Rozpoczęcie pracy z Comarch DMS przez pracownika z Comarch HRM

image_pdfimage_print

Inicjowanie dokumentu w Comarch DMS w ramach obiegów zdefiniowanych w Comarch HRM przez administratora  jest możliwe dla:

Rozpoczynanie pracy z Comarch DMS  przez pracownika danej spółki Comarch ERP Optima, który został przypisany do operatora Comarch DMS w zakładce „Struktura organizacyjna”

Po zalogowaniu do Comarch HRM przez  pracownika  w panelu po lewej stronie widoczna jest zakładka „Obieg dokumentów”, w którą należy kliknąć.

 

Przejście na zakładkę „Obieg dokumentów”

 

Następnie pracownik Comarch HRM powinien kliknąć na jeden z widocznych dla niego obiegów, w którym chce zainicjować i zapisać dokument.

 

Wybór obiegu na zakładce „Obieg dokumentów”

 

Wówczas zostaje wyświetlone okno „Comarch DMS” – okno logowania do Comarch DMS, w którym pracownik powinien wpisać login i hasło  operatora Comarch DMS, do którego przypisano go na karcie pracownika w Comarch DMS w ramach pola „Pracownik ERP Optima”.

 

Okno logowania do Comarch DMS

 

Karta pracownika, któremu przypisano pracownika z Comarch ERP Optima w Comarch DMS (widok administratora Comarch DMS)

 

Po wpisaniu poprawnych danych w oknie „Comarch DMS” pracownik Comarch HRM powinien nacisnąć przycisk „Zatwierdź”.

 

Okno „Comarch DMS” – zatwierdzenie wprowadzonych danych

 

Po kliknięciu na przycisk „Zatwierdź” zostaje otwarte okno „Utwórz nowy dokument” w ramach danego typu obiegu w nowej aplikacji web Comarch DMS, umożliwiające dodanie nowego dokumentu w tym obiegu (od wersji 2024.2.2), w ramach typu obiegu Comarch DMS wybranego przez administratora Comarch HRM podczas konfiguracji integracji (zob. Uruchamianie integracji Comarch DMS z Comarch HRM). W oknie „Utwórz nowy dokument” możliwe jest wpisanie wartości w edytowalnych kontrolkach na dokumencie.

 

Uwaga
Edycja wartości w kontrolkach na karcie obiegu w Comarch DMS nie będzie możliwa dla pracownika Comarch HRM po zapisie dokumentu (kliknięciu w przycisk „Utwórz”).

Wyjątek stanowi sytuacja, w której pracownikowi Comarch DMS, do którego przypisano pracownika Comarch ERP Optima, nadano uprawnienia do pierwszego etapu w definicji danego obiegu w Comarch DMS.

 

Okno „Utwórz nowy dokument” – przed kliknięciem w przycisk „Utwórz”

 

Po uzupełnieniu wartości pracownik ComarchHRM zapisuje dokument, klikając w przycisk [Utwórz].

Jeżeli w Comarch DMS nie nadano wcześniej pracownikowi Comarch DMS, do którego przypisano danego pracownika Comarch ERP Optima, uprawnień do pierwszego etapu, wówczas dalsza edycja wartości w kontrolkach nie jest możliwa, a panel szczegółów przekazania oraz przycisk „Przekaż” są wyszarzone.

 

Zapisywanie dokumentu

 

Dokument zainicjowany przez pracownika Comarch HRM, po zapisaniu dokumentu

 

Rozpoczynanie pracy z Comarch DMS  przez pracownika danej spółki Comarch ERP Optima, który nie został przypisany do operatora Comarch DMS w zakładce „Struktura organizacyjna”

Po zalogowaniu do Comarch HRM przez  pracownika  w panelu po lewej stronie widoczna jest zakładka „Obieg dokumentów”, w którą należy kliknąć.

 

Przejście na zakładkę „Obieg dokumentów”

 

Następnie pracownik Comarch HRM powinien kliknąć na jeden z widocznych dla niego obiegów, w którym chce zainicjować i zapisać dokument.

 

Wybór obiegu na zakładce „Obieg dokumentów”

 

Po kliknięciu na dany obieg pracownik Comarch HRM zostaje od razu przeniesiony do otwartego okna „Utwórz nowy dokument”  w nowej aplikacji web Comarch DMS, umożliwiającego dodanie nowego dokumentu w ramach typu obiegu Comarch DMS, wybranego przez administratora Comarch HRM podczas konfiguracji integracji ( od wersji 2024.2.2; zob. Uruchamianie integracji Comarch DMS z Comarch HRM).

Jednocześnie pracownik Comarch HRM zostaje dodany do listy pracowników w Comarch DMS – nadany login jest widoczny w  prawym górnym rogu karty zainicjowanego dokumentu.

 

 

Karta pracownika DMS, dodana automatycznie dla pracownika Comarch HRM, którego nie przypisano wcześniej do żadnego istniejącego pracownika Comarch DMS

W oknie „Utwórz nowy dokument” możliwe jest wpisanie wartości w edytowalnych kontrolkach na dokumencie.

Uwaga
Edycja wartości w kontrolkach na karcie obiegu w Comarch DMS nie będzie możliwa dla pracownika Comarch HRM po zapisie dokumentu (kliknięciu w przycisk „Utwórz”). Edycja dokumentów może być dostępna w przypadku późniejszych dokumentów, tylko jeśli pracownikowi Comarch DMS, do którego przypisano pracownika Comarch ERP Optima, zostaną nadane uprawnienia do pierwszego etapu w definicji danego obiegu w Comarch DMS.

 

Po uzupełnieniu wartości pracownik ComarchHRM zapisuje dokument, klikając w przycisk [Utwórz].

Dokument zainicjowany przez pracownika Comarch HRM, po zapisaniu dokumentu – w prawym górnym rogu widoczny login nadany nowoutworzonemu pracownikowi Comarch DMS, do którego został przypisany pracownik Comarch ERP Optima
Uwaga
Jeżeli pracownik Comarch HRM został przypisany do automatycznie dodanego pracownika Comarch DMS przy rozpoczęciu pracy w ramach integracji z Comarch DMS,  w Comarch DMS nie zostaje mu nadane hasło.

W przypadku zmiany klucza wymiany przez administratora Comarch HRM przy próbie zainicjowania dokumentu lub przejścia do listy dokumentów w Comarch DMS zostanie wyświetlone okno „Comarch DMS”, w którym trzeba wpisac dane logowania do Comarch DMS.

Konieczny jest wówczas kontakt z administratorem w celu:

    • dodania na karcie obiegu danego pracownika hasła w Comarch DMS

lub

  • uzyskania adresu aplikacji serwerowej Comarch DMS i dodania  na karcie obiegu danego pracownika adresu mailowego – wówczas możliwe będzie osobiste nadanie hasła poprzez opcję „Zmień hasło” (zob.Zmień hasło)

Następnie należy wpisać w oknie „Comarch DMS” login nadany przy  rozpoczęciu pracy w ramach integracji Comarch HRM z Comarch DMS i hasło uzyskane na jeden z powyżej opisanych sposobów.

Rozpoczynasz pracę z Comarch DMS i chcesz dowiedzieć się, jak korzystać z programu? A może masz już podstawową wiedzę o Comarch DMS i chcesz dowiedzieć się więcej?

Sprawdź Szkolenia Comarch DMS!

 

Czy ten artykuł był pomocny?