Rejestracja trasy

Aby było możliwe rejestrowanie pozycji GPS urządzenie, na którym uruchomiona jest aplikacja, powinno posiadać moduł GPS. Rejestracja rozpoczyna się po naciśnięciu przycisku [Rozpocznij] w dolnym pasku aplikacji. Po włączeniu rejestracji na belce informacyjnej w dolnej części okna pojawia się informacja: Rejestrowanie trasy włączone.

W celu przesłania zebranych pozycji GPS do centrali firmy wymagany jest dostęp do Internetu poprzez WI-FI lub mobilny Internet. Zebrane pozycje GPS mogą być przesyłane:

  • Na bieżąco – w tym celu urządzenie powinno mieć włączony tryb sieci danych;
  • Okresowo – w sytuacjach, w których pracownik nie ma włączonego trybu transmisji danych na stałe, tylko włącza go, co jakiś czas lub utraci połączenie z Internetem. Wówczas pozycje GPS będą rejestrowane w bazie urządzania, ale przesyłane do centrali wtedy, gdy pracownik uzyska dostęp do Internetu.
Uwaga
W celu rejestracji trasy, konieczne jest włączenie modułu GPS na urządzeniu.

Określanie statusu podczas rejestrowania trasy

Użytkownik z poziomu aplikacji mobilnej może w czasie rejestrowania trasy dodawać niestandardowe znaczniki. Znaczniki niestandardowe inaczej statusy, dodaje się poprzez naciśnięcie na pasku górnym aplikacji przycisku [Określ status]. Wybór wspomnianej opcji podnosi listę znaczników niestandardowych.

Nadawanie statusu w Monitorowaniu

Aby dodać status na rejestrowanej trasie należy wybrać go z listy w wybranym momencie. Jeżeli rejestrowanie trasy jest włączone w momencie dodawania statusu, wówczas punkt będzie nadany w bieżącej lokalizacji. W przeciwnym przypadku przyjmie lokalizację ostatnio zarejestrowanego punktu na trasie.

Uwaga
Aby możliwe było określenie statusu na trasie konieczne jest włączenie modułu GPS.

Jeżeli cała operacja określania statusu przebiegnie poprawnie, pojawi się komunikat „Status został poprawnie ustawiony”, a wybrany znacznik pojawi się na trasie użytkownika.

Czy ten artykuł był pomocny?