Tworzenie relacji i ich przyporządkowanie w CEE

Wstęp

W aplikacji Comarch Mobile wprowadzono funkcjonalność, która umożliwia weryfikację przez przedstawiciela handlowego, jakie relacje łączą jego kontrahentów.

Przykład
Relacje pozwolą operatorowi w szybki sposób sprawdzić kontrahentów, którzy są np. bezpośrednimi odbiorcami wybranej hurtowni.

W systemie Comarch ERP Enterprise użytkownik ma możliwość określenia własnych relacji i powiązań między kontrahentami.

Uwaga
Typy relacji są tworzone i edytowalne wyłącznie w systemie CEE za pomocą aplikacji [Typy relacji partnera]. W aplikacji Comarch Mobile relacje mają cel jedynie informacyjny.

Podgląd i tworzenie nowych typów relacji jest możliwe za pomocą aplikacji [Typy relacji partnera]. Aplikacja składa się z nagłówka i obszaru roboczego.

Aplikacja [Typy relacji partnera z zaznaczonymi sekcjami: Nagłówek, Obszar roboczy – tabela i Obszar roboczy – edytor pozycji]
W nagłówku można wprowadzić kryteria wyszukiwania i przefiltrować listę za pomocą przycisku [Aktualizacja].  Dostępne pola wyszukiwania:
  • Typ relacji – nazwa/identyfikator danego typu relacji
  • Oznaczenie – dodatkowy opis stanowiący kryterium wyszukiwania
  • Klasyfikacja – należy wybrać dowolną lub wszystkie kombinacje możliwych klasyfikacji
  • Ograniczony czasowo – należy wybrać czy wyszukiwany typ relacji jest zależny od czasu

W obszarze roboczym znajduję się tabela z dostępnymi typami relacji oraz edytor pozycji. W tabeli wyświetlane są jedynie pozycje spełniające kryteria wprowadzone w obszarze wyszukiwania.

Utworzenie nowego typu relacji

Z poziomu edytora pozycji w obszarze roboczym w aplikacji [Typy relacji partnera] istnieje możliwość dodawania nowych typów relacji partnera za pomocą opcji:

  • [Dodaj] – pozwala na utworzenie nowego typu relacji
  • [Duplikuj] – pozwala na skopiowanie w trybie edycji istniejącego już typu relacji
Użytkownik uzupełnia następujące pola:
  • Typ relacji – unikalny identyfikator/nazwa typu relacji. Pole pozwala na maksymalnie 40 znaków.
  • Oznaczenie – dodatkowy opis typu relacji
  • Klasyfikacja – pozwala na skategoryzowanie typu tworzonej relacji.
  • Ograniczony czasowo – po zaznaczeniu parametru wybrany typ relacji jest ograniczony czasowo
  • Model relacji – należy zdefiniować możliwości wykorzystania typów relacji. Na potrzeby współpracy z Comarch Mobile należy wybrać: 1:n – możliwość tworzenia wielu relacji
  • Utwórz automatycznie zastosowanie relacji – zaznaczenie parametru skutkuje utworzeniem relacji odwrotnej o typie podanym w polu Typ relacji zastosowania. Informacja na karcie partnera o jego powiązaniu z innym partnerem jest dostępna z poziomu aplikacji [Partnerzy] -> widok Relacje -> tabela Wykaz zastosowania.
  • Typ relacji zastosowania – pole dostępne do edycji w przypadku gdy zaznaczony został parametr Utwórz automatycznie zastosowanie relacji. W polu należy wprowadzić typ relacji, który ma być użyty, gdy generowane są relacje odwrotne.
Na potrzeby współpracy z Comarch Mobile pola: Kategoria partnera źródłowego, Kategoria partnera docelowego możliwy jest wybór opcji: Wszystkie lub Firma.

Na potrzeby współpracy z Comarch Mobile pola: Przynależność partnera źródłowego, Przynależność partnera docelowego możliwy jest wybór opcji: Wszystkie lub Zewnętrzny.

Edytor pozycji w obszarze roboczym aplikacji [Typy relacji partnera]
Uzupełnione dane w edytorze pozycji należy potwierdzić przyciskiem [Zastosuj], wówczas nowy typ relacji pojawi się w tabeli w obszarze roboczym aplikacji [Typy relacji partnera].

Wprowadzone dane użytkownik zapisuje przyciskiem .

Wskazówka
Szczegółowy opis działania aplikacji [Typy relacji partnera] dostępny jest TUTAJ.

Powiązanie typu relacji z kanałem sprzedaży

W kolejnym kroku użytkownik powinien przyporządkować utworzony typ relacji do kanału sprzedaży w aplikacji [BUS: Przyporządkowanie typów relacji]. Aplikacja składa się z nagłówka i obszaru roboczego.

Aplikacja [BUS: Przyporządkowanie typów relacji] z zaznaczonymi sekcjami: Nagłówek i Obszar roboczy
Po wybraniu przycisku [Dodaj] pojawi się nowy wiersz z możliwością uzupełnienia pól:
  • Kanał sprzedaży – należy wskazać kanał sprzedaży stworzony na potrzeby Comarch Mobile
  • Typ relacji – należy wybrać unikalny identyfikator/nazwę typu relacji dodaną w aplikacji [Typy relacji partnera]
  • BUS opis typu relacji – dodatkowy opis typu relacji będzie widoczny w Comarch Mobile
Obszar roboczy w aplikacji [BUS: Przyporządkowanie typów relacji]
Wprowadzone dane użytkownik zapisuje przyciskiem .

Wprowadzone zmiany należy wyeksportować do Comarch Mobile przy użyciu aplikacji [Eksport BUS danych podstawowych] lub [Eksport BUS danych].

Utworzenie powiązania/relacji między kontrahentami

Utworzenie powiazania i wybranie typu relacji pomiędzy kontrahentami odbywa się w aplikacji [Partnerzy] w widoku [Relacje].

Aplikacja [Partnerzy]
Po wybraniu w obszarze roboczym przycisku [Dodaj] pojawi się nowy wiersz służący do dodania powiązania.

Aplikacja [Partnerzy], widok [Relacje]
Należy uzupełnić odpowiednie pola:
  • w kolumnie Partner należy wskazać kontrahenta, z którym ma zostać utworzona relacja
  • w kolumnie Typ relacji należy określić typ relacji zdefiniowany w aplikacji [Typy relacji partnera]
Uwaga
W zależności od wskazanego typu relacji, uaktywniane są pola obowiązkowe do uzupełnienia: KolejnośćObowiązuje odObowiązuje do.

Nowe dane użytkownik zapisuje przyciskiem  dostępnym w nagłówku aplikacji.

Jeżeli relacja jest już odpowiednio przyporządkowana do kanału sprzedaży i wyeksportowana, to po dodawaniu relacji w aplikacji [Partnerzy] wprowadzone zmiany należy wyeksportować do Comarch Mobile przy użyciu aplikacji [Eksport partnerów] lub [BUS Eksport danych].

Wskazówka
Szczegółowy opis działania aplikacji [Partnerzy widok Relacje] dostępny jest TUTAJ.

Czy ten artykuł był pomocny?