Widoki rozszerzeń Comarch POS

 Widoki rozszerzeń Comarch POS

W dokumencie opisane zostały powiązane z Comarch POS rozszerzenia widoków poszczególnych aplikacji. Aby widoki rozszerzeń były dostępne, należy w pierwszym kroku przejść do aplikacji Konfiguracja i wybrać przycisk [Funkcje] w celu wyświetlenia listy dostępnych funkcji. W drugim kroku należy odnaleźć na liście funkcję Sprzedaż wielokanałowa. W ostatnim kroku należy włączyć parametr Aktywne.

Aktywacja funkcji Sprzedaż wielokanałowa w aplikacji Konfiguracja

Comarch POS to funkcja należąca do obszaru Sprzedaży wielokanałowej; jej aktywacja odbywa się analogicznie.

Aktywacja funkcji Comarch POS w aplikacji Konfiguracja

Rozszerzenia Comarch POS dostępne są w aplikacjach:

  • Artykuły
  • Waluty
  • Magazyny
  • Sekwencje numerów
  • Zamówienia sprzedaży
  • Formy płatności

Rozszerzenia Comarch POS należy aktywować za pomocą przycisku [Wybierz i organizuj widok], następnie należy odszukać na liście i wybrać opcję Comarch POS.

Rozszerzenie Comarch POS w aplikacji Artykuły

Aplikacja Artykuły

 

W aplikacji Artykuły po wybraniu widoku Podstawowe a następnie rozszerzenia: Comarch POS (Pod przyciskiem [Wybierz i organizuj widok] à Comarch POS) użytkownik ma możliwość określenia dodatkowych informacji o artykule:

  • PLU (Price Look – Up) – kod identyfikacji produktu używany dla kodów wagowych EAN Jest używany w identyfikacji kodów EAN wagowych. Reguły kodów wagowych tworzone są w aplikacji Schematy numeracji o typie Comarch POS Kod kreskowy artykułu.
  • Artykuł wagowy – parametr określa, czy artykuł może być ważony na stanowisku POS
  • Edycja nazwy w POS – należy wybrać tę opcję, jeśli z poziomu POS użytkownik ma mieć możliwość zmiany nazwy artykułu na pozycji niezatwierdzonego dokumentu PAR, FS, ZS, OS oraz korekty ręcznej, co daje możliwość określenia dodatkowych parametrów sprzedawanego artykułu. Zmiana nazwy następuje po wybraniu na dokumencie w szczegółach zaznaczonej pozycji nazwy artykułu lub ikony ołówka.
Ikona zmiany nazwy artykułu na dokumencie niezatwierdzonym
Rozszerzenie Comarch POS dla aplikacji Artykuły, w widoku Podstawowe

W aplikacji Artykuły po wybraniu widoku Sprzedaż a następnie rozszerzenia: Comarch POS (Pod przyciskiem [Wybierz i organizuj widok] à Comarch POS) dostępne są następujące pola:

  • Blokada zmiany jednostki domyślnej – po zaznaczeniu parametru na stanowisku POS nie ma możliwości zmiany jednostki na dokumencie
  • Podlega rabatom – po zaznaczeniu parametru wybrany artykuł może podlegać rabatowaniu. Jeśli pole nie jest zaznaczone, nie ma możliwości udzielenia rabatu.
  • Skup – określa, czy artykuł podlega obsłudze ponownego zakupu. Artykuły skupowane wprowadzane są przez użytkownika na dokument handlowy. Pozycja dotycząca skupu pomniejsza kwotę płatności dla transakcji rejestrowanej na dokumencie.
Rozszerzenie Comarch POS dla aplikacji Artykuły, w widoku Sprzedaż

W dolnej części widoku znajduje się tabela dotycząca jednostki miary tolerancji w procesie kompletacji zamówienia. W tabeli istnieje możliwość zdefiniowania jednostki miary, jako wartość lub procent, która przesłana jest na stanowisko POS wraz z zsynchronizowanymi artykułami. W tabeli dostępne są kolumny:

  • Jednostka – jednostka miary dla której wskazywany jest zakres tolerancji
  • Definicja tolerancji – należy określić czy tolerancja ma być wyrażona jako wartość czy procent.
  • Tolerancja pomiarów (+/-) – tolerancja określa dopuszczalny zakres wartości w danej jednostce miary na przykład ± 0.1 dla jednego kilograma, oznacza, że system jako poprawne wartości zaakceptuje: 0.9, 1 i 1.1. Większa ilość na dokumencie, niż zamówiona przez klienta, powoduję wyświetlenie komunikatu na stanowisku POS: Wprowadzono większą ilość niż zamówiona przez Klienta. Zebrana ilość nie została zwiększona. Dla definicji tolerancji w procentach wartość dopuszczalna jest w zakresie 0 – 100, a dla definicji tolerancji w wartości, dopuszczalna jest tolerancja w zakresie 0 – 1.
Przykład
Tolerancja w systemie ERP ustawiona została na ±0.1. Klient zamówił 1 kg jabłek, użytkownik przygotował w sklepie jabłka o wadze 0,9814 kg – artykuł jest traktowany jako przygotowany w całości, zgodnie z tolerancją ustawioną dla kilograma na artykule.

Szczegółowy opis dotyczący aplikacji Artykuły dostępny jest tutaj.

 

Aplikacja Waluty

Rozszerzenie Comarch POS w aplikacji Waluty

 

W aplikacji Waluty po wybraniu rozszerzenia Comarch POS (Pod przyciskiem [Wybierz i organizuj widok] à Comarch POS) można wprowadzić nominały dla każdej waluty. Wartości te pozwalają na zliczenie stanu kasy na stanowisku POS. W nagłówku aplikacji istnieje możliwość zdefiniowania nowej waluty. Aplikacja Waluty składa się z:

Zakładki Nominały

  • Symbol – pozwala na określenie nominału waluty, np. EUR
  • Opis – zawiera opis nominału waluty
  • Przeliczenie – współczynnik konwersji dla jednostki podstawowej, np. 0,10 USD zamiast 10 centów
  • Aktywny – po zaznaczeniu parametru, nominał jest aktywny i wyświetlany na stanowisku POS

Zakładka Limity stanu kasy

  • Kanał sprzedaży – kod kanału sprzedaży
  • Typ – pozwala zdefiniować minimalny lub maksymalny limit gotówkowy na stanowisku POS dla kanału sprzedaży
  • Wartość – pozwala ustawić kwotę limitu w walucie firmy

Aplikacja Magazyny

Rozszerzenie Comarch POS w aplikacji Magazyny

W aplikacji Magazyny po wybraniu rozszerzenia Comarch POS (Pod przyciskiem [Wybierz i organizuj widok] à Comarch POS) dostępna jest zakładka Comarch POS.  Pozwala ona na określenie oraz przypisanie magazynu do dokumentów handlowych na stanowisku POS.

  • Dostępny dla dokumentów handlowych – jeżeli ten parametr jest zaznaczony, magazyn jest dostępny podczas operacji tworzenia wydruków i dokumentów handlowych
  • Magazyn konsygnacyjny – aktywacja parametru określa magazyn stanowiska POS jako magazyn konsygnacyjny. Należy pamiętać, że na stanowisku POS nie można tworzyć dokumentów magazynowych dla magazynu konsygnacyjnego.
  • System zarządzania magazynem – pole określa czy magazyn posiada typ System zarządzania magazynem

Aplikacja Schematy numeracji

Aplikacja Schematy numeracji, rozszerzenie Comarch POS, pole Prefiks niezatwierdzonych dokumentów Comarch POS

W aplikacji Schematy numeracji po wybraniu rozszerzenia Comarch POS (Pod przyciskiem [Wybierz i organizuj widok] à Comarch POS) dostępna jest zakładka Comarch POS.  Można w niej określić:

  • Prefiks niezatwierdzonych dokumentów – prefiks wykorzystywany dla niezatwierdzonych dokumentach na stanowisku POS
  • Prefiks kodu kreskowego – prefiks określający rodzaj kodu kreskowego
  • Typ kodu – pole określa czy kod będzie mieć zaszytą wyłącznie informację o wartości towaru, czy również o wadze produktu, dostępne opcje:
    • Wagowy
    • Wartościowy

Szczegółowy opis dotyczący aplikacji Schematy numeracji dostępny jest tutaj.

Aplikacja Zamówienia sprzedaży

Rozszerzenie Comarch POS w aplikacji Zamówienia sprzedaży

W aplikacji Zamówienia sprzedaży po wybraniu rozszerzenia Comarch POS (Pod przyciskiem [Wybierz i organizuj widok] à Comarch POS) dostępna jest zakładka Comarch POS.  Pozwala ona na wyświetlenie informacji o zamówieniu sprzedaży pochodzącym ze stanowiska POS.

  • Numer zamówienia – konkretny numer dokumentu handlowego, pole nieedytowalne, zawiera informacje o numerze zamówienia sprzedaży wystawionym na stanowisku POS lub numerze zamówienia , które zostało wystawione w systemie ERP i wyeksportowany na stanowisku POS
  • EAN – unikalny kod EAN widoczny na wydruku dokumentu na stanowisku POS
  • Oczekiwana data dostawy – pole informacyjne uzupełniane w zależności od statusu dostawy dla zamówienia sprzedaży
  • Termin płatności – pole informacyjne uzupełniane w zależności od statusu płatności dla zamówienia sprzedaży na stanowisku POS
  • Punkt odbioru – punkt odbioru zamówienia

Aplikacja Formy płatności

W aplikacji Formy płatności po wybraniu rozszerzenia Comarch POS (Pod przyciskiem [Wybierz i organizuj widok] à Comarch POS) dostępna jest zakładka Comarch POS.  Pozwala ona na wprowadzenie dodatkowych ustawień dotyczących form płatności stosowanych na stanowisku POS.

  • Typ formy płatności – dostępne formy płatności na stanowisku POS:
    • Gotówka
    • Bank
    • Karta kredytowa i debetowa
    • Czek
    • Bon
    • Bon zewnętrzny
    • Wirtualna
  • Aktywny – określa czy dana forma płatności ma być aktywna na stanowisku POS
  • Rodzaj bonu – pole edytowalne w przypadku wybrania w polu Typ formy płatności: Bon zewnętrzny, można określić rodzaj bonu zewnętrznego
  • Wymagana zewnętrzna walidacja – ustala czy dla danej formy płatności ma być wykonywana zewnętrzna walidacja płatności
  • Otwieraj szufladę – parametr określa czy przy definiowanej formie płatności ma być otwierana szuflada kasowa na stanowisku POS
  • Do usunięcia przez zewnętrzny walidator

W aplikacji Formy płatności rozszerzenie Comarch POS dostępna jest również tabela, która dzieli się na dwie zakładki:

  • Parametr rodzaju płatności
    • Typ
    • Wartość
  • Powód różnicy przy zakończeniu zmiany/dnia – umożliwia dodanie powodów, które będą dostępne na stanowisku POS. Na stanowisku POS należy wybrać odpowiednią przyczynę z listy powodów, podczas wystąpienia różnicy w danej formie płatności na zakończeniu zmiany/dnia.

 

Czy ten artykuł był pomocny?