Inicjowanie dokumentu w Comarch DMS w ramach obiegów zdefiniowanych w Comarch HRM przez administratora jest możliwe dla:
Rozpoczynanie pracy z Comarch DMS przez pracownika danej spółki Comarch ERP Optima, który został przypisany do operatora Comarch DMS w zakładce „Struktura organizacyjna”
Po zalogowaniu do Comarch HRM przez pracownika w panelu po lewej stronie widoczna jest zakładka „Obieg dokumentów”, w którą należy kliknąć.
Następnie pracownik Comarch HRM powinien kliknąć na jeden z widocznych dla niego obiegów, w którym chce zainicjować i zapisać dokument.
Wówczas zostaje wyświetlone okno „Comarch DMS” – okno logowania do Comarch DMS, w którym pracownik powinien wpisać login i hasło operatora Comarch DMS, do którego przypisano go na karcie pracownika w Comarch DMS w ramach pola „Pracownik ERP Optima”.
Po wpisaniu poprawnych danych w oknie „Comarch DMS” pracownik Comarch HRM powinien nacisnąć przycisk „Zatwierdź”.
Po kliknięciu na przycisk „Zatwierdź” zostaje otwarte okno „Utwórz nowy dokument” w ramach danego typu obiegu w nowej aplikacji web Comarch DMS, umożliwiające dodanie nowego dokumentu w tym obiegu (od wersji 2024.2.2), w ramach typu obiegu Comarch DMS wybranego przez administratora Comarch HRM podczas konfiguracji integracji (zob. Uruchamianie integracji Comarch DMS z Comarch HRM). W oknie „Utwórz nowy dokument” możliwe jest wpisanie wartości w edytowalnych kontrolkach na dokumencie.
Wyjątek stanowi sytuacja, w której pracownikowi Comarch DMS, do którego przypisano pracownika Comarch ERP Optima, nadano uprawnienia do pierwszego etapu w definicji danego obiegu w Comarch DMS.
Po uzupełnieniu wartości pracownik ComarchHRM zapisuje dokument, klikając w przycisk [Utwórz].
Jeżeli w Comarch DMS nie nadano wcześniej pracownikowi Comarch DMS, do którego przypisano danego pracownika Comarch ERP Optima, uprawnień do pierwszego etapu, wówczas dalsza edycja wartości w kontrolkach nie jest możliwa, a panel szczegółów przekazania oraz przycisk „Przekaż” są wyszarzone.
Rozpoczynanie pracy z Comarch DMS przez pracownika danej spółki Comarch ERP Optima, który nie został przypisany do operatora Comarch DMS w zakładce „Struktura organizacyjna”
Po zalogowaniu do Comarch HRM przez pracownika w panelu po lewej stronie widoczna jest zakładka „Obieg dokumentów”, w którą należy kliknąć.
Następnie pracownik Comarch HRM powinien kliknąć na jeden z widocznych dla niego obiegów, w którym chce zainicjować i zapisać dokument.
Po kliknięciu na dany obieg pracownik Comarch HRM zostaje od razu przeniesiony do otwartego okna „Utwórz nowy dokument” w nowej aplikacji web Comarch DMS, umożliwiającego dodanie nowego dokumentu w ramach typu obiegu Comarch DMS, wybranego przez administratora Comarch HRM podczas konfiguracji integracji ( od wersji 2024.2.2; zob. Uruchamianie integracji Comarch DMS z Comarch HRM).
Jednocześnie pracownik Comarch HRM zostaje dodany do listy pracowników w Comarch DMS – nadany login jest widoczny w prawym górnym rogu karty zainicjowanego dokumentu.
W oknie „Utwórz nowy dokument” możliwe jest wpisanie wartości w edytowalnych kontrolkach na dokumencie.
Po uzupełnieniu wartości pracownik ComarchHRM zapisuje dokument, klikając w przycisk [Utwórz].
W przypadku zmiany klucza wymiany przez administratora Comarch HRM przy próbie zainicjowania dokumentu lub przejścia do listy dokumentów w Comarch DMS zostanie wyświetlone okno „Comarch DMS”, w którym trzeba wpisac dane logowania do Comarch DMS.
Konieczny jest wówczas kontakt z administratorem w celu:
-
- dodania na karcie obiegu danego pracownika hasła w Comarch DMS
lub
- uzyskania adresu aplikacji serwerowej Comarch DMS i dodania na karcie obiegu danego pracownika adresu mailowego – wówczas możliwe będzie osobiste nadanie hasła poprzez opcję „Zmień hasło” (zob.Zmień hasło)
Następnie należy wpisać w oknie „Comarch DMS” login nadany przy rozpoczęciu pracy w ramach integracji Comarch HRM z Comarch DMS i hasło uzyskane na jeden z powyżej opisanych sposobów.