Pobieranie aktywności pracowników z Comarch ERP Optima

Wstęp

W aplikacji Comarch Mobile Zarządzanie, z poziomu Terminarza możliwy jest podgląd aktywności pracowników zarejestrowanych z poziomu systemu Comarch ERP Optima. Z systemu kadrowo-płacowego pobierane są dane odnośnie następujących statusów dnia pracownika:

  • Nieobecność usprawiedliwiona
  • Nieobecność nieusprawiedliwiona
  • Zwolnienie lekarskie
  • Urlop
  • Delegacja

Funkcjonalność w aplikacji Comarch Mobile Zarządzanie

1. Widok Terminarza

W terminarzu wyświetlane są informacje o następujących statusach dnia pracowników:

  • Delegacja
  • Nieobecności usprawiedliwiona/nieusprawiedliwiona
  • Urlop
  • Zwolnienie lekarskie
Terminarz z prezentacją statusów dnia pracowników

Na nagłówku okna prezentowany jest dodatkowy przycisk: po wybraniu, którego wyświetlana jest legenda dla statusów:

  • W postaci checkboxów – konkretny checkbox odpowiada za dany status i jest prezentowany w kolorze przypisanym do statusu,
  • Odznaczanie/zaznaczenie checkboxa przy konkretnym statusie powoduje ukrycie/pokazanie kolorowania terminarza dla tego statusu
Prezentacja legendy dla statusów dnia
Ukrycie statusu: Zwolnienie lekarskie w Terminarzu

W sytuacji gdy pracownik rozchoruje się w trakcie delegacji lub zostanie wprowadzona inna nieobecność, która pokrywa się z terminem delegacji. W takiej sytuacji kafel ze statusem dnia prezentowany jest „pół na pół” w odpowiednich kolorach, np.: .

Terminarz z prezentacją statusu „pół na pół”

2. Wpływ na planowanie działań

A) Planowanie działania kiedy status dnia jest już znany

W sytuacji jeżeli status dnia jest już znany w momencie próby zaplanowania działania – tzn. informacja o delegacjach, urlopach itd. została wprowadzona do systemu Comarch ERP Optima zanim z poziomu Zarządzania nastąpi próba dodania działania, wówczas przy próbie zaplanowania działania na dzień, kiedy pracownik ma: zaplanowany urlop, zgłoszoną nieobecność, zgłoszoną delegację lub przebywa na zwolnieniu lekarskim, i jeżeli planowanie odbywa się z poziomu:

  • Terminarza – jeśli zaznaczony zostanie konkretny dzień, wówczas bezpośrednio po wybraniu opcji Dodaj: prezentowany jest komunikat:„Nie można zaplanować działania w tym terminie. Pracownik jest w tym dniu nieobecny (delegacja/nieobecność/urlop/zwolnienie lekarskie)”.
Wybranie dnia, kiedy pracownik jest nieobecny
Komunikat wyświetlany przy próbie zaplanowania działania w dniu nieobecności pracownika
  • Karty pracownika, jeżeli wybrana zostanie data, która pokrywa się z dniem: delegacji/nieobecności/urlopem/zwolnieniem lekarskim data będzie wyświetlana w kolorze czerwonym, a przy próbie przejścia na kolejną zakładkę, wyświetli się komunikat: „Nie można zaplanować działania w tym terminie. Pracownik jest w tym dniu nieobecny.”
Planowanie wizyty, na dzień kiedy pracownik jest nieobecny
  • Karty kontrahenta – datę prezentowana jest w kolorze czerwonym, a komunikat o braku możliwości zaplanowania działania wyświetli się przy próbie zapisu.
Planowanie wizyty, na dzień kiedy pracownik jest nieobecny
  • W przypadku kopiowania działań:

„Z dnia _ na dzień_”

– jeżeli w polu: Na dzień została wskazana data, kiedy pracownik ma wprowadzoną nieobecność, wyświetli się komunikat: „Nie można skopiować działań na wybrany termin. Pracownik jest w tym dniu nieobecny.”

„Z tygodnia_na tydzień_”:

– jeżeli w polu: Na tydzień został wskazany przedział czasu, który całkowicie pokrywa się nieobecnością pracownika, wyświetli się komunikat: „Nie można skopiować działań na wybrany tydzień. Pracownik jest w tym czasie nieobecny (zwolnienie lekarskie).” *Jeżeli są to różne typy nieobecności, wyświetlane są w kolejności alfabetycznej np. (delegacja/urlop).
– jeżeli co najmniej jeden dzień ze wskazanego przedziału: Na tydzień nie jest oznaczony nieobecnością wówczas kopiowane są działania, z pominięciem wszystkich dni oznaczonych jako nieobecność pracownika.

B) Planowanie działania przed zaplanowaniem statusu dnia

W sytuacji jeżeli status dnia pracownika w systemie Comarch ERP Optima zostanie wprowadzony po tym jak jakieś działania zostaną zaplanowane w systemie ERP wówczas na kaflach prezentowane są informacje o zaplanowanych działaniach, jednak zaplanowanie nowych działań nie będzie możliwe.

Funkcjonalność w aplikacji Comarch Mobile Sprzedaż/Serwis

Do aplikacji mobilnej pobierane są informacje o nieobecności pracownika zalogowanego w aplikacji.
Blokowana jest możliwość planowania działań (dotyczy zarówno planowania działań z poziomu terminarza jak i karty kontrahenta) w dniu kiedy pracownik jest niedostępny. Jeżeli data działania pokrywa się z nieobecnością pracownika, data prezentowana jest kolorem czerwonym. Przy próbie zapisu takiego działania wyświetlony zostanie odpowiedni komunikat.

Komunikat wyświetlany jeśli data działania pokrywa się z nieobecnością pracownika

W przypadku wybrania opcji: „Przesuń” także nie będzie możliwości wskazania daty, kiedy pracownik jest nieobecny. Po wybraniu opcji Zapisz wyświetlony zostanie komunikat: „Nie można skopiować działania na wybrany termin. Pracownik jest w tym dniu nieobecny (zwolnienie lekarskie)”.

Przesunięcie działania na inny termin

Dla spotkań, zadań oraz kontaktów obsługa jest analogiczna w aplikacji mobilnej.

Czy ten artykuł był pomocny?