Warianty artykułów kanału sprzedaży

Aplikacja Warianty artykułów kanału sprzedaży umożliwia tworzenie zestawów wariantów artykułów dla określonych kanałów sprzedaży. Artykuły przypisane w tej aplikacji do artykułu głównego będą wyświetlane w systemie zewnętrznym (np. sklepie internetowym) jako jego warianty.

Utworzone warianty można zweryfikować w aplikacji Relacje artykułów kanału sprzedaży, która pozwala wyświetlić wszystkie relacje i powiązania artykułów dla wskazanego kanału sprzedaży.

Aby warianty mogły zostać utworzone należy spełnić następujące warunki:

  • artykuły będące wariantami artykułu głównego muszą zostać przypisane do listy asortymentu wskazanego w nagłówku kanału sprzedaży (aplikacja Listy asortymentu), a lista do wykazu asortymentu (Wykazy asortymentu). Muszą zostać także uwzględnione w cenniku sprzedaży używanym przez kanał sprzedaży i kategorii artykułu kanału sprzedaży.
  • należy dodać cechy używane przy tworzeniu wariantów w aplikacji Kanały sprzedaży -> zakładka Ustawienia cech artykułu PIM i zaznaczyć dla nich parametr Zastosowanie wariantów
  • artykuł główny musi posiadać cechy przypisane w aplikacji Cechy artykułu
  • należy wykonać następujące eksporty: Eksport klasyfikacji cech artykułów -> Eksport artykułów

Uwaga
Aplikacja działa z następującymi adapterami: Comarch e-Sklep, Magento, Shopware oraz Cloud 
.

Budowa aplikacji Warianty artykułów kanału sprzedaży

Aplikacja składa się z nagłówka, obszaru roboczego i edytora pozycji.

Nagłówek

W nagłówku aplikacji, poza standardowymi przyciskami, dostępny jest przycisk:

  • [Zatwierdź aktualny zestaw wariantów artykułu] – przycisk otwiera aplikację w tle, która zatwierdza utworzony w obszarze roboczym zestaw artykułów

Dostępne są pola:

  • Kanał sprzedaży (pole obowiązkowe) – w polu należy wskazać kanał sprzedaży, dla którego będą tworzone warianty. Lista kanałów sprzedaży dostępna jest pod przyciskiem [Pomoc uzupełniania wartości]. Po wybraniu wartości, pole Cechy obowiązkowe automatycznie pobiera listę cech przypisaną do kanału sprzedaży.
  • Artykuł główny (pole obowiązkowe) – pole wymaga wskazania artykułu głównego, dla którego będą tworzone warianty. Artykuły dostępne są pod przyciskiem [Pomoc uzupełniania wartości]. Po wskazaniu artykułu w obszarze roboczym pojawią się kolumny z cechami, które zostały przypisane do artykułu.
Uwaga
Artykuł główny musi być przyporządkowany do klasyfikacji cech artykułu.
Uwaga
Można utworzyć tylko jeden zestaw wariantów dla określonego kanału sprzedaży i artykułu głównego.
  • Cechy obowiązkowe – w polu można wybrać cechy obowiązkowe spośród dostępnych wartości, które zostały pobrane na podstawie kanału sprzedaży. Wskazane cechy będą wymagane do utworzenia wariantu. Przycisk [Pomoc uzupełniania wartości] otwiera listę cech przypisanych do kanału sprzedaży w aplikacji Kanały sprzedaży -> zakładka Ustawienia cech artykułu PIM. Konieczne jest podanie co najmniej jednej cechy obowiązkowej.
Uwaga
Mogą zostać użyte tylko cechy przyporządkowane do artykułu głównego. Cechy dodaje się do artykułów w aplikacji Cechy artykułów.

Obszar roboczy

W obszarze roboczym dostępna jest tabela prezentująca wiersze z wariantami. W tabeli można dodawać artykuły powiązane i zarządzać ich cechami. Możliwy jest także eksport artykułów powiązanych wraz z ich cechami do pliku.

Uwaga
Aby utworzyć zestaw wariantów, należy dodać co najmniej jeden artykuł powiązany.

Kolumny dostępne w tabeli:

  • Artykuł – pozwala na wskazanie artykułu, dla którego mają zostać zdefiniowane cechy. Cechy są automatycznie uzupełniane wartościami określonymi dla artykułu w aplikacji Cechy artykułów. W polu można wskazać jedynie artykuły, które zostały przyporządkowane do klasyfikacji cech artykułu głównego w aplikacji Cechy artykułów.
  • Status – pole uzupełnia się automatycznie, prezentując aktualny status artykułu

Uwaga
Cechy artykułów powiązanych muszą być unikatowe/
Uwaga

Obecność pozostałych kolumn w tabeli zależy od tego, jakie cechy zostały przypisane do klasyfikacji w aplikacji Klasyfikacje cech artykułów.

Edytor pozycji

W edytorze pozycji dostępna jest dodatkowa sekcja z przyciskami pozwalającymi na tworzenie, duplikację, weryfikację poprawności danych i przeniesienie określonych danych do tabeli.

Dostępne jest pole:

  • Artykuł powiązany – w polu można wskazać artykuł, dla którego dodawane będą cechy

W sekcji Cecha(y) artykułu możliwe jest dodawanie cech do wskazanego w poprzednim polu artykułu. Pola dostępne w sekcji zależne są od klasyfikacji przypisanej do artykułu głównego.

Czy ten artykuł był pomocny?