Pełna Kalkulacja elementu zawiera następujące informacje:
- Kod oraz nazwa towaru
- Cena bazowa
- Marża minimalna
- Stawka podatku VAT sprzedaży
- Marża uzyskana prezentowana w procentach – pole możliwe do edycji
- Wartość uzyskanej marży
- Ilość zamawianego towaru – pole możliwe do edycji
- Stan towaru na magazynie
- Cena początkowa (pole ukryte przy wyłączonej widoczności promocji)
- Rabat – pole możliwe do edycji (pole ukryte przy wyłączonej widoczności promocji)
- Cena końcowa – pole możliwe do edycji
- Wartość elementu netto oraz brutto – pole możliwe do edycji
- Opis elementu – pole możliwe do edycji
- Informacja dodatkowa (widoczne, gdy został dodany atrybut)- Tylko z poziomu pełnej kalkulacji można dodać atrybut na pozycji dokumentu.
- Dokumenty – lista dokumentów historycznych
Istnieje możliwość dodania własnej definicji kosztów dodatkowych, w których określany jest sposób doliczania kosztów oraz uwarunkowania do jego naliczania.
Podczas dodawania pozycji do dokumentu można określić m.in. następujące informacje dla kosztów dodatkowych:
- Nazwę kosztu;
- Na jakich typach dokumentów ma być doliczany;
- Czy koszt ma być wymagany;
- Czy koszt może być edytowalny;
- Czy koszt ma być doliczany do ceny końcowej czy początkowej.
Informacje o kosztach dodatkowych są również prezentowane z poziomu Koszyka.
Z poziomu skróconej jak i pełnej kalkulacji elementu istnieje możliwość skopiowania ilości oraz ceny użytej w poprzednich transakcjach dla wybranego kontrahenta. Przy czym cenę z transakcji historycznej można kopiować tylko dla poszczególnych, pojedynczych pozycji – nie automatycznie dla wszystkich pozycji na dokumencie. Informacje są prezentowane, jeżeli w ustawieniach aplikacji został zaznaczony parametr: [Pokazuj elementy historyczne].
Przeniesienie wartości do aktualnie wystawianego dokumentu odbywa się poprzez wybranie ilości lub ceny w prezentowanym oknie w sekcji dotyczącej historyczności.