Wizyty mogą być planowane jeżeli będzie dostępny co najmniej jeden wzorzec wizyty.
Okno planowania wizyty składa się z czterech zakładek:
Wzorzec wizyty
Kontrahenci
Koszyk
Dzień
Wzorzec wizyty
Wzorzec wizyty – okno otwarte jako pierwsze podczas planowania wizyty, zaprezentowane na poniższym zrzucie ekranu.
Wzorzec wizyty
Z poziomu zakładki [Wzorzec wizyty] można dokonać wyboru typu, czasu trwania oraz dnia, na który ma zostać zaplanowana wizyta. Dodatkowo można również zdefiniować ewentualne powtórzenia wizyty (działania cykliczne). Możliwe do wyboru powtórzenia zostały zaprezentowane na poniższym zrzucie ekranu.
Wzorzec wizyty: dialog wyboru typu powtarzania cyklicznego na WH
Kontrahenci
Kontrahenci – okno, w którym należy wybrać kontrahenta, dla którego zostanie zaplanowana dana wizyta. Okno zostało zaprezentowane na poniższym zrzucie ekranu.
Wizyta handlowa: zakładka [Kontrahenci]Po naciśnięciu na przycisk zostanie wyświetlone menu zaprezentowane na poniższym zrzucie ekranu.
Wizyta handlowa: zakładka [Kontrahenci], zaplanuj dla wszystkichJeżeli okaże się ze kontrahent, na którego ma być zaplanowana wizyta nie figuruje na liście kontrahentów (nie został jeszcze dodany do bazy danych), to możliwe jest jego dodanie z poziomu okna planowania wizyty handlowej. W tym celu należy z paska postępu wybrać przycisk: , a następnie opcję Dodaj kontrahenta.
Pojawi się okno dodawania nowego kontrahenta, w którym należy wprowadzić informacje o kontrahencie.
Po zatwierdzeniu wprowadzonych danych kontrahent zostanie dodany do listy kontrahentów i możliwe będzie dodanie go do koszyka planowanej wizyty.
Koszyk
Koszyk – okno, w którym prezentowana jest lista wizyt, która zostanie stworzona po naciśnięciu przycisku: .
Wizyta handlowa: zakładka [Koszyk]
Dzień
Dzień – okno można zobaczyć zaplanowane działania w ujęciu dziennym.
Wizyta służbowa: zakładka [Dzień]
Planowanie wizyty handlowej z poziomu Karty kontrahenta
Okno planowania wizyty składa się z trzech zakładek:
Wzorzec wizyty
Koszyk
Dzień
Poniżej zostały omówione poszczególne zakładki:
Wzorzec wizyty – okno otwarte jako pierwsze podczas planowania wizyty, zaprezentowane na poniższym zrzucie ekranu.
Wzorzec wizyty
W polach [Data] i [Godzina] podpowiada się pierwszy wolny termin począwszy od daty bieżącej, w którym może zostać zrealizowana wizyta. Po ustaleniu nowego terminu wizyty należy wybrać opcję Zapisz. Wizyta zostanie przeniesiona na nowy termin.
Koszyk – okno, w którym prezentowana jest lista wizyt, która zostanie stworzona po naciśnięciu przycisku: .
Wizyta: zakładka Koszyk
Planowanie wizyty bez wskazania godziny
Istnieje możliwość dodania nowej wizyty na okres całego dnia, bez wskazania godziny. Taka opcja jest dostępna z poziomu aplikacji poprzez zaznaczenie opcji [Cały dzień].
Wizyta bez wskazania godziny
Planowanie wizyty bez podania wzorca
Istnieje możliwość dodania nowej wizyty bez określania wzorca. Podczas planowania takiej wizyty należy pole: Wzorzec pozostawić puste. Funkcjonalność ta jest możliwa, jeśli na grupie operatorów w Comarch ERP Altum na zakładce Inne Uprawnienia jest Aktywny parametr Możliwość planowania wizyt bez podania wzorca.
Wizyta bez wzorca
Kopiowanie wizyt
W aplikacji istnieje również możliwość kopiowania wizyt. w menu kontekstowym wizyty widoczna będzie opcja [Kopiuj].
Opcja: [Kopiuj] (menu kontekstowe wizyty zaplanowanej)
Kopiowanie pojedynczej wizyty
W przypadku pojedynczej wizyty, po wybraniu opcji [Kopiuj] z menu kontekstowego wizyty, pojawi się okno umożliwiające skopiowanie wizyty na podany termin.
Opcja kopiowania dostępna w menu kontekstowym wizytyOkno kopiowania wizyty handlowej
W polach [Data] i [Godzina] podpowiada się pierwszy wolny termin począwszy od daty bieżącej, w którym może zostać zrealizowana kopiowana wizyta wzorcowa. Po ustaleniu nowego terminu dla kopiowanej wizyty należy wybrać opcję [Zapisz]. Wizyta zostanie skopiowana na podany termin.
Kopiowanie cyklu wizyt
W przypadku, gdy kopiowana wizyta jest częścią cyklu, po wybraniu opcji Kopiuj z menu kontekstowego wizyty, pojawi się okno kopiowania całego cyklu:
Okno kopiowania cyklu wizyt handlowych
Przyklad
Ustawienie okresu powtarzania na [Brak] umożliwi skopiowanie pojedynczej wizyty na podstawie cyklu.
Po ustaleniu nowych parametrów cyklu należy wybrać opcję [Zapisz]. Cykl wizyt zostanie skopiowany z uwzględnieniem podanych parametrów (terminu rozpoczęcia, powtarzania, terminu końca cyklu).
Kopiowanie tygodniowego planu wizyt
W aplikacji istnieje możliwość kopiowania tygodniowego planu wizyt.
Więcej informacji o konfiguracji parametru można znaleźć TUTAJ.
Opcja kopiowania tygodniowego planu wizyt
Po wyborze opcji [Kopiuj wizyty] pojawi się okno wyboru tygodnia, z którego będziemy chcieli skopiować wizyty oraz tygodnia, na który będziemy chcieli przenieść plan wizyt.
W zależności od zaznaczenia opcji [Tylko w obrębie miesiąca], dany tydzień skopiuje się na cały tydzień tj. od poniedziałku do niedzieli, niezależnie od zakończenia poprzedniego miesiąca i rozpoczęcia kolejnego. Jeśli natomiast opcja ta zostanie odznaczona, plan wizyt zostanie skopiowany tylko w obrębie danego miesiąca tj. jeśli następny miesiąc rozpoczyna się w czwartek, wtedy plan wizyt zostanie skopiowany do środy włącznie.
Okno kopiowania planu wizyt z zaznaczonym parametrem [Tylko w obrębie miesiąca]
Kopiowanie dziennego planu wizyt
W aplikacji istnieje możliwość kopiowania dziennego planu wizyt.
Więcej informacji o konfiguracji parametru można znaleźć TUTAJ.
Opcja kopiowania dziennego planu wizyt
Po wyborze opcji [Kopiuj wizyty] pojawi się okno z możliwością kopiowania tygodniowego planu wizyt. Po wybraniu opcji tygodniowy zostanie włączona opcja kopiowania dziennego planu wizyt. Użytkownik ma możliwość przełączenia dat przy użyciu przycisków oraz lub po kliknięciu w nazwę dnia tygodnia.
Okno kopiowania dziennego planu wizyt
Przesunięcie wizyty
Przesunięcie pojedynczej wizyty
W celu przesunięcia pojedynczej wizyty na inny termin należy z jej menu kontekstowego wybrać opcję [Przesuń].
Opcja: Przesuń
Po naciśnięciu na przycisk [Przesuń] pojawi się okno umożliwiające wybranie nowego terminu wizyty zaprezentowane na poniższym zrzucie ekranu.
Okno przesuwania wizyty handlowej
W polach [Data] i [Godzina] podpowiada się pierwszy wolny termin począwszy od daty bieżącej, w którym może zostać zrealizowana wizyta. Po ustaleniu nowego terminu wizyty należy wybrać opcję [Zapisz]. Wizyta zostanie przeniesiona na nowy termin.
Przesunięcie cyklu wizyty
W przypadku, gdy wizyta należy do cyklu, po wybraniu opcji [Przesuń] z menu kontekstowego wizyty, pojawi się okno wyboru zaprezentowane na poniższym zrzucie ekranu.
Okno wyboru opcji przesuwania wizyty należącej do cyklu
Uwaga
Przesunięcie, usunięcie lub odrzucenie wizyty będącej częścią cyklu spowoduje podzielenie tego cyklu na 2 części: pierwsza część cyklu do tego wydarzenia i druga część cyklu od tego wydarzenia. Wówczas jeśli użytkownik będzie chciał przesunąć cały cykl wizyt to przesunięty zostanie pierwszy lub drugi cykl w zależności, która wizyta została wybrana.
Przyklad
Zostały zaplanowane wizyty co tydzień w każdy poniedziałek: 02.05, 09.05, 16.05, 23.05 oraz 30.05.
Wizyta 16.05 została odrzucona (prawnik wziął wtedy np. Urlop). Jeśli chcemy przesunąć cykl o np. 1 dzień (w każdy wtorek) i klikniemy na wizytę 02.05, wówczas przesunięte zostaną tylko wizyty 02.05 oraz 09.05 (pierwszy cykl wizyt), natomiast 23.05 oraz 30.05 zostaną bez zmian.
Wybranie opcji [Cały cykl] spowoduje wywołanie okna umożliwiającego przeplanowanie całego cyklu wizyt.\
Okno przesuwania cyklu wizyt handlowych
Okno przesuwania cyklu wizyt różni się od okna przesuwania pojedynczej wizyty następującymi informacjami:
w polu Zaplanowano na pokazywana jest data pierwszego ze zdarzeń cyklu,
prezentowana jest informacja o okresie powtarzania zdarzenia,
prezentowana data końca cyklu.
W polach [Data] i [Godzina] podpowiada się pierwszy wolny termin począwszy od daty bieżącej, w którym może zostać zrealizowane pierwsze ze zdarzeń cyklu. Jest to jednocześnie termin rozpoczęcia cyklu. Po ustaleniu nowego terminu należy wybrać opcję [Zapisz]. Cykl wizyt zostanie przeplanowany zgodnie z podanym nowym terminem jego rozpoczęcia.
Wskazówka
Terminy zdarzeń i data zakończenia przesuwanego cyklu ustalone zostaną na podstawie różnicy pomiędzy starym a nowym terminem rozpoczęcia cyklu.
Wstrzymanie realizacji wizyty handlowej
Funkcjonalność wstrzymania realizacji wizyty umożliwia przejście w aplikacji do innych działań, w tym realizacji innych wizyt bez konieczności zakończenia, bądź odrzucenia dotychczas realizowanej wizyty. Realizację zawieszonej wizyty będzie można wznowić w późniejszym terminie. Taka funkcjonalność ma szerokie zastosowanie w sytuacji, gdy przedstawiciel handlowy w ramach jednego wyjazdu do klienta realizuje kilka spotkań. Tak więc rozpoczynając pierwsze spotkanie, rozpoczyna w aplikacji wizytę, którą po zakończeniu spotkania zawiesza. Kolejne spotkanie realizowane jest później (na przykład telefonicznie) pod koniec dnia. Aplikacja umożliwia zawieszenie takiej wizyty i rozpoczęcie kolejnych wizyt zaplanowanych na dany dzień. Umożliwienie zawieszenia wizyty możliwe jest poprzez zaznaczenie w pasku górnym wizyty będącej w trakcie realizacji opcji [Wstrzymaj realizację] (przycisk pauzy).
Wybór opcji „Wstrzymaj realizację” na wizycie handlowej
W widoku poziomym również możliwe jest wstrzymanie realizacji wizyty poprzez wybór opcji [Wstrzymaj realizację].
Dodatkowo w podanym oknie jest możliwość zastosowania opcji:
Odrzuć
Zakończ
Wyjdź bez zapisu
Anuluj
Wybór opcji „Wstrzymaj realizację” – widok poziomy
Naciśnięcie opcji [Wstrzymaj realizację] powoduje następujące skutki:
wyjście z okna wizyty, z zapisaniem do bazy mobilnej wszelkich dokonanych dla niej zmian
zatrzymanie licznika realizacji (uwaga: w bazie zapamiętywany jest dotychczasowy czas trwania)
oznaczenie wizyty w aplikacji i w bazie mobilnej jako wstrzymaną (zawieszoną)
Wizyta wstrzymana jest zaprezentowana w aplikacji jako wizyta niezrealizowana i oznaczona kolorem pomarańczowo-żółtym. Prezentacja wizyty zawieszonej jest widoczna w następujących lokalizacjach:
w Terminarzu, na zakładkach:
– Miesiąc, Tydzień, Dzień, [Zaplanowane]
w Podsumowaniu dnia, na zakładce: [Dzień]
Prezentacja zawieszonej wizyty handlowej
Wznowienie wizyty handlowej możliwe jest poprzez wybranie opcji [Realizuj], która jest dostępna na poziomie:
okna podniesionej do edycji wizyty (górny pasek)
menu kontekstowego dostępnego dla wizyty na pozycji terminarza
Opcja [Realizuj] uruchamia realizację wizyty na standardowych zasadach aplikacji, z tą różnicą że należy kontynuować dotychczas naliczony czas trwania realizacji (licznik staruje nie od zera, lecz od ostatnio zapisanej wartości).
Opcje dostępne dla wstrzymanej wizyty
Jeżeli następuje Podsumowanie dnia, w którym dana wizyta została zawieszona i niezrealizowana występuje komunikat następującej treści: „Istnieją rozpoczęte działania, które zostały wstrzymane. Czy na pewno chcesz zakończyć dzień?” Wybór opcji [Tak] pozwala na zakończenie dnia pomimo zawieszonej realizacji wizyty, natomiast wybór opcji [Nie], nie spowoduje zamknięcia dnia.
Informacja o zawieszonej wizycie podczas Podsumowania dnia
Realizacja wizyty handlowej bez podania wzorca
Realizacja wizyty bez podania wzorca jest bardzo podobna jak wizyta ze wzorcem. Jedyną różnicą między nimi jest to, że po kliknięciu w ikonę realizacji podnosi się okno w wyborem wzorca, jak na zrzucie poniżej.
Wybór wzorca wizyty podczas realizowanej wizyty
Dzięki temu przedstawiciel handlowy może dobrać odpowiedni wzorzec z wymaganymi elementami do rodzaju wizyty u Klienta.
Realizacja wizyty handlowej
Aby zrealizować zaplanowaną wizytę należy wybrać jedną z dostępnych opcji w menu dostępnym po naciśnięciu na przycisk z prawej strony.
Realizacja wizyty polega na wybraniu przycisku [Realizuj] lub [Odrzuć] dostępnych z poziomu Szczegółów działania lub z dostępnego dla wizyty menu rozwijalnego.
Podczas próby wyjścia z danego elementu WH bez zapisania dokonanych zmian pojawi się okno z wyborem opcji: [Zapisz], [Wyjdź bez zapisu], [Anuluj], [Odrzuć] oraz [Wstrzymaj realizację].
Menu z dostępnymi opcjami dla WH
W oknie zaplanowanej wizyty handlowej na zakładce [Opis] istnieje możliwość edycji opisu. Edycja ta jest dostępna również po zakończeniu realizacji wizyty, ale przed jej zsynchronizowaniem do centrali.
Element WH: Raport towarów konkurencji
Obsługa takiego elementu wizyty polega na sprawdzeniu obecności towarów konkurencji u Klienta. W przypadku, gdy w ramach elementu wizyty o typie: Raport towarów konkurencji zdefiniowane jest więcej niż jeden raport wówczas podczas realizacji elementu wizyty zostanie wyświetlone okno z listą dostępnych w ramach danego elementu raportów.
Wybór wzorca wizyty, dla którego w systemie ERP podpięto raport konkurencjiWizyta służbowa: Raport towarów konkurencji
Definicje raportów należy utworzyć w systemie Comarch Mobile Zarządzanie. Po wejściu w dany raport zostanie wyświetlone okno z listą towarów, które obejmuje dany raport. Na raporcie konkurencji została udostępniona możliwość oznaczenia dostawcy danego artykułu.
Po otwarciu raportu konkurencji, użytkownik może określić [Proponowanego dostawcę], poprzez wybór z listy lub dodanie nowego kontrahenta. Podczas realizacji elementów raportu konkurencji ustawiony proponowany dostawca będzie się podpowiadał na danym towarze.
Raport towarów konkurencji: lista towarówOkreślenie dostawcy na raporcie konkurencji
Po wybraniu danego towaru pojawi się okno zaprezentowane na poniższym zrzucie ekranu.
Wizyta służbowa: Raport towarów konkurencji
W ten sposób przedstawiciele w szybszy sposób mogą zbierać informacje odnośnie konkurencji w celu przygotowywania i zaproponowania Klientowi atrakcyjniejszej oferty.
Element WH: Merchandising
Obsługa takiego typu wizyty polega na wykonaniu zdjęcia na podstawie udostępnionego załączonego wzorca.
Wizyta: Merchandising
Po wykonaniu zdjęcia, wzorzec w oparciu, o który zrealizowane zostało zdjęcie zostanie oznaczony ikoną zaprezentowaną na poniższym zrzucie ekranu.
Wizyta służbowa: Merchandising, realizacja
Przy współpracy z systemem Comarch ERP Altum istnieje możliwość dodawania zdjęć bez zadanych wzorców. Po wejściu w realizację merchandisingu prezentowany jest kafel [Dodatkowe] dla którego można dodawać kolejne zdjęcia.
Realizacja merchandisingu bez zadanych wzorców
Istnieje także możliwość dodawania wielu zdjęć do każdego z wzorców. Aby dodać kolejne zdjęcie należy przesunąć palcem w lewo zdjęcie z realizacją.
Dodanie wielu zdjęć do jednego wzorca
Przy współpracy z systemem Comarch ERP Altum istnieje możliwość dodawania opisów do wykonywanych zdjęć. Aby go dodać należy kliknąć w ikonę z ołówkiem znajdującą się w polu opis.
Opis na realizacji merchandisingu
Element WH: Inny
Obsługa takiego typu wizyty polega na wprowadzeniu informacji odnośnie realizacji dodatkowego zadania.
Wizyta: Inny
Realizacja elementu Inny polega na wpisaniu tekstu. Po kliknięciu w ikonę możliwe jest także podyktowanie realizacji, a system przeniesie go na tekst pisany.
Element WH: Należności
W przypadku, gdy elementem wizyty jest przyjęcie należności po wybraniu przycisku [Realizuj] zostanie otwarte okno: [Płatności] z nierozliczonymi dokumentami dla kontrahenta wskazanego w wizycie (jeżeli takie dokumenty istnieją, w przeciwnym wypadku otwarte okno jest puste).
Okno umożliwia wykonanie wpłaty dla określonego w wizycie kontrahenta.
Wizyta: Należności
Kliknięcie w daną płatność spowoduje otwarcie okna, w którym możliwa jest zmiana kwoty rozliczenia. Okno zostało zaprezentowane na poniższym zrzucie ekranu.
Wizyta: Należności, Zmiana kwoty
Element WH: Rejestrowanie dokumentów
Obsługa takiego elementu wizyty polega na wystawieniu dokumentu handlowego na kontrahenta według stworzonego wzorca wizyty w Comarch Zarządzanie (opis funkcjonalności znajduje się TUTAJ).
W aplikacji mobilnej w elemencie wzorca wizyty: Rejestrowanie dokumentu można wybrać poniższe typy dokumentów:
Zamówienie sprzedaży
Oferta sprzedaży
Zapytanie ofertowe sprzedaży
Faktura sprzedaży
Paragon
Wydanie zewnętrzne
Reklamacja sprzedaży
Wizyta: Zamówienia
Usuwanie dokumentów w buforze z poziomu realizacji wizyty handlowej
W aplikacji Comarch Mobile istnieje możliwość usunięcia dokumentów w buforze, zarejestrowanych w ramach elementu wizyt o typie „Rejestrowanie dokumentu” bezpośrednio z poziomu wizyty handlowej. Funkcjonalność powoduje, że użytkownik nie musi wstrzymywać realizacji wizyty handlowej, aby przejść do listy dokumentów w celu usunięcia dokumentu.
Aby użytkownik mógł usuwać dokumenty w buforze bezpośrednio z poziomu wizyty handlowej konieczna jest zmiana parametru CanDeleteObjectRelatedToConfirmedVisit na 1. Usunięcie dokumentu w buforze będzie możliwe dla wizyty w trakcie realizacji lub wizyty ze wstrzymaną realizacją.
Usuwanie dokumentów w buforze z poziomu realizacji wizyty handlowej
Element WH: Przejazd
Obsługa takiego rodzaju elementu wizyty polega na zarejestrowaniu informacji skąd przedstawiciel handlowy wyjechał, dokąd dojechał oraz jaką odległość wykonał i w jakim czasie z zarejestrowaniem samochodu, którym się poruszał oraz jego stanu licznika.
Wizyta: Przejazd
Usuwanie wizyt handlowych
Usunięcie niezrealizowanych wizyt zarejestrowanych na urządzeniu jest możliwe poprzez wybór opcji [Usuń], dostępnej z poziomu menu kontekstowego.
Po naciśnięciu przycisku [Usuń] zostanie wyświetlone okno:
Usuwanie działania
Element WH: Ankiety
Obsługa takiego typu wizyty polega na wykonaniu ankiety, która została zdefiniowana w systemie Comarch ERP Altum.
W przypadku, gdy w ramach elementu wizyty o typie: Ankiety zdefiniowane jest więcej niż jedna ankieta wówczas podczas realizacji elementu wizyty zostanie wyświetlone okno z listą dostępnych w ramach danego elementu ankiet.
Wizyta: Ankiety, wybór ankiety
Po wyborze konkretnej ankiety zostanie wyświetlona lista pytań zdefiniowanych w ramach wybranej ankiety, zaprezentowana na poniższym zrzucie ekranu.
Wizyta: Ankiety, wybór ankietyWizyta: Ankiety, wybór odpowiedzi
W aplikacji Comarch Mobile umożliwiono definiowanie ankiet zarówno z pytaniami jednokrotnego jak i wielokrotnego wyboru. Podczas realizacji elementu wizyty: Ankiety standardowo po wybraniu zadania do wykonania (Ankiety) i po wybraniu danej ankiety powinna zostać wyświetlona lista pytań. Na rysunku poniżej zaprezentowano model zaznaczenia wielu odpowiedzi i ich prezentacje na liście pytań. W przypadku wyboru odpowiedzi Inna, pojawi się okno w której istnieje możliwość wpisania własnej odpowiedzi.
Zaznaczenie wielu odpowiedzi i prezentacja na liście pytań (w tym odpowiedzi typu Inna)
W najnowszej wersji aplikacji Comarch Mobile została dodana opcja skanowania odpowiedzi do ankiety. Warunkiem działania tej funkcji jest zainstalowana aplikacja Binary Eye na urządzeniu mobilnym. Po wywołaniu przycisku skanowania w oknie odpowiedzi możliwe będzie zeskanowanie wartości – odpowiedzi ankiety.
Możliwość zeskanowania odpowiedzi do ankiety
Aplikacja Comarch Mobile umożliwia także wprowadzenie danych osób Klienta, z którymi została przeprowadzona ankieta.
Podczas realizacji tego elementu wizyty, operator może:
określić kilku respondentów spośród zdefiniowanych osób kontaktowych Klienta,
dodać nową osobę ankietowaną – np. nowego pracownika Klienta.
Możliwość wyboru osoby kontaktowej z karty kontrahenta, z którą była przeprowadzana ankietaInformacja o ankietowanej osobie na karcie wizyty
Podczas realizacji elementu wizyty: Ankieta użytkownik może w szybki sposób wyszukać interesującą osobą na wyświetlonej liście osób kontaktowych kontrahenta. Opcja ta jest szczególnie przydatna, kiedy lista jest długa i wymaga przewijania.
Użytkownik może odszukać interesującą go osobę wyszukując po imieniu lub nazwisku. Wpisaną frazę można w szybki sposób skasować poprzez wybranie ikony krzyżyka
Obsługa takiego elementu wizyty polega na sprawdzeniu obecności towarów firmy Przedstawiciela Handlowego u Klienta.
W przypadku, gdy w ramach elementu wizyty o typie: Raport obecności towarów zdefiniowane jest więcej niż jeden raport, wówczas podczas realizacji elementu wizyty zostanie wyświetlone okno z listą dostępnych w ramach danego elementu raportów.
Wizyta służbowa: Lista raportów obecności towarów
Po wejściu w dany raport są dostępne dwie zakładki:
[Realizacja] - okno prezentujące aktualny raport z listą towarów, które obejmuje dany raport. Definicje raportów należy utworzyć w systemie Comarch Mobile Zarządzanie, oraz
[Raport historyczności] - okno prezentuje poprzednie raporty powiązane z danym kontrahentem.
Poszczególne zakładki zaprezentowano na poniższym rysunku:
Okno realizacji raportu – bez możliwości generowania zamówień na podstawie raportu oraz Okno raportu historycznegoOkno realizacji raportu – z możliwością generowania zamówień na podstawie raportu oraz Okno raportu historycznego
W pierwszej zakładce [Realizacja], po wybraniu danego towaru, pojawi się okno z poszczególnymi danymi do uzupełnienia, zaprezentowane poniżej.
Wizyta służbowa: Raport obecności towarów
Po uzupełnieniu danych dotyczących towaru zostanie wyświetlone okno tak, jak na poniższym rysunku.
Wizyta służbowa: Raport obecności towarów, uzupełnione dane
Zakładka [Raport historyczny] zawiera informacje o dacie realizacji raportu oraz ilości zrealizowanych towarów względem ilości wszystkich towarów.
W tej zakładce, gdy istnieją raporty historyczne, wówczas są dostępne na action barze dwa dodatkowe przyciski i .
Po wybraniu opcji pojawi się lista raportów historycznych z możliwością wyboru raportu do wyświetlenia. Prezentowane są tylko raporty, które dotyczą wizyt wystawionych na kontrahenta, którego dotyczy aktualnie realizowana wizyta i zrealizowanych przez operatora mobilnego zalogowanego do aplikacji.
Okno wyświetlane po wybraniu opcji kopiowania historycznego raportu
Po wybraniu opcji pojawi się okno z możliwość skopiowania danych z poprzednich raportów na raport bieżący. Po wybraniu opcji kopiowania dostępne są następujące parametry:
Pomiń towary już zaznaczone – po zaznaczeniu, jeżeli realizacja dla towaru jest uzupełniona na raporcie bieżącym i jednocześnie znajduje się na raporcie historycznym, wówczas dane dla takiego towaru nie są nadpisywane,
Wartości parametrów z historycznego raportu - po zaznaczeniu kopiowane są wartości parametrów (cena, ilość, itp.) z historycznego raportu o ile pokrywają się one z bieżącą definicją raportu,
Ilość do zamówień z historycznego raportu - parametr pojawi się tylko, jeśli na bieżącej definicji raportu została skonfigurowana możliwość generowania zamówień na podstawie raport (funkcjonalność opisana TUTAJ).
Okno wyświetlane po wybraniu opcji kopiowania historycznego raportu
Uwaga
Jeżeli któryś z parametrów został oznaczony jako wymagany, a na raporcie historycznym taki nie był, zatwierdzenie realizacji takiego raportu nie będzie możliwe do momentu uzupełniania wymaganych parametrów na wszystkich zaznaczonych pozycjach (będą prezentowane w kolorze czerwonym).
Konfiguracja elementu Merchandising z Raportem obecności towarów
Dodatkowo w aplikacji istnieje możliwość powiązania elementu wizyty: Raport obecności towarów z elementem: Merchandising. W efekcie podczas realizacji wizyty Raport obecności towarów jest możliwość wykonania zdjęć losowym towarom znajdującym się na raporcie.
W Comarch Mobile Zarządzanie podczas dodawania elementu wzorca Merchandising parametr Zdjęcia na podstawie może przyjmować ustawienia: dodanych wzorców lub raportu obecności. Podczas konfiguracji Zdjęcia na podstawie raportu obecności wymagane jest dodatkowo uzupełnienie parametrów:
Dla ilu towarów z raportów wykonać zdjęcia
Raporty obecności
Konfiguracja elementu wzorca: Merchandising – zdjęcia na podstawie raportu obecnościLista dostępnych raportów obecności możliwych do powiązania z elementem MerchandisingDodany raport powiązany z elementem Merchandising
Obsługa funkcjonalności w aplikacji
Po wykonaniu opisanej konfiguracji w aplikacji Comarch Mobile Sprzedaż przed rozpoczęciem realizacji elementu Merchandising jest sprawdzane, czy podpięty raport obecności towarów został zrealizowany.
Uwaga
Jeżeli na raporcie obecności towarów zostało zarejestrowanych mniej towarów niż wskazuje na to wartość parametru "Dla ilu towarów z raportów wykonać zdjęcia", wówczas wyświetlana ilość zdjęć do zrealizowania będzie odpowiadać wartości towarów zrealizowanych na takim raporcie.
Zdjęcia dla poszczególnych towarów są prezentowane w takiej formie jak prezentowane są wzorce zdefiniowane na elemencie Merchandising.
Wykonywanie zdjęć towarów zarejestrowanych na raporcie obecności towarówRealizacja dla danego towaru
Każde kolejno dodane zdjęcie wyświetlane jest w postaci zakładek. Możliwe jest dodanie wielu zdjęć do jednego towaru.
Uwaga
Dla każdego z wylosowanych towarów należy wykonać co najmniej jedno zdjęcie. Inaczej pojawi się komunikat "Zatwierdzenie elementu niemożliwe. Dla każdego z towarów musi zostać wykonane co najmniej jedno zdjęcie."
Zatwierdzanie elementu Merchandising jeśli nie dla wszystkich towarów zostały wykonane zdjęcia.
Generowanie zamówienia na podstawie raportu obecności towarów
W aplikacji Comarch Mobile Zarządzanie podczas konfigurowania Raportu obecności towarów w sekcji [Ogólne] został dodany nowy parametr Możliwość wygenerowania zamówienia na podstawie raportu, który domyślnie ustawiony jest na Tak.
Jeżeli wartość parametru przyjmuje wartość Tak, wówczas podczas realizacji elementu wizyty typu: Rejestrowanie dokumentu (ZS) istnieje możliwość automatycznego dodania towarów na zamówienie zgodnie z ilościami towarów wskazanymi podczas realizacji raportu obecności.
Konfiguracja elementu: Raport obecności towarów
Obsługa funkcjonalności w aplikacji
Jeżeli w aplikacji Comarch Mobile Sprzedaż na wizycie został zrealizowany co najmniej jeden raport, na definicji którego parametr: Możliwość wygenerowania zamówienia na podstawie raportu został określony na: Tak, wówczas po rozpoczęciu realizacji elementu Rejestrowanie dokumentu z typem: ZS wyświetlone zostanie okno z nagłówkiem „Dodaj towary z raportów obecności” z dodatkowymi parametrami. Rysunek poniżej:
Okno dodawania towarów na dokument ZS na podstawie raportu obecności – (1) przypadek jeśli zrealizowany tylko jeden raport, (2) przypadek jeśli zrealizowanych kilka raportów
Jednocześnie opcja [Dodaj towary z raportów obecności] jest dostępna w menu kontekstowym na dokumencie ZS.
Opcja: Dodaj towary z raportu dostępna w opcjach dodatkowych dokumentu ZS.
Społeczność Comarch
Dzięki społeczności Comarch ERP rozwiązujemy problemy, dzielimy się pomysłami oraz informujemy o różnych nowościach.