Planowanie wizyt

Aplikacja Comarch Mobile Zarządzanie pozwala na tworzenie działania z mapy Google.
Proces planowania wizyty składa się z trzech etapów:
1. Wybór opiekuna
2. Wybór kontrahentów
3. Podsumowanie

Wybór opiekuna

Rozpoczęcie procesu planowania działania z poziomu zakładki Działania następuje po kliknięciu w przycisk [+ Nowe działanie] znajdujący się w prawym górnym rogu nagłówka i wybrania opcji [od mapy], od której rozpocznie się tworzenie nowej wizyty.

Przycisk [+ Nowe działanie]
Tworzenie działania z mapy – etap 1. Wybór opiekuna

W pierwszym etapie należy wybrać opiekuna, dla którego ma być zaplanowane działanie. Wyświetlana mapa przedstawia szpilki pracownika (imię i nazwisko lub kod, jeśli nie podano imienia i nazwiska), które wskazują lokalizację pracowników.

Okno zawiera następujące filtry:

  • Szukaj opiekunów – opiekunowie mogą być wyszukiwani według imienia i nazwiska
  • Ostatnie działanie – dostępnych jest 5 opcji przedstawionych poniżej:

Wybranie opiekuna na mapie aktywuje przycisk [Dalej] w prawym dolnym rogu, umożliwiając użytkownikowi przejście do następnego etapu.

Wybór kontrahentów

Klikniecie na przycisk [Dalej] rozpoczyna drugi z trzech etapów planowania działania.

Tworzenie działania z mapy: etap 2. Wybór kontrahentów

W drugim etapie wyświetlana jest mapa kontrahentów wraz z ich lokalizacją przypisanych do regionu pracownika, dla których możemy zaplanować wizytę.

Narzędzie [Wyszukaj kontrahentów] dostępne w oknie pozwala na wyszukiwanie aktualnych kontrahentów, czyli istniejących w bazie danych. Po wprowadzeniu wartości w tym polu, aplikacja prezentuje listę punktów, które spełniają kryteria określone w filtrze, umożliwiając użytkownikowi wybór konkretnego punktu.

Dodatkowo, dostępne są poniższe filtry dla aktualnych kontrahentów:

  • Ostatnie działanie – dostępnych jest 5 opcji przedstawionych poniżej:
  • Max odległość od pracownika – odległość (w km) pomiędzy kontrahentem a pracownikiem, liczona na podstawie odległości (promienia) pomiędzy adresem określonym na formularzu kontrahenta a lokalizacją pracownika.
Tworzenie działania z mapy: Filtry wyświetlane przy wyborze kontrahentów

Po wybraniu konkretnej pozycji na liście, zostaje ona zaznaczona na mapie, a aplikacja przedstawia następujące szczegóły dotyczące danego kontrahenta:

  • Dane adresowe
  • Numer telefonu (jeśli został zdefiniowany), z możliwością wykonania połączenia, jeśli aplikacja jest uruchomiona na urządzeniu przenośnym
  • Adres e-mail (jeśli został zdefiniowany), z możliwością wysłania wiadomości
  • Dwie ostatnie czynności wykonane w stosunku do kontrahenta (dotyczy tylko istniejących klientów)
    • Data zakończenia działania i jego nazwa
    • Pole można rozszerzyć, aby wyświetlić dodatkowe informacje:
      • Elementy wizyty
      • Opiekun obsługujący wizytę
Tworzenie działania z mapy: Szczegóły kontrahenta
Wybór kontrahentów do zaplanowanych działań

Dodatkowo istnieje możliwość dodania kontrahenta/kontrahentów do trasy i określenia harmonogramu wizyty.
Aby dodać kontrahenta do trasy, użytkownik musi wybrać odpowiedni identyfikator klienta i kliknąć przycisk [+ Dodaj do trasy], wówczas wybrany identyfikator kontrahenta zmieni oznaczenie z niebieskiego na zielony.
Jeśli kontrahent został dodany do trasy, aplikacja dodatkowo wyświetla przycisk wraz z informacją o liczbie dodanych kontrahentów do trasy.

Wybranie opcji [Dodano] przedstawia listę wybranych kontrahentów i umożliwia usunięcie ich z zaplanowanej trasy:

  • – usuwa jednego kontrahenta
  • – usuwa wszystkich wybranych kontrahentów
Tworzenie działania z mapy: Wybrani kontrahenci

W celu zapisania zmian, należy wybrać opcję [Zapisz].

Po dodaniu kontrahenta do trasy, aplikacja wyświetli dwie zakładki: [Szczegóły wizyty] i [Informacje].

Tworzenie działania z mapy: Szczegóły wizyty
Ustawianie parametrów dla działań związanych z wybranymi kontrahentami

Po dodaniu kontrahenta do trasy możliwe jest dostosowanie parametrów i ustawień dla zaplanowanej akcji.

Szczegóły wizyty

Zakładka [Szczegóły wizyty] zawiera następujące opcje:

  • Szablon – po wybraniu opcji [Wybierz] pojawia się dodatkowe okno wyboru szablonu ze wszystkimi szablonami wizyt przypisanymi do pracownika. Po kliknięciu na wybrany szablon pojawi się lista elementów danego szablonu i przycisk [Wybierz].
Tworzenie działania z mapy: Wybieranie szablonu
  • Tytuł wizyty – skopiowane z nazwy wybranego szablonu wizyty. Pole jest obowiązkowe i edytowalne.
  • Typ wizyty – skopiowany z szablonu wizyty. Pole jest edytowalne.
  • Data wizyty – domyślnie jest to data bieżąca, z możliwością zmiany w kalendarzu. Pole obowiązkowe.
Tworzenie działania z mapy: Zmiana daty wizyty
  • Powtarzaj wizytę – powtórzenie wizyty jest możliwe za pomocą przełącznika. Po wybraniu parametru „Powtarzaj wizytę”, można określić, jak często wizyta ma być powtarzana i w jakich dniach. Parametr „Wszystkie terminy w cyklu są potwierdzone”, decyduje o tym, czy termin ma być utworzony jako potwierdzony/nie potwierdzony w wyniku kopiowania.
Parametr „Powtarzaj wizytę”
  • Nie pozwalaj na kopiowanie tej wizyty – wybranie tego parametru uniemożliwia skopiowanie wizyty (jednorazowa wizyta).
  • Wizyta całodniowa – ustawienie wizyty jako całodniowej jest możliwe za pomocą przełącznika. Po wybraniu tego parametru godzina rozpoczęcia i czas trwania będą wyszarzałe (nieedytowalne).
    • Godzina rozpoczęcia – domyślnie jest ustawiona jako bieżąca godzina rozpoczęcia wizyty, z możliwością jej zmiany.
    • Czas trwania – czas działania może być ustawiony między 00:00 a 23:59.
      Parametr „Wizyta całodniowa”
  • Wizyta potwierdzona – przełącznik wyboru potwierdzenia wizyty umożliwia użytkownikowi określenie, czy wizyta ma być utworzona jako potwierdzona czy niepotwierdzona
  • Wysyłaj do Mobile – umożliwia określenie, czy wizyta ma być wysłana do Comarch Mobile
  • Notatka dla pracownika – umożliwia wprowadzenie dodatkowego opisu wykonania planowanej wizyty; maksymalnie 200 znaków.

Dodatkowo, dostępna jest sekcja Dostosowywanie elementów szablonu, która przedstawia elementy szablonu wizyty: nazwę i opis elementu szablonu oraz wymagalność.

Tworzenie działania z mapy: Sekcja „Dostosowywanie elementów szablonu”

Ta sekcja pozwala na:

  • Dodanie nowego elementu szablonu wizyty: wybranie opcji [+Dodaj] otwiera nowe okno [Dodaj elementy szablonu]
  • Usunięcie elementu szablonu wizyty: wybranie przycisku umożliwia usunięcie istniejącego elementu szablonu wizyty
  • Określenie, czy dany element szablonu jest obowiązkowy, czy nie.
Tworzenie działania z mapy: Dodawanie elementu szablonu

Zakładka [Informacje]  zawiera szczegółowe informacje o kontrahencie:

  • Dane adresowe
  • Numer telefonu (jeśli został zdefiniowany), z możliwością wykonania połączenia, jeśli aplikacja jest uruchomiona na urządzeniu przenośnym
  • Adres e-mail (jeśli został zdefiniowany), z możliwością wysłania wiadomości
  • Dwie ostatnie czynności wykonane w stosunku do kontrahenta (dotyczy tylko istniejących klientów)
    • Data zakończenia działania i jego nazwa
    • Pole można rozszerzyć, aby wyświetlić dodatkowe informacje:
      • Elementy wizyty
      • Opiekun obsługujący wizytę
Tworzenie działania z mapy: Informacje o kontrahencie

Okno wyświetlające szczegóły wizyty i informacje o kontrahencie można zwinąć, wybierając opcję

Wskazówka
Dodanie kolejnego kontrahenta jest możliwe albo przez opcję [Powrót do wyników] albo przez wybranie znacznika kontrahenta na mapie Google, a następnie [+ Dodaj do trasy].

Podczas dodawania kolejnego kontrahenta do trasy, szczegóły wizyty zostaną skopiowane zgodnie z parametrami ustawionymi dla poprzedniego kontrahenta. Oznacza to, że wszystkie dane związane z wizytą zostaną automatycznie wypełnione danymi wprowadzonymi dla poprzedniego kontrahenta, z możliwością ich modyfikacji.

Uwaga
W miarę dodawania kolejnych kontrahentów, aplikacja wyznacza najbardziej optymalną trasę do wybranych kontrahentów.
Tworzenie działania na mapie: Dodani kontrahenci

Podsumowanie

Po wybraniu przez użytkownika kontrahentów i zdefiniowaniu szczegółów wizyt, w ostatnim trzecim etapie prezentowane jest podsumowanie wraz ze szczegółami trasy na mapie:

  • Start trasy – wybrana lokalizacja pracownika
  • Przejazd – czas trwania podróży i odległość
  • Planowana godzina rozpoczęcia wizyty i dane kontrahenta:
    • Status wizyty: potwierdzona/niepotwierdzona
    • Typ wizyty
    • Czas trwania
    • Powtarzaj wizytę – wskazuje, czy wizyta ma być powtórzona

Z poziomu Podsumowania można również zmienić kolejność proponowanej trasy poprzez przeciągnięcie wizyt (poprzez drag&drop) albo skasować wybraną wizytę z wybranym kontrahentem za pomocą przycisku.
Wybranie opcji [Poprzedni krok] powoduje powrót do poprzedniego okna: Wybór kontrahentów.

Wybranie opcji [Utwórz wizyty] powoduje dodanie nowych wizyt do systemu według wprowadzonych danych.
Dodatkowo, opcja Utwórz wizyty dodaje formularze klientów dla leadów na podstawie danych z Google Maps. Wypełnione zostaną następujące dane (jeśli są one dostępne w Google Maps):
– Akronim = Nazwa
– Nazwa
– Miasto
– Ulica
– Kod pocztowy
– Telefon
– Adres e-mail

Tworzenie działania na mapie: etap 3. Podsumowanie

 

Czy ten artykuł był pomocny?