Dokumenty

Kafelek: Dokumenty

Kafelek [Dokumenty] umożliwia wyświetlenie, filtrowanie i dodawanie wszystkich dokumentów zgromadzonych w bazie mobilnej poza dokumentami magazynowymi (MMW, MMP, PM, WM).

Lista dokumentów wyświetlonych z poziomu kafelka Dokumenty

Standardowym gestem otwierającym menu kontekstowe rekordu jest dłuższe przytrzymanie palca na danej pozycji. Dodatkowo w miejscach, gdzie takie menu kontekstowe jest dostępne znajduje się przycisk: , który również umożliwia jego otwarcie. Opcje w menu kontekstowe mogą się różnić w zależności od statusu dokumentu:

  • Dokument niezatwierdzony – dostępne opcje:
    • [Edytuj] – edycja dokumentu, otwarcie okna umożliwiającego naniesienie dodatkowych zmian i zatwierdzenie,
    • [Podgląd] – podgląd dokumentu.
    • [Usuń] – usunięcie dokumentu będącego w buforze.
  • Dokument zatwierdzony – dostępne opcje:
    • [Edytuj] – edycja dokumentu, otwarcie okna umożliwiającego cofnięcie zatwierdzenia dokumentu i przejście do jego edycji, opcja dostępna, jeżeli dokument nie został wysłany do systemu ERP
    • [Podgląd] – podgląd dokumentu,
    • [Wyślij] – wysłanie dokumentu na e-mail/do drukarki.

Pobrane dokumenty z systemu na liście dokumentów w kaflu Dokumenty oraz na liście dokumentów z poziomu karty kontrahenta oznaczone są dodatkową ikoną .

Filtrowanie dokumentów

Z poziomu listy dokumentów istnieje możliwość filtrowania.

Filtrowanie listy dokumentów z poziomu kafelka [Dokumenty]
W oknie dokumenty istnieje również możliwość szybkiego dostępu do rejestracji określonych typów dokumentów. Wcześniej jednak należy określić, jakie typy dokumentów mają być widoczne w tym oknie dla operatora. W tym celu w ustawieniach aplikacji w sekcji: [Parametry dokumentów] należy zaznaczyć opcję: [Używaj szybkiego wybierania] i wybrać typy dokumentów mają być dostępne dla Użytkownika w tym oknie.

Wybór typów dokumentów jakie mają być widoczne dla operatora z poziomu kafelka [Dokumenty]
Po wybraniu określonych typów dokumentów będą one dostępne w dolnej części okna w kafelku [Dokumenty].

Szybka rejestracja dokumentów z poziomu kafelka [Dokumenty]
Dokument może zostać również dodany poprzez kliknięcie ikony plusa w prawym górnym rogu okna. Następnie zostanie rozwinięta lista dostępnych dokumentów do wyboru. Jeśli w aplikacji dostępny jest kontrahent [Nieokreślonym] wówczas  po wyborze typu dokumentu pokaże się okno dokumentu z wybranym kontrahentem: Nieokreślonym. Jeżeli w aplikacji nie ma kontrahenta [Nieokreślonym] wówczas po wyborze typu dokumentu pokaże się okno z wyborem kontrahenta.

W celu poprawy niezawodności aplikacji Comarch Mobile Sprzedaż umożliwiono odzyskiwanie dokumentów w przypadku nieoczekiwanego zamknięcia aplikacji. Wówczas po powrocie na menu główne pojawi się komunikat, jak na zdjęciu poniżej. Po wybraniu opcji [TAK], dokument zostanie odzyskany.

Komunikat odzyskiwania dokumentu

Z poziomu aplikacji Comarch Mobile Sprzedaż istnieje możliwość zarejestrowania dokumentów:

  • zamówienia sprzedaży (ZS),
  • oferty sprzedaży (OS),
  • paragonu (PA),
  • faktury sprzedaży (FS),
  • wydania zewnętrznego (WZ),
  • reklamacji (RLS),
  • wydania magazynowego (WM),
  • rozchodu wewnętrznego (RW),
  • wydania kaucji (WKA),
  • wydania korekty kaucji (WKK)
  • przesunięcia międzymagazynowego wydania (MMW, (K)MMW).
Uwaga
Wszystkie opcje dotyczące Vansellingu są ukrywane jeżeli użytkownik nie ma praw do wystawania: FS, WZ, PA, WM i MMW.

Czy ten artykuł był pomocny?