Gdy dla dokumentów FS, PA, WZ, ZS jest włączona opcja kontroli limitu kredytowego kontrahenta (więcej informacji można znaleźć TUTAJ) podczas wystawiania/zatwierdzania dokumentu wyświetlane są komunikaty:
Ostrzeżenia o przekroczeniu limitu kredytowego
dla kontrahenta, który ma przekroczony limit kredytowy lub jeśli zatwierdzenie tego dokumentu spowoduje przekroczenie jego limitu wyświetlany jest komunikat o treści jak na rysunku poniżej
![](https://pomoc.comarch.pl/mobile/pl/altum/wp-content/uploads/2018/09/369.png)
Blokady dla dokumentów handlowych
dla kontrahenta, który ma przekroczony limit kredytowy lub zatwierdzenie dokumentu spowoduje jego przekroczenie, dla którego domyślną formą płatności jest inna niż „Gotówka” lub o terminie płatności większym od 0 dni wyświetlany jest komunikat jak na rysunku poniżej.
![](https://pomoc.comarch.pl/mobile/pl/altum/wp-content/uploads/2018/09/370.png)
dla kontrahenta, który ma przekroczony limit kredytowy lub jego zatwierdzenie spowoduje przekroczenie limitu lub dla którego domyślną formą płatności jest „Gotówka” i posiada termin płatności równy 0 dni wyświetlana jest informacja o treści jak na rysunku poniżej.
![](https://pomoc.comarch.pl/mobile/pl/altum/wp-content/uploads/2018/09/371.png)
Blokowania – dokumenty bez płatności (ZS)
![](https://pomoc.comarch.pl/mobile/pl/altum/wp-content/uploads/2018/09/372.png)