Nowości i zmiany w wersji 2022.6.1

Nowości:

  1. Obieg dokumentów. Udostępniono integrację Comarch HRM z Comarch DMS umożliwiającą realizację obiegu dokumentów pracowników.
  2. Powiadomienia mailowe. Dodano link umożliwiający bezpośrednie przejście do grafiku urlopowego.
  3. Konfiguracja aplikacji. Dodano możliwość wskazania schematu uprawnień podczas generowania konta do aplikacji.

Zmiany:

  1. Ocena pracownika. Umożliwiono edycję wszystkich szablonów ocen dla Użytkowników w zależności od nadanych uprawnień oraz zmianę wagi pracownika bezpośrednio z poziomu arkusza oceny.
  2. Interfejs. Wprowadzono liczne zmiany w interfejsie aplikacji: m.in. odświeżono wygląd filtrów oraz strony z ofertami pracy.
  3. Delegacje XL. Umożliwiono edycję pola Opis aż do momentu przekazania wydatków do akceptacji.
  4. Schematy uprawnień. Rozbudowano działanie wyszukiwarki uprawnień.

Poprawiono:

  1. Ocena pracownika. W sytuacji gdy szablon w arkuszu oceny miał zaznaczony parametr ‘Potwierdzenie zapoznania się z treścią arkusza’ nie działał przycisk ‘Pokaż szczegóły’ przy pierwszym kryterium oceny. Poprawiono.
  2. Intranet. W przypadku edycji dokumentu umieszczonego w Intranecie po zmianie obszaru nie pojawiał się przycisk 'Zapisz’. Poprawiono.
  3. Pracownicy. Błąd podczas logowania przekierowującego do podstrony Moje dane. Poprawiono.
  4. Plan pracy. W przypadku braku kalendarza Standard w konfiguracji Comarch ERP Optima występował błąd podczas wejścia na zakładkę Dyspozycyjność oraz Zapotrzebowanie.  Poprawiono.

 

Instalacja systemu

Instalacja aplikacji Comarch HRM w wersji 2022.6.1 jest możliwa tylko przy współpracy z Comarch ERP Optima / XL HR/ Altum HR w wersji nie niższej niż 2022.5.1.

Reinstalacja aplikacji Comarch HRM do wersji 2022.6.1 jest możliwa tylko w przypadku posiadania programu Comarch ERP Optima / XL HR / Altum HR w wersji nie niższej niż 2022.5.1.

Uwaga
Comarch HRM w wersji 2022.6.1 wymaga wykupionej gwarancji na dzień 18.08.2022. W przypadku kończącego się wcześniej terminu gwarancji, praca na tej wersji programu nie będzie możliwa.

Szczegółowe informacje na temat instalacji znajdują się w instrukcji Comarch ERP WAMC dostępnej na Indywidualnych Stronach Klientów / Partnerów oraz na stronie pomocy aplikacji Comarch HRM:
https://pomoc.comarch.pl/hrm/pl//index.php/kategorie/instalacja-i-aktualizacje/

Comarch HRM w wersji 2022.6.1 współpracuje z najnowszymi wersjami przeglądarek na komputerach stacjonarnych:

  • Google Chrome
  • Microsoft Edge
  • Mozilla Firefox

Aplikację Comarch HRM 2022.6.1 można uruchomić na urządzeniach mobilnych:

  • z systemem Android w wersji 8.0 lub wyższej – przeglądarką Google Chrome lub dedykowaną aplikacją (zobacz więcej),
  • z systemem iOS – przeglądarką Safari lub dedykowaną aplikacją (zobacz więcej).



Nowości i zmiany w wersji 2022.5.1

Nowości:

  1. Pracownicy. Dodano możliwość ograniczania dostępu do listy pracowników do centrum podległościowego.
  2. Powiadomienia. Dodano filtr umożliwiający wyświetlenie tylko tych powiadomień, które dotyczą aktywności wymagających zatwierdzenia przez Użytkownika.
  3. Ocena pracownika. Dodano możliwość seryjnego przypisania arkusza oceny dla wszystkich pracowników centrum.
  4. Powiadomienia mailowe. Rozbudowano mechanizm generowania powiadomień mailowych o informacje:
    • o usunięciu lub modyfikacji przez pracownika planowanej nieobecności, delegacji, pracy zdalnej oraz szkolenia,
    • do zastępców kierownika o zatwierdzeniu/odrzuceniu przez niego nieobecności, delegacji, pracy zdalnej i szkolenia pracownika,
    • o dodaniu nowego dokumentu w Intranecie,
    • o pobraniu przez pracownika dokumentu z Intranetu lub z sekcji Moje dokumenty,
    • o przekroczeniu budżetu szkoleniowego (również w formie powiadomienia na stronie startowej).
  5. Schematy uprawnień. Dodano wyszukiwarkę uprawnień.

Poprawiono:

  1. Rekrutacja. Zablokowano możliwość zaznaczenia wymagalności uzupełnienia opcjonalnych pól jeśli nie zaznaczono, że mają być widoczne.
  2. Plan pracy/czas pracy. Jeśli pracownik miał wprowadzony plan pracy na przełomie doby, a kolejny dzień był dniem wolnym to niepoprawnie wyświetlany był komunikat o braku 35 godzinnej przerwy. Poprawiono.

 

Instalacja systemu

Instalacja aplikacji Comarch HRM w wersji 2022.5.1 jest możliwa tylko przy współpracy z Comarch ERP Optima / XL HR/ Altum HR w wersji nie niższej niż 2022.5.1.

Reinstalacja aplikacji Comarch HRM do wersji 2022.5.1 jest możliwa tylko w przypadku posiadania programu Comarch ERP Optima / XL HR / Altum HR w wersji nie niższej niż 2022.5.1.

Uwaga
Comarch HRM w wersji 2022.5.1 wymaga wykupionej gwarancji na dzień 20.06.2022. W przypadku kończącego się wcześniej terminu gwarancji, praca na tej wersji programu nie będzie możliwa.

Szczegółowe informacje na temat instalacji znajdują się w instrukcji Comarch ERP WAMC dostępnej na Indywidualnych Stronach Klientów / Partnerów oraz na stronie pomocy aplikacji Comarch HRM:
https://pomoc.comarch.pl/hrm/pl//index.php/kategorie/instalacja-i-aktualizacje/

Comarch HRM w wersji 2022.5.1 współpracuje z najnowszymi wersjami przeglądarek na komputerach stacjonarnych:

  • Google Chrome
  • Microsoft Edge
  • Mozilla Firefox

Aplikację Comarch HRM 2022.5.1 można uruchomić na urządzeniach mobilnych:

  • z systemem Android w wersji 8.0 lub wyższej – przeglądarką Google Chrome lub dedykowaną aplikacją (zobacz więcej),
  • z systemem iOS – przeglądarką Safari lub dedykowaną aplikacją (zobacz więcej).



Nowości i zmiany w wersji 2022.4.1

Nowości:

  1. Dyspozycyjność. Wprowadzono możliwość określania przez pracowników godzin swojej dyspozycyjności do pracy.
  2. Plan pracy. Dodano nowy widok Centrum – dzień ułatwiający planowanie pracy przez kierowników z uwzględnieniem ich dyspozycyjności.
  3. Powiadomienia mailowe. Dodano możliwość podania uzasadnienia odrzucenia wniosku o nieobecność, delegację, pracę zdalną lub szkolenia.

Zmiany:

  1. Interfejs. Wprowadzono liczne zmiany w interfejsie aplikacji: m.in. uporządkowano uprawnienia w schematach uprawnień poprzez pogrupowanie tematyczne, odświeżono wygląd strony startowej administratora, formularza delegacji oraz formularza oferty pracy.
  2. Powiadomienia mailowe. Dostosowano treść powiadomienia mailowego o zaplanowaniu delegacji w zależności od tego, czy zaplanował ją pracownik samodzielnie, czy kierownik.

 

Poprawiono:

  1. Nieobecności.
    • Urlop opiekuńczy kp. 188/godz na część dnia po zaakceptowaniu przez kierownika zapisywany był jako nieobecność na cały dzień. Poprawiono.
    • Urlop wypoczynkowy na żądanie. Jeśli nieobecność zatwierdzana była bezpośrednio z formularza nieobecności to nie zapisywana była opcja „na żądanie”. Poprawiono.

Instalacja systemu

Instalacja aplikacji Comarch HRM w wersji 2022.4.1 jest możliwa tylko przy współpracy z Comarch ERP Optima / XL HR/ Altum HR w wersji nie niższej niż 2022.4.1.

Reinstalacja aplikacji Comarch HRM do wersji 2022.4.1 jest możliwa tylko w przypadku posiadania programu Comarch ERP Optima / XL HR / Altum HR w wersji nie niższej niż 2022.4.1.

Uwaga
Comarch HRM w wersji 2022.4.1 wymaga wykupionej gwarancji na dzień 11.05.2022. W przypadku kończącego się wcześniej terminu gwarancji, praca na tej wersji programu nie będzie możliwa.

Szczegółowe informacje na temat instalacji znajdują się w instrukcji Comarch ERP WAMC dostępnej na Indywidualnych Stronach Klientów / Partnerów oraz na stronie pomocy aplikacji Comarch HRM:
https://pomoc.comarch.pl/hrm/pl//index.php/kategorie/instalacja-i-aktualizacje/

Comarch HRM w wersji 2022.4.1 współpracuje z najnowszymi wersjami przeglądarek na komputerach stacjonarnych:

  • Google Chrome
  • Microsoft Edge
  • Mozilla Firefox

Aplikację Comarch HRM 2022.4.1 można uruchomić na urządzeniach mobilnych:

  • z systemem Android w wersji 8.0 lub wyższej – przeglądarką Google Chrome lub dedykowaną aplikacją (zobacz więcej),
  • z systemem iOS – przeglądarką Safari lub dedykowaną aplikacją (zobacz więcej).



Plan pracy – Dyspozycyjność

W tym miejscu pracownik może wprowadzić swoją dyspozycyjność na poszczególne dni, co powinno ułatwić przełożonemu planowanie pracy.

Podmenu Dyspozycyjność będzie widoczne jeśli w schemacie uprawnień w sekcji Zarządzanie czasem pracy zostanie aktywowane uprawnienie „Dyspozycyjność”.

Po otwarciu zakładki Dyspozycyjność widoczny jest kalendarz w układzie miesięcznym. Dni wolne oznaczone kolorem zielonym pobierane są z kalendarza Standard ustawionego w konfiguracji systemu ERP.

Kalendarz dyspozycyjności

Definiowanie dyspozycyjności

W celu dodania swojej dyspozycyjności należy kliknąć na kafelek odpowiedniego dnia. Wówczas zostanie otwarte okno edycji, w którym należy podać szczegóły dotyczące:

  • okresu dyspozycyjności – domyślnie jest to wybrany dzień. Jeśli chcemy dodać taką samą dyspozycyjność na okres dłuższy należy podać odpowiedni zakres dat. Jeśli wybrany okres będzie dłuższy niż 1 dzień pojawi się możliwość wskazania, czy definiowana dyspozycyjność będzie również wstawiona na dni wolne, czy mają być one pominięte,
  • dyspozycyjności – należy podać odpowiedni przedział czasowy z dokładnością do 15 minut. Można podać kilka przedziałów czasowych. W tym celu należy kliknąć w i uzupełnić pola z godzinami.
    Pracownik w polu Uwagi może wprowadzić dodatkowe informacje, które będą prezentowane na planie pracy jego przełożonemu układającemu grafik.

Formularz dyspozycyjności – dzień

 

Formularz dyspozycyjności – okres

Wyświetlanie dyspozycyjności na kalendarzu

Po odnotowaniu dyspozycyjności jest ona przenoszone na widok kalendarza dyspozycyjności. Na kafelkach poszczególnych dni wyświetlane są informacje o:

  • godzinach od do, na które została określona dyspozycyjność. Godzina od jest to godzina od dla pierwszego przedziału czasowego, natomiast godzina do jest godziną do pobieraną z ostatniego przedziału czasowego ustalonego dla danego dnia,
  • łącznej liczbie godzin dyspozycyjności w ramach podanego przedziału czasu.

Pod kalendarzem wyświetlone jest podsumowanie określające na ile godzin i dni określono dyspozycyjność w całym miesiącu oraz szczegóły zaznaczonego lub aktualnego dnia.

Uzupełniony kalendarz dyspozycyjności

Weryfikacja dyspozycyjności pracowników przy planowaniu pracy podwładnych

Kierownik lub zastępca kierownika może wykorzystać wprowadzoną przez podwładnych pracowników dyspozycyjność przy ustalaniu planu pracy.

Przełożony z uprawnieniem do podglądu lub edycji planu pracy podwładnych w menu Plan pracy/Kalendarz będzie miał dostępny dodatkowy widok „Centrum – dzień” w którym może w łatwy sposób porównać określoną przez pracowników dyspozycyjność z planem pracy oraz zapotrzebowaniem. Jeśli kierownik/zastępca kierownika będzie miał uprawnienie do edycji planu pracy podwładnych będzie mógł z tego miejsca dokonywać odpowiednich modyfikacji planu pracy.
Określona przez pracownika dyspozycyjność wraz z uwagami będzie również widoczna dla kierownika/zastępcy na formularzu danego dnia w planie pracy podwładnego.

Szczegóły weryfikacji dyspozycyjności zostały opisane w artykule Plan pracy – Kalendarz rozdział „Widok Centrum – dzień”.




Nowości i zmiany w wersji 2022.3.1

Nowości:

  1. Wielojęzyczność. Wprowadzono ukraińskojęzyczny interfejs aplikacji.

Instalacja systemu

Instalacja aplikacji Comarch HRM w wersji 2022.3.1 jest możliwa tylko przy współpracy z Comarch ERP Optima / XL HR/ Altum HR w wersji nie niższej niż 2022.3.1.

Reinstalacja aplikacji Comarch HRM do wersji 2022.3.1 jest możliwa tylko w przypadku posiadania programu Comarch ERP Optima / XL HR / Altum HR w wersji nie niższej niż 2022.3.1.

Uwaga
Comarch HRM w wersji 2022.3.1 wymaga wykupionej gwarancji na dzień 11.04.2022. W przypadku kończącego się wcześniej terminu gwarancji, praca na tej wersji programu nie będzie możliwa.

Szczegółowe informacje na temat instalacji znajdują się w instrukcji Comarch ERP WAMC dostępnej na Indywidualnych Stronach Klientów / Partnerów oraz na stronie pomocy aplikacji Comarch HRM:
https://pomoc.comarch.pl/hrm/pl//index.php/kategorie/instalacja-i-aktualizacje/

Comarch HRM w wersji 2022.3.1 współpracuje z najnowszymi wersjami przeglądarek na komputerach stacjonarnych:

  • Google Chrome
  • Microsoft Edge
  • Mozilla Firefox

Aplikację Comarch HRM 2022.3.1 można uruchomić na urządzeniach mobilnych:

  • z systemem Android w wersji 8.0 lub wyższej – przeglądarką Google Chrome lub dedykowaną aplikacją (zobacz więcej),
  • z systemem iOS – przeglądarką Safari lub dedykowaną aplikacją (zobacz więcej).



Nowości i zmiany w wersji 2022.2.1

Nowości:

  1. Zapotrzebowanie. Dodano możliwość weryfikacji na planie pracy określonego zapotrzebowania z rzeczywistą liczbą pracowników pracujących w centrum podległościowym w danym dniu.

Zmiany:

  1. Interfejs. Wprowadzono liczne zmiany w interfejsie aplikacji: m.in. odświeżono formularz pracownika oraz górne menu, a także wprowadzono możliwość pracy w trybie ciemnym aplikacji.
  2. Plan pracy/czas pracy. W widokach miesięcznym i tygodniowych dodano możliwość filtrowania pracowników po wydziale.
  3. Ergonomia. Wprowadzono liczne zmiany optymalizujące działanie aplikacji (grafik urlopowy, listy).
  4. Bezpieczeństwo. Umożliwiono wskazanie czasu ważności linku do samodzielnego resetu hasła.

 

Poprawiono:

  1. RCP. W widoku listy niewidoczny był przycisk do zaznaczania wszystkich pracowników. Poprawiono.
  2. Plan pracy/czas pracy.
    • W niektórych przypadkach, jeśli  występowały godziny nocne to niesłusznie wyświetlany był komunikat o braku 35 godzinnej przerwy. Poprawiono.
    • Na wydruku kalendarza czasu pracy sumowane były godziny z dni poza okresem zatrudnienia. Poprawiono.
    • W niektórych sytuacjach na kalendarzach niedostępny był tryb zaznaczeń poprzez przeciągnięcie lewym przyciskiem myszy. Poprawiono.
  3. Konfiguracja. Poprawiono walidację adresów mailowych.
  4. Powiadomienia mailowe. Jeśli jako kierownik centrum wskazana była osoba zwolniona bez nadanego dodatkowego dostępu poza okresem zatrudnienia powiadomienia mailowe nie były wysyłane do zastępców kierownika w tym centrum. Poprawiono.
  5. Grafik urlopowy.
    • Na wydruku grafika urlopowego w niektórych sytuacjach nie drukowana była ostatnia niepełna strona. Poprawiono.
    • Jeśli Użytkownik miał zrobioną aktualizację zapisu od kolejnego dnia to nie był widoczny w grafiku urlopowym. Poprawiono.
  6. Praca zdalna. Powiadomienie na stronie startowej o zaplanowaniu pracy zdalnej przez bezpośredniego podwładnego nie zawierało opcji zatwierdzenia. Poprawiono.
  7. Szkolenia. Jeśli Użytkownik w schemacie nie miał nadanego uprawnienia do edycji własnych szkoleń to nie mógł dodać szkolenia dla podwładnych. Poprawiono.
  8. Struktura podległościowa. W przypadku aktualizacji centrum w strukturze podległosciowej z poziomu aplikacji Comarch HRM w Comarch ERP Optima tworzony był zapis historyczny z niepełnymi danymi. Poprawiono.

Instalacja systemu

Instalacja aplikacji Comarch HRM w wersji 2022.2.1 jest możliwa tylko przy współpracy z Comarch ERP Optima / XL HR/ Altum HR w wersji nie niższej niż 2022.3.1.

Reinstalacja aplikacji Comarch HRM do wersji 2022.2.1 jest możliwa tylko w przypadku posiadania programu Comarch ERP Optima / XL HR / Altum HR w wersji nie niższej niż 2022.3.1.

Uwaga
Comarch HRM w wersji 2022.2.1 wymaga wykupionej gwarancji na dzień 17.03.2022. W przypadku kończącego się wcześniej terminu gwarancji, praca na tej wersji programu nie będzie możliwa.

Szczegółowe informacje na temat instalacji znajdują się w instrukcji Comarch ERP WAMC dostępnej na Indywidualnych Stronach Klientów / Partnerów oraz na stronie pomocy aplikacji Comarch HRM:
https://pomoc.comarch.pl/hrm/pl//index.php/kategorie/instalacja-i-aktualizacje/

Comarch HRM w wersji 2022.2.1 współpracuje z najnowszymi wersjami przeglądarek na komputerach stacjonarnych:

  • Google Chrome
  • Microsoft Edge
  • Mozilla Firefox

Aplikację Comarch HRM 2022.2.1 można uruchomić na urządzeniach mobilnych:

  • z systemem Android w wersji 8.0 lub wyższej – przeglądarką Google Chrome lub dedykowaną aplikacją (zobacz więcej),
  • z systemem iOS – przeglądarką Safari lub dedykowaną aplikacją (zobacz więcej).

Uwaga
Od wersji 2021.0.1 Comarch HRM wymagany jest .Net Framework 4.7.2 (lub wyższy). Aby pobrać kliknij tutaj.




Plan pracy – Zapotrzebowanie

W tym miejscu można określać zapotrzebowanie na odpowiednią liczbę pracowników w danym dniu. Dodatkowo można określić inne warunki jak minimalna liczba pracowników na danym stanowisku, czy też posiadających aktywne uprawnienie. Określenie zapotrzebowania odbywa się w ramach danego centrum.

Podmenu Zapotrzebowanie jest widoczne tylko jeśli Użytkownik jest kierownikiem/zastępcą danego centrum oraz w schemacie uprawnień dla planu pracy podwładnych ma ustawioną opcję inną niż brak.

W zależności od posiadanych uprawnień do podglądu lub edycji zalogowany pracownik może tylko podejrzeć ustalone zapotrzebowanie lub je samodzielnie określić.

Po otwarciu zakładki Zapotrzebowanie widoczny jest kalendarz w układzie miesięcznym. Dni wolne oznaczone kolorem zielonym pobierane są z kalendarza Standard ustawionego w konfiguracji systemu ERP. W filtrze można wskazać centrum podległościowe, dla którego ma być ustalone zapotrzebowanie oraz miesiąc.

Definiowanie zapotrzebowania

W celu dodania zapotrzebowania na odpowiednią liczbę pracowników należy kliknąć na dzień, na który ma być określone zapotrzebowanie. Wówczas zostanie otwarte okno edycji, w którym należy podać szczegóły dotyczące:

  • okresu zapotrzebowania – domyślnie jest to wybrany dzień. Jeśli chcemy dodać takie samo zapotrzebowanie na okres dłuższy należy podać odpowiedni zakres dat. Jeśli wybrany okres będzie dłuższy niż 1 dzień pojawi się możliwość wskazania, czy definiowane zapotrzebowanie będzie również wstawione na dni wolne, czy mają być one pominięte,
  • zapotrzebowania – należy podać odpowiedni przedział czasowy oraz minimalną liczbę pracowników dla tego przedziału. Dany przedział czasowy można ustalać z dokładnością do 15 minut. Dodatkowo można ustalić, czy podana liczba dotyczy tylko pracowników etatowych (domyślne ustawienie), czy mają być również uwzględnione osoby zatrudnione na podstawie umów cywilnoprawnych. Można dodawać większą liczbę nienakładających się przedziałów czasowych jeśli zapotrzebowanie w poszczególnych przedziałach jest różne. W celu dodania zapotrzebowania dla kolejnego przedziału czasowego należy użyć przycisku
  • dodatkowych warunków dla danego przedziału czasowego. Po kliknięciu w można dodatkowo określić jaka jest wymagana liczba pracowników na określonym stanowisku lub posiadających wskazane uprawnienie. Aby zmieniać warunek ze stanowiska na uprawnienie lub odwrotnie należy klikać odpowiednio na przyciski oraz  . Można dodać kilka warunków jednocześnie. Lista stanowisk oraz uprawnień pobierana jest z danych słownikowych ustalonych w systemie ERP (Płace i kadry/Słowniki/Stanowiska oraz Płace i kadry/Słowniki/Uprawnienia(kwalifikacje),

 

Definiowanie zapotrzebowania

Wyświetlanie zapotrzebowania na kalendarzu

Po odnotowaniu zapotrzebowania jest ono przenoszone na widok kalendarza zapotrzebowania. Na kafelkach poszczególnych dni wyświetlane są informacje o:

  • godzinach od do, na które zostało określone zapotrzebowanie. Godzina od jest to godzina od dla pierwszego przedziału czasowego, natomiast godzina do jest godziną do pobieraną z ostatniego przedziału czasowego ustalonego dla danego dnia,
  • minimalnej liczbie pracowników. Jeśli w każdym przedziale czasowym podano taką samą liczbę pracowników lub dla danego dnia jest zdefiniowany tylko jeden przedział czasowy wyświetlona zostanie jedna wartość, np. na obrazie poniżej w dniu 6 grudnia określono zapotrzebowanie na 1 pracownika w godzinach od 8:00 do 16:00. W sytuacji, gdy w danym dniu określono kilka przedziałów czasowych z różną liczbą pracowników na kafelku zostanie wyświetlony zakres od najmniejszej minimalnej liczby pracowników do największej minimalnej liczby pracowników zdefiniowanych w zapotrzebowaniu, np. w dniu 1 grudnia w godzinach od 6:00 do 17:00 zapotrzebowanie wynosi od 5 do 10 pracowników.

Po zaznaczeniu danego dnia pod kalendarzem prezentowane są szczegóły zapotrzebowania z rozbiciem na poszczególne przedziały czasowe. Jeśli zdefiniowane były dodatkowe warunki to również są one wyświetlane.

Weryfikacja realizacji zapotrzebowania na planie pracy

Określone w powyższy sposób zapotrzebowanie można zweryfikować z rzeczywistą liczbą pracowników, którzy mają zaplanowaną pracę w poszczególnych przedziałach czasowych. Dzięki temu kierownik w prosty sposób może sprawdzić, czy w danym okresie w centrum podległościowym pracę ma zaplanowaną wymagana liczba pracowników, z odpowiednim uprawnieniem lub stanowiskiem. Jeśli nie to może zweryfikować dla jakiego przedziału czasowego oraz dla jakich warunków nie są spełnione określone wymagania.

Weryfikacja odbywa się z menu Plan pracy/Kalendarz w widokach dotyczących centrum. Dla kierownika/zastępcy z odpowiednim uprawnieniem w kolumnach z nagłówkami dni znajduje się ikona z dodatkowym zielonym lub czerwonym oznaczeniem graficznym w zależności od tego czy zapotrzebowanie zostało zrealizowane czy nie.

Szczegóły weryfikacji zapotrzebowania wraz z przykładami zostały opisane w artykule Plan pracy – Kalendarz rozdział „Liczba pracowników z zaplanowaną pracą w poszczególnych przedziałach czasu oraz weryfikacja ustalonego zapotrzebowania.”

.




Przeniesienie aplikacji Comarch HRM na nowy serwer

Zaleca się, aby operacja przeprowadzona została przez Autoryzowanego Partnera Comarch.

W celu przeniesienia aplikacji Comarch HRM na nowy serwer należy postępować według poniższych kroków.

  1. W pierwszym kroku wykonujemy podpunkt a lub b, w zależności czy baza firmowa została już przeniesiona na nowy serwer, czy jeszcze nie.
    • a) Baza firmowa znajduje się na starym serwerze:
      Z poziomu aplikacji Comarch ERP WAMC dokonujemy usunięcia HRM na stanowisku.
      Uwaga
      Istotne, aby NIE usuwać danych aplikacji!
      Gdy pojawi się okno:

      Należy wybrać opcję „Nie
    • b) Baza firmowa została już przeniesiona na nowy serwer:
      Z poziomu Management Studio sprawdzamy w danej bazie firmowej tabelę CDN.EP_System. W trzecim wierszu zmieniamy wartość z 1 na 0 (odpięcie aplikacji od bazy).
      Uwaga
      WAŻNE!
      W tabeli CDN.EP_System możemy edytować tylko jedno pole!

      Następnie w tabeli CDN.EP_System w wierszu drugim (Sys_Id = 2) sprawdzamy wersję Comarch HRM.
      W poniższej tabeli jest to wersja 2021.0.1.
  2. Wykonujemy kopię bezpieczeństwa bazy firmowej i przenosimy ją na nowy serwer.
  3. Na nowym serwerze instalujemy narzędzie – Comarch ERP WAMC.
    Uwaga
    Należy zadbać o prawidłowe przygotowanie systemu zgodnie z instrukcją dostępną tutaj
  4. Dokonujemy pierwszego uruchomienia narzędzia Comarch ERP WAMC na nowym stanowisku zgodnie z instrukcją dostępną tutaj.
    Istotne jest, aby pobrać wszystkie paczki aplikacji, począwszy od tej, która była zainstalowana na poprzednim stanowisku do najnowszej. Paczki aplikacji pobieramy z poziomu Comarch WAMC – Ustawienia/Ustawienia/Wybierz aplikacje do pobrania. W tym kroku zakładamy także nową bazę konfiguracyjną WAMC.
  5. Następnie przystępujemy do dodania nowej aplikacji zgodnie z instrukcją dostępną tutaj.
    Uwaga
    Istotne jest, aby zainstalować wersje aplikacji zgodnie z wersją odczytaną w pkt. 1 z tabeli CDN.EP_System z wiersza drugiego. Dopiero po dokonaniu instalacji należy zaktualizować aplikację funkcją „Aktualizuj” (jeżeli aktualizacja jest dostępna).

Wskazówka
Podczas przenoszenia bazy danych na nowy serwer może zaistnieć konieczność usunięcia z niej usera CDN.ePracownik, który jest zakładany automatycznie podczas instalacji aplikacji Comarch HRM.




Nowości i zmiany w wersji 2022.1.1

Nowości:

  1. Powiadomienia na stronie startowej. Dodano możliwość tworzenia własnych powiadomień do pracowników z opcjonalnym wymogiem zapoznania się z jego treścią.
  2. Plan pracy/zapotrzebowanie na pracowników. Dodano możliwość określenia zapotrzebowania na liczbę pracowników pracujących w centrum podległościowym w danym dniu. Jednocześnie umożliwiono określenie innych warunków takich jak minimalna ilość pracowników na danym stanowisku, czy też posiadających aktywne uprawnienie.

Zmiany:

  1. Interfejs. Wprowadzone liczne zmiany w interfejsie aplikacji. Między innymi odświeżono stronę startową, menu boczne oraz widok kafelkowy.
  2. RCP. Dostosowano wygląd kalendarza do kalendarzy znanych z planu/czasu pracy oraz dodano informację o godzinach pracy zaimportowanych/wprowadzonych bezpośrednio na kafelku danego dnia.
  3. Delegacje. Środek transportu samochód został rozdzielony na samochód prywatny oraz samochód służbowy.

 

Poprawiono:

  1. Urlopy.
    • W niektórych sytuacjach, gdy pracownik miał limit urlopu wypoczynkowego związany z pierwszą pracą nie można było zaplanować urlopu. Poprawiono.
    • Wartość liczby dni urlopu wypoczynkowego na żądanie wyświetlana na stronie startowej nie była ograniczona do wartości dni urlopu pozostałego do wykorzystania. Poprawiono.
  2. Grafik urlopowy. W przypadku struktury podległościowej z podcentrami na wydruku grafika urlopowego generowani byli wszyscy pracownicy. Poprawiono.
  3. Plan pracy/czas pracy – kontrola naruszeń reguł Kodeksu pracy. Do 35 godzinnej przerwy nie była doliczana ilość godzin wolnych do godziny rozpoczęcia pracy w kolejnym dniu. Poprawiono.
  4. Struktura podległościowa. W przypadku zmiany centrum podległościowego pracownika z aktualizacją tworzony był błędny zapis historyczny. Poprawiono.

Instalacja systemu

Instalacja aplikacji Comarch HRM w wersji 2022.1.1 jest możliwa tylko przy współpracy z Comarch ERP Optima / XL HR/ Altum HR w wersji nie niższej niż 2022.0.1.

Reinstalacja aplikacji Comarch HRM do wersji 2022.1.1 jest możliwa tylko w przypadku posiadania programu Comarch ERP Optima / XL HR / Altum HR w wersji nie niższej niż 2022.0.1.

Uwaga
Comarch HRM w wersji 2022.1.1 wymaga wykupionej gwarancji na dzień 16.12.2021. W przypadku kończącego się wcześniej terminu gwarancji, praca na tej wersji programu nie będzie możliwa.

Szczegółowe informacje na temat instalacji znajdują się w instrukcji Comarch ERP WAMC dostępnej na Indywidualnych Stronach Klientów / Partnerów oraz na stronie pomocy aplikacji Comarch HRM:
https://pomoc.comarch.pl/hrm/pl//index.php/kategorie/instalacja-i-aktualizacje/

Comarch HRM w wersji 2022.1.1 współpracuje z najnowszymi wersjami przeglądarek na komputerach stacjonarnych:

  • Google Chrome
  • Microsoft Edge
  • Mozilla Firefox

Aplikację Comarch HRM 2022.1.1 można uruchomić na urządzeniach mobilnych:

  • z systemem Android w wersji 8.0 lub wyższej – przeglądarką Google Chrome lub dedykowaną aplikacją (zobacz więcej),
  • z systemem iOS – przeglądarką Safari lub dedykowaną aplikacją (zobacz więcej).

Uwaga
Od wersji 2021.0.1 Comarch HRM wymagany jest .Net Framework 4.7.2 (lub wyższy). Aby pobrać kliknij tutaj.




e-Teczka

Widoczność menu e-Teczka uzależniona jest od ustawienia w schemacie uprawnienia „e-Teczka” w sekcji Podwładnego.

Z poziomu e-Teczka kierownik lub zastępca kierownika może dodawać dokumenty do elektronicznej teczki osobowej swoich podwładnych. Dodane przez Użytkownika dokumenty można usuwać i edytować do momentu, kiedy znajdują się w części „Do zatwierdzenia”.

W celu dodania nowego dokumentu należy użyć przycisku .

Formularz dodawania dokumentu do e-Teczki podwładnego

Na oknie dodawania dokumentu należy wskazać pracownika dla którego dodawany jest dokument. Z listy rozwijanej należy wskazać Tytuł dokumentu. Na liście znajdują się pozycje dodane na listę słownikową „Tytuły dokumentów w e-Teczce” w bazie danych firmy w systemie Comarch ERP. Jako załącznik można wskazać pliki w formacie PDF. Opcjonalnie można dodać własny opis dokumentu. Pozostałe dane tj. data dokumentu oraz część e-Teczki są wypełnione automatycznie i nie podlegają edycji. Dokumenty dodane z poziomu Comarch HRM trafiają do części „Do zatwierdzenia”. Następnie Operator systemu ERP po ich weryfikacji przenosi dokumenty do właściwej części e-Teczki.

Istnieje możliwość ustawienia powiadomienia mailowego/SMS wysyłanego w momencie dodania pracownikowi dokumentu. Sposób konfigurowania powiadomień mailowych/SMS został opisany w rozdziale Konfiguracja.

Dokumenty w sekcji moja e-Teczka mogą być wyświetlane w widoku kafelkowym lub widoku listy. W obu widokach dla danego dokumentu prezentowane są: tytuł dokumentu, numer dokumentu, część e-Teczki i data dokumentu.

e-Teczka, widok kafelkowy

e-Teczka, widok listy

Użytkownik może wyszukiwać dokumenty używając okna „Znajdź pracownika” oraz filtrować widoczne dokumenty po centrum, tytule, części e-Teczki oraz dacie.

W zależności od ustawienia w schemacie edycji/podglądu do wszystkich dokumentów lub tylko dodanych przez siebie kierownik/zastępca kierownika ma dostęp do wszystkich dokumentów znajdujących się w e-Teczce lub tylko do tych, które dodał samodzielnie.

Wskazówka
Podgląd plików dodanych do dokumentów bezpośrednio w Comarch ERP HR dostępny jest jeśli są one zapisywane do firmowej bazy danych (w Start / Konfiguracja / Program / Płace / e-Teczka ustawiono: Parametry zapisu dokumentów w e-Teczce: firmowa baza danych).

Pracownik z odpowiednimi uprawnieniami może dodawać dokumenty do własnej e-Teczki z poziomu Mój profil/Moja e-Teczka. Ta funkcjonalność została opisana dokładniej tutaj.