Użytkownicy

Zakładka Comarch TNA/Użytkownicy w menu bocznym widoczna jest dla Admina oraz Użytkownika ze schematem Administrator jeśli uruchomiona jest integracja z Comarch TNA.

Widoczni są tu:

  • aktywni Użytkownicy Comarch HRM (konto aktywne) w okresie zatrudnienia lub mający nadany dostęp dodatkowy,
  • zablokowani Użytkownicy Comarch HRM (konto zablokowane) w okresie zatrudnienia, którzy mieli uruchomiony dostęp do Comarch TNA lub mający przypisany identyfikator RCP,
  • Użytkownicy Comarch HRM poza okresem zatrudnienia, którzy mają przypisany identyfikator (karta zbliżeniowa, brelok, naklejka i inne) lub mają aktywny dostęp do Comarch TNA.

Dostępny jest widok kafelkowy oraz widok listy. Dostępny filtr pozwala na filtrowanie po centrum podległościowym, statusie konta oraz zakresie uprawnień. Można również wyszukiwać konta za pomocą okna Znajdź użytkownika.

Dla danego konta poza imieniem i nazwiskiem prezentowane są:

  • Status dostępu:
    • Aktywny (brak oznaczenia graficznego) – pracownik posiada aktywne konto w usłudze Comarch TNA,
    •  – pracownik posiada konto w usłudze Comarch TNA z zablokowanym dostępem do aplikacji (np. gdy korzysta tylko z identyfikatora),
    • – pracownik nie ma konta w Comarch TNA.
  • Rodzaj konta:
    • Użytkownik – konto standardowe,
    • Administrator – użytkownik z uprawnieniami administratora w Comarch TNA.
  • Identyfikator – jeśli pracownikowi został przypisany to będzie wyświetlony jego numer. Jeśli przypisany identyfikator jest zablokowany jego numer wyświetlany jest na czerwono. Gdy pracownik ma przypisane kilka identyfikatorów to domyślnie wyświetlony jest pierwszy z nich. Pozostałe zostaną wyświetlone pod ikoną
  • Login do usługi Comarch TNA – numer nadany przez aplikację Comarch TNA lub adres mailowy jeśli był przypisany do pracownika w momencie tworzenia konta w Comarch TNA.

 

Zarządzanie dostępami

W celu nadania dostępu dla pracowników, którzy jeszcze go nie mają należy zaznaczyć ich na liście i wybrać . Jeśli liczba identyfikatorów jest wystarczająca wyświetli się okno z pytaniem czy przypisać pracownikom identyfikatory. Wybór opcji Nie, zrobię to później spowoduje, że zostanie utworzone konto, ale pracownik nie będzie miał przypisanego identyfikatora. Użytkownik otrzymuje powiadomienie na stronie startowej o otrzymaniu dostępu do aplikacji Comarch TNA.

Z tego poziomu można również blokować i odblokowywać dostęp do aplikacji Comarch TNA za pomocą przycisków oraz .

W zależności od uprawnień danego konta po jego zaznaczeniu pod ikoną może pojawić się opcja Nadaj prawa administratora lub Usuń prawa administratora.

Jeśli zaznaczono pracowników do których przypisany jest identyfikator to pod ikoną dostępna jest również opcja Zablokuj oraz Odblokuj identyfikator.

Wskazówka
Dostęp do aplikacji Comarch TNA jest automatycznie blokowany w momencie zablokowania konta Użytkownika Comarch HRM. Odblokowanie konta Użytkownika Comarch HRM spowoduje odblokowanie dostępu do aplikacji Comarch TNA tylko jeśli nie było uprzednio zablokowane ręcznie.




Nowości i zmiany w wersji 2022.7.1

Nowości:

  1. RCP. Udostępniono integrację Comarch HRM z nowoczesnym systemem rejestracji czasu pracy Comarch TNA.
  2. RCP. Wprowadzono możliwość zastosowania reguł wygładzania czasu pracy zaimportowanego zarówno z Comarch TNA jak i z plików z zewnętrznych systemów rejestracji czasu pracy.
  3. Aplikacja iOS. Udostępniono aktualizację aplikacji na urządzenia z systemem iOS obsługującą urlop wypoczynkowy pracowników młodocianych i niepełnosprawnych oraz urlop opiekuńczy.

 

Instalacja systemu

Aplikacja Comarch HRM w wersji 2022.7.1 współpracuje tylko z aplikacjami Comarch ERP Optima / XL HR / Altum HR w wersji 2022.5.1 lub nowszej.

Uwaga
Comarch HRM w wersji 2022.7.1 wymaga wykupionej gwarancji na dzień 17.10.2022. W przypadku kończącego się wcześniej terminu gwarancji, praca na tej wersji programu nie będzie możliwa.

Comarch HRM w wersji 2022.7.1 współpracuje z najnowszymi wersjami przeglądarek na komputerach stacjonarnych:

  • Google Chrome
  • Microsoft Edge
  • Mozilla Firefox

Aplikację Comarch HRM 2022.7.1 można uruchomić na urządzeniach mobilnych:

  • z systemem Android w wersji 8.0 lub wyższej – przeglądarką Google Chrome lub dedykowaną aplikacją (zobacz więcej),
  • z systemem iOS – przeglądarką Safari lub dedykowaną aplikacją (zobacz więcej).



Uruchomienie integracji z Comarch TNA

Comarch TNA to nowoczesny system RCP. Rejestracja czasu pracy odbywa się przy pomocy identyfikatorów (karty zbliżeniowe, breloki, naklejki i inne) lub aplikacji mobilnej. Urządzenia Comarch TNA Gateway lub Gateway Plus umieszczone w wybranych przez użytkownika lokalizacjach wejścia/wyjścia do miejsca pracy pozwalają na rejestrację rozpoczęcia i zakończenia pracy.

Integracja Comarch HRM z Comarch TNA umożliwia nadawanie pracownikom dostępu do aplikacji Comarch TNA, przypisanie identyfikatorów oraz dalsze zarządzanie aktywnością kont pracowników bezpośrednio w Comarch HRM. Czas pracy z czytników jest importowany automatycznie do kalendarza RCP pracownika w Comarch HRM, gdzie można dokonać ewentualnego wygładzenia odpowiednimi regułami, a następnie zatwierdzić i przenieść do rzeczywistego czasu pracy.

Uruchomienie integracji z Comarch TNA możliwe jest dla modułu Zarządzanie czasem pracy w Comarch HRM (dodatkowo system ERP, z którym współpracuje HRM musi posiadać moduł Płace i Kadry Plus). W Comarch TNA należy natomiast posiadać pakiet licencji dedykowany do współpracy z HRM. Zakup usługi możliwy jest w Comarch Cloud Portal. Podczas zakupu usługi Klient wskazuje ilość pakietów dostępowych, może też zamówić urządzenia dostępowe oraz identyfikatory.

 

Opcja uruchomienia integracji z Comarch TNA dostępna jest wyłącznie dla Użytkownika Admin. Po zalogowaniu na konto Admina w menu Start widoczna jest sekcja Włącz nowe funkcje.

Comarch HRM – widok Użytkownika Admin

Po kliknięciu w kafelek Comarch TNA Użytkownik uzyskuje dostęp do okna zawierającego opis aplikacji. Z tego też poziomu, w przypadku posiadania Comarch TNA, może uruchomić integrację między aplikacjami. W tym celu należy wybrać opcję . Klucz wymiany należy odczytać w aplikacji Comarch TNA w sekcji Ustawienia / Comarch HRM.

Comarch HRM – uruchomienie integracji z Comarch TNA

Wskazówka

Jeden klucz wymiany może być wykorzystany tylko dla jednej instalacji Comarch HRM. Jeśli zostanie wprowadzony klucz wymiany, który jest już używany w innej instalacji Comarch HRM integracja nie zostanie uruchomiona, a Użytkownik otrzyma stosowny komunikat. Należy wówczas wygenerować nowy, osobny klucz.

Integracja nie zostanie również uruchomiona jeśli dla danej instalacji Comarch HRM przypisany jest już inny klucz wymiany. Użytkownik otrzyma stosowny komunikat. W tej sytuacji należy podać poprzedni klucz wymiany lub usunąć go, aby móc skorzystać z nowego klucza.

Brak możliwości uruchomienia integracji po wprowadzeniu prawidłowego klucza wystąpi również jeśli w Comarch TNA istnieje ten sam pracownik co w integrowanej bazie, ale przypisany do innej instalacji Comarch HRM. W tej sytuacji należy usunąć poprzedni klucz wymiany co spowoduje odpięcie pracownika od poprzedniej instalacji.

Po wprowadzeniu poprawnego klucza wymiany na podstawie ilości posiadanych dostępów do Comarch TNA oraz wolnych identyfikatorów możliwe są następujące sytuacje:

  1. Pakiet dostępów do aplikacji Comarch TNA oraz liczba identyfikatorów jest większa lub równa liczbie pracowników z aktywnym kontem w Comarch HRM. Użytkownik Admin otrzyma pytania: 1 Czy nadać wszystkim pracownikom dostęp do aplikacji Comarch TNA?
    – Tak – dla wszystkich aktywnych użytkowników Comarch HRM zostaną utworzone konta w Comarch TNA z aktywnym dostępem do aplikacji Comarch TNA. Pracownicy otrzymają informację o aktywacji konta w formie powiadomienia na stronie startowej.
    – Nie, pracownicy będą korzystać wyłącznie z identyfikatorów (kart zbliżeniowych, breloków, naklejek lub innych) – dla wszystkich aktywnych użytkowników Comarch HRM zostaną utworzone konta w Comarch TNA, ale z zablokowanym dostępem do aplikacji Comarch TNA. Pracownicy nie otrzymają informacji o aktywacji konta.
    Pytanie 2: Czy przypisać wszystkim pracownikom identyfikatory?
    – Tak – pracownikom zostaną przypisane identyfikatory,
    – Nie, zrobię to później – pracownikom nie zostaną przypisane identyfikatory.
  2. Pakiet dostępów do aplikacji Comarch TNA jest większy lub równy liczbie pracowników z aktywnym kontem w Comarch HRM, liczba identyfikatorów jest mniejsza, ale większa od 0.
    Zostanie wyświetlone okno z pytaniem:
    1: Czy nadać wszystkim pracownikom dostęp do aplikacji Comarch TNA?
    – Tak – dla wszystkich aktywnych użytkowników Comarch HRM zostaną utworzone konta w Comarch TNA z aktywnym dostępem do aplikacji Comarch TNA. Pracownicy otrzymają informację o aktywacji konta w formie powiadomienia na stronie startowej.
    – Nie, część pracowników będzie korzystać wyłącznie z identyfikatorów (kart zbliżeniowych, breloków, naklejek lub innych) – dla wszystkich aktywnych użytkowników Comarch HRM zostaną utworzone konta w Comarch TNA, ale z zablokowanym dostępem do aplikacji Comarch TNA. Pracownicy nie otrzymają informacji o aktywacji konta.
  3. Pakiet dostępów do aplikacji Comarch TNA jest większy lub równy liczbie pracowników z aktywnym kontem w Comarch HRM, a liczba identyfikatorów jest równa 0.
    Dla wszystkich aktywnych Użytkowników Comarch HRM zostaną utworzone konta w Comarch TNA z aktywnym dostępem do aplikacji Comarch TNA.
  4. Pakiet dostępów do aplikacji Comarch TNA oraz liczba identyfikatorów jest mniejsza niż liczba pracowników z aktywnym kontem w Comarch HRM.
    Konta dla pracowników w Comarch TNA nie zostaną utworzone automatycznie. Admin otrzyma informację w formie toasta, że integracja została włączona i zostanie przeniesiony do sekcji Comarch TNA / Użytkownicy gdzie może nadać dostęp wybranym pracownikom do aplikacji Comarch TNA oraz przypisać im identyfikatory (jeśli liczba identyfikatorów większa od 0).



Rozpoczęcie obiegu dokumentu przez pracownika

Dostęp do funkcjonalności obiegu dokumentów dla pracownika jest zależny od ustawień wprowadzonych w schematach Uprawnień.

W schematach uprawnień w sekcji Pozostałe znajduje się pozycja Obieg dokumentów z opcjami Aktywne / Brak. Pozycja jest  widoczna wyłącznie, gdy włączona jest integracja z Comarch DMS.

Dla pracownika z aktywnym uprawnieniem obiegu dokumentów w menu bocznym dostępna jest sekcja Obieg dokumentów, po wybraniu której otrzyma listę dostępnych dla niego obiegów dokumentów.

 

Obieg dokumentów

Na oknie dostępny jest przycisk , który przenosi pracownika na listę jego zainicjowanych obiegów dokumentów w Comarch DMS.

Pierwsze uruchomienie procesu obiegu dokumentu przez pracownika

W celu pierwszego uruchomienia procesu obiegu dokumentów należy z poziomu menu Obieg dokumentów kliknąć w jeden z dostępnych dla danego pracownika obiegów dokumentów.

W sytuacji gdy Pracownik nie posiada konta w Comarch DMS – po kliknięciu w dany obieg w tle zakładane jest dla niego konto Comarch DMS oraz nadane uprawnienie do inicjowania dokumentu w ramach wybranego typu obiegu dokumentu. Pracownik zostaje automatycznie zalogowany do Comarch DMS, a w nowej karcie przeglądarki otwarty zostaje formularz danego obiegu dokumentów Comarch DMS.

Jeżeli Pracownik posiada konto w Comarch DMS – przy pierwszym kliknięciu w dowolny obieg dokumentów pojawi się okno z prośbą o podanie loginu i hasła do Comarch DMS. Po wprowadzeniu poprawnych danych zostaje nadane uprawnienie do inicjowania dokumentu w ramach wybranego typu obiegu dokumentu. Pracownik zostaje automatycznie zalogowany do Comarch DMS, a w nowej karcie przeglądarki otwarty zostaje formularz danego obiegu dokumentów Comarch DMS.

Comarch DMS – logowanie

Kolejne uruchomienia procesu obiegu dokumentu przez pracownika

W przypadku uruchamiania kolejnych obiegów dokumentów przez Pracownika zostaje nadane uprawnienie do inicjowania danego dokumentu w Comarch DMS (o ile nie zostało nadane wcześniej). Pracownik zostaje automatycznie zalogowany do Comarch DMS, a w nowej karcie przeglądarki otwarty zostaje formularz danego obiegu dokumentów Comarch DMS.

Wskazówka
W przypadku, gdy wprowadzone dane wymiany zostały zmienione (adres WWW usługi Comarch DMS lub wygenerowano nowy klucz wymiany) to przy próbie uruchomienia obiegu dokumentów pracownik otrzyma odpowiedni komunikat:
Połączenie nieudane.
Integracja z Comarch DMS jest nieaktywna. Skontaktuj się z Administratorem.




Dodawanie oraz zarządzanie dostępnymi obiegami dokumentów

Możliwość dodawania oraz zarządzania dostępnością obiegów dokumentów jest przypisana wyłącznie dla operatora Admin. Po wejściu w menu Obieg dokumentów widoczna jest lista dostępnych obiegów dokumentów. Na kafelkach w widoku listy widoczne są informacje o nazwie, obszarze, dostępności oraz dacie dodania obiegu dokumentu.

Obiegi nieaktywne są oznaczane czerwonym statusem .

Obieg dokumentów

W celu dodania nowego obiegu należy wybrać ikonę .

Z poziomu formularza nowego obiegu dokumentów należy wskazać nazwę obiegu pod jakim będzie widoczny w Comarch HRM. Następnie określić Dostępność (domyślnie Publiczny) oraz Obszar (domyślnie Ogólne). Kolejno z listy obiegów w Comarch DMS należy wskazać proces, który pracownik będzie realizował dla tego obiegu dokumentów oraz zapisać zmiany.

Nowy obieg dokumentów

Wskazówka

W przypadku, gdy wprowadzone dane wymiany zostały zmienione (adres WWW usługi Comarch DMS lub wygenerowano nowy klucz wymiany) to przy wejściu do sekcji Obieg dokumentów dla użytkownika Admin widoczny jest komunikat:

Połączenie nieudane.
Integracja z Comarch DMS jest nieaktywna. Sprawdź poprawność adresu WWW usługi oraz klucza wymiany.




Uruchomienie integracji z Comarch DMS

Opcja uruchomienia integracji z Comarch DMS dostępna jest wyłącznie dla Użytkownika Admin. Po zalogowaniu na konto Admina w menu Start widoczna jest sekcja Włącz nowe funkcje.

Comarch HRM – widok Użytkownika Admin

Po kliknięciu w kafelek Comarch DMS Użytkownik uzyskuje dostęp do okna zawierającego opis aplikacji. Z tego też poziomu, w przypadku posiadania Comarch DMS, może uruchomić integrację między aplikacjami. W tym celu należy wybrać opcję .

Comarch DMS – uruchomienie integracji

W kolejnym kroku należy wprowadzić dane konieczne do uruchomienia integracji z Comarch DMS:

  • Adres WWW – należy podać adres pod którym dostępna jest usługa Comarch DMS,
  • Klucz wymiany – należy podać unikalny klucz wymiany, dostępny do pobrania w konfiguracji Comarch DMS.

Adres WWW oraz klucz wymiany znajdziesz w aplikacji Comarch DMS zobacz więcej.

Comarch DMS – Klucz wymiany

Jeżeli wprowadzone dane są poprawne wyświetlany jest komunikat:

Połączenie poprawne
Integracja z Comarch DMS jest aktywna

Obieg dokumentów – połączenie poprawne

Ponadto po uruchomieniu integracji na dashboardzie Admina oraz w menu bocznym widoczna jest nowa pozycja Obieg dokumentów.

Dashboard – Obieg dokumentów

Z poziomu menu Administracja/Konfiguracja widoczna jest zakładka Integracje, na której Użytkownik może dokonać zmiany danych wymiany za pomocą opcji Zmień.

Konfiguracja – Integracje




Nowości i zmiany w wersji 2022.6.1

Nowości:

  1. Obieg dokumentów. Udostępniono integrację Comarch HRM z Comarch DMS umożliwiającą realizację obiegu dokumentów pracowników.
  2. Powiadomienia mailowe. Dodano link umożliwiający bezpośrednie przejście do grafiku urlopowego.
  3. Konfiguracja aplikacji. Dodano możliwość wskazania schematu uprawnień podczas generowania konta do aplikacji.

Zmiany:

  1. Ocena pracownika. Umożliwiono edycję wszystkich szablonów ocen dla Użytkowników w zależności od nadanych uprawnień oraz zmianę wagi pracownika bezpośrednio z poziomu arkusza oceny.
  2. Interfejs. Wprowadzono liczne zmiany w interfejsie aplikacji: m.in. odświeżono wygląd filtrów oraz strony z ofertami pracy.
  3. Delegacje XL. Umożliwiono edycję pola Opis aż do momentu przekazania wydatków do akceptacji.
  4. Schematy uprawnień. Rozbudowano działanie wyszukiwarki uprawnień.

Poprawiono:

  1. Ocena pracownika. W sytuacji gdy szablon w arkuszu oceny miał zaznaczony parametr ‘Potwierdzenie zapoznania się z treścią arkusza’ nie działał przycisk ‘Pokaż szczegóły’ przy pierwszym kryterium oceny. Poprawiono.
  2. Intranet. W przypadku edycji dokumentu umieszczonego w Intranecie po zmianie obszaru nie pojawiał się przycisk 'Zapisz’. Poprawiono.
  3. Pracownicy. Błąd podczas logowania przekierowującego do podstrony Moje dane. Poprawiono.
  4. Plan pracy. W przypadku braku kalendarza Standard w konfiguracji Comarch ERP Optima występował błąd podczas wejścia na zakładkę Dyspozycyjność oraz Zapotrzebowanie.  Poprawiono.

 

Instalacja systemu

Instalacja aplikacji Comarch HRM w wersji 2022.6.1 jest możliwa tylko przy współpracy z Comarch ERP Optima / XL HR/ Altum HR w wersji nie niższej niż 2022.5.1.

Reinstalacja aplikacji Comarch HRM do wersji 2022.6.1 jest możliwa tylko w przypadku posiadania programu Comarch ERP Optima / XL HR / Altum HR w wersji nie niższej niż 2022.5.1.

Uwaga
Comarch HRM w wersji 2022.6.1 wymaga wykupionej gwarancji na dzień 18.08.2022. W przypadku kończącego się wcześniej terminu gwarancji, praca na tej wersji programu nie będzie możliwa.

Szczegółowe informacje na temat instalacji znajdują się w instrukcji Comarch ERP WAMC dostępnej na Indywidualnych Stronach Klientów / Partnerów oraz na stronie pomocy aplikacji Comarch HRM:
https://pomoc.comarch.pl/hrm/pl//index.php/kategorie/instalacja-i-aktualizacje/

Comarch HRM w wersji 2022.6.1 współpracuje z najnowszymi wersjami przeglądarek na komputerach stacjonarnych:

  • Google Chrome
  • Microsoft Edge
  • Mozilla Firefox

Aplikację Comarch HRM 2022.6.1 można uruchomić na urządzeniach mobilnych:

  • z systemem Android w wersji 8.0 lub wyższej – przeglądarką Google Chrome lub dedykowaną aplikacją (zobacz więcej),
  • z systemem iOS – przeglądarką Safari lub dedykowaną aplikacją (zobacz więcej).



Nowości i zmiany w wersji 2022.5.1

Nowości:

  1. Pracownicy. Dodano możliwość ograniczania dostępu do listy pracowników do centrum podległościowego.
  2. Powiadomienia. Dodano filtr umożliwiający wyświetlenie tylko tych powiadomień, które dotyczą aktywności wymagających zatwierdzenia przez Użytkownika.
  3. Ocena pracownika. Dodano możliwość seryjnego przypisania arkusza oceny dla wszystkich pracowników centrum.
  4. Powiadomienia mailowe. Rozbudowano mechanizm generowania powiadomień mailowych o informacje:
    • o usunięciu lub modyfikacji przez pracownika planowanej nieobecności, delegacji, pracy zdalnej oraz szkolenia,
    • do zastępców kierownika o zatwierdzeniu/odrzuceniu przez niego nieobecności, delegacji, pracy zdalnej i szkolenia pracownika,
    • o dodaniu nowego dokumentu w Intranecie,
    • o pobraniu przez pracownika dokumentu z Intranetu lub z sekcji Moje dokumenty,
    • o przekroczeniu budżetu szkoleniowego (również w formie powiadomienia na stronie startowej).
  5. Schematy uprawnień. Dodano wyszukiwarkę uprawnień.

Poprawiono:

  1. Rekrutacja. Zablokowano możliwość zaznaczenia wymagalności uzupełnienia opcjonalnych pól jeśli nie zaznaczono, że mają być widoczne.
  2. Plan pracy/czas pracy. Jeśli pracownik miał wprowadzony plan pracy na przełomie doby, a kolejny dzień był dniem wolnym to niepoprawnie wyświetlany był komunikat o braku 35 godzinnej przerwy. Poprawiono.

 

Instalacja systemu

Instalacja aplikacji Comarch HRM w wersji 2022.5.1 jest możliwa tylko przy współpracy z Comarch ERP Optima / XL HR/ Altum HR w wersji nie niższej niż 2022.5.1.

Reinstalacja aplikacji Comarch HRM do wersji 2022.5.1 jest możliwa tylko w przypadku posiadania programu Comarch ERP Optima / XL HR / Altum HR w wersji nie niższej niż 2022.5.1.

Uwaga
Comarch HRM w wersji 2022.5.1 wymaga wykupionej gwarancji na dzień 20.06.2022. W przypadku kończącego się wcześniej terminu gwarancji, praca na tej wersji programu nie będzie możliwa.

Szczegółowe informacje na temat instalacji znajdują się w instrukcji Comarch ERP WAMC dostępnej na Indywidualnych Stronach Klientów / Partnerów oraz na stronie pomocy aplikacji Comarch HRM:
https://pomoc.comarch.pl/hrm/pl//index.php/kategorie/instalacja-i-aktualizacje/

Comarch HRM w wersji 2022.5.1 współpracuje z najnowszymi wersjami przeglądarek na komputerach stacjonarnych:

  • Google Chrome
  • Microsoft Edge
  • Mozilla Firefox

Aplikację Comarch HRM 2022.5.1 można uruchomić na urządzeniach mobilnych:

  • z systemem Android w wersji 8.0 lub wyższej – przeglądarką Google Chrome lub dedykowaną aplikacją (zobacz więcej),
  • z systemem iOS – przeglądarką Safari lub dedykowaną aplikacją (zobacz więcej).



Nowości i zmiany w wersji 2022.4.1

Nowości:

  1. Dyspozycyjność. Wprowadzono możliwość określania przez pracowników godzin swojej dyspozycyjności do pracy.
  2. Plan pracy. Dodano nowy widok Centrum – dzień ułatwiający planowanie pracy przez kierowników z uwzględnieniem ich dyspozycyjności.
  3. Powiadomienia mailowe. Dodano możliwość podania uzasadnienia odrzucenia wniosku o nieobecność, delegację, pracę zdalną lub szkolenia.

Zmiany:

  1. Interfejs. Wprowadzono liczne zmiany w interfejsie aplikacji: m.in. uporządkowano uprawnienia w schematach uprawnień poprzez pogrupowanie tematyczne, odświeżono wygląd strony startowej administratora, formularza delegacji oraz formularza oferty pracy.
  2. Powiadomienia mailowe. Dostosowano treść powiadomienia mailowego o zaplanowaniu delegacji w zależności od tego, czy zaplanował ją pracownik samodzielnie, czy kierownik.

 

Poprawiono:

  1. Nieobecności.
    • Urlop opiekuńczy kp. 188/godz na część dnia po zaakceptowaniu przez kierownika zapisywany był jako nieobecność na cały dzień. Poprawiono.
    • Urlop wypoczynkowy na żądanie. Jeśli nieobecność zatwierdzana była bezpośrednio z formularza nieobecności to nie zapisywana była opcja „na żądanie”. Poprawiono.

Instalacja systemu

Instalacja aplikacji Comarch HRM w wersji 2022.4.1 jest możliwa tylko przy współpracy z Comarch ERP Optima / XL HR/ Altum HR w wersji nie niższej niż 2022.4.1.

Reinstalacja aplikacji Comarch HRM do wersji 2022.4.1 jest możliwa tylko w przypadku posiadania programu Comarch ERP Optima / XL HR / Altum HR w wersji nie niższej niż 2022.4.1.

Uwaga
Comarch HRM w wersji 2022.4.1 wymaga wykupionej gwarancji na dzień 11.05.2022. W przypadku kończącego się wcześniej terminu gwarancji, praca na tej wersji programu nie będzie możliwa.

Szczegółowe informacje na temat instalacji znajdują się w instrukcji Comarch ERP WAMC dostępnej na Indywidualnych Stronach Klientów / Partnerów oraz na stronie pomocy aplikacji Comarch HRM:
https://pomoc.comarch.pl/hrm/pl//index.php/kategorie/instalacja-i-aktualizacje/

Comarch HRM w wersji 2022.4.1 współpracuje z najnowszymi wersjami przeglądarek na komputerach stacjonarnych:

  • Google Chrome
  • Microsoft Edge
  • Mozilla Firefox

Aplikację Comarch HRM 2022.4.1 można uruchomić na urządzeniach mobilnych:

  • z systemem Android w wersji 8.0 lub wyższej – przeglądarką Google Chrome lub dedykowaną aplikacją (zobacz więcej),
  • z systemem iOS – przeglądarką Safari lub dedykowaną aplikacją (zobacz więcej).



Plan pracy – Dyspozycyjność

W tym miejscu pracownik może wprowadzić swoją dyspozycyjność na poszczególne dni, co powinno ułatwić przełożonemu planowanie pracy.

Podmenu Dyspozycyjność będzie widoczne jeśli w schemacie uprawnień w sekcji Zarządzanie czasem pracy zostanie aktywowane uprawnienie „Dyspozycyjność”.

Po otwarciu zakładki Dyspozycyjność widoczny jest kalendarz w układzie miesięcznym. Dni wolne oznaczone kolorem zielonym pobierane są z kalendarza Standard ustawionego w konfiguracji systemu ERP.

Kalendarz dyspozycyjności

Definiowanie dyspozycyjności

W celu dodania swojej dyspozycyjności należy kliknąć na kafelek odpowiedniego dnia. Wówczas zostanie otwarte okno edycji, w którym należy podać szczegóły dotyczące:

  • okresu dyspozycyjności – domyślnie jest to wybrany dzień. Jeśli chcemy dodać taką samą dyspozycyjność na okres dłuższy należy podać odpowiedni zakres dat. Jeśli wybrany okres będzie dłuższy niż 1 dzień pojawi się możliwość wskazania, czy definiowana dyspozycyjność będzie również wstawiona na dni wolne, czy mają być one pominięte,
  • dyspozycyjności – należy podać odpowiedni przedział czasowy z dokładnością do 15 minut. Można podać kilka przedziałów czasowych. W tym celu należy kliknąć w i uzupełnić pola z godzinami.
    Pracownik w polu Uwagi może wprowadzić dodatkowe informacje, które będą prezentowane na planie pracy jego przełożonemu układającemu grafik.

Formularz dyspozycyjności – dzień

 

Formularz dyspozycyjności – okres

Wyświetlanie dyspozycyjności na kalendarzu

Po odnotowaniu dyspozycyjności jest ona przenoszone na widok kalendarza dyspozycyjności. Na kafelkach poszczególnych dni wyświetlane są informacje o:

  • godzinach od do, na które została określona dyspozycyjność. Godzina od jest to godzina od dla pierwszego przedziału czasowego, natomiast godzina do jest godziną do pobieraną z ostatniego przedziału czasowego ustalonego dla danego dnia,
  • łącznej liczbie godzin dyspozycyjności w ramach podanego przedziału czasu.

Pod kalendarzem wyświetlone jest podsumowanie określające na ile godzin i dni określono dyspozycyjność w całym miesiącu oraz szczegóły zaznaczonego lub aktualnego dnia.

Uzupełniony kalendarz dyspozycyjności

Weryfikacja dyspozycyjności pracowników przy planowaniu pracy podwładnych

Kierownik lub zastępca kierownika może wykorzystać wprowadzoną przez podwładnych pracowników dyspozycyjność przy ustalaniu planu pracy.

Przełożony z uprawnieniem do podglądu lub edycji planu pracy podwładnych w menu Plan pracy/Kalendarz będzie miał dostępny dodatkowy widok „Centrum – dzień” w którym może w łatwy sposób porównać określoną przez pracowników dyspozycyjność z planem pracy oraz zapotrzebowaniem. Jeśli kierownik/zastępca kierownika będzie miał uprawnienie do edycji planu pracy podwładnych będzie mógł z tego miejsca dokonywać odpowiednich modyfikacji planu pracy.
Określona przez pracownika dyspozycyjność wraz z uwagami będzie również widoczna dla kierownika/zastępcy na formularzu danego dnia w planie pracy podwładnego.

Szczegóły weryfikacji dyspozycyjności zostały opisane w artykule Plan pracy – Kalendarz rozdział „Widok Centrum – dzień”.