być rezerwowane jako źródło zapotrzebowania. Do wyboru są następujące pozycje:
    • Brak rezerwacji
    • Ręcznie
    • Automatycznie z okresem rezerwacji
    • Automatycznie bez okresu rezerwacji

Jeśli w rodzaju oferty sprzedaży ustawiono, że rezerwacje nie mają być używane, wówczas nie można dokonywać rezerwacji dla pozycji oferty sprzedaży.

Wskazówka
Typ rezerwacji używany dla pozycji jest zdefiniowany w danych podstawowych logistyki magazynowej. Jeśli dla pozycji zdefiniowano opcję Zgodnie z typem dokumentu, używane jest ustawienie z typu dokumentu. Ponadto typ rezerwacji można określić w danych podstawowych pozycji dla każdej kombinacji pozycja-miejsce przechowywania. W tym przypadku również oferowane jest ustawienie Według typu dokumentu, a typ rezerwacji z typu dokumentu jest używany tylko dla tej definicji.

To pole jest widoczne tylko wtedy, gdy funkcja Rezerwacje jest aktywna dla klienta w aplikacji Konfiguracja.

  • Okres rezerwacji – jeśli w polu Typ rezerwacji wybrano opcję Automatyczna z okresem rezerwacji, należy wprowadzić termin rezerwacji.

Jeśli określono okres rezerwacji, rezerwacja jest dokonywana najwcześniej wtedy, gdy czas trwania (liczony w dniach roboczych) między bieżącą datą a datą wymagania jest równy określonemu okresowi rezerwacji lub jest krótszy niż określony okres rezerwacji.

Wskazówka
To pole jest widoczne tylko wtedy, gdy funkcja Rezerwacje jest aktywowana dla klienta w aplikacji Konfiguracja.

Należy pamiętać, że kalendarz zakładu lokalizacji odpowiedniego magazynu pozycji dokumentu jest istotny dla uwzględnienia okresu rezerwacji, a nie kalendarz zakładu organizacji sprzedaży.

  • Pochodzenie właściciela zapasów – to pole służy do określenia sposobu ustalania właściciela zapasów. Należy wybrać jeden z następujących wpisów:
    • Firma organizacji sprzedaży
    • Firma partnera dostawy
Wskazówka
W przypadku zewnętrznej dostawy bezpośredniej ustawienie to jest ignorowane lub zawsze ma taki sam efekt jak Firma organizacji sprzedaży.

Tylko wtedy, gdy ustawiona jest wartość Firma partnera dostawy nie ma zewnętrznej dostawy bezpośredniej, a firma organizacji sprzedaży różni się od firmy lokalizacji (partnera dostawy), konieczne jest fakturowanie wewnętrzne.

Wartość służy jako sugestia dla ofert tego rodzaju. Wartość można zmienić w ofercie do momentu wprowadzenia pierwszej pozycji.

  • Zezwalaj na wielu właścicieli zapasów – określa, czy zapasy kilku właścicieli zapasów mogą być brane pod uwagę przy sprawdzaniu dostępności, rezerwacji i dostawie w ofertach sprzedaży tego rodzaju. Należy wybrać jedną z następujących pozycji:
    • Nie można zastosować funkcji
    • Zgodnie z ustawieniem magazynu artykułów

Pole jest dostępne tylko wtedy, gdy funkcja Wielu właścicieli zapasów jest aktywowana dla klienta w głównych funkcjach Logistyka magazynowa i Sprzedaż w aplikacji Konfiguracja.

  • Pochodzenie obowiązywania jednostek – pole służy do określenia miejsca, z którego pobierane jest ustawienie obowiązywania jednostek. Wybrany wpis jest wartością domyślną dla ofert sprzedaży tego rodzaju. Do wyboru są następujące wpisy:
    • Artykuł – ta wartość służy do przeniesienia ustawienia zobowiązania jednostkowego z danych podstawowych artykułu.
    • Ręcznie – pozwala zdefiniować indywidualne ustawienie dla obowiązywania jednostek.

To pole jest wyświetlane, jeśli funkcja Ewidencja stanów magazynowych w jednostkach logistycznych jest aktywna dla klienta w aplikacji Konfiguracja. Funkcję tę można znaleźć w funkcji Logistyka magazynowa, podfunkcja Stany magazynowe.

Zakładka Dane faktury

  • Pochodzenie ceny – pole Pochodzenie ceny służy do określenia, skąd pochodzą dane do określenia ceny w ofercie sprzedaży. Określone pochodzenie ceny jest również ważne przy zmianie warunków faktury za pomocą odpowiedniej akcji. Należy wybrać jeden z następujących wpisów:
    • Cennik
    • Ręcznie
    • Cennik, ręcznie

W ten sposób definiuje się, co powinno obowiązywać w nowych ofertach sprzedaży tego rodzaju. Tę wartość domyślną można zmienić w ofercie sprzedaży.

Wybranie opcji Cennik, ręcznie ma następujący skutek: Jeśli dla pozycji oferty nie można znaleźć ceny w cenniku, system automatycznie zmienia pochodzenie ceny tej pozycji na Ręcznie.

Wskazówka
Jeśli w tym polu wybrano opcję Cennik lub Cennik, ręcznie, do działania określania ceny dla ofert sprzedaży wymagane są następujące elementy:

Co najmniej jeden cennik sprzedaży z co najmniej jednym cennikiem zawierającym wpisy dla kwotowanych pozycji.

Pochodzenie ceny zdefiniowane w tym polu wpływa również na pochodzenie rabatu w bazie ofert.

  • Marża pokrycia – w tym polu definiowany jest procentowy stosunek bezwzględnej marży handlowej do ceny kosztowej towarów. Wartość procentowa tego stosunku jest dodawana do ceny kosztu w celu uzyskania ceny sprzedaży brutto.

W tym polu należy wprowadzić wartość procentową żądanej minimalnej marży handlowej, która będzie używana jako ustawienie w dokumentach tego rodzaju. Zapisana minimalna marża jest brana pod uwagę, gdy system przeprowadza kontrolę marży dla bazy dokumentów. Wprowadzenie minimalnego marginesu składek w wysokości „0” w typie dokumentu oznacza „brak sprawdzenia”.

Podczas sprawdzania marginesu wkładu wartość wprowadzona w tym polu jest porównywana z wartością zapisaną w dokumencie. Jest ona obliczana w następujący sposób:

(kwota netto – koszt sprzedanych towarów) / kwota netto * 100

Wartość wprowadzona w tym polu kontroluje kontrolę na poziomie podstawy kuponu. Więcej informacji można znaleźć w dokumentacji Weryfikacja marży pokrycia.

Wskazówka
Minimalna marża wkładu dla weryfikacji pozycji jest przechowywana w danych podstawowych pozycji. Do jej określenia używana jest ta sama formuła z odpowiednimi wartościami pozycji.
  • Cena szacunkowa – cena szacunkowa służy do definiowania ceny, którą system wykorzystuje jako podstawę do obliczania kosztu sprzedanych towarów i kontroli marży.Należy wybrać jeden z następujących wpisów:
    • Cena rozliczeniowa 1
    • Cena rozliczeniowa 2
    • Cena rozliczeniowa 3
    • Cena rozliczeniowa 4
    • Cena rozliczeniowa 5
    • Cena inwentaryzacyjna
    • Ostatnia cena zakupu
    • Cena średnia

Ceny rozliczeniowe od 1 do 5 oraz cena inwentarzowa są przechowywane w danych podstawowych pozycji, w widoku Rachunkowość dla firmy organizacji sprzedaży. System używa odpowiedniej ceny wyceny, która jest przechowywana na zakładce Dane magazynu. Jeśli potrzebna cena nie jest tam określona, używana jest cena z danych artykułu bez odniesienia do magazynu, którą można znaleźć w zakładce Ogólne w sekcji Ceny szacunkowe.

Alternatywnie można również użyć następujących wartości obliczonych przez system: Ostatnia cena zakupu lub Cena średnia. Obie ceny są obliczane podczas wyceny zapasów w zależności od ustawionego poziomu wyceny Pozycja lub Pozycja/magazyn. Jeśli ustawiony jest poziom Pozycja, obie ceny są dostępne tylko na tym poziomie od samego początku, natomiast jeśli ustawiony jest poziom Pozycja/magazyn, do wyceny używana jest lokalizacja przechowywania pozycji oferty.

Cena inwentaryzacyjna może być również obliczana przez system, np. podczas inwentaryzacji, lub wprowadzana ręcznie.

W przypadku konfiguracji produktu koszt sprzedanych towarów może również wynikać z konfiguracji.

Poniższa funkcja specjalna ma zastosowanie, jeśli jako cenę wyceny w rodzaju oferty sprzedaży wybrano Cenę inwentaryzacyjną, Ostatnią cenę zakupu lub Średnią cenę. Jeśli cena ta wynosi zero w momencie tworzenia pozycji, zamiast niej stosowana jest Cena rozliczeniowa 1.

  • Klasyfikacja podatkowa rodzajów transakcji – klasyfikacja podatkowa rodzaju transakcji jest opcjonalnym parametrem przy określaniu klucza podatkowego i składnikiem definicji alokacji podatkowych.

Wybrana klasyfikacja jest używana jako wartość domyślna podczas wprowadzania pozycji należących do ofert sprzedaży tego rodzaju.

Podczas tworzenia pozycji zamówienia z pozycji oferty klasyfikacja jest pobierana z pozycji oferty.

  • Prezentacja ceny – wyświetlanie ceny kontroluje obliczanie wartości i określa, czy rabaty są wyświetlane (brutto), czy nie (netto). Wybrane ustawienie jest przenoszone do oferty jako propozycja i w razie potrzeby zmieniane w ustawieniach partnera odbiorcy faktury. Jeśli zamówienie jest generowane na podstawie oferty, cena wyświetlana z oferty jest przyjmowana w wygenerowanym zamówieniu.
  • Oblicz koszty transportu (pole wyboru) obliczanie kosztów transportu to funkcja, która określa koszty transportu oferty sprzedaży na podstawie definicji kosztów transportu, warunków wysyłki, warunków dostawy, przewoźnika i klienta i dostarcza je jako pozycje obliczalne dla faktury wychodzącej. To ustawienie jest niezbędnym warunkiem wstępnym dla ofert sprzedaży tego rodzaju w celu obliczenia kosztów transportu.

Po wprowadzeniu oferty to ustawienie jest kopiowane do nagłówka oferty.

Jeśli zamówienia sprzedaży są generowane na podstawie ofert sprzedaży, ustawienie to jest kopiowane z nagłówka oferty do wygenerowanego zamówienia.

  • Weryfikacja minimalnej wartości zamówienia – określa, czy wartość oferty ma być sprawdzana przy użyciu weryfikacji minimalnej wartości zamówienia, którą można zdefiniować dla konkretnego klienta lub w aplikacji Konfiguracja. Należy wybrać jeden z następujących wpisów:
    • Brak weryfikacji
    • Zgodnie z ustawieniami klienta
  • Klasyfikacja kont dla kodów transakcji – pozwala wprowadzić klasyfikację konta typu biznesowego, która jest używana jako wartość domyślna dla dokumentów tego rodzaju. Klasyfikacje kont typu biznesowego są używane do określania kont. Klasyfikacja konta rodzaju transakcji może być użyta do przypisania konta do grupy dokumentów w aplikacji Przyporzadkowania kont.
  • Wykazanie podatku (pole wyboru) – funkcja pozwala określić, czy podatek jest wyświetlany w ofercie tego rodzaju. W zależności od zastosowania ostatecznych cen konsumenckich powstają następujące skutki:
    • Jeśli ta funkcja jest aktywna i używane są ostateczne ceny konsumenckie, wówczas podatki zawarte w ostatecznej kwocie są wyświetlane według klucza podatkowego w ofercie.
    • Jeśli ta funkcja jest aktywna, a funkcja Zastosuj ceny odbiorcy końcowego jest wyłączona, ustalony podatek jest obliczany i wyświetlany według klucza podatkowego, a całkowita kwota brutto zawierająca podatki jest obliczana w ofercie.
    • Jeśli funkcja jest wyłączona, podatki nie są wyświetlane.

Ustawienie tej funkcji można zmienić w dowolnym momencie. Ustawienie wybrane podczas tworzenia oferty jest przyjmowane dla utworzonej oferty i nie można go zmienić.

Konfiguracja

Poniższe ustawienia w aplikacji Konfiguracja dotyczą aplikacji Rodzaje ofert sprzedaży.

Funkcja Zakup

Jeśli funkcja Zakup nie jest aktywna, obowiązują następujące ustawienia:

  • pola Integracja z zaopatrzeniem, Organizacja zakupu, Dostawca i Pochodzenie właściciela zapasów nie są widoczne.
  • w polu Integracja z zaopatrzeniem wyświetlana jest wartość Brak.
  • pola Organizacja zakupu i Dostawca są zawsze puste.
  • w polu Pochodzenie właściciela zapasów wyświetlany jest wpis Firma organizacji sprzedaży.

Funkcja Logistyka magazynowa

Pola Typ rezerwacji, Okres rezerwacji i Wykluczenie rezerwacji są widoczne tylko wtedy, gdy funkcja Rezerwacje jest aktywna dla klienta.

Pole Zezwalaj na wielu właścicieli zapasów jest widoczne tylko wtedy, gdy funkcja Wielu właścicieli zapasów jest aktywna dla klienta, a funkcja o tej samej nazwie jest aktywna dla co najmniej jednej organizacji sprzedaży w ramach głównej funkcji Sprzedaż.

Pole Pochodzenie obowiązywania jednostek  jest widoczne tylko wtedy, gdy funkcja Ewidencja stanów magazynowych w jednostkach logistycznych jest aktywna dla klienta w podfunkcji Stany magazynowe.

Jeśli funkcja Logistyka magazynowa nie jest aktywna, obowiązują następujące zasady:

  • funkcja Wykorzystanie magazynu nie może być ustawiona i jest nieaktywna.
  • pola Wykorzystanie magazynu, Weryfikacja dostępności, Reguła dostępności, Magazyn, Wartość domyślna magazynu, Pochodzenie właściciela zapasów i Pochodzenie obowiązywania jednostek nie są widoczne.
  • w polu Pochodzenie właściciela zapasów wyświetlana jest wartość Firma organizacji sprzedaży.

Funkcja Sprzedaż

Schemat numeracji można zdefiniować w polu Schemat numeracji dla rodzajów ofert w funkcji Sprzedaż, podfunkcja Schemat numeracji. Jeśli schemat numeracji jest zapisany dla organizacji sprzedaży wybranej na pasku tytułu, następny wynikający z niego numer jest sugerowany po wprowadzeniu rodzaju.

Funkcja Zastosuj ceny odbiorcy końcowego jest widoczna tylko wtedy, gdy funkcja Ceny detaliczne jest aktywna dla klienta.

Jeśli organizacja wybrana na pasku tytułu jest zarówno organizacją sprzedaży, jak i organizacją logistyki magazynowej, reguła dostępności wprowadzona w funkcji Logistyka magazynowa jest sugerowana dla tej organizacji podczas wprowadzania nowych rodzajów.

Pole Zezwalaj na wielu właścicieli zapasów jest widoczne tylko wtedy, gdy funkcja Wielu właścicieli zapasów jest aktywna dla klienta, a funkcja o tej samej nazwie jest aktywna dla co najmniej jednej organizacji sprzedaży w ramach głównej funkcji Sprzedaż.

Jednostki biznesowe

Następująca jednostka biznesowa: com.cisag.app.sales.obj.CustomerProposalType jest istotna dla aplikacji Rodzaje ofert sprzedaży. Jest ona używana między innymi do:

  • przypisywania uprawnień,
  • konfigurowania definicji działań lub
  • importu lub eksportu danych.

Jednostka biznesowa należy do grupy jednostek biznesowych: com.cisag.app.sales.obj.CustomerProposalType

Uprawnienia

Uprawnienia mogą być przypisywane zarówno przy użyciu ról autoryzacji, jak i poprzez przypisanie organizacji. Koncepcję uprawnień można znaleźć w dokumentacji technicznej Uprawnienia.

Funkcje specjalne

Dla aplikacji Rodzaje ofert sprzedaży nie są dostępne specjalne funkcje.

Przypisania organizacji

Jeśli funkcja Uprawnienia do treści jest aktywowana w aplikacji Konfiguracja, aplikacja Rodzaje ofert sprzedaży jest wyświetlana osobie tylko wtedy, gdy przypisano jej organizację w danych podstawowych partnera, która jest zintegrowana z co najmniej jedną z następujących struktur organizacyjnych:

  • Sprzedaż

Aplikacja Rodzaje ofert sprzedaży zawiera tabelę Uprawnienia. Aby dany użytkownik mógł korzystać z rodzaju oferty sprzedaży, musi być przypisany do co najmniej jednej organizacji w głównych danych partnera, która została wprowadzona w tabeli Uprawnienia dla rodzaju oferty sprzedaży.

Wskazówka
Tabela jest widoczna tylko wtedy, gdy użytkownikowi przypisano funkcję Pokaż uprawnienia dla powiązanej organizacji za pośrednictwem roli uprawnień. Aby móc edytować uprawnienia związane z treścią, użytkownik musi mieć również możliwość Zmień uprawnienia.

Musi mieć również przypisane ogólne możliwości otwierania odpowiedniej aplikacji oraz otwierania i edytowania odpowiedniej jednostki biznesowej.

Więcej informacji na temat tabeli Uprawnienia oraz kompleksowy przegląd uprawnień związanych z treścią można znaleźć w artykule Uprawnienia do treści.

Specjalne możliwości

Dla aplikacji Rodzaje ofert sprzedaży nie są dostępne specjalne możliwości.

Uprawnienia dla partnerów biznesowych

Aplikacja Rodzaje ofert sprzedaży nie jest udostępniana partnerom biznesowym.

Czy ten artykuł był pomocny?