Zapytania o potwierdzenia zamówień

Potwierdzenie zamówienia to dokumenty uzupełniający do zamówienia sprzedaży, który potwierdza przyjęcie zamówienia klienta wraz z kontraktami handlowymi określonymi w zamówieniu sprzedaży. Potwierdzenie zamówienia zawiera dane dotyczące zamówionych pozycji, ilości, cen, warunków i terminów. Dla każdego zamówienia sprzedaży można wygenerować jedno lub więcej potwierdzeń zamówień i wystawić odpowiednie dokumenty uzupełniające.

Rozróżnia się potwierdzenia zamówień i potwierdzenia zmian. Potwierdzenia zmian są specjalną formą potwierdzeń zamówień, które dokumentują zmiany po wygenerowaniu potwierdzenia zamówienia. Potwierdzenie zmiany zawiera wszystkie wcześniej potwierdzone pozycje z ostatniego aktywnego potwierdzenia zamówienia, a także zmiany w ilościach zadysponowanych wprowadzonych w zamówieniu sprzedaży.

W aplikacji Zamówienia sprzedaży dla każdego zamówienia sprzedaży można wygenerować jedno lub więcej potwierdzeń zamówień oraz dokumenty pomocnicze. Wygenerowane dokumenty można otworzyć w aplikacji Zapytania o potwierdzenia zamówień i w razie potrzeby wydrukować kolejne kopie dokumentów Potwierdzenia zamówień. Wygenerowanych potwierdzeń zamówień nie można zmienić.

Niniejsza dokumentacja opisuje aplikację Zapytania o potwierdzenia zamówień. Instrukcje dotyczące obsługi potwierdzeń zamówień można znaleźć w dokumencie Instrukcje: Potwierdzenia zamówień.

Ustawienia generowania potwierdzeń zamówień definiuje się w aplikacji Rodzaje zamówień sprzedaży. Więcej informacji można znaleźć w dokumentacji Rodzaje zamówień sprzedaży

Więcej informacji można również znaleźć w dokumentacji Generowanie potwierdzeń zamówień.

Definicje terminów

Potwierdzenie zamówienia

Potwierdzenie zamówienia to dokument, który potwierdza przyjęcie zamówienia do partnera z rolą partnera klienta. Potwierdzenie zamówienia zazwyczaj zawiera dane dotyczące zamówionych pozycji, ilości, cen, warunków i terminów.

Rodzaje zamówień sprzedaży

Rodzaje zamówień sprzedaży służą do identyfikacji zamówień sprzedaży i definiowania typu zamówienia sprzedaży (zamówienie sprzedaży, zamówienie w magazynie konsygnacyjnym, zamówienie w sklepie). Rodzaje zamówień sprzedaży zawierają również automatyczne wpisy (wartości domyślne) i ustawienia dla generowanych zamówień sprzedaży. Ustawienia kontrolują weryfikują i obliczenia systemu dla zamówień sprzedaży tego rodzaju, a także dalsze przetwarzanie zamówień w dokumentach niższego szczebla.

Zamówienie sprzedaży

Zamówienie sprzedaży jest podstawowym elementem procesu sprzedaży. Określa ono zakres usług, warunki dostawy i warunki płatności za sprzedaż towarów. W szczególności określa, które produkty mają zostać sprzedane, w jakiej ilości i po jakiej cenie. A także: kiedy i na jaki adres(y) dostawa(y) i fakturowanie będą miały miejsce. Zamówienie sprzedaży reguluje również sposób naliczania kosztów zamówienia.

Opis aplikacji

Za pomocą aplikacji Zapytanie o potwierdzenie zamówienia można wyświetlić potwierdzenie zamówienia, które zostało już wygenerowane i wystawione oraz, w razie potrzeby, wydrukować kopię odpowiedniego dokumentu. Można również usunąć potwierdzenie zamówienia w dowolnym momencie lub oznaczyć je wskaźnikiem usuwania.

Aplikacja Zapytanie o potwierdzenie zamówienia jest wyłącznie aplikacją do odczytu. Dane są pobierane z zamówienia sprzedaży podczas generowania potwierdzenia zamówienia i nie można ich już zmienić w potwierdzeniu zamówienia.

Aplikacja składa się z nagłówka i obszaru roboczego.

Nagłówek

Nagłówek zawiera odpowiednie pola, które jednoznacznie identyfikują potwierdzenie zamówienia, a także inne ogólnie obowiązujące dane potwierdzenia zamówienia, które opisano w poniższych sekcjach:

Pola identyfikacji

Wartość  w polu Numer jednoznacznie identyfikuje potwierdzenie zamówienia. Rodzaj zamówienia sprzedaży i numer potwierdzenia zamówienia są używane do identyfikacji. Wyświetlany jest również zamawiający.

Pola w szczegółach:

  • Typ – dwuczęściowe pole służy do rejestrowania unikatowej identyfikacji potwierdzenia zamówienia. Składa się ono z następujących informacji: rodzaj zamówienia sprzedaży w pierwszym polu wejściowym i numer potwierdzenia zlecenia w drugim polu wejściowym. Użyty rodzaj zamówienia sprzedaży wraz z numerem potwierdzenia zamówienia służy do identyfikacji potwierdzenia zamówienia.
  • Rodzaj zamówienia sprzedaży – rodzaj zamówienia sprzedaży dla potwierdzenia zamówienia, które ma zostać otworzone.
  • Numer potwierdzenia zamówienia – numer potwierdzenia zamówienia, które ma zostać otworzone.
  • Status – dla otwartego potwierdzenia zamówienia można wyświetlić następujące statusy przypisane przez system:
    • Aktywne – status aktywny informuje, że otwarte potwierdzenie zamówienia jest ostatnim potwierdzeniem zamówienia wygenerowanym dla powiązanego zamówienia sprzedaży. Nie ma gwarancji, że odzwierciedla on status potwierdzenia zamówienia sprzedaży. Jeśli zostanie wygenerowane kolejne potwierdzenie zamówienia, aktywny status poprzedniego potwierdzenia zamówienia zmieni się na Nieaktywne.
    • Nieaktywne – potwierdzenie zamówienia otrzymuje od status Nieaktywne, jeśli dla powiązanego zamówienia sprzedaży zostało wygenerowane kolejne potwierdzenie zamówienia, które otrzymuje od systemu status Aktywne.

Tylko potwierdzenie zamówienia może otrzymać status aktywny dla powiązanego zamówienia sprzedaży.

  • Klient – w tym polu wyświetlana jest identyfikacja partnera zamawiającego. Dane pochodzą z powiązanego zamówienia sprzedaży.
Zakładka Ogólne

Zakładka Ogólne wyświetla pewne ogólne dane, które dotyczą całego potwierdzenia zamówienia, w tym datę zamówienia i szczegóły warunków płatności.

Pola w szczegółach:

  • Data dokumentu – wyświetlana jest data dokumentu potwierdzenia zamówienia. Została ona zdefiniowana przed wygenerowaniem potwierdzenia zamówienia za pomocą akcji [Utwórz i drukuj potwierdzenie zamówienia].
  • Kwota końcowa – w tym polu wyświetlana jest ostateczna kwota zamówienia potwierdzona otwartym potwierdzeniem zamówienia (suma wszystkich pozycji zamówienia pomniejszona o rabaty, powiększona o dopłaty i zawierająca podatki) w odpowiedniej walucie dokumentu zamówienia sprzedaży. Tę kwotę końcową można również znaleźć w wierszu Kwota końcowa w tabeli pozycji.
  • Warunki płatności – wyświetlany jest termin płatności, który został zdefiniowany w powiązanym zamówieniu sprzedaży w momencie tworzenia potwierdzenia zamówienia.

Więcej informacji na temat warunków płatności można znaleźć w tym dokumencie: Warunki płatności.

  • Forma płatności – forma płatności, która został zdefiniowana w powiązanym zamówieniu sprzedaży w momencie utworzenia potwierdzenia zamówienia.

Więcej informacji na temat form płatności można znaleźć w tym dokumencie: Formy płatności.

  • Partner płatności – w tym polu wyświetlany jest identyfikator partnera płatności. Dane pochodzą z powiązanego zamówienia sprzedaży.
  • Data waluty – data waluty określa datę wejścia w życie terminu płatności zdefiniowanego w podstawie zamówienia sprzedaży.

Wyświetlana jest data waluty, która została zdefiniowana w powiązanym zamówieniu sprzedaży w momencie wygenerowania potwierdzenia zamówienia.

  • Organizacja sprzedaży – w tym polu wyświetlany jest identyfikator partnera organizacji sprzedaży. Dane pochodzą z powiązanego zamówienia sprzedaży.
Zakładka Podatki

Na zakładce Podatki warunki obliczania obowiązujących podatków i różne obliczone wartości są wyświetlane w tabeli. Dla każdego klucza podatkowego użytego w potwierdzeniu zamówienia wyświetlany jest wiersz. Wszystkie kody podatkowe zapisane w pozycjach zamówienia sprzedaży lub określone w tym celu są wymienione wraz z odpowiednimi kwotami. Jeśli więcej niż jeden kod podatkowy jest istotny dla potwierdzenia zamówienia, poniżej wierszy dla poszczególnych kodów podatkowych wyświetlany jest kolejny wiersz z sumami kwot poszczególnych kodów podatkowych wymienionych powyżej.

Następujące dane są wyświetlane dla każdego kodu podatkowego w wierszu pod wymienionymi nagłówkami kolumn:

  • Kod podatkowy – kod podatkowy oznacza kombinację rodzaju podatku i stawki podatkowej. Stawki podatkowe są przechowywane dla różnych rodzajów podatków. W sprzedaży i dystrybucji odbiorca faktury jest odpowiednim partnerem dla kodu podatkowego.

Dane w tym wierszu podsumowują wszystkie kwoty pozycji w potwierdzeniu zamówienia, które mają zastosowanie do wyświetlanego kodu podatkowego.

Kod podatkowy jest pobierany z powiązanego zamówienia sprzedaży, które zostało zdefiniowane w momencie tworzenia potwierdzenia zamówienia.

Więcej informacji na temat kodów podatkowych można znaleźć w dokumentacji Kody podatkowe i Zamówienia sprzedaży.

  • Kwota netto – ta kolumna wyświetla sumę wszystkich kwot netto tych pozycji zamówienia, do których ma zastosowanie kod podatkowy w kolumnie Kod podatkowy w tym samym wierszu.

Jeśli w potwierdzeniu zamówienia wyświetlanych jest kilka kodów podatkowych, ostatni wiersz tabeli w tej kolumnie wyświetla sumę kwot netto dla wszystkich kwot wyświetlanych nad nim.

  • Kwota podatku – w tej kolumnie wyświetlana jest suma wszystkich kwot podatku dla tych pozycji zamówienia, do których ma zastosowanie klucz podatkowy w kolumnie Kod podatkowy w tym samym wierszu.

Kwota podatku wynika z kwoty netto wiersza i wartości procentowej należącej do klucza podatkowego.

Jeśli w potwierdzeniu zamówienia wyświetlanych jest kilka kodów podatkowych, ostatni wiersz tabeli w tej kolumnie pokazuje sumę kwot podatku dla wszystkich kwot wyświetlanych nad nim.

  • Kwota netto z podatkami – ta kolumna wyświetla sumę wszystkich kwot netto wraz z podatkami dla tych pozycji zamówienia, do których ma zastosowanie klucz podatkowy w kolumnie Kod podatkowy w tym samym wierszu.

Kwota netto z podatkami jest sumą kwoty netto i kwoty podatku w tym samym wierszu, a zatem reprezentuje całkowitą kwotę pozycji zamówienia z odpowiednim kluczem podatkowym.

Jeśli w potwierdzeniu zamówienia wyświetlanych jest kilka kodów podatkowych, w ostatnim wierszu tabeli w tej kolumnie wyświetlana jest suma kwot netto wraz z podatkami dla wszystkich kwot wyświetlanych powyżej.

Zakładka Dostawa

Zakładka Dostawa zawiera szczegóły dostawy zapisane w nagłówku zamówień w momencie generowania potwierdzenia zamówienia.

Pola w szczegółach:

  • Odbiorca dostawy – w tym polu wyświetlany jest identyfikator kontrahenta, który został zdefiniowany w podstawie zamówienia w powiązanym zamówieniu sprzedaży w momencie tworzenia potwierdzenia zamówienia.
  • Warunek dostawy – to pole wyświetla warunek dostawy, który został zdefiniowany w podstawie zamówienia w powiązanym zamówieniu sprzedaży w momencie utworzenia potwierdzenia zamówienia.

Warunki dostawy opisują umowy między kupującym a sprzedającym. Określają one między innymi rodzaj dostawy i miejsce realizacji, np. „bezpłatne miejsce zamieszkania” lub „odbiór”. W przypadku Incoterms jako warunku dostawy należy określić odniesienie do lokalizacji.

Więcej informacji można znaleźć w tym dokumencie: Warunki dostawy.

  • Spedytor – to pole wyświetla identyfikator partnera spedytora, który został określony w podstawie zamówienia w powiązanym zamówieniu sprzedaży w momencie tworzenia potwierdzenia zamówienia.
  • Warunki wysyłki – w tym polu wyświetlany jest warunek wysyłki, który został określony w podstawie zamówienia w powiązanym zamówieniu sprzedaży w momencie utworzenia potwierdzenia zamówienia.

Warunki wysyłki opisują sposób, w jaki produkty są transportowane, np. przez spedytora, kuriera lub pocztę.

Obszar roboczy

W obszarze roboczym pozycje potwierdzenia zamówienia są wymienione w tabeli pozycji. Pozycje opisują usługę, która ma być świadczona:

  • Które pozycje mają być dostarczone:
    • w jakiej ilości?
    • w jakiej cenie i na jakich warunkach?
    • w jakim terminie?
    • gdzie mają być dostarczone?

Aplikacja Zapytania o potwierdzenia zamówień jest aplikacją wyłącznie do odczytu. Dane pozycji potwierdzenia zamówienia są pobierane z pozycji zamówienia sprzedaży w momencie generowania potwierdzenia zamówienia i nie można ich już zmienić w potwierdzeniu zamówienia.

Tabela pozycji: Nagłówki kolumn

Potwierdzone pozycje zamówienia sprzedaży są wyświetlane w tabeli pozycji. Identyfikacja zamówienia sprzedaży, do którego należy potwierdzenie zamówienia, znajduje się w pierwszym wierszu tabeli pozycji. Wyświetlane są również rodzaj i numer zamówienia sprzedaży oraz data wprowadzenia zamówienia sprzedaży. Jeśli potwierdzenie zamówienia jest potwierdzeniem zmiany, w tym wierszu wyświetlana jest uwaga Potwierdzenie zmiany.

Pozycje są wymienione poniżej pierwszego wiersza. W zależności od ustawienia funkcji Użyj grup artykułów w powiązanym zamówieniu sprzedaży, artykuły są wyświetlane posortowane według grupy artykułów i numeru artykułu lub tylko według numeru artykułu. Jeśli używane są grupy artykułów, dla każdej grupy artykułów określana i wyświetlana jest suma grupy. Pozycje należące do grupy są wyświetlane poniżej sumy grupy.

Informacje wyświetlane dla pozycji zamówienia zależą przede wszystkim od ceny wyświetlania zdefiniowanej w zamówieniu sprzedaży.

Na wyświetlanie mają wpływ następujące ustawienia:

  • Wyświetlanie ceny brutto – jeśli wybrano wyświetlanie ceny brutto, dla każdej pozycji wyświetlane są maksymalnie cztery dodatkowe wiersze opisujące składniki ceny pozycji według typu i kwoty dla tej pozycji.
  • Wyświetlanie ceny netto – w przypadku wybrania opcji wyświetlania cen Netto nie są wyświetlane żadne składniki cenowe pozycji zamówienia, lecz ceny i kwoty netto wynikające ze składników cenowych zapisanych w zamówieniu sprzedaży.
  • Użyj cen konsumenta końcowego – jeśli funkcja jest aktywna dla zamówienia sprzedaży, ceny i wartości są wyświetlane z uwzględnieniem podatku VAT. Odpowiednie kolumny tabeli pozycji są wyświetlane z dodatkiem „w tym podatki”.

Kolumny w szczegółach:

  • Pozycja – numer pozycji potwierdzenia zamówienia jest wyświetlany w sekcji Pozycja. Służy ona do precyzyjnej identyfikacji poszczególnych pozycji potwierdzenia zamówienia. Numer pozycji może być również wykorzystany do powiązania poszczególnych pozycji w różnych dokumentach poprzez odniesienie do dokumentu.

Numer pozycji jest generowany automatycznie przez system na podstawie schematu numeracji zdefiniowanego w rodzaju zamówienia sprzedaży dla potwierdzeń zamówień. Nie można go przypisać ręcznie.

Pozycje potwierdzenia zamówienia, które odzwierciedlają pozycję zamówienia sprzedaży, otrzymują identyczny numer pozycji z zamówienia sprzedaży. Inne pozycje, np. koszty transportu lub puste, otrzymują numer pozycji zgodnie ze schematem numeracji dla potwierdzeń zamówień.

  • Artykuł – ta kolumna wyświetla artykuł z jego identyfikacją i opisem, który został określony w pozycji zamówienia w powiązanym zamówieniu sprzedaży w momencie tworzenia potwierdzenia zamówienia.
  • Data dostawy – wyświetlana jest data potwierdzonej dostawy, która została określona w pozycji zamówienia w powiązanym zamówieniu sprzedaży w momencie utworzenia potwierdzenia zamówienia.
  • Klucz kontrolny – wyświetlana jest identyfikacja klucza kontrolnego, który został zdefiniowany w pozycji zamówienia w powiązanym zamówieniu sprzedaży w momencie utworzenia potwierdzenia zamówienia.
  • Klasyfikacja ceny pozycji – wyświetlana jest identyfikacja klasyfikacji cenowej pozycji, która została zdefiniowana w pozycji zamówienia w powiązanym zamówieniu sprzedaży w momencie utworzenia potwierdzenia zamówienia.
  • Ilość całkowita – w tej kolumnie wyświetlana jest potwierdzona ilość, która została zdefiniowana w powiązanym zamówieniu sprzedaży w momencie utworzenia potwierdzenia zamówienia. Ilość ta nie musi być taka sama jak całkowita ilość zamówiona. W razie potrzeby należy zanotować ilości dyspozycyjne zamówienia sprzedaży dla potwierdzeń zamówień. Więcej informacji na ten temat można znaleźć w dokumentacji: Zamówienia sprzedaży
  • Obowiązujące jednostki – w tej kolumnie wyświetlane jest zobowiązanie jednostkowe dla pozycji, tak jak zostało ono zdefiniowane w pozycji zamówienia w powiązanym zamówieniu sprzedaży w momencie utworzenia potwierdzenia zamówienia.
  • Cena brutto – jeśli w zamówieniu sprzedaży zdefiniowano wyświetlanie ceny Brutto, kolumna ta jest wyświetlana w potwierdzeniu zamówienia. Kolumna ta zawiera cenę brutto z wymiarem ceny dla artykułu w pozycji potwierdzenia zamówienia.
  • Cena brutto z podatkami – jeśli w zamówieniu sprzedaży zdefiniowano wyświetlanie ceny Brutto, a w zamówieniu sprzedaży używane są ceny końcowego konsumenta, ta kolumna jest wyświetlana w potwierdzeniu zamówienia. Ta kolumna zawiera cenę brutto wraz z podatkami z wymiarem ceny dla artykułu w pozycji potwierdzenia zamówienia.
  • Kwota brutto – jeśli w zamówieniu sprzedaży zdefiniowano wyświetlanie ceny Brutto, ta kolumna jest wyświetlana w potwierdzeniu zamówienia. Ta kolumna zawiera kwotę brutto dla potwierdzonej całkowitej ilości artykułu w pozycji potwierdzenia zamówienia.
  • Kwota brutto z podatkami – jeśli w zamówieniu sprzedaży zdefiniowano wyświetlanie ceny Brutto, a w zamówieniu sprzedaży używane są ceny końcowego konsumenta, ta kolumna jest wyświetlana w potwierdzeniu zamówienia. Kolumna ta zawiera kwotę brutto wraz z podatkami dla potwierdzonej całkowitej ilości pozycji w pozycji potwierdzenia zamówienia.
  • Cena netto – jeśli w zamówieniu sprzedaży zdefiniowano wyświetlanie ceny Netto, kolumna ta jest wyświetlana w potwierdzeniu zamówienia. Ta kolumna zawiera cenę netto z wymiarem ceny dla pozycji w pozycji potwierdzenia zamówienia.
  • Cena netto z podatkami – jeśli w zamówieniu sprzedaży zdefiniowano wyświetlanie ceny Netto, a w zamówieniu sprzedaży używane są ceny dla konsumenta końcowego, ta kolumna jest wyświetlana w potwierdzeniu zamówienia. Ta kolumna zawiera cenę netto wraz z podatkami z wymiarem ceny dla artykułu w pozycji potwierdzenia zamówienia.
  • Kwota netto – jeśli w zamówieniu sprzedaży zdefiniowano wyświetlanie ceny Netto, ta kolumna jest wyświetlana w potwierdzeniu zamówienia. Ta kolumna zawiera kwotę netto dla potwierdzonej całkowitej ilości artykułu w pozycji potwierdzenia zamówienia.
  • Kwota netto z podatkami – jeśli w zamówieniu sprzedaży zdefiniowano wyświetlanie ceny Netto, a w zamówieniu sprzedaży używane są ceny dla konsumenta końcowego, ta kolumna jest wyświetlana w potwierdzeniu zamówienia. Kolumna ta zawiera kwotę netto z podatkami dla potwierdzonej całkowitej ilości artykułu w pozycji potwierdzenia zamówienia.
  • Cena podstawowa z podatkami – w tej kolumnie wyświetlana jest Cena podstawowa z podatkami dla dokumentów z cenami dla konsumenta końcowego z następującymi składnikami:
    • udział w cenie (po lewej stronie ukośnika). Część ceny (kwota zawierająca podatki i walutę) jest wyświetlana w walucie dokumentu w odniesieniu do ilości w prawej sekcji.
    • ukośnik („/”) dla „za”
    • udział ilościowy (po prawej stronie ukośnika. Wyświetlany jest udział ilościowy (ilość i jednostka), do którego odnosi się udział cenowy.
Przykład
: 2,99 EUR/100 ml

Cena nagłówka jest wyświetlana tylko dla produktów oznaczonych jako podlegające cenie nagłówka. Kolumna jest pusta w przypadku produktów nieoznaczonych jako podlegające cenie nagłówka.

Należy pamiętać, że wartości są obliczane w następujący sposób, w zależności od wyświetlanej ceny:

      • Prezentacja brutto – obliczenia są oparte na cenie brutto z podatkiem.
      • Prezentacja netto – obliczenia są oparte na cenie netto z podatkiem.
Wskazówka
Pole Cena podstawowe z podatkiem nie jest wyświetlane. Jest ono dostępne tylko do drukowania paragonów.
Wskazówka
W aplikacji Lista: Potwierdzenia zamówień/pozycje cena podstawowa znajduje się w nagłówku kolumny i dlatego jest dostępna do wyboru.
Tabela pozycji: Przycisk [Informacje o charakterystyce]

Przycisk [Informacje o charakterystyce] jest dostępny na pasku przycisków tabeli. Po naciśnięciu przycisku wyświetlany jest drugi wiersz nagłówka.

  • Specyfikacja -ta kolumna zawiera specyfikację potwierdzonego artykułu odpowiedniej pozycji potwierdzenia zamówienia, jeśli specyfikacja została wprowadzona w zamówieniu sprzedaży w momencie tworzenia potwierdzenia zamówienia.
Tabela pozycji: Wiersze podsumowania

Kilka wierszy podsumowujących dla wyświetlanych pozycji potwierdzenia zamówienia jest wyświetlanych poniżej wartości dla poszczególnych pozycji potwierdzenia zamówienia. To, które wiersze są wyświetlane szczegółowo, zależy między innymi od wybranego sposobu wyświetlania ceny i od tego, czy został otwarty dokument użytkownika końcowego.

Brak dokumentu użytkownika końcowego:
  • Suma częściowa – po wyszczególnionych pozycjach zamówienia i po wyszczególnionych rabatach i dopłatach do pozycji, kwota brutto jest wyświetlana jako suma częściowa, jeśli wyświetlanie ceny jest ustawione na Brutto. Jeśli wybrano wyświetlanie ceny Netto, wiersz ten jest pomijany.
  • Warunki pozycji zamówienia i warunki nagłówka zamówienia – jeśli wyświetlana cena jest ustawiona na Brutto, po pozycjach zamówienia wyświetlane są zastosowane rabaty i dopłaty do pozycji, a następnie suma częściowa. Po tym mogą następować maksymalnie cztery wiersze warunków podstawowych zamówienia. Warunki podstawowe zamówienia to podstawowe rabaty lub dopłaty wprowadzone w zamówieniu sprzedaży w obszarze identyfikacji na zakładce Warunki faktury, które mają zastosowanie oprócz wszelkich rabatów i dopłat, które mogą mieć zastosowanie do pozycji zamówienia.

Typ składnika ceny, wartość procentowa i kwota wynikowa są wyświetlane dla każdego zastosowanego rabatu lub dopłaty.

Wskazówka
Jeśli wyświetlana cena jest ustawiona na Netto, wiersze te są pomijane.
  • Suma zamówienia – dla wszystkich pozycji zamówienia jest wyświetlana pod pozycjami potwierdzenia zamówienia. Suma zamówienia jest sumą wszystkich kwot pozycji zamówienia wyświetlanych powyżej, jak pokazano w kolumnie Kwota netto.

Jeśli jako wyświetlaną cenę ustawiono Netto, uwzględniane są składniki ceny (rabaty i dopłaty).

  • Kwota całkowita – wartość zamówienia przed opodatkowaniem jest wyświetlana w wierszu Kwota całkowita. Kwota całkowita odpowiada sumie zamówienia i jest powtarzana w celu zachowania przejrzystości.
  • Kwoty podatku -pod kwotą całkowitą znajduje się tyle wierszy, ile różnych kodów podatkowych użyto w pozycjach. Dla każdego kodu podatkowego wyświetlany jest jeden wiersz, wskazujący kod podatkowy i odpowiadającą mu kwotę podatku (= suma kwot podatku wszystkich odpowiednich pozycji).
  • Kwota końcowa – kwota końcowa potwierdzenia zamówienia jest wyświetlana w ostatnim wierszu. Kwota końcowa jest wynikiem kwoty całkowitej powiększonej o wszystkie kwoty podatku.
Dokument użytkownika końcowego:
  • Warunki pozycji zamówienia i warunki podstawowe zamówienia – jeśli jako wyświetlaną cenę ustawiono Brutto, po pozycjach zamówienia wyświetlane są wykorzystane rabaty i dopłaty do pozycji, a następnie suma częściowa. Po tym mogą następować maksymalnie cztery wiersze warunków podstawowych zamówienia. Warunki podstawowe zamówienia to podstawowe rabaty lub dopłaty wprowadzone w zamówieniu sprzedaży w obszarze identyfikacji na zakładce Warunki faktury, które mają zastosowanie oprócz wszelkich rabatów i dopłat, które mogą mieć zastosowanie do pozycji zamówienia.

Rodzaj składnika ceny, wartość procentowa i kwota wynikowa są wyświetlane dla każdego zastosowanego rabatu lub dopłaty.

Wskazówka
Jeśli wyświetlana cena jest ustawiona na Netto, wiersze te są pomijane.
  • Kwota końcowa – wiersz Kwota końcowa pokazuje wartość zamówienia z uwzględnieniem wszystkich podatków.
  • Uwzględniony podatek – pod kwotą końcową znajduje się tyle wierszy, ile różnych kodów podatkowych zostało użytych w pozycjach. Dla każdego klucza podatkowego wyświetlany jest jeden wiersz, w którym podany jest klucz podatkowy i odpowiadająca mu kwota podatku (= suma kwot podatku wszystkich odpowiednich pozycji).

Akcje związane z aplikacją: Drukuj kopie potwierdzenia zamówienia

Za pomocą akcji [Drukuj kopie potwierdzenia zamówienia] dostępnej pod przyciskiem akcji na standardowym pasku narzędzi można utworzyć kopię dokumentu dla dokumentu Potwierdzenie zamówienia. W zależności od oryginału wydrukowana zostanie kopia potwierdzenia zamówienia lub potwierdzenia zmiany.

Efekty

Za każdym razem, gdy wykonywana jest akcja [Drukuj kopie potwierdzenia zamówienia] system wysyła ponownie dokument, który został już utworzony. Kopia ta jest wyprowadzana na medium wyjściowe określony zgodnie z zamówieniem sprzedaży i w formacie zgodnym z szablonem dokumentu zapisanym lub wybranym w zamówieniu sprzedaży. Liczba wydanych kopii jest udokumentowana i wymieniona na wystawionym dokumencie końcowym.

Wskazówka
Należy pamiętać, że przechowywanie oryginału i kopii w repozytorium wiedzy może być również kontrolowane zgodnie z wybranym szablonem dokumentu.

Usuwanie potwierdzeń zamówień

Jeśli dokumenty są zależne od dokumentów nadrzędnych lub podrzędnych, nie można ich usunąć, jeśli te zależności nie pozwalają na usunięcie. Z drugiej strony potwierdzenia zamówień są dokumentami, które mogą być usuwane niezależnie od dokumentu nadrzędnego. Należy zwrócić uwagę na następujące kwestie:

Ostatnim wygenerowanym potwierdzeniem zamówienia jest Aktywne potwierdzenie zamówienia. Jeśli Aktywne potwierdzenie zamówienia zostanie usunięte, ilości zadysponowane w pozycjach zamówienia sprzedaży potwierdzenia zamówienia zostaną odpowiednio zresetowane. Po usunięciu Aktywnego potwierdzenia zamówienia nie ma już Aktywnego potwierdzenia zamówienia dla zamówienia, ponieważ żadne Nieaktywne potwierdzenie zamówienia nie jest zmieniane z powrotem na Aktywne potwierdzenie zamówienia. Tylko kolejne wygenerowane potwierdzenie zamówienia staje się Aktywnym potwierdzeniem zamówienia. Usunięcie nieaktywnych potwierdzeń zamówień nie ma wpływu na odpowiednie pozycje zamówienia sprzedaży, ale służy wyłącznie do celów informacyjnych.

Konfiguracja

Dla aplikacji Zapytania o potwierdzenia zamówień nie są potrzebne ustawienia w aplikacji Konfiguracja.

Jednostki biznesowe

Następująca jednostka biznesowa: cisag.app.sales.obj.Confirmation jest istotna dla aplikacji Zapytania o potwierdzenia zamówień, i jest używana między innymi do:

  • przypisywania uprawnień,
  • konfigurowania definicji działań lub
  • importu lub eksportu danych.

Jednostka biznesowa należy do następującej grupy jednostek biznesowych: cisag.app.sales.OrderData.

Uprawnienia

Uprawnienia można przypisywać zarówno za pomocą ról autoryzacji, jak i poprzez przypisanie organizacji. Koncepcję autoryzacji można znaleźć w artykule Uprawnienia.

Funkcje specjalne

Dla aplikacji Zapytania o potwierdzenia zamówień nie istnieją żadne specjalne funkcje.

Przypisywanie organizacji

Struktury organizacyjne służą do kontrolowania, które dane są widoczne, możliwe do wykorzystania lub edycji. W tym celu należy aktywować funkcję Uprawnienia do treści w aplikacji Konfiguracja.

Aby aplikacja Żądanie potwierdzenia zamówienia była wyświetlana osobie w menu użytkownika, musi ona być przypisana do organizacji, która jest zintegrowana z jedną z następujących struktur organizacyjnych:

  • Sprzedaż

Aby dana osoba mogła otworzyć aplikację lub edytować w niej dane, przypisana do niej organizacja musi zostać wprowadzona w tabeli Uprawnienia w aplikacji Rodzaje zamówień sprzedaży.

Więcej informacji na temat tabeli Uprawnienia oraz kompleksowy przegląd uprawnień związanych z treścią można znaleźć w dokumentacji Uprawnienia do treści.

Specjalne możliwości

Dla aplikacji Zapytania o potwierdzenia zamówień nie istnieją żadne specjalne możliwości.

Uprawnienia dla partnerów biznesowych

Aplikacja Zapytania o potwierdzenia zamówień jest autoryzowana dla następujących typów partnerów biznesowych:

  • Klienci
  • Przedstawiciele

Czy ten artykuł był pomocny?