Aplikacja Warianty artykułów kanału sprzedaży umożliwia tworzenie zestawów wariantów artykułów dla określonych kanałów sprzedaży. Artykuły przypisane w tej aplikacji do artykułu głównego będą wyświetlane w systemie zewnętrznym (np. sklepie internetowym) jako jego warianty.
Utworzone warianty można zweryfikować w aplikacji Relacje artykułów kanału sprzedaży, która pozwala wyświetlić wszystkie relacje i powiązania artykułów dla wskazanego kanału sprzedaży.
Aby warianty mogły zostać utworzone należy spełnić następujące warunki:
- artykuły będące wariantami artykułu głównego muszą zostać przypisane do listy asortymentu wskazanego w nagłówku kanału sprzedaży (aplikacja Listy asortymentu), a lista do wykazu asortymentu (Wykazy asortymentu). Muszą zostać także uwzględnione w cenniku sprzedaży używanym przez kanał sprzedaży i kategorii artykułu kanału sprzedaży.
- należy dodać cechy używane przy tworzeniu wariantów w aplikacji Kanały sprzedaży -> zakładka Ustawienia cech artykułu PIM i zaznaczyć dla nich parametr Zastosowanie wariantów
- artykuł główny musi posiadać cechy przypisane w aplikacji Cechy artykułu
- należy wykonać następujące eksporty: Eksport klasyfikacji cech artykułów -> Eksport artykułów
Aplikacja składa się z nagłówka, obszaru roboczego i edytora pozycji.
Nagłówek
W nagłówku aplikacji, poza standardowymi przyciskami, dostępny jest przycisk:
- [Zatwierdź aktualny zestaw wariantów artykułu] – przycisk otwiera aplikację w tle, która zatwierdza utworzony w obszarze roboczym zestaw artykułów
Dostępne są pola:
- Kanał sprzedaży (pole obowiązkowe) – w polu należy wskazać kanał sprzedaży, dla którego będą tworzone warianty. Lista kanałów sprzedaży dostępna jest pod przyciskiem [Pomoc uzupełniania wartości]. Po wybraniu wartości, pole Cechy obowiązkowe automatycznie pobiera listę cech przypisaną do kanału sprzedaży.
- Artykuł główny (pole obowiązkowe) – pole wymaga wskazania artykułu głównego, dla którego będą tworzone warianty. Artykuły dostępne są pod przyciskiem [Pomoc uzupełniania wartości]. Po wskazaniu artykułu w obszarze roboczym pojawią się kolumny z cechami, które zostały przypisane do artykułu.
- Cechy obowiązkowe – w polu można wybrać cechy obowiązkowe spośród dostępnych wartości, które zostały pobrane na podstawie kanału sprzedaży. Wskazane cechy będą wymagane do utworzenia wariantu. Przycisk [Pomoc uzupełniania wartości] otwiera listę cech przypisanych do kanału sprzedaży w aplikacji Kanały sprzedaży -> zakładka Ustawienia cech artykułu PIM. Konieczne jest podanie co najmniej jednej cechy obowiązkowej.
Obszar roboczy
W obszarze roboczym dostępna jest tabela prezentująca wiersze z wariantami. W tabeli można dodawać artykuły powiązane i zarządzać ich cechami. Możliwy jest także eksport artykułów powiązanych wraz z ich cechami do pliku.
Kolumny dostępne w tabeli:
- Artykuł – pozwala na wskazanie artykułu, dla którego mają zostać zdefiniowane cechy. Cechy są automatycznie uzupełniane wartościami określonymi dla artykułu w aplikacji Cechy artykułów. W polu można wskazać jedynie artykuły, które zostały przyporządkowane do klasyfikacji cech artykułu głównego w aplikacji Cechy artykułów.
- Status – pole uzupełnia się automatycznie, prezentując aktualny status artykułu
Obecność pozostałych kolumn w tabeli zależy od tego, jakie cechy zostały przypisane do klasyfikacji w aplikacji Klasyfikacje cech artykułów.
Edytor pozycji
W edytorze pozycji dostępna jest dodatkowa sekcja z przyciskami pozwalającymi na tworzenie, duplikację, weryfikację poprawności danych i przeniesienie określonych danych do tabeli.
Dostępne jest pole:
- Artykuł powiązany – w polu można wskazać artykuł, dla którego dodawane będą cechy
W sekcji Cecha(y) artykułu możliwe jest dodawanie cech do wskazanego w poprzednim polu artykułu. Pola dostępne w sekcji zależne są od klasyfikacji przypisanej do artykułu głównego.