Rozpoczęcie pracy
Aby rozpocząć pracę na przygotowanym przykładzie, należy zaimportować go za pomocą opcji Importuj.
Następnie w oknie Import typu obiegu należy:
- zaznaczyć check „Prezentuj predefiniowane typy dokumentów”
- wybrać plik „Faktura VAT”
Opis
Przykład prezentuje proces rejestracji dokumentu Faktury VAT wraz z wygenerowaniem go do rejestru VAT w Comarch ERP Optima. Dokument przechodzi przez kolejne etapy, w których odpowiedzialni za niego pracownicy uzupełniają formularz niezbędnymi danymi. Po przejściu wszystkich etapów dokument trafia do etapu Archiwizacji.
Procesowanie
Na etapie „Rejestracja” należy:
- dodać skan dokumentu
- na jego podstawie uzupełnić niezbędne informacje w sekcjach: ‘Dane ogólne’, ‘Rejestr i kategoria’ oraz ‘Pozycje’.
Następnie dokument należy przekazać do etapu „Akceptacja”, w celu weryfikacji poprawności wprowadzonych danych. Pracownik przypisany do tego etapu może:
- nie zaakceptować dokumentu, wówczas powinien przekazać go do etapu „Odrzucono”, gdzie praca z dokumentem zostaje zakończona.
- zaakceptować dokument, wówczas należy przekazać go do etapu „Księgowość”, w którym dział księgowości generuje dokument do rejestru VAT systemu Comarch ERP Optima.
Po wykonaniu niezbędnych działań dokument należy przekazać go do etapu „Archiwum”, w celu jego archiwizacji.