Jak wystawić kilka ofert na Allegro w Comarch e-Sale?
W Comarch e-Sale masz możliwość wystawienia kilku ofert Allegro jednocześnie. Pamiętaj jednak, że wystawiona może być tylko oferta, która została powiązana z towarem w e-Sale.
Jak wystawić przygotowaną ofertę w Comarch e-Sale na Allegro?
Krok 1. Przejdź do zakładki Marketplace/Allegro/ Oferty/ Dodaj ofertę i zaznacz na liście przygotowane oferty, które chcesz wystawić na Allegro.
Krok 2. U góry strony kliknij w przycisk Wystaw.
Lista ofert Allegro o statusie Przygotowana
Krok 3. Pojawi się komunikat informujący o prawidłowym wystawieniu ofert:
Gotowe!
Zlecono wystawienie przygotowanych ofert Allegro
Jakie są możliwości wiązania towaru z ofertą Allegro?
Powiązanie ofert Allegro z towarami przesłanymi z systemu ERP do Comarch e-Sale jest niezbędne do przetwarzania ofert i tworzenia zamówień z transakcji Allegro za pośrednictwem Comarch e-Sale oraz systemu ERP. Jest to element obowiązkowy dla prawidłowej realizacji zamówień. Poznaj dostępne sposoby na wiązanie ofert i zadbaj o ich odpowiednie zastosowanie.
Jakie są sposoby na wiązanie ofert Allegro?
W Comarch e-Sale dostępne są dwa sposoby umożliwiające masowe wiązanie ofert Allegro z towarami:
automatyczne wiązanie poprzez kod EAN lub kod towaru. Po włączeniu parametru Powiąż automatycznie towary do ofert – oferty Allegro zostaną automatycznie powiązane z towarami udostępnionymi w Comarch e-Sale. Parametr łączy oferty wystawione w serwisie Allegro z towarami ze e-Sale przy wykorzystaniu kodu EAN lub kodu towaru. W związku z tym, aby nastąpiło powiązanie z towarem, kod EAN lub kod towaru dodany na aukcji Allegro musi zgadzać się z kodem dostępnym na karcie towaru w systemie ERP. Parametr dostępny jest w panelu administracyjnym e-Sale, w menu Integracje/ Allegro w sekcji Oferty. Oferta zostanie automatycznie powiązana jeśli spełnione będą warunki powiązania (po EAN lub kodzie towaru) oraz nastąpi jedna z poniższych zmian na ofercie:
kupujący na Allegro zakupi towary z trwającej oferty,
trwająca oferta zostanie zmieniona, zaktualizowana po stronie samego Allegro w Profilu sprzedawcy (np. zmiana ceny/ilości towaru),
W takich przypadkach, oferty wystawione na Allegro automatycznie zostaną powiązane z towarami w e-Sale i od tej pory będzie możliwa modyfikacja oraz realizacja zamówień z ofert w panelu administracyjnym e-Sale .
seryjne wiązanie poprzez import pliku CSV. Z poziomu listy ofert w menu Marketplace/ Allegro/ Oferty dostępna jest operacja Powiąż seryjnie oferty, która umożliwia seryjne powiązanie oferty z towarem w e-Sale poprzez import pliku CSV zawierającego numer oferty oraz kod towaru w systemie ERP. Plik, który importujesz powinien zawierać dwie kolumny: Numer oferty oraz Kod towaru.
Uwaga
Jednorazowo można powiązać max 100 ofert za pomocą pliku CSV.
Jeśli kody towarów w importowanym pliku CSV zawierają znaki: ; ” +, ‚ \, wówczas znaki te powinny być ujęte:
w pojedynczym cudzysłowie, na przykład „KOD”, w przypadku edycji pliku z programie Microsoft Excel,
w potrójnym cudzysłowie, na przykład ”””KOD TOWARU”””, w przypadku edycji pliku w notatniku.
Wskazówka
Oferty już powiązane z towarami z bazy ERP, nie powiążesz ponownie za pomocą pliku CSV. W przypadku takich ofert, konieczna jest ręczna zmiana powiązania.
Jak zakończyć ofertę Allegro w Comarch e-Sale?
Chcesz zakończyć swoją ofertę na Allegro? Proces ten w Comarch e-Sale jest niezwykle prosty. Pamiętaj jednak, że zakończona może być tylko oferta wystawiona oraz taka, która została powiązana z towarem w e-Sale.
Jak zakończyć ofertę Allegro w Comarch e-Sale?
Krok 1. Przejdź do zakładki Marketplace/ Allegro/ Oferty i zaznacz na liście ofertę, dla której chcesz zmienić status na zakończony.
Krok 2. Zaznacz ofertę, a następnie u góry strony kliknij w przycisk Zakończ.Krok 3. Pojawi się komunikat informujący o prawidłowym zakończeniu Twojej oferty a na liście ofert status zostanie zmieniony na Zakończona.
Gotowe!
Wybrana oferta została zakończona.
Wskazówka
W Comarch e-Sale możliwe jest seryjne zakończenie nawet ponad 1000 ofert jednocześnie. Wystarczy, że wybierzesz wszystkie interesujące Cię pozycje i wykonasz powyższe kroki.
Usługi dodatkowe w ofertach Allegro
Usługi dodatkowe to usługi, które możesz udostępnić kupującym w ramach Twoich ofert.
W serwisie Allegro masz do dyspozycji następujące opcje:
montaż,
wniesienie i montaż,
wniesienie, montaż i przygotowanie do pracy,
zapakuj na prezent,
wniesienie,
wniesienie i przygotowanie do pracy,
wniesienie i ustawienie.
Usługi te należy wcześniej skonfigurować po stronie serwisu Allegro w zakładce Moje Allegro.
Dzięki temu utworzone usługi dodatkowe będą widoczne podczas tworzenia oferty w panelu administracyjnym e-Sale, a następnie możliwe do wybrania przez Twoich klientów w serwisie Allegro.
Usługi dodatkowe są prezentowane na szczegółach zamówienia w panelu administracyjnym
e-Sale.
Koszty usługi dodatkowej i ceny towaru są prezentowane łącznie.
Na zamówieniu zaimportowanym do programu Comarch ERP informacja o wybranych przez Klienta usługach dodatkowych widoczna jest na szczegółach towaru do którego została wykupiona usługa dodatkowa.
Pozycja dokumentu w programie Comarch ERP Optima.
Element zamówienia w programie Comarch ERP XL.
Wskazówka
W celu weryfikacji funkcji w programie Comarch ERP XT nalży skontaktować się z odpowiednią Asystą ERP.
Co to znaczy, że moja oferta Allegro nie jest powiązana i jest na szarym tle?
Do prawidłowego wystawienia oferty w serwisie Allegro konieczne jest prawidłowe powiązanie danej oferty z produktem, który znajduje się w Twoim e-Sale. Pozycje wyróżnione kolorem szarym na liście ofert Allegro informują o braku takiego powiązania oferty z konkretnym towarem w e-Sale:
Komunikat informujący o braku powiązania oferty z towarem w Comarch e-Sale
Lista ofert Allegro w Comarch e-Sale oznaczonych jako niepowiązane z towarem w e-Sale.
W momencie powiązania oferty z konkretnym towarem nastąpi zmiana koloru tła z szarego na białe.
Lista ofert Allegro w Comarch e-Sale, które zostały powiązane z towarem w e-Sale.
Jak zaktualizować stany magazynowe na wystawionych ofertach Allegro?
Aktualizacja stanów magazynowych na już wystawionych ofertach Allegro wymaga włączenia odpowiednich parametrów dotyczących kontroli stanów magazynowych Allegro w panelu administracyjnym Comarch e-Sale.
O tym jak kontrolować stany magazynowe towarów wystawionych na Allegro pisaliśmy tutaj.
Wszelkie ustawienia dotyczące stanów magazynowych swoich ofert Allegro znajdziesz niezmiennie w panelu administracyjnym w zakładce Integracje/ Allegro/ Kontrola stanów magazynowych w Allegro.
Jeżeli zależy Ci na automatycznym zwiększaniu zasobów towarów na ofertach Allegro, w sytuacji zwiększania stanów magazynowych towarów w e-Sale, to aktywuj parametr Zwiększ ilość na ofertach po synchronizacji z ERP. Pamiętaj, że włączyć możesz go tylko w przypadku, gdy wybrałeś wcześniej TAK obok Kontroluj stany magazynowe dla oferty Allegro.
Parametry dotyczące kontroli stanów magazynowych w Allegro
Jak sprawdzić opłaty za przygotowaną ofertę Allegro?
Tworzysz oferty Allegro w Comarch e-Sale i zastanawiasz się, jakie opłaty wiążą się z ich sprzedażą w zewnętrznym serwisie? Sprawdzenie opłaty za przygotowaną ofertę Allegro jest niezwykle proste.
Krok 1. Przejdź do zakładki Marketplace/Allegro/ Oferty.Krok 2. Wejdź w szczegóły przygotowanej oferty, dla której chcesz poznać opłatę.
Krok 3. Kliknij w prawym górnym rogu w ikonę trzech kropek i kliknij w przycisk Sprawdź opłaty.
Wyświetlony zostanie odpowiedni komunikat informujący o koszcie wystawienia przedmiotu, prowizji od sprzedaży i jednostkowej opłacie transakcyjnej:
I gotowe!
Jak powiązać ofertę z katalogiem produktów Allegro w Comarch e-Sale?
Wiązanie oferty (dodanej w Comarch e-Sale) z katalogiem produktów w serwisie Allegro określane jest jako produktyzacja Allegro. Dzięki niej wystawiona oferta skojarzona jest z konkretnym towarem na Allegro, a Klienci z większą łatwością mogą odszukać interesujący ich produkt.
Od wersji 2024 wiązanie towaru z katalogiem produktów Allegro następuje automatycznie podczas tworzenia oferty w Comarch e-Sale. Oznacza to, że dodając nową ofertę powiążesz od razu swoją ofertę z katalogiem Allegro, na podstawie danych dodanych do towaru: kodów EAN.
Wystawiasz nową ofertę, ale Twojego towaru nie ma w katalogu Allegro? Poniżej w krokach przedstawiamy jak szybko to uzupełnisz.
Krok 1. Podczas dodawania oferty, w oknie Dodaj ofertę Allegro kliknij w Znajdź lub Zmień(jeśli towar jest powiązany i chcesz zmienić produkt Allegro) na towarze w polu oznaczonym "Produkt Allegro":
Krok 2. Jeśli towar nie ma powiązanego produktu, należy wybrać kategorię Allegro. Jeżeli korzystasz z szablonu ofert, pomiń ten krok. Jeżeli nie, to na oknie z formularzem oferty w pierwszej kolejności wybierz kategorię Allegro, w której chcesz wystawić swój produkt:
Krok 3. Uzupełnij parametry oferty wymagane oraz dodatkowe dla wybranej kategorii:
Krok 4. Po uzupełnieniu formularza wciśnij przycisk "Zapisz". To spowoduje powrót do listy ofert, które chcesz wystawić.
Krok 5. Na liście przygotowanych ofert, zaznacz te, które chcesz dodać do Allegro, a następnie kliknij w Wystaw.
GOTOWE!
Twoja oferta została wystawiona, a towar automatycznie dodano do katalogu Allegro!
Jeśli chcesz przeczytać więcej o produktyzacji Allegro to kliknij tutaj.
Jak utworzyć zestaw ofert w serwisie Allegro?
Zestaw ofert Allegro to możliwość wystawiania wielu towarów w serwisie Allegro, które Klient może kupić razem, zwiększając szansę sprzedaży wielu towarów w jednej transakcji.
Aby utworzyć zestaw ofert postępuj zgodnie z poniższymi krokami:Krok 1. Przejdź do zakładki Marketplace(1) > Allegro(2) > Zestawy ofert(3)
Krok 2. Kliknij w Dodaj zestaw(4)Krok 3. W widoku konfiguracji zestawu kliknij w Dodaj ofertę(1):
Wskazówka
Zestaw ofert może zostać utworzony z maksymalnie 9 towarów, z kolei jedna oferta, może być dodana do maksymalnie 7 zestawów.
Krok 4. Otworzy się wyszukiwarka, w której znajdują się wszystkie twoje oferty, wystawione w serwisie Allegro. Wybierz te, które chcesz, aby wchodziły w skład tworzonego zestawu, zaznaczając je na liście, a następnie kliknij w przycisk Zapisz(1):
Wskazówka
Oferty wyróżnione kolorem pomarańczowym są niepowiązane z towarem i nie są możliwe do dodania do zestawu. W pierwszej kolejności przejdź do Marketplace > Allegro > Oferty i powiąż wybraną ofertę z towarem w e-Sale.
Krok 5. Oferty zostaną dodane na listę tworzonego zestawu. W tym widoku, w kolumnie Ilość ustalisz ile sztuk danej oferty będzie wchodzić w skład zestawu oraz w kolumnie Widoczność zestawu zdecydujesz, w której ofercie w serwisie Allegro zestaw będzie wyświetlany:
Krok 6. W kolejnym kroku zdecyduj czy chcesz dodać rabat kwotowy(1) na konfigurowany zestaw ofert
Wskazówka
Nadany w zestawie ofert rabat kwotowy jest proporcjonalnie odliczany od wartości ofert przez serwis Allegro.
Krok 7. Aby utworzyć skonfigurowany zestaw ofert kliknij w przycisk Dodaj w prawym dolnym rogu strony.
Krok 8. Gotowe! Twój zestaw został utworzony. Zapisany zestaw zobaczysz na liście utworzonych zestawów w Marketplace > Allegro > Zestawy ofert.
W zapisanym zestawie ofert możesz edytować wartość rabatu(1) (zmienić jego wartość lub całkowicie usunąć) klikając w l Zmień rabat(1) na liście zestawów ofert.
Krok 8. Zmień rabat w zestawie w nowo wyświetlonym oknie a zmiany Zapisz(1).
Aby dowiedzieć się więcej na temat narzędzia przejdź do artykułu Czym są zestawy ofert i rabaty ilościowe w Allegro? oraz sprawdź Jak utworzyć rabat ilościowy w serwisie Allegro?
Oferty wielowariantowe (lub warianty ofertowe) to prezentowane w serwisie Allegro wersje tego samego produktu w jednej, zbiorczej ofercie. Takie rozwiązanie, pozwala Twoim klientom zobaczyć i wybrać spośród dostępnych wariantów (np. rozmiarowych, kolorystycznych czy pojemnościowych) ofertę, która im najbardziej odpowiada.
Ofertę wielowariantową utworzysz wykorzystując określone przez Allegro parametry charakterystyczne dla danej kategorii produktów. Na przykład w kategorii "Obuwie" takim parametrem może być "Rozmiar", a w kategorii "Wody toaletowe" - "Pojemność". Ważne jest, że wszystkie warianty muszą należeć do tej samej kategorii, co ułatwia porównanie i zakup produktu.
Jak utworzyć ofertę wielowariantową?
Krok 1. Przejdź do Marketplace > Allegro do zakładki Oferty wielowariantowe.
Wskazówka
Na liście zobaczysz oferty wielowariantowe, które sam utworzyłeś (poznasz je po własnych nazwach) lub zostały automatycznie utworzone przez Allegro. Za pomocą wyszukiwarki nad listą wariantów, wpisując pełną frazę możesz wyszukać odpowiedniego wariantu.
Krok 2. Kliknij w przycisk "Dodaj ofertę" aby utworzyć nową ofertę wielowariantową.
Krok 3. Wybierz kategorię ofert, dla których chcesz stworzyć ofertę wielowariantową, a następnie przejdź dalej.
Krok 4. Po wybraniu kategorii wyświetli się lista Twoich ofert, które zostały dodane w wybranej kategorii. Wybierz co najmniej dwie oferty, aby utworzyć wariant.
Wskazówka
Jeśli w wybranej kategorii nie masz dodanych ofert, lista będzie pusta.
Wskazówka
Oferty wyróżnione kolorem pomarańczowym są niepowiązane z towarem i nie są możliwe do dodania do wariantu. W pierwszej kolejności przejdź do Allegro > Ofertyi powiąż wybraną ofertę z towarem w e-Sale.
Krok 5. Nadaj tytuł swojej ofercie wielowariantowej - po tym tytule będziesz mógł ją wyszukać na liście wariantów (np. przez wyszukiwarkę).
Krok 6. Wybierz parametr kategorii, po którym oferty mają być połączone jako warianty - wymagane jest wybranie przynajmniej jednego parametru łączenia.
Wskazówka
Jeśli wybierzesz parametr 'kolor/wzór' jako drugi parametr łączenia, obok miniaturek zdjęć ofert pojawią się checkboxy. Po ich zaznaczeniu nad listą zostaną wyświetlone dostępne operacje seryjne, umożliwiające łączenie lub rozłączanie ofert z tymi samymi zdjęciami. Zdjęcia w miniaturce przy ofertach muszą być dokładnie takie same (zgodnie z warunkami Allegro, zdjęcia muszą mieć taki sam format pliku, rozdzielczość czy znak wodny), w innym wypadku zostaną potraktowane jako osobny wariant oferty. Aby tego uniknąć zaznacz oferty z tym samym zdjęciem głównym i połącz je:
W przypadku, gdy nie połączysz zdjęć w ofertach, możesz otrzymać komunikat:
Połącz oferty ich zdjęciem głównym, aby utworzyć ofertę wielowariantową.
Krok 7. Jeśli uzupełniłeś wszystkie wymagane parametry i swoją konfigurację uważasz za gotową, kliknij w przycisk "Dodaj", aby utworzyć ofertę wielowariantową.
Wskazówka
Pamiętaj, że oferty połączysz w wariant ofertowy tylko wtedy, gdy parametry główne kategorii ofert będą miały te same wartości. W innym wypadku otrzymasz komunikat, który wskaże Ci co jest konieczne do poprawy, celem utworzenia oferty wielowariantowej:
Gotowe! Twoje zlecenie utworzenia oferty wielowariantowej zostało przekazane do Allegro. Odczekaj kilka minut lub przeładuj po chwili stronę, a wariant pojawi się na liście.
Utworzoną ofertę wielowariantową możesz edytować lub usunąć, klikając w odpowiedni link oferty na liście.
Po przejściu do serwisu Allegro, na widoku oferty dodanej w konfiguracji wariantu zobaczysz utworzone w e-Sale pozostałe oferty dostępne w utworzonej ofercie wielowariantowej.
W Comarch e-Sale dostępna jest funkcja seryjnego wystawiania ofert na Allegro, która jest ściśle związana z ważną funkcjonalnością portalu Allegro tzw. produktyzacją.
Produktyzacja to działanie Allegro polegające na grupowaniu ofert z takim samym produktem od różnych sprzedawców. W wyniku tego działania powstają pozycje dostępne w ramach katalogu Allegro (np. 20 sprzedawców wystawiło telefon Samsung Galaxy, więc wszystkie oferty prezentujące ten model zostały powiązane z kartą produktu 'Samsung Galaxy').
Mechanizm Allegro powiązuje oferty sprzedawców z produktami w katalogu na podstawie kodów EAN oraz kodów producenta. Produktyzacja w Allegro jest dla sprzedawców obowiązkowa.
W Comarch e-Sale umożliwiliśmy zbiorcze wystawienie ofert Allegro dla wybranych grup towarowych lub wskazanych towarów. Już na pierwszym etapie wystawiania ofert, łączymy się z katalogiem produktów Allegro.
W tym przypadku wyświetli się lista wyboru towarów do wystawienia wraz z automatycznym wyszukiwaniem produktów Allegro na podstawie kodów EAN, kodu producenta lub/i tytułu oferty.
Produktyzacja pozwala nie tylko na dodanie Twojej oferty do katalogu Allegro, ale przede wszystkim wykorzystujemy ją w Comarch e-Sale do zaczytania szczegółowych parametrów dla wystawianych towarów.
Wskazówka
Więcej na temat produktyzacji możesz przeczytać w Pomocy Allegro dla sprzedających np. w artykułach Produktyzacja i Katalog Produktów
1.1 Szablon domyślny Allegro
Dla lepszego działania wystawiania seryjnego, zalecane jest stworzenie przynajmniej jednego szablonu dla kategorii domyślnej Allegro.
Z poziomu menu w zakładce Marketplace/Allegro/ Szablony ofert i dodaj nowy szablon za pomocą opcji Dodaj szablon. Wybierz kategorię oraz nazwę, a następnie aktywuj szablon.
W pierwszej kolejności z tego szablonu będą pobierane dane takie jak:
Z poziomu menu Marketplace/ Allegro/ Oferty, przejdź do wybrania przycisku Dodaj ofertę.
Przycisk ten otwiera seryjne wystawianie ofert, czyli widok nowej listy, z wyborem towarów do wystawienia seryjnego:
Jednorazowo możesz wybrać maksymalnie 200 produktów do wystawienia.
Po kliknięciu na wybierz zaznaczone, następuje automatyczne szukanie powiązań towaru z Produktem Allegro i wyświetla się poniższy komunikat:
Wyszukiwanie może potrwać do kilku minut, w zależności od ilości wybranych produktów.
Wskazówka
Aukcje, które przed wybraniem opcji Wystaw, miały już status Wystawione, nie zostaną ponownie wystawione.
Krok 2. Uzupełnianie parametrów
Kiedy wszystkie możliwe automatyczne dane zostaną zaciągnięte z bazy Allegro i Twoich szablonów, pokazuje się kolejna lista, z informacją przy których produktach brakuje danych i trzeba je dodatkowo uzupełnić.
⇒ Jeśli znalezionodokładnie 1 produktAllegro po kodzie EAN, kodzie producenta i/lub tytule ofert, następuje powiązanie z produktem Allegro:
wtedy parametry wymagane dla danej kategorii Allegro są automatycznie zaciągane z produktu Allegro,
reszta parametrów: stan (nowy/używany), cenniki, gwarancje, zaciągana jest wg poniższej kolejności:
z szablonu dla kategorii w której znaleziono produkt Allegro (jeśli istnieje taki szablon)
z szablonu kategorii domyślnej Allegro (jeśli istnieje taki szablon)
jeśli nie ma w ogóle szablonu należy uzupełnić dane za pomocą operacji seryjnych: zmień cennik dostawy i zmień warunki oferty,
jeśli nie zostały dodane pozostałe parametry, należy je uzupełnić ręcznie,
⇒ Jeśli znalezionowięcej niż 1 produktAllegro po kodzie EAN i/lub tytule oferty - co jest możliwe, zwłaszcza w kontekście tytułów ofert, wtedy w pierwszej kolumnie dostępna jest opcja, dzięki której można wybrać i dopasować właściwy produkt z katalogu Allegro. Jeżeli wybierzesz produkt Allegro z proponowanej listy, dalsze zaczytywanie parametrów działa tak jak w przypadku opisanym powyżej.
⇒ Jeśli nie znaleziono produktu Allegro po kodzie EAN, kodzie producenta i/lub tytule ofert, następuje zaczytanie wszystkich brakujących danych:
w pierwszej kolejności z szablonu kategorii domyślnej (jeśli istnieje taki szablon)
jeśli nie ma szablonu należy uzupełnić dane ręcznie – za pomocą operacji seryjnych, bądź pojedynczo- wchodząc po kolei na edycje formularza oferty
Uwaga
Brak towaru w katalogu Allegro, może być spowodowane czynnikami:
produktu rzeczywiście nie ma w katalogu Allegro (zatem dodając swoją ofertę możesz utworzyć nową kartę produktową w Allegro)
towar, który chcesz wystawić ma błędny lub nieuzupełniony kod EAN (kody uzupełniamy na karcie towaru w systemie ERP).
2.1. Operacje seryjne
Na liście towarów przygotowanych do wystawienia w Allegro dostępne są operacje seryjne: zmiana cennika dostawy (z możliwością masowego ustawiania czasu wysyłki, dodawania dodatkowych informacji o dostawie i ustawiania opcji faktury) oraz zmiana warunków oferty warunków reklamacji, zwrotów i gwarancji).
Operacje seryjne dostępne są na górze widoku listy. Pozwalają one na seryjne uzupełnienie danych, które często są identyczne dla wielu ofert (nie musisz ich uzupełniać pojedynczo, wchodząc w karty towaru). Istotne jest, że te parametry są zależne od sprzedawcy i nie mogą być uzupełnione za pomocą produktyzacji.
Widok okna po kliknięciu w Zmień cennik dostawy:
Widok okna po kliknięciu w Zmień warunki dostawy (dot. gwarancje, reklamacje):
Krok 3. Wystawianie ofert - komunikaty
Jeśli uzupełniłeś już wszystkie brakujące parametry, możesz wystawić gotowe oferty. Po kliknięciu na przycisk wystaw zaznaczone, następuje zlecenie wystawienia ofert.
Następnie w Comarch e-Sale pojawiają się komunikaty zbiorcze, w zależności od przeprowadzonej walidacji wstępnej:
zielony – jeśli wszystkie towary przeszły walidację wstępną prawidłowo i oferty Allegro zostały wystawione, wyświetlany jest komunikat podobny do poniższego:
Oferty które zostały poprawnie wystawione, wyświetlą się również na liście głównej ofert (Allegro\ Oferty) w Panelu administracyjnym, ze statusem Wystawiona (czasami proces może potrwać chwilę dłużej, ponieważ dane będą przetwarzane przez platformę Allegro).
pomarańczowy – jeśli niektóre towary przeszły walidację wstępną prawidłowo, a dla innych wystąpiły błędy, wyświetlany jest komunikat podobny do tego:
Oferty które przeszły walidację i zostały wystawione, pozostają widoczne na liście jako białe. Natomiast żeby zaznaczyć, które oferty wymagają uzupełnienia brakujących parametrów, w Comarch e-Sale podkreśliliśmy je na kolorem czerwonym:
Czerwony – jeśli żaden towar nie przeszedł walidacji wstępnej prawidłowo i oferty Allegro nie mogą zostać wystawione, prezentowany jest podobny komunikat:
Dodatkowo, tak jak w powyższym przypadku, towary na liście seryjnej podświetlane są na kolor czerwony.
Wskazówka
W wyświetlanych komunikatach pojawiają się informacje o obszarach, które należy uzupełnić/poprawić. Warto jednak zaznaczyć, że okienko ma ograniczony rozmiar oraz czas wyświetlania. Oczywiście podświetlanie na czerwono konkretnych towarów, wskazuje również która oferta wymaga poprawienia, jednak dodatkowo przygotowaliśmy jeszcze inne obszary, gdzie można sprawdzić informacje o błędach w walidacji:
Na szczegółach oferty w zakładce Historiapojawiają się szczegółowe informacje o błędach
Na liście towarów przygotowanych do wystawienia w Allegro (na górze widoku listy) dostępny jest również przycisk Zapisz roboczo.
Pozwala on na przygotowanie i zapisanie ofert, aby wystawić je później.
Po kliknięciu na zapisz roboczo, otwiera się okno informujące o tym ile ofert zapisaliśmy.
Zgodnie z informacją widoczną w komunikacie. Zapisane oferty zostaną przeniesione na listę ofert ze statusem Przygotowana i z możliwością wystawienia później (po zaznaczeniu wybranych ofert opcja Wystaw).
Wskazówka
Funkcja seryjnego wystawianie ofert, jest kolejną z funkcji jakie wprowadziliśmy w Comarch e-Sale aby polepszyć naszą integrację z Allegro. Naszym celem jest jak najbardziej zautomatyzować i usprawnić proces wystawiania ofert i sprzedaży towarów na Allegro.
O innych funkcjach dostępnych w integracji z Allegro możesz przeczytać w artykule Allegro (Rest API).
Jak przygotować szablon oferty Allegro w Comarch e-Sale?
Aplikacja Comarch e-Sale została tak zaprojektowana, aby wszystkie czynności związane ze sprzedażą w serwisie Allegro były dla właściciela proste, a przede wszystkim mało czasochłonne.
W zakładce Marketplace/Allegro/ Szablonyofert można dodawać szablony, które wpływają na przyśpieszenie procesu wystawiania nowej oferty. Przy użyciu tej funkcjonalności nie musisz przy każdym wystawianiu nowej oferty uzupełniać wszystkich danych. Wystarczy, że skorzystasz z przygotowanego szablonu.
Po przejściu na zakładkę Szablony ofert pojawi się panel, na którym dostępny jest przycisk pozwalający na dodanie nowego szablonu oraz wyświetlana jest lista przygotowanych szablonów ofert. Szablon, który jest ustawiony jako domyślny zaznaczony jest na liście kolorem zielonym.
Jeśli w panelu administracyjnym aplikacji e-Sale podłączone jest więcej niż jedno konto Allegro, wówczas dostępne będą zakładki z widocznymi loginami, na których należy dodawać szablony ofert osobno dla każdego konta Allegro.
Dodawanie szablonów ofert
W celu dodania nowego szablonu ofert należy kliknąć w kafelek Dodaj szablon.
Pojawi się wówczas formularz, w którym należy uzupełnić nazwę szablonu, wybrać kategorię w serwisie Allegro oraz zatwierdzić zmiany przyciskiem Zapisz .
Szablony ofert zostały rozbudowane o parametry wspólne dla wszystkich ofert jak również o parametry, które są zależne od kategorii Allegro, dlatego należy tworzyć osobne szablony dla poszczególnych kategorii towarowych.
Na szablonie ofert można:
zmienić nazwę szablonu,
zmienić kategorię przygotowywanego szablonu poprzez opcję Wybierz kategorię,
ustawić, czy szablon ma być domyślny (Tak / Nie),
wybrać format sprzedaży – Kup teraz (bez licytacji) / Oferta(z licytacją),
ustawić czas trwania ofrety, warunki reklamacji, zwrotów oraz informacji o gwarancjach,
uzupełnić opisu towaru w różnych wariantach, z wykorzystaniem zdjęć, makr i wstawek oraz wstawki HTML (@ProductAttributes@ – wyłącznie w nowym wierszu bez formatowania) umożliwiających pobieranie z systemu ERP informacji o towarze:
@ProductName@ – nazwa,
@ProductDescription@ – opis,
@ProductEAN@ – kod EAN,
@ProductCode@ – kod towaru,
@ProductSymbol@ – symbol,
@ProductWeight@ – waga,
@ProducerName@ – nazwa producenta,
@BrandName@ – nazwa marki,
@ProductAttributes@ – atrybuty towaru,
wybrać formę płatności (opcja wyboru rodzaju faktury lub braku faktury),
ustawić czas wysyłki zamówienia oraz wprowadzić dodatkowe informacji o dostawie,
wybrać stan towaru (nowy lub używany),
wskazać cennik dostaw i płatności skonfigurowany na koncie w serwisie Allegro,
wprowadzić lokalizację sprzedającego,
określić osobę odpowiedzialną za zgodność produktu z przepisami,
uzupełnić pozostałe parametry opisujące towar, dostępne na szablonie w zależności od wybranej kategorii.
Po uzupełnieniu wszystkich wymaganych danych należy zapisać szablon za pomocą opcji Zapisz.
Dodając opis oferty Allegro zarówno podczas tworzenia szablonu jak i podczas dodawania nowej oferty można korzystać tylko z określonych znaczników HTML zgodnych z zasadami serwisu Allegro takich jak:
styl tekstu (podstawowy tekst, nagłówek 1, nagłówek 2) – h1, h2,
Jeśli korzystasz w szablonie oferty z makra @ProductDescription@ pozwalającego na pobranie opisu z systemu ERP. To dla systemu ERP Optima, pobierany jest opis z karty towaru dodany na zakładce Dodatkowe lub e-Sale. W przypadku, kiedy opis dodany jest na obu zakładkach na ofertę Allegro przenoszony będzie opis z zakładki e-Sale z sekcji języki.
Wskazówka
W REST API nie jest obsługiwany format sprzedaży Sklep (bez licytacji) – dostępny wcześniej w WEB API dla kont o typie sklep. Opcja ta w nowym API została zastąpiona przez Kup teraz ze wskazaniem w polu Czas trwania opcji z listy: do wyczerpania zapasów.
Uwaga
W REST API zmianie uległ sposób wystawiania oferty w panelu e-Sale, w związku z czym skonfigurowanie cenników dostaw w Allegro jest niezbędne. Konfiguracja możliwa jest na koncie w Allegro w menu Ustawienia Sprzedaży/ Ustawienia dostawy w sekcji Cenniki dostaw - dodaj nowy cennik. Kieruje do tej lokalizacji przycisk Dodaj widoczny w szablonie aukcji w sekcji Dostawa, płatność.
Edycja szablonów aukcji
Po wejściu do wybranego szablonu, można za pomocą poszczególnych przycisków edytować, usunąć, skopiować, zmienić kategorię oraz ustawić szablon jako domyślny.
Wskazówka
Od wersji 2021 wprowadzono usuwanie zdjęć towaru z szablonu, jeśli na towarze nie ma zdjęcia o numerze wybranym na szablonie oferty.
Jak wystawić ofertę Allegro w Comarch e-Sale w domyślnym szablonie?
Wystawienie oferty Allegro na podstawie utworzonego, domyślnego szablonu działa tak samo jak wystawienie bez szablonu, z tą tylko różnicą, że dane uzupełnione w szablonie dla wybranej kategorii, zostają automatycznie uzupełnione w wystawianej ofercie.
Krok 1. W ustawieniach konta Allegro uzupełnij domyślne parametry konta (domyślną kategorię, cenę oraz miejsce wysyłki) – przyspieszy to proces przygotowywania nowych aukcji.
Krok 2. W Marketplace/ Allegro/ Szablony ofert dodaj szablon i oznacz go jako domyślny i zapisz.
Krok 3. Przejdź do Marketplace/ Allegro/ Oferty.Krok 4. Naciśnij przycisk Dodaj ofertę.
Krok 5. Zaznaczając odpowiednie checkboxy wybierz towary, dla których chcesz utworzyć aukcje Allegro.
Krok 6. Kliknij w Dalej.
Krok 7. Wybrane oferty zostały uzupełnione o informacje wypełnione w szablonie domyślnym:
Krok 8. Wypełnij pozostałe dane, ponownie zaznacz checkboxy przy wybranych ofertach i z operacji seryjnych kliknij w Wystaw.
Gotowe! Twoje oferty zostały wystawione za pomocą szablonu!
Wskazówka
W przypadku, gdy nie wybierzesz żadnego szablonu jako domyślny, do dodawanej oferty zaciągnięte zostaną dane, które uzupełniłeś w parametrach w Ustawieniach konta Allegro.
W przypadku wystawianej na podstawie szablonu oferty, w której brakuje informacji obligatoryjnej do jej wystawienia w serwisie Allegro, po kliknięciu w Wystaw wyświetlony zostanie komunikat o konieczności uzupełnienia danych w ofercie:
Kliknięcie w ofertę wyświetlaną na liście wystawiania ofert otwiera okno edycji oferty wystawianej w serwisie Allegro.
Zobacz Jak przygotować szablon oferty Allegro w Comarch e-Sale?
Jak zgłosić oferty do wzięcia udziału w programie AlleObniżka w Allegro?
Na czym polega integracja z programem AlleObniżka Allegro?
Allegro w swoim serwisie prowadzi wiele różnorodnych akcji promocyjnych, mających na celu zwiększenie atrakcyjności wystawianych ofert oraz zwiększenia sprzedaży. Jednym z takich programów jest AlleObniżka – program uruchamiany w ramach okazjonalnych kampanii, umożliwiający sprzedawcom oferowanie wybranych towarów w korzystnych, obniżonych cenach. Do Comarch e-Sale dodano nowe narzędzie, umożliwiające zgłaszanie ofert Allegro do wzięcia udziału w programie AlleObniżka, prowadzonym bezpośrednio w serwisie Allegro.
Narzędzie do zarządzania ofertami w programie dostępne jest w nowym obszarze e-Sale – Kampanie i programy. W tym miejscu Sprzedawca może zgłosić swoje oferty do wzięcia udziału w wybranej kampanii, ustalić dla nich odpowiednią cenę oraz wycofania jej udziału w kampanii, do której została zgłoszona.
Wskazówka
Aby oferty mogły wziąć udział w programie AlleObniżki, konieczne jest spełnienie warunków programu oraz regulaminu Allegro, dostępnego w serwisie.
Jak działa program AlleObniżka?
Allegro dla każdej edycji programu AlleObniżki przygotowuje Listę Towarów, mogących wziąć udział w akcji promocyjnej. W panelu administracyjnym w zakładce Allegro > Kampanie i programy, po wybraniu z listy dowolnej kampanii wyświetlimy wszystkie Twoje oferty kwalifikujące się do wzięcia udziału w kampanii.
Dla każdej oferty, którą chcesz zgłosić do kampanii, uzupełnij cenę proponowaną, czyli wartość do jakiej decydujesz się obniżyć cenę oferty. Na jej podstawie Allegro ustala do jakiego poziomu dodatkowo, na swój koszt, obniży cenę oferty dla kupującego.
Klient kupuje zgłoszone w kampanii towary w obniżonej przez Allegro cenie
Allegro na Twoje konto zwraca wyrównanie do Twojej ceny proponowanej
Wskazówka
Aktualnie e-Sale obsługuje wyłącznie kampanie z programu AlleObniżki.
Jak zgłosić oferty do udziału w programie AlleObniżka?
Aby zgłosić oferty do udziału w wybranej kampanii przejdź do Allegro > Kampanie i programy do zakładki Zgłaszanie ofert do kampanii, w której:
Z rozwijanej u góry listy wybierz kampanię lub program Allegro, w którym chcesz, aby Twoje oferty brały udział.
Lista ofert zostanie zaktualizowana i wyświetli wszystkie Twoje oferty, zawierające produkty wytypowane przez Allegro w Liście Towarów (czyli takie, które kwalifikują się do wzięcia udziału w wybranej kampanii).
Wskazówka
Weryfikacja spełniania warunków programu przez Twoje konto Allegro oraz zgłaszane oferty obywa się bezpośrednio w serwisie Allegro. Oferta nie spełniająca warunków kampanii zostanie odpowiednio oznaczona na liście ofert i nie zostanie zgłoszona do wzięcia udziału w promocji. W formularzu przy ofercie zobaczysz informację dlaczego Twoja oferta nie spełnia warunków kampanii - popraw ją i spróbuj ponownie zgłosić ofertę!
Wybierz z listy oferty, które chcesz zgłosić do kampanii i kliknij w przycisk "Dalej”.
W następnym kroku uzupełnij formularz ustalając cenę proponowaną. Klikając w przycisk "Zgłoś oferty" zgłaszasz do udziału w wybranej kampanii wszystkie oferty z wyświetlanej listy, dlatego upewnij się, że formularz został odpowiednio uzupełniony. Skorzystaj z opcji "Usuń" przy ofercie, aby nie zgłaszać oferty do kampanii.
Po kliknięciu w "Zgłoś oferty" wyświetlony zostanie komunikat informacyjny o warunkach zgłaszania ofert do udziału w programach lub kampaniach oraz informacje podsumowujące uzupełniany formularz.
Po przeprocesowaniu wniosku przez Allegro, oferta zostanie zaktualizowana na liście ofert i wyświetlony zostanie przy niej odpowiedni status z serwisu Allegro.
Oferty niepowiązane
W przypadku ofert niepowiązanych tytuł oferty zastąpiony jest komunikatem "Oferta niepowiązana". Do prawidłowego zgłoszenia oferty do udziału w kampanii Allegro, konieczne jest powiązanie danej oferty z produktem z Twojego e-Sale. Ofertę niepowiązaną odszukaj na liście ofert Allegro za pomocą numeru aukcji, a następnie powiąż ją z towarem z bazy ERP. Powiązanie oferty zaktualizuje ją na liście, wyświetlając jej tytuł oraz umożliwiając zgłoszenie jej do udziału w kampanii.
Aby móc wycofać ofertę niepowiązaną z udziału w programie, należy w pierwszej kolejności powiązać ofertę z towarem w e-Sale, a następnie zlecić rezygnację z udziału w kampanii, klikając w link "Zrezygnuj".
Jak mogę zarządzać ofertami w ramach programu AlleObniżka?
Jeśli twoje oferty biorą udział w kampanii AlleObniżka, z poziomu e-Sale przechodząc na zakładkę Allegro > Kampanie i programy, zobaczysz listę swoich ofert, które zgłosiłeś do wzięcia udziału w kampanii. Oferty te możesz wycofać z udziału w programie, oznaczając je na liście i wybierając z operacji grupowych opcję „Zrezygnuj”. Zlecenie wycofania oferty z kampanii zostanie zlecone do serwisu Allegro.
Status zlecenia wycofania oraz zgłoszenia oferty do kampanii jest również widoczny w historii oferty (Allegro > Oferty > szczegóły oferty > zakładka Historia) w kolumnie Zdarzenie.
Jak sprawdzić, czy moje oferty biorą udział w wybranej kampanii AlleObniżkowej Allegro?
Aby sprawdzić czy oferty, które zgłosiłeś do wybranej kampanii biorą w niej udział, przejdź do serwisu Allegro. W Allegro przejdź do zakładki Zarządzaj udziałem, a następnie wybierając odpowiednią kampanię sprawdź jakie oferty biorą w niej udział i jaki jest ich status.
Dlaczego nie mogę wziąć udziału w programie AlleObniżka?
Aby wziąć udział w programie AlleObniżka i dostępnych kampaniach w ramach akcji, konieczne jest, aby Twoje konto Allegro oraz oferty, które zgłaszasz spełniały warunki regulaminu Allegro, dostępnego w serwisie. Za pośrednictwem panelu administracyjnego Comarch e-Sale możliwe jest zlecenie zgłoszenia ofert oraz wycofywanie ofert już biorących udział w kampanii. Natomiast weryfikacja spełniania warunków ofert zgłoszonych prowadzona jest przez serwis Allegro. Jeśli Twoje konto Allegro nie kwalifikuje się do wzięcia udziału w programie, informacje o tym zobaczysz po przejściu do widoku zarządzania programami i kampaniami w Allegro. Z kolei, informacje o tym, czy twoja oferta (zawierająca przedmioty z Listy Towarowej) może wziąć udział w kampanii, sprawdzisz w panelu administracyjnym w zakładce Allegro > Kampanie i programy po kliknięciu w Zgłoś ofertę i wybraniu kampanii, na liście ofert w kolumnie pt. Warunki uczestnictwa.
Jak dostosować oferty Allegro do wymogów Rozporządzenia GPSR?
Nowe wymagania GPSR
Z dniem 13 grudnia 2024 wchodzi w życie unijne rozporządzenie dotyczące ogólnego bezpieczeństwa produktów (General Product Safety Regulation, GPSR), mające na celu zapewnienie sprzedaży bezpiecznych produktów na terenie Unii Europejskiej. W odpowiedzi na te regulacje, wprowadzamy zmiany w integracji z serwisem Allegro, umożliwiające dostosowanie się do nowych wymogów. Więcej na temat samego rozporządzenia GPSR znajdziesz w naszych artykułach dotyczących Rozporządzenia GPSR.
Zgodnie z nowymi przepisami sprzedawcy mają obowiązek dostarczania szczegółowych informacji o bezpieczeństwie produktów oraz wskazania danych kontaktowych podmiotów odpowiedzialnych za produkty. Aby spełnić wymogi rozporządzenia, uzupełnij odpowiednie informacje w swoich ofertach Allegro:
Producent – identyfikacja producenta, który odpowiada za wytworzenie produktu i zapewnienie jego zgodności z wymogami bezpieczeństwa,
Osoba odpowiedzialna – dane firmy wprowadzającej produkt na rynek Unii Europejskiej, szczególnie gdy nie jest to bezpośrednio producent,
Informacja o bezpieczeństwie – opis lub ostrzeżenia dotyczące sposobu użytkowania produktu, potencjalnych zagrożeń oraz wymaganych środków ostrożności.
Wskazówka
Rozporządzenie GPSR nie dotyczy wszystkich kategorii produktowych na Allegro. Sprawdź, czy Twój asortyment należy do kategorii wykluczonych z GPSR, jeśli tak to nie musisz nic zmieniać.
Jak dostosować oferty Allegro do wymogów Rozporządzenia GPSR?
Krok 1. W panelu administracyjnym przejdź do zakładki Ustawienia > Ustawienia e-Sale > Podmioty odpowiedzialne i dodaj dane adresowe osoby odpowiedzialnej i/lub producenta klikając w przycisk Dodaj podmiot.
Krok 2. Gdy dodane podmioty odpowiedzialne pojawią się na liście, zaznacz je, a następnie kliknij w przycisk Wyślij do Allegro.
Dzięki temu w szybki sposób prześlesz zdefiniowane w Comarch e-Sale dane podmiotów odpowiedzialnych do Allegro, unikając konieczności ich ponownego dodawania w serwisie! Wysłane dane trafiają do odpowiednich zakładek w serwisie Allegro, z poziomu których możesz również dodać dane kontaktowe osoby odpowiedzialnej oraz producenta.
Krok 3. W zakładce Marketplace > Allegro > Oferty, przejdź do formularza oferty Allegro, a następnie uzupełnij odpowiednie w sekcji Producent i/lub Osobaodpowiedzialna wybierz z listy odpowiedni podmiot, który dodałeś z poziomu Allegro lub przesłałeś z e-Sale.
Wskazówka
Pamiętaj, że jeżeli producent, którego przypisujesz do oferty pochodzi spoza Unii Europejskiej, konieczne jest wskazanie osoby odpowiedzialnej za jego wprowadzanie do sprzedaży na terenie UE.
Uzupełnione dane zostaną wyświetlone w formularzu. Zawsze możesz je zmienić wybierając inny podmiot z listy lub edytować klikając w link Przejdź do Allegro u dołu sekcji - zmienione dane nie zostaną zaktualizowane w e-Sale.
Krok 4. W sekcji załączniki dodaj informacje o bezpieczeństwie produktu, wybierając jedną z dostępnych opcji:
zadeklaruj, że produkt, który wystawiasz jest bezpieczny do użycia i nie wymaga dodatkowych informacji,
dodaj opis informujący o bezpieczeństwie produktu,
dodaj załącznik o typie Instrukcja z informacją o bezpieczeństwie, która wyświetlona zostanie na ofercie w Bezpieczeństwo, zgodność i ostrzeżenia.
Jeśli w ofercie uzupełnione zostały załączniki bezpośrednio w serwisie Allegro, w formularzu wyświetlony zostanie odpowiedni komunikat informacyjny.
Wskazówka
Klikając w Dodaj załącznik wyświetlona zostanie lista typów załączników, jakie możesz dodać do swojej oferty. Każdy z typów możesz wybrać tylko raz i dodać co nawyżej jeden plik. Wszystkie załączniki poza instrukcją z informacją o bezpieczeństwie zobaczysz pod opisem w ofercie.
Jak szybko ustawić dane Osoby odpowiedzialnej i Producenta w ofercie?
Aby ułatwić i przyspieszyć dostosowanie ofert Allegro do nowych wymogów rozporządzenia GPSR, udostępniliśmy możliwość seryjnego przypisania podmiotu odpowiedzialnego do wielu ofert na raz.
Krok 1. Przejdź do listy ofert Allegro (Marketplace > Allegro > Oferty) i zaznacz na liście oferty, w których chcesz wprowadzić zmiany.
Krok 2. W niebieskiej belce z operacjami seryjnymi kliknij w trzy kropki, które rozwinie pozostałe dostępne opcje.
Krok 3. Wybierz, dla którego z podmiotów chcesz zmienić dane klikając odpowiednio w Ustaw osobę odpowiedzialną i/lub Ustaw producenta.
Krok 4. W wyświetlonym pop-upie odpowiednio przypisz dane podmiotu do wybranych ofert. Po zatwierdzeniu wyboru kliknij w przycisk Zapisz.Gotowe! Przypisałeś do wybranych ofert wybrane dane podmiotu odpowiedzialnego.
Dane podmiotów odpowiedzialnych zobaczysz w swojej aukcji Allegro u dołu, klikając w link Osoba odpowiedzialna za produkt:
Natomiast informacje o bezpieczeństwie produktu dostępne są poniżej, po kliknięciu w link Bezpieczeństwo, zgodność i ostrzeżenia:
Więcej o GPSR i nowych funkcjach przeczytasz w artykułach: Rozporządzenie GPSR oraz Jak dostosować Comarch e-Sklep wymogów Rozporządzenia GPSR?
Jak wystawić ofertę na Allegro w Comarch e-Sale?
Po dodaniu konta Allegro w Comarch e-Sale, o którym pisaliśmy tutaj pora przejść do wystawiania ofert. Dzięki temu produkty dostępne w Comarch e-Sale zostaną wysłane do serwisu Allegro i dostępne będą również tam dla Kupujących. Zadbaj o jak największą ilość cennych informacji w swojej ofercie, aby była jak najbardziej atrakcyjna dla użytkowników.
Od czego rozpocząć wystawianie oferty?
Krok 1. Przejdź do zakładki Marketplace >Allegro > Oferty.
Krok 2. Naciśnij przycisk Dodaj ofertę. Wyświetlony zostanie lista Twoich towarów, z których możesz wybrać produkty do wystawienia (jeden lub więcej).
Krok 3. Wybierz towar/y do wystawienia.
Krok 4. Uzupełnij niezbędne dane do wystawienia oferty.
Wskazówka
Do wystawiania ofert warto skorzystać z szablonu ofert Allegro. To bardzo przyspiesza i ułatwia wystawianie ofert.
Jeżeli towar jest w katalogu Allegro, to zostanie wyświetlona podpowiedź oraz uzupełni się część danych na formularzu. Jest możliwość, że podpowie się kilka produktów z katalogu. Wtedy możesz wybrać, z którym z nich chcesz się połączyć.
Jeżeli towar nie zostanie znaleziony, należy uzupełnić poprawnie formularz oferty (patrz krok 5). Po jej wystawieniu Twój produkt zostanie dodany do katalogu Allegro.
Krok 5. Kliknij w ołówek na towarze, aby otworzyć okno z formularzem do uzupełnienia danych.
Jeżeli towar nie jest powiązany z katalogiem Allegro, w pierwszej kolejności wybierz kategorię. Dzięki czemu będziesz mógł uzupełnić parametry oferty wymagane oraz dodatkowe dla danej kategorii:
Krok 6. Po uzupełnieniu formularza wciśnij przycisk Zapisz. To spowoduje powrót do listy ofert, które chcesz wystawić.
Krok 7. Po powrocie na listę zaznacz oferty, które chcesz wystawić a następnie kliknij Wystaw. To spowoduje zlecenie wystawienia oferty w serwisie Allegro.
GOTOWE !
Przygotowane oferty będą widoczne w zakładce Marketplace > Allegro > Oferty, gdzie możliwe będzie ich wystawienie. Opłaty za przygotowaną aukcję łatwo sprawdzisz zgodnie z artykułem.
Czym są zestawy ofert i rabaty ilościowe w Allegro?
Zestawy ofert i rabaty ilościowe to obszary w serwisie Allegro, umożliwiające tworzenie specjalnych kombinacji ofert, które sprzedawane razem, mogą zostać uatrakcyjnione dodatkowymi rabatami. Tworzone zestawy nie tylko zwiększają szansę sprzedaży wielu towarów w jednej transakcji, ale także pozwalają promować Sprzedawcom swój asortyment, poprzez zwiększenie widoczności swoich ofert w marketplace'ie. Dostępne w narzędziu rabaty ilościowe stanowią natomiast specjalne zniżki oferowane Klientom, którzy kupują większe ilości tego samego towaru lub kupują wiele różnych towarów, połączonych przez Sprzedawcę rabatem.
W panelu administracyjnym dodane zostały dwie zakładki Zestawy ofert oraz Rabaty ilościowe, w których odpowiednio: zobaczysz utworzone zestawy ofert i nadane rabaty, zdefiniujesz nowe lub usuniesz już zapisane konfiguracje, edytujesz wartość rabatu w zestawie, a także przejdziesz do tych narzędzi w serwisie Allegro.
Aby zobaczyć odpowiedni typ rabatu ilościowego skorzystaj z filtra, który wyświetli odpowiednią listę ofert:
Wskazówka
Zestawy ofert oraz rabaty ilościowe dostępne są tylko dla kupujących na rynku polskim.
Wskazówka
W zakładce Zestawy ofert na liście wyświetlane są zestawy utworzone przez Ciebie (zarówno w panelu administracyjnym, jak i na platformie Allegro), a także zestawy utworzone automatycznie przez Allegro. Serwis Allegro poinformuje Cię mailowo, gdy połączy wybrane oferty w zestaw. Zestawy te możesz usunąć w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w serwisie Allegro.
Z poziomu listy utworzonych zestawów ofert Użytkownik ma możliwość:
Przeglądać utworzone zestawy i rabaty wraz z ich statusami w serwisie Allegro,
Usunąć utworzony zestaw ofert,
Zmienić rabat – czyli usunąć lub edytować wartość rabatu w zestawie.
Z poziomu listy utworzonych rabatów Użytkownik ma możliwość:
Przeglądać utworzone rabaty wraz z ich statusami w serwisie Allegro,
Usunąć utworzony zestaw ofert,
Usunąć utworzony rabat ilościowy,
Wskazówka
Nie ma możliwości edycji utworzonego rabatu ilościowego. Aby go zmienić, konieczne jest usunięcie rabatu, a następnie jego ponowne stworzenie.
Sprawdź jak tworzyć zestawy i rabaty, aby przyciągały uwagę Klientów:
Połącz pasujące do siebie oferty, które będą się uzupełniać, np. jeśli sprzedajesz smartfona, dodaj do zestawu ładowarkę i/lub słuchawki,
Rozważ dodanie rabatu na stworzony zestaw – z pewnością przyciągnie on uwagę twoich Klientów!
Pomyśl nad utworzeniem różnych zestawów, aby dać Klientom możliwość wyboru,
Nie twórz zestawów składających się ze zbyt wielu ofert – kupujących może zniechęcić wysoka cena zestawu oraz konieczność dodania do koszyka towaru niechcianego tylko ze względu na obecny rabat.
Wszystkie oferty wystawione na koncie w serwisie Allegro, które podłączone jest do aplikacji Comarch e-Sale widoczne są w panelu administracyjnym, w menu Marketplace > Allegro > Oferty.
Pobieranie informacji działa w trybie online, czyli wszystkie zmiany na bieżąco aktualizowane są w panelu administracyjnym aplikacji Comarch e-Sale.
Na liście ofert wyświetlane są na dwa sposoby:
oferty z białym tłem – oferty wystawione za pośrednictwem konta skonfigurowanego w panelu administracyjnym e-Sale lub wystawione w serwisie Allegro, ale powiązane z towarem udostępnionym w aplikacji. Możliwe jest powiązanie kilku ofert z tym samym towarem,
oferty szare – wystawione bezpośrednio w Allegro lub w innym programie, w którym skonfigurowano dane konto Allegro. Oferty tego typu nie są powiązane z towarami dostępnymi w aplikacji Comarch e-Sale.
W celu ułatwienia korzystania z operacji dostępnych na liście ofert jest „pływające menu” dla aktywnych funkcji. Dzięki temu, przy przewijaniu długich list ofert oraz zamówień, menu z przyciskami jest zawsze dostępne u góry ekranu.
Nad listą ofert, po lewej stronie dostępne są przyciski:
Dodaj– umożliwia dodanie nowej oferty. Dodawanie ofert Allegro zostało opisane w artykule Wystawienie oferty Allegro.
Powiąż seryjnie oferty– umożliwia seryjne powiązanie oferty z Twoim towarem poprzez import pliku CSV zawierającego numer oferty oraz kod towaru w systemie ERP. Plik, który importujesz powinien zawierać dwie kolumny: Numer oferty oraz Kod towaru w systemie ERP. Plik, który importujesz powinien zawierać dwie kolumny: Numer oferty oraz Kod towaru. Jednorazowo można powiązać max 100 aukcji za pomocą pliku CSV.
Operacje grupowe – skupia wszystkie oferty , które mogą być wykonywane jednocześnie dla wielu zaznaczonych ofert. Dostępne są tam następujące opcje: wystaw, zmień cenę, zakończ, usuń, wznawiaj/nie wznawiaj, zmieniaj/ nie zmieniaj ceny/ powiąż ofertę, prześlij kod towaru oraz aktualizuj.
Jeśli kody towarów w importowanym pliku CSV zawierają znaki: ; ” , ‘ \, wówczas znaki te powinny być ujęte:
w pojedynczym cudzysłowie na przykład “KOD\TOWARU”, w przypadku edycji pliku z programie Microsoft Excel,
w potrójnym cudzysłowie, na przykład “””KOD\TOWARU”””, w przypadku edycji pliku w notatniku.
W prawym górnym rogu listy dostępne są przyciski: Eksport do pliku.
Przy użyciu funkcji Eksport do pliku można wykonać eksport listy oferty z zakresem danych jakie zostaną zaznaczone na liście.
Eksport może być wykonany do plików z formatem:
CSV,
XML.
Na liście oferty możliwe jest również filtrowanie oferty. Oferty mogą być filtrowane po kolumnach:
Numer oferty,
Tytuł,
Status,
Kod towaru.
Po wyfiltrowaniu i przejściu na szczegóły oferty, po powrocie do listy filtr nadal jest aktywny, aż do momentu usunięcia lub zmiany preferencji.
Pytaj, pomagaj, udoskonalaj! Społeczność Comarch
Dzięki społeczności Comarch ERP rozwiązujemy problemy, dzielimy się pomysłami oraz informujemy o nowościach.