Tworzenie serwisu

Aplikacja Tworzenie serwisu umożliwia tworzenie zgłoszeń serwisowych na podstawie istniejących danych, takich jak klient serwisu lub artykuł, a także tworzenie nowych danych, które są następnie przetwarzane w ramach utworzonego zgłoszenia.

Opis aplikacji

Aplikacja składa się z nagłówka i obszaru roboczego.

Aplikacja Tworzenie serwisu

Nagłówek

Nagłówek aplikacji składa się ze standardowego paska przycisków oraz pól zawierających informacje, na podstawie których tworzony jest serwis. Są to:

  • Organizacja sprzedaży – pole wyświetla organizację sprzedaży odpowiedzialną za serwis. Organizacja ustawiana jest domyślnie na podstawie organizacji, wyświetlanej w prawym górnym rogu aplikacji i nie może zostać zmieniona.
  • Lokalizacja serwisu – w tym polu należy wprowadzić lokalizację odpowiedzialną za serwis. Domyślnie system wprowadza w polu identyfikator organizacji, przypisanej do użytkownika tworzącego zgłoszenie serwisowe. Jeśli do użytkownika przyporządkowane jest więcej niż jedna organizacja, należy wskazać jedną z nich w tym polu.
  • Zadanie serwisowe – w tym polu należy wprowadzić zadanie serwisowe, opisujące materiały i czynności, niezbędne do wykonania serwisu
  • Oznaczenie – pole umożliwia wprowadzenie krótkiego tekstu, przykładowo powodu utworzenia zgłoszenia serwisowego. Jeśli wartość nie zostanie wprowadzona przez użytkownika, jako opis system automatycznie dodaje numer zgłoszenia serwisowego.
  • Pełne oznaczenie – pole umożliwia wprowadzenie szczegółowego opisu dla tworzonego serwisu
  • Rodzaj zgłoszenia serwisowego – pole umożliwia wprowadzenie rodzaju tworzonego zgłoszenia serwisowego. Domyślnie wyświetlana jest data wskazana w aplikacji Konfiguracja -> Serwis -> Tworzenie serwisu -> Rodzaj zgłoszenia serwisowego. Wartość można jednak zmienić ręcznie.
  • Cena przybliżona – pole wyświetla szacowaną cenę serwisu. Cena wyliczana jest na podstawie parametrów, zdefiniowanych w aplikacji Konfiguracja -> Serwis -> Tworzenie serwisu. Wynik jest obliczany i wyświetlany w momencie wprowadzenia danych partnera w sekcji Dane klienta serwisu.

Obszar roboczy

Obszar roboczy aplikacji Tworzenie serwisu podzielony jest na zakładki, wyświetlane kolejno po wyborze przycisku [Następny] w dolnej części obszaru.

Zakładka Wybierz datę serwisu

Na zakładce Wybierz datę serwisu widoczny jest kalendarz dostępności. W tym kalendarzu możliwy jest wybór planowanego początku usługi. Kolory dni wskazują dostępność każdego dnia.

Poniżej kalendarza znajduje się pole Planowane rozpoczęcie, w którym wyświetlana jest data początkowa, zaznaczona przez użytkownika.

Aplikacja Tworzenie serwisu, zakładka Wybierz datę serwisu

Zakładka Dane klienta serwisu

Zakładka Dane klienta serwisu umożliwia wyszukiwanie, a w razie potrzeby także tworzenie nowego partnera, który przypisywany jest jako klient do tworzonego serwisu.

Zakładka Dane klienta serwisu w aplikacji Tworzenie serwisu

Zakładka składa się z następujących pól i przycisków:

  • Klient serwisu – pole umożliwia wyszukiwanie istniejących partnerów, którzy mogą być klientami serwisu
  • [Nowa organizacja] – przycisk pozwala na utworzenie nowej organizacji. W wyniku jego wyboru, wyświetlone zostaną pola, umożliwiające wprowadzenie danych, niezbędnych do utworzenia nowego partnera:
    • Szablon partnera dla organizacji – umożliwia wprowadzenie numeru szablonu partnera. Domyślnie wprowadzana jest wartość, zdefiniowana w aplikacji Konfiguracja -> w funkcji Serwis -> Tworzenie serwisu.
    • Adresy – umożliwia wprowadzenie adresu partnera
    • Partner – umożliwia wprowadzenie identyfikatora partnera
    • Nazwa – umożliwia wprowadzenie nazwy partnera
    • E-mail – umożliwia wprowadzenie służbowego adresu mailowego partnera
    • Telefon – umożliwia wprowadzenie służbowego numeru telefonu partnera
    • Rodzaj karty lojalnościowej – umożliwia przypisanie do partnera wybranego rodzaju karty lojalnościowej
    • Zapisz klienta do programu lojalnościowego — aktywacja parametru umożliwia automatyczne przypisanie klienta do programu lojalnościowego oraz wygenerowanie karty lojalnościowej. Klient tworzony jest również w systemie Comarch Loyalty Management.
Uwaga
Przy wyborze opcji zapisania do programu wymagane jest uwzględnienie i uzupełnienie pola DateOfBirth (zarówno w trybie projektowania, jak i w szablonie partnera), aby dane mogły zostać poprawnie wysłane do Comarch Loyalty Management.
  • [Nowa osoba] – przycisk pozwala na utworzenie nowego partnera typu Osoba. W wyniku jego wyboru, wyświetlone zostaną pola, umożliwiające wprowadzenie danych, niezbędnych do utworzenia nowego partnera:
    • Szablon partnera dla osoby – umożliwia wprowadzenie numeru szablonu partnera. Domyślnie wprowadzana jest wartość, zdefiniowana w aplikacji Konfiguracja -> Serwis -> Tworzenie serwisu.
    • Adresy – umożliwia wprowadzenie adresu partnera
    • Partner – umożliwia wprowadzenie identyfikatora partnera
    • Imię – umożliwia ustawienie imienia partnera
    • Nazwisko – umożliwia ustawienie nazwiska partnera
    • E-mail – umożliwia wprowadzenie służbowego adresu mailowego partnera
    • Telefon – umożliwia wprowadzenie służbowego numeru telefonu partnera
    • Rodzaj karty lojalnościowej – umożliwia przypisanie do partnera wybranego rodzaju karty lojalnościowej
    • Zapisz klienta do programu lojalnościowego — aktywacja parametru umożliwia automatyczne przypisanie klienta do programu lojalnościowego oraz wygenerowanie karty lojalnościowej. Klient tworzony jest również w systemie Comarch Loyalty Management.

Uwaga
Przy wyborze opcji zapisania do programu wymagane jest uwzględnienie i uzupełnienie pola DateOfBirth (zarówno w trybie projektowania, jak i w szablonie partnera), aby dane mogły zostać poprawnie wysłane do Comarch Loyalty Management.

  • Dokument handlowy – pole umożliwia wyszukiwanie dokumentu handlowego wybranego klienta
Zakładka Dane artykułu

Zakładka Dane artykułu umożliwia wyszukiwanie lub, w razie potrzeby, utworzenie nowego artykułu, który będzie serwisowany.

Zakładka Dane artykułu w aplikacji Tworzenie serwisu

Zakładka składa się z następujących pól i przycisków:

  • Artykuł – pole umożliwia wyszukiwanie i przypisanie istniejącego artykułu
  • Obiekt serwisowy – pole wyświetla istniejący obiekt serwisowy, przyporządkowany do wprowadzonego artykułu. Jeśli dla artykułu nie istnieje obiekt serwisowy pole pozostaje puste.
  • Specyfikacja – pole umożliwia wybór istniejącej specyfikacji, jeśli została zdefiniowana dla artykułu
  • [Nowy artykuł] – przycisk pozwala na utworzenie nowego artykułu. W wyniku jego wyboru, wyświetlone zostaną pola, umożliwiające wprowadzenie danych, niezbędnych do utworzenia nowego artykułu:
    • Szablon artykułu – umożliwia wprowadzenie numeru szablonu artykułu. Domyślnie wprowadzana jest wartość, zdefiniowana w aplikacji Konfiguracja -> w funkcji Serwis -> Tworzenie serwisu.
    • Artykuł – umożliwia wprowadzenie identyfikatora artykułu
    • Oznaczenie – umożliwia wprowadzenie oznaczenia artykułu
    • Typ lokalizacji – wyświetla typ lokalizacji, zdefiniowany w aplikacji Konfiguracja -> w funkcji Serwis -> Tworzenie serwisu
    • Początek okresu gwarancji – umożliwia wprowadzenie początku okresu gwarancji obiektu serwisowego. Domyślnie wprowadzana jest wartość, zdefiniowana w aplikacji Konfiguracja -> w funkcji Serwis -> Tworzenie serwisu.
    • Czas obowiązywania gwarancji – umożliwia wprowadzenie czasu obowiązywania gwarancji. Domyślnie wprowadzana jest wartość, zdefiniowana w aplikacji Konfiguracja -> w funkcji Serwis -> Tworzenie serwisu.
    • Początek okresu rękojmi – umożliwia wprowadzenie początku okresu rękojmi obiektu serwisowego. Domyślnie wprowadzana jest wartość, zdefiniowana w aplikacji Konfiguracja -> w funkcji Serwis -> Tworzenie serwisu.
    • Czas obowiązywania rękojmi – umożliwia wprowadzenie czasu obowiązywania rękojmi. Domyślnie wprowadzana jest wartość, zdefiniowana w aplikacji Konfiguracja -> w funkcji Serwis -> Tworzenie serwisu.
    • Czas trwania serwisu – umożliwia wprowadzenie czasu trwania serwisu. Domyślnie wprowadzana jest wartość, zdefiniowana w aplikacji Konfiguracja -> w funkcji Serwis -> Tworzenie serwisu.
Zakładka Zadania serwisowe

Na zakładce Zadania serwisowe wyświetlane są dane zadań serwisowych, przyporządkowanych do serwisu.

Zakładka Zadania serwisowe w aplikacji Tworzenie serwisu

Zakładka składa się z tabeli, zawierającej następujące kolumny:

  • Typ – w przypadku aktywowania przycisku [Pozycje materiałowe] w nagłówku tabeli, w kolumnie wyświetlane są ikony rodzaju pozycji materiałowych
  • Pozycja – wyświetlany jest numer pozycji zadania serwisowego
  • Zadanie serwisowe/Materiał – wyświetlany jest identyfikator zadania serwisowego. Jeśli w nagłówku tabeli aktywowano przycisk [Pozycje materiałowe], w kolumnie wyświetlane są również informacje na temat materiałów, wykorzystywanych w ramach serwisu.
  • Specyfikacja – wyświetlana jest specyfikacja, jeśli takowa została przypisana do wykorzystywanego materiału
  • Ilość – wyświetlana jest ilość wykorzystywanego materiału wraz z przypisaną jednostką

Instrukcja: Tworzenie serwisu

W celu utworzenia nowego zgłoszenia serwisowego należy:

  1. Otworzyć aplikację Tworzenie serwisu.
  2. Wybrać przycisk [Dodaj] na standardowym pasku narzędzi.
  3. Wypełnić wymagane dane w nagłówku aplikacji oraz, w razie konieczności, zmienić domyślne wartości.
  4. Wybrać przycisk [Następny] w edytorze pozycji. Wyświetlona zostanie zakładka Dane klienta serwisu.
  5. Na zakładce wybrać istniejącego partnera w polu Klient serwisu lub zdefiniować nowego za pomocą przycisków [Nowa organizacja] lub [Nowa osoba].
  6. Wybrać przycisk [Następny] w edytorze pozycji. Wyświetlona zostanie zakładka Dane artykułu.
  7. Na zakładce wprowadzić istniejący artykuł w polu Artykuł lub utworzyć nowy za pomocą przycisku [Nowy artykuł].
  8. Wybrać przycisk [Następny] w edytorze pozycji. Wyświetlona zostanie zakładka Zadania serwisowe.
  9. Wybrać przycisk [Następny] w edytorze pozycji.
  10. Wskazać datę początkową serwisu w kalendarzu, a następnie wybrać przycisk [Tworzenie serwisu]. Wyświetlone zostanie okno dialogowe Tworzenie serwisu.
  11. W oknie dialogowym, w razie konieczności, na zakładce Parametry wskazać, czy utworzone mają zostać przyjęcie towaru i zwrot od klienta oraz zdefiniować ustawienia przetwarzania na zakładce Ustawienia. Następnie wybrać przycisk [W tle]. Zgłoszenie serwisowe zostanie utworzone.

Czy ten artykuł był pomocny?