Model ASP – zamówienie, instalacja i uruchomienie Comarch Mobile

Zamówienie/usunięcie Comarch Mobile (Sprzedaż, Zarządzanie, Monitorowanie) wraz z plikiem instalacyjnym dla systemu ERP Optima w ASP zostało opisane TUTAJ.

Po pobraniu pliku instalacyjnego Comarch Mobile, należy na urządzeniu mobilnym zainstalować plik [Vendor.Installer.apk]. Link do tego pliku wysyłany jest również w mailu aktywacyjny. Aplikacja ta umożliwia pobranie wersji Comarch Mobile na urządzenie mobilne.

Wskazówka
Aplikację Comarch Instalator można zainstalować na kilka różnych sposobów, m. in. poprzez wykorzystanie odpowiednich programów dołączanych przez producentów urządzeń (np. opcja [Instaluj aplikację] w HTCSync) lub wgranie pliku do pamięci telefonu i zainstalowanie jej z dowolnego Menedżera plików (np. Astro File Manager).
Uwaga
Przed zainstalowaniem aplikacji Comarch Instalator należy upewnić się, że urządzenie zezwala na instalowanie programów spoza Google Play (dawny Android Market). Aby sprawdzić ustawienia na smartfonie należy wybrać Ustawienia/Aplikacje (lub Ustawienia/Ekran blokady i zabezpieczenia) i zaznaczyć opcję Nieznane źródła.

Po zainstalowaniu [Vendor.Installer.apk] na urządzeniu w menu Aplikacje znajdzie się pozycja [Comarch Instalator].

Instalator aplikacji Comarch Mobile

Po uruchomieniu aplikacji Comarch Instalator pojawi się okno, w którym należy uzupełnić poniżej zaprezentowane dane:

Wprowadzenie danych potrzebnych do pobrania wersji
Uwaga
Dla modelu ASP należy wpisać:
  • Serwer – 193.201.136.133
  • Port – 8889
  • Kod kontrahenta – kod firmy
  • Kod bazy firmowej (pierwszy człon nazwy bazy danych, np. z bazy DEMO_KODFIRMY tym członem jest DEMO)
Uwaga
Login i hasło operatora systemu Comarch ERP Optima to dane operatora, który jest przypisany do oddziału Comarch Mobile. Konfiguracja stanowiska mobilnego została opisana TUTAJ.

Po naciśnięciu przycisku „Sprawdź aktualizacje” następuje sprawdzenie, czy jest dostępna aplikacja Comarch Mobile lub jej nowsza wersja. Następnie powinno pojawić się okno dostępnych aktualizacji. Należy wybrać opcję „Instaluj”.

Pobieranie aplikacji na urządzeniu – dostępne aktualizacje

Po zainstalowaniu aplikacji, aby ją uruchomić należy wybrać ikonę [Comarch Mobile] w menu [Aplikacje]:

Po naciśnięciu na ikonę aplikacji pojawi się Kreator, który poprowadzi użytkownika poprzez proces pierwszego uruchomienia programu. Kreator składa się z kroków zaprezentowanych poniżej.

Krok 1 – ekran powitalny aplikacji

Krok 1 – tworzenie bazy mobilnej

Krok 2 – wybór trybu konfiguracji aplikacji

Do wyboru są trzy opcje zaprezentowane poniżej. Dla Optimy w modelu usługowym należy wybrać opcję: „Wykupiłem usługę w modelu ASP”.

Krok 2 – wybór trybu konfiguracji aplikacji

Krok 3 – uzupełnienie kodu kontrahenta i kodu bazy firmowej

Krok 3 – wpisanie kodu kontrahenta i kodu bazy firmowej

Krok 4 – uzupełnienie nazwy użytkownika i hasła

Krok 4 – uzupełnienie nazwy użytkownika i hasła

Krok 5 – zakończenie konfiguracji i wykonanie synchronizacji

W kroku 5 należy nacisnąć przycisk [Dalej] – nastąpi zakończenie konfiguracji i zostanie wykonana pierwsza synchronizacja.

Krok 5 – zakończenie konfiguracji i wykonanie synchronizacji
Uwaga
Podczas wykonywania pierwszej synchronizacji konieczne jest, aby wszystkie obiekty się przesynchronizowały (obiekt zaznaczony kolorem zielonym, pasek realizacji kolorem niebieskim). Jeśli chociaż jeden z elementów nie zostanie przesynchronizowany, wówczas po otwarciu aplikacji pojawią się tylko 3 kafelki (Ustawienia, Stan, Synchro).
Widok prawidłowego przebiegu synchronizacji
Wskazówka
Aplikacja Comarch Mobile Zarządzanie dla modelu ASP dostępna jest pod adresem: https://mobile.online.comarch.pl/sm/KodBazy_KodKontrahenta/

Przykład:

https://mobile.online.comarch.pl/sm/DEMO_MOBILE/

Czy ten artykuł był pomocny?