Parametry dokumentów

W ustawieniach aplikacji Comarch Mobile znajdują się następujące parametry dokumentów:
Konfiguracja aplikacji. Parametry dokumentów

Widok listy towarów

Użytkownik może wybrać jedną z trzech opcji dotyczących widoku listy towarów - widok:
  • standardowy,
  • uproszczony,
  • uproszczony z klawiaturą.
Po zaznaczeniu uproszczonego widoku listy towarów, podczas dodawania towarów na dokumentach  pojawiają się kwadratowe przyciski, które umożliwiają szybkie dodawanie towaru do koszyka oraz spełniają funkcję informacyjną:  pozycja nie jest dodana do koszyka  pozycja jest prawidłowo dodana do koszyka..  ostrzeżenie – dodanie pozycji nie jest zablokowane, natomiast zaistniało zdarzenie, o którym Operator powinien być powiadomiony, by miał możliwość skorygowania ilości (np. niespełniona ilość w jednostce zbiorczej przy włączonej opcji [Ostrzegaj])  blokada – wprowadzona ilość jest niepoprawna i nie można zapisać pozycji (np. nieprawidłowy przelicznik lub niespełniona ilość w jednostce zbiorczej przy włączonej opcji [Zablokuj]). Nie można przejść do innej pozycji do czasu poprawienia ilości na elemencie. W widoku katalogowym na pozycjach pojawia się cena i ilość wybranego towaru, a w przypadku błędu wyświetla się odpowiedni komunikat.
Widok listy towarów w trybie uproszczonym
Po zaznaczeniu opcji widoku [Uproszczony z klawiaturą] klawiatura pojawia się przy rozpoczęciu edycji danej pozycji. Umożliwia to wpisywanie wartości dwucyfrowych oraz ułamkowych. W celu wprowadzenia wartości ułamkowej należy kliknąć i przytrzymać przycisk [9]. Dłuższe przytrzymanie przycisku [0x] powoduje usunięcie pozycji z zamówienia.
Widok listy towarów w trybie uproszczonym z klawiaturą

Używaj elementu skróconego

Wybór opcji [Tak] spowoduje, że przy dodawaniu pozycji do koszyka będzie podnoszone okno małej kalkulacji. Wybór opcji [Nie] spowoduje, że przy dodawaniu pozycji na dokument podnoszone będzie okno pełnej kalkulacji.

Zwrot zasobów

Jest to parametr decydujący o tym, czy zasoby będą wydawane automatycznie – w momencie wystawienia dokumentu MM. do koszyka zostaną dodane wszystkie towary w takich ilościach jakie znajdują się na magazynie mobilnym, czy „ręcznie” -  podczas tworzenia dokumentów MM, operator sam wybierze towar i ilość jaką chce zwrócić do centrali.

Obliczaj hipotetyczny rabat

Parametr decyduje o tym, czy na nagłówku dokumentu będzie widoczny aktualny hipotetyczny rabat przypisany do tego dokumentu.

Pokazuj wagę towarów

Zaznaczenie tej opcji spowoduje, że na kartach towaru oraz na nagłówku dokumentu będzie prezentowana waga dodanych pozycji.  

Pokazuj limit kredytowy

Zaznaczenie tej opcji spowoduje, że podczas wystawiania dokumentu, prezentowana będzie kwota limitu kredytowego pozostająca do wykorzystania przez kontrahenta, dla którego wystawiany jest dokument.
Włączony parametr: Pokazuj limit kredytowy

Pokazuj przeterminowane płatności

Zaznaczenie tej opcji spowoduje, że podczas wystawiania dokumentu, prezentowana będzie kwota przeterminowanych płatności kontrahenta, dla którego wystawiany jest dokument.
Włączony parametr: Pokazuj płatności przeterminowane

Automatyczna zapłata

Parametr określa, czy będzie dokonywana automatyczna zapłata oraz dla jakich typów dokumentów handlowych ma być ona dokonywana. Po naciśnięciu tego obszaru pola podnoszone jest okno: Wybierz typy dokumentów z listą typów dokumentów handlowych wraz z ich symbolami, których wystawienie zostało umożliwione w centrum mobilnym, np.: Paragon (PA), Faktura sprzedaży (FS), Wydanie zewnętrzne (WZ).
Ustawienia aplikacji, automatyczna zapłata

Używaj szybkiego wybierania

W kaflu [Dokumenty] istnieje możliwość szybkiego dostępu do rejestracji określonych typów dokumentów, za pomocą przycisku w dolnej części okna. Wcześniej jednak należy określić, jakie typy dokumentów mają być widoczne w tym oknie dla operatora. W tym celu w ustawieniach aplikacji należy wybrać opcję: [Używaj szybkiego wybierania] i wybrać typy dokumentów, które mają być dostępne dla użytkownika w tym oknie.

Ustawienia przechowywania bazy mobilnej

Jeżeli na urządzeniu dostępna jest karta SD możliwe jest utworzenie bazy danych na karcie SD. W tym celu należy zaznaczyć ustawienie dot. używania zewnętrznej pamięci [Używaj zewnętrznej pamięci].
Konfiguracja aplikacji Comarch Mobile, tworzenie bazy mobilnej

Ustawienia połączenia do serwera synchronizacji

Wybrane połączenie

Konfiguracja aplikacji Comarch Mobile, wybrane połączenie
  • [Aktualne] – określa serwer, z którym będzie dokonywana synchronizacja (Główny, Pomocniczy 1, Pomocniczy 2).
  • [Port] – port, na którym działa usługa synchronizacji (serwer).

Adresy serwera

Konfiguracja aplikacji Comarch Mobile, adresy serwera
[Główny], [Pomocniczy 1], [Pomocniczy 2] – to adresy serwerów, na których uruchomiona została usługa Comarch Mobile Server. Adresy [Pomocniczy 1] i [Pomocniczy 2] to dodatkowe adresy serwerów do synchronizacji. Przedstawiciel handlowy ma możliwość wyboru spośród zapisanych w aplikacji serwerów, z jakim serwerem chce wykonać synchronizację. Wybór serwera dokonywany jest w sekcji [Wybrane połączenie] w opcji [Aktualne]. Po naciśnięciu wybranej opcji, w otwartym przez aplikację oknie należy wprowadzić odpowiednie dane do połączenia z serwerem synchronizacji - adres IP lub nazwę DNS serwera. Zmiany można zapisać naciskając przycisk [OK], bądź unieważnić naciskając na przycisk [Anuluj].

Skórki

Konfiguracja aplikacji Comarch Mobile, skórki
[Aktualna] – aktualnie wykorzystywana przez aplikację skórka odpowiadająca za kolorystykę. Użytkownik ma do wyboru cztery opcje:
  • czarna,
  • czarna – light,
  • biała,
  • biała – light.
Wyboru skórki aplikacji dokonuje się poprzez wybór jednej z dostępnych opcji - aktualnie wykorzystywana skórka jest oznaczona na liście.
Konfiguracja aplikacji Comarch Mobile, wybór skórki aplikacji
[Rozmiar tekstu na listach] – pozwala na ustawienie rozmiaru tekstu na dostępnych w aplikacji listach. Możliwe wielkości czcionki:
  • Domyślny
  • Średni
  • Duży
  • Największy
Konfiguracja aplikacji Comarch Mobile, wybór rozmiaru tekstu na listach

Parametry historyczności

[Pokazuj elementy historyczne] – parametr wprowadza możliwość kopiowania ilości i cen z poprzednich dokumentów wystawionych w aplikacji. Jeżeli parametr jest zaznaczony, na elemencie skróconym oraz pełnym użytkownik będzie posiadał dostępne dodatkowe przyciski pozwalające na korzystanie z cen i ilości historycznych. [Pobieraj dokumenty z systemu] – parametr umożliwia pobieranie dokumentów z systemu ERP, które:
  • zostały wystawione na kontrahentów dostępnych w aplikacji Comarch Mobile,
  • zostały wystawione przez dowolnego operatora w aplikacji Comarch Mobile i/lub systemie ERP,
  • operator ma możliwość wystawiać w aplikacji mobilnej.
  Aby dokumenty były pobierane z systemu Comarch ERP Optima do Comarch Mobile Sprzedaż, należy określić w parametrze:
  • Okres czasu, z jakiego mają być pobierane dokumenty,
  • Typ dokumentów, które mają być synchronizowane.
Konfiguracja aplikacji Comarch Mobile, ustawienia pobierania dokumentów z Comarch ERP Optima
Wskazówka
Dzięki temu parametrowi Przedstawiciel handlowy ma dostęp do transakcji sprzedażowych zarejestrowanych dla swoich kontrahentów, które zostały zarejestrowane przez zalogowanego operatora i innych pracowników firmy.
[Usuwaj obiekty] – parametr umożliwia usuwanie historycznych obiektów, np. dokumentów, spotkań, załączników czy zapisów kasowych z bazy danych aplikacji Comarch Mobile. Usuwane są wystawione przez przedstawiciela dokumenty ze statusem Zatwierdzony, które zostały zsynchronizowane z systemem Comarch ERP Optima oraz te pobrane z systemu. W ustawieniach aplikacji użytkownik może wybrać, po jakim okresie elementy mają być usuwane z aplikacji.
Konfiguracja aplikacji Comarch Mobile, ustawienia usuwania historycznych dokumentów

Parametry działań

[Wysyłaj po zaplanowaniu] – po ustawieniu parametru na [Tak] podczas planowania wizyty/spotkania zostanie automatycznie zaznaczony parametr [Wyślij po zaplanowaniu] umożliwiający wysłanie planu działań do systemu Comarch Mobile Zarządzanie/Comarch ERP podczas synchronizacji - wówczas przy planowaniu nie trzeba pamiętać o każdorazowym zaznaczaniu tej opcji, jeżeli działanie ma być wysłane do centrali po zaplanowaniu. Istnieje możliwość takiej konfiguracji, aby administrator/kierownik mógł określić konkretną wartość dla swoich przedstawicieli w firmie:
  • Parametr na stałe odznaczony bez możliwości edycji (zaznaczenia)
Konfiguracja aplikacji Comarch Mobile – parametr na stałe odznaczony bez możliwości edycji (zaznaczenia)
  • Parametr na stałe zaznaczony bez możliwości edycji (odznaczenia)
Konfiguracja aplikacji Comarch Mobile – parametr na stałe zaznaczony bez możliwości edycji (odznaczenia)
  • Parametr domyślnie odznaczony z możliwością edycji (zaznaczenia)
Konfiguracja aplikacji Comarch Mobile – parametr na stałe odznaczony z możliwością edycji (zaznaczenia)
  • Parametr domyślnie zaznaczony z możliwością edycji (odznaczenia)
Konfiguracja aplikacji Comarch Mobile – parametr na stałe zaznaczony z możliwością edycji (odznaczenia)
Więcej informacji na temat konfiguracji parametru [CanSendAfterPlanning] znajduje się TUTAJ. [Planuj kolejną po realizacji] – zaznaczenie tego parametru spowoduje, że podczas planowania wizyty/spotkania/zadania automatycznie zostanie zaznaczony parametr [Po zrealizowaniu zaplanuj kolejną], a to z kolei spowoduje, że po zrealizowaniu danego wizyty/spotkania/zadania automatyczne podniesie się okno umożliwiające zaplanowanie kolejnej wizyty/spotkania/zadania dla wybranego kontrahenta. [Odbiorca wysyłanych zdjęć] – jeżeli w konfiguracji serwera synchronizacji została ustawiona opcja wysyłania elementu wizyty Merchandising za pomocą wiadomości e-mail (parametr [CanSendMerchandisingRealization] opisany TUTAJ), po naciśnięciu pojawi się dodatkowe pole [Odbiorca wysyłanych zdjęć], w którym należy uzupełnić adres e-mail osoby upoważnionej do odbioru takich wiadomości [Odbiorca wysyłanych raportów] – po wpisanie w polu adresu e-mail, podczas wysyłania raportów, adres e-mail ustawiany jest domyślnie.
Konfiguracja aplikacji Comarch Mobile, ustawienia odbiorcy wysyłanych raportów
[Przypomnienia dla działań CRM] – włączenie tego parametru spowoduje, że użytkownik na urządzeniu mobilnym będzie otrzymywał powiadomienia PUSH w skonfigurowanym przedziale czasowym przed planowanym działaniem.
Konfiguracja aplikacji Comarch Mobile, przypomnienia dla działań CRM

Model ASP - zamówienie, instalacja i uruchomienie Comarch Mobile

Zamówienie/usunięcie Comarch Mobile (Sprzedaż, Zarządzanie, Monitorowanie) wraz z plikiem instalacyjnym dla systemu ERP Optima w ASP zostało opisane TUTAJ. Po pobraniu pliku instalacyjnego Comarch Mobile, należy na urządzeniu mobilnym zainstalować plik [Vendor.Installer.apk]. Link do tego pliku wysyłany jest również w mailu aktywacyjny. Aplikacja ta umożliwia pobranie wersji Comarch Mobile na urządzenie mobilne.
Wskazówka
Aplikację Comarch Instalator można zainstalować na kilka różnych sposobów, m. in. poprzez wykorzystanie odpowiednich programów dołączanych przez producentów urządzeń (np. opcja [Instaluj aplikację] w HTCSync) lub wgranie pliku do pamięci telefonu i zainstalowanie jej z dowolnego Menedżera plików (np. Astro File Manager).
Uwaga
Przed zainstalowaniem aplikacji Comarch Instalator należy upewnić się, że urządzenie zezwala na instalowanie programów spoza Google Play (dawny Android Market). Aby sprawdzić ustawienia na smartfonie należy wybrać Ustawienia/Aplikacje (lub Ustawienia/Ekran blokady i zabezpieczenia) i zaznaczyć opcję Nieznane źródła.
Po zainstalowaniu [Vendor.Installer.apk] na urządzeniu w menu Aplikacje znajdzie się pozycja [Comarch Instalator].
Instalator aplikacji Comarch Mobile
Po uruchomieniu aplikacji Comarch Instalator pojawi się okno, w którym należy uzupełnić poniżej zaprezentowane dane:
Wprowadzenie danych potrzebnych do pobrania wersji
Uwaga
Dla modelu ASP należy wpisać:
  • Serwer – 193.201.136.133
  • Port – 8889
  • Kod kontrahenta – kod firmy
  • Kod bazy firmowej (pierwszy człon nazwy bazy danych, np. z bazy DEMO_KODFIRMY tym członem jest DEMO)
Uwaga
Login i hasło operatora systemu Comarch ERP Optima to dane operatora, który jest przypisany do oddziału Comarch Mobile. Konfiguracja stanowiska mobilnego została opisana TUTAJ.
Po naciśnięciu przycisku „Sprawdź aktualizacje” następuje sprawdzenie, czy jest dostępna aplikacja Comarch Mobile lub jej nowsza wersja. Następnie powinno pojawić się okno dostępnych aktualizacji. Należy wybrać opcję „Instaluj”.
Pobieranie aplikacji na urządzeniu – dostępne aktualizacje
Po zainstalowaniu aplikacji, aby ją uruchomić należy wybrać ikonę [Comarch Mobile] w menu [Aplikacje]: Po naciśnięciu na ikonę aplikacji pojawi się Kreator, który poprowadzi użytkownika poprzez proces pierwszego uruchomienia programu. Kreator składa się z kroków zaprezentowanych poniżej.

Krok 1 - ekran powitalny aplikacji

Krok 1 - tworzenie bazy mobilnej

Krok 2 – wybór trybu konfiguracji aplikacji

Do wyboru są trzy opcje zaprezentowane poniżej. Dla Optimy w modelu usługowym należy wybrać opcję: "Wykupiłem usługę w modelu ASP".
Krok 2 - wybór trybu konfiguracji aplikacji

Krok 3 – uzupełnienie kodu kontrahenta i kodu bazy firmowej

Krok 3 – wpisanie kodu kontrahenta i kodu bazy firmowej

Krok 4 – uzupełnienie nazwy użytkownika i hasła

Krok 4 - uzupełnienie nazwy użytkownika i hasła

Krok 5 – zakończenie konfiguracji i wykonanie synchronizacji

W kroku 5 należy nacisnąć przycisk [Dalej] - nastąpi zakończenie konfiguracji i zostanie wykonana pierwsza synchronizacja.
Krok 5 - zakończenie konfiguracji i wykonanie synchronizacji
Uwaga
Podczas wykonywania pierwszej synchronizacji konieczne jest, aby wszystkie obiekty się przesynchronizowały (obiekt zaznaczony kolorem zielonym, pasek realizacji kolorem niebieskim). Jeśli chociaż jeden z elementów nie zostanie przesynchronizowany, wówczas po otwarciu aplikacji pojawią się tylko 3 kafelki (Ustawienia, Stan, Synchro).
Widok prawidłowego przebiegu synchronizacji
Wskazówka
Aplikacja Comarch Mobile Zarządzanie dla modelu ASP dostępna jest pod adresem: https://mobile.online.comarch.pl/sm/KodBazy_KodKontrahenta/ Przykład: https://mobile.online.comarch.pl/sm/DEMO_MOBILE/

Parametry kodów wagowych

Uwaga
Aplikacja Comarch Mobile obsługuje tylko kody EAN 13 - ilościowe i cenowe.
Konfiguracja aplikacji Comarch Mobile, parametry kodów wagowych
[Zapisuj pozycję automatycznie] – jeżeli parametr jest zaznaczony, to pozycja zostanie automatycznie dodana do koszyka na dokumencie. Odznaczenie tego parametru spowoduje, że po zaczytaniu kodu towaru podniesione zostanie okno kalkulacji. [Zewnętrzny czytnik kodów] – zaznaczenie parametru powoduje wykorzystanie kodów wagowych tylko w przypadku korzystania ze skanera – w przypadku wpisania kodu wagowego pozycja nie zostanie dodana. Aplikacja Comarch Mobile obsługuje kody wagowe - ilościowe i cenowe.
Uwaga
Kody wagowe obsługiwane są tylko w przypadku dodawania pozycji do dokumentu.
Kod EAN 13 ilościowy lub cenowy powinien mieć następującą postać: AABBBBCDDDDDE, gdzie:
  • AA – dwucyfrowy identyfikator typu kodu (24 – cenowy, 25, 27 lub 29 – ilościowy/wagowy)
  • BBBB – czterocyfrowy kod EAN towaru lub jednostki pomocniczej
  • C – pierwsza cyfra kontrolna
  • DDDDD – cena lub ilość/waga towaru
  • E – druga cyfra kontrolna
Jeżeli w aplikacji, w polu filtra zostanie wprowadzony czterocyfrowy kod przypisany do danego towaru w systemie ERP to towar zostanie oraz będzie można go dodać do koszyka z domyślną jednostką i ceną. Natomiast po zeskanowaniu kodu wagowego w formie kodu EAN 13 zawierającego cenę bądź ilość, towar zostanie dodany do koszyka dokumentu z ilością lub ceną, która została zawarta w zeskanowanym kodzie EAN 13. Powyższy scenariusz zostanie wykonany w przypadku, kiedy w konfiguracji aplikacji włączona jest opcja [Zapisuj pozycję automatycznie].
Przykład
Przykładowa karta towaru w systemie ERP Optima z kodem kreskowym (wagowym) 0360
Widok małej kalkulacji po zeskanowaniu kodu wagowego w formie kodu EAN 13 z wyłączoną opcją "Zapisuj pozycje automatycznie"

Ustawienia drukarek

Drukarka fiskalna

Aby skonfigurować drukarkę fiskalną:
  1. W aplikacji Comarch Mobile należy zmapować stawki VAT.
  2. Na drukarce należy kliknąć w strzałkę w prawo\konfiguracja\konf. Sprzętu\porty kom.\Moduł zewn\podać nazwę, pin, następnie parowanie\ tak\kliknąć w strzałkę w prawo. Zaczyna się odliczanie od 0 do 45.
  3. Na urządzeniu włączyć bluetooth, w konfiguracji drukarki wybrać sterownik i kliknąć w przycisk urządzenie. W tym momencie następuje wyszukiwanie.
  4. Po znalezieniu drukarki należy zapisać ustawienia na formatce konfiguracji w aplikacji Comarch Mobile.
Konfiguracja aplikacji, drukarka fiskalna
Wybór sterownika Posnet-FV powoduje:
  • podczas wystawiania Faktury Sprzedaży wydruk dwóch kopii dokumentu Faktura Sprzedaży przy spełnionych następujących warunkach:
    • Kierunek VAT: Brutto,
    • Fiskalny: Tak
  • podczas wystawiania Paragonu - wydruk 1 kopii paragonu.
Uwaga
Dla drukarki POSNET TEMO HS FV EJ wymagane jest ustawienie protokołu Thermal (już w samej drukarce).
Opcja [Użyj bezpiecznego połączenia] służy określeniu, czy urządzenie przenośne wymaga parowania z drukarką.

Drukarka termiczna

Naciśnięcie powoduje wyświetlenie okna: Ustawienia drukarki, gdzie określone zostały szczegółowe opcje drukowania w tym: wybór sterownika, urządzenia, rodzaju kodowania oraz ustawienie timeout’u Timeout (s) – wartość standardowo nie powinna być zmieniana, dla starszych modeli (np. drukarki igłowe) wymagana jest większa wartość.
Konfiguracja aplikacji, drukarka termiczna

Terminal płatniczy

Po właściwej konfiguracji terminala płatniczego istnieje możliwość realizacji płatności poprzez karty płatnicze.
Konfiguracja aplikacji, terminal płatniczy
Uwaga
Istnieje możliwość sprawdzenia kompatybilności urządzenia z aplikacją SumUp na stronie producenta: Sprawdź kompatybilność z aplikacją SumUp

Parametry załączników

Opcja nieedytowalna - funkcjonalność nie jest obsługiwana we współpracy z systemem Comarch ERP Optima.
Wyszarzona opcja dotycząca parametrów załączników
 

Ustawienia Monitorowania

Uwaga
Comarch Mobile Monitorowanie - opcja widoczna tylko w przypadku, gdy na urządzeniu zainstalowana jest aplikacja Comarch Mobile Monitorowanie. W celu korzystania z modułu wiadomości konieczne jest posiadanie licencji na aplikacje Comarch Mobile Sprzedaż + Monitorowanie.
Po naciśnięciu na opcję [Ustawienia] pod nagłówkiem sekcji [Monitorowanie], zostanie otwarte okno konfiguracji Monitorowania
Okno: Ustawienia aplikacji Comarch Mobile Monitorowanie
Opcja [Wykonania backup bazy danych], umożliwia wykonanie kopii zapasowej bazy danych, która zostanie zapisana na karcie pamięci urządzenia z możliwością jej późniejszego przeglądania i kopiowania. Po wciśnięciu przycisku, baza zostanie zapisana na karcie pamięci urządzenia pod nazwą fleet.backup.sqlite.
  • Adres serwera – pole, w którym należy podać adres URL serwera, uzyskany od administratora systemu Comarch Mobile Monitorowanie. Adres powinien zawierać nazwę protokołu (http lub https), nazwę hosta oraz ścieżkę dostępu do katalogu, w którym znajduje się aplikacja na serwerze. Poszczególne elementy muszą być rozdzielone znakiem prawego ukośnika (z ang. slash). Konieczne jest też umieszczenie tego znaku na końcu adresu.
  • Bezpieczne połączenie – zaznaczenie opcji spowoduje automatyczną zmianę protokołu adresu serwera z http na https.
  • Powiadomienie GPS – zaznaczenie tej opcji spowoduje wyświetlenie komunikatu o konieczności włączenia modułu GPS, przy próbie uruchomienia rejestratora tras, w przypadku, gdy ten moduł jest wyłączony na urządzeniu.
  • Powiadomienia audio – zaznaczenie opcji spowoduje odtwarzanie sygnałów dźwiękowych w momencie otrzymania wiadomości od innych użytkowników.
  • Wibracje – zaznaczenie opcji powoduje wibrację telefonu w momencie otrzymania wiadomości od innych operatorów.

Parametry aplikacji

W ustawieniach aplikacji Comarch Mobile znajdują się następujące parametry aplikacji:
Konfiguracja aplikacji. Parametry aplikacji

Nowy Interfejs - Demo

Od wersji Comarch Mobile 2025.2.0 oprócz klasycznego interfejsu dostępny jest nowy odświeżony wygląd. Parametr [Nowy Interfejs - Demo] pozwala użytkownikowi zdecydować czy pracować będzie na dotychczasowym czy na nowym interfejsie. Nowy interfejs został opisany TUTAJ.

Ustawienia listy towarów

Ta opcja jest tożsama z opcją „Ustawienia listy” dostępną na kaflu Towary w menu kontekstowym. Jej wybranie spowoduje, że zostanie otwarte nowe okno z ustawieniami listy towarów.
Konfiguracja aplikacji, ustawienia listy towarów.

Ustawienia

W tej sekcji istnieje możliwość określenia:
  • czy na listach będą prezentowane kody towarów,
  • jaki widok towarów ma być domyślny w aplikacji (lista czy katalogowy). Po naciśnięciu na domyślną opcję [Lista] będzie możliwość zmiany domyślnego widoku na katalogowy,
  • ilości zdjęć prezentowanych w widoku katalogowym: wybór od 1 do 4,
  • co w przypadku długiej nazwy towaru ma zostać ucięte.
Na rysunku poniżej przedstawiono prezentację towarów w widoku katalogowym, gdy wybrano wyświetlanie jednego towaru w jednej linii:
Prezentacja widoku katalogowego.
W przypadku długiej nazwy towaru jest możliwość ucięcia części nazwy: początek, środek – wartość domyślna lub koniec. Rysunek poniżej przedstawia przykładowy widok z aplikacji mobilnej po zmodyfikowaniu parametru dotyczącego ucięcia części nazwy.
Parametr w ustawieniach listy towarów: W przypadku długiej nazwy towaru ucinaj.
 

Wyszukiwanie

W tej sekcji istnieje możliwość:
  • Wybrania kryterium, po jakim będą wyszukiwane towary. Domyślna opcja [Wszystkie] powoduje, że towary są wyszukiwanie po nazwie i kodzie. Po naciśnięciu na przycisk [Wszystkie] istnieje możliwość wyboru, aby wyszukiwanie odbywało się tylko po kodzie lub tylko po nazwie,
  • Określenia, po ilu znakach ma się rozpoczynać wyszukiwanie towarów. Dotyczy pola wyszukiwania, w którym możliwe jest wpisanie kodu towaru, nazwy towaru, kodu EAN towaru.
 

Ustawienia listy dokumentów

Ta opcja jest tożsama z opcją Ustawienia dostępną z poziomu kafla: Dokumenty. Wybranie tej opcji spowoduje, że zostanie otwarte nowe okno z ustawieniami listy dokumentów. Aktualnie na liście dokumentów umożliwiono wyświetlanie dodatkowych informacji o:
  • statusie realizacji zamówień - aktualnie funkcjonalność niedostępna we współpracy z ERP Optima
  • kodzie kontrahenta głównego
  • nazwie kontrahenta głównego
  • numerze NIP
  • kontrahencie docelowym
  • adresie kontrahenta docelowego
  • płatniku
  • statusie KSeF dla faktur sprzedaży
To, czy informacje mają być widoczne na liście zależy od użytkownika aplikacji. Po wejściu w Ustawienia listy dokumentów użytkownik ma możliwość włączenia lub wyłączenia wyświetlania poszczególnych elementów na liście dokumentów.
Ustawienia listy dokumentów
Przykładowy widok listy dokumentów

Ustawienia listy kontrahentów

Ta opcja jest tożsama z opcja Ustawienia dostępną z poziomu:
  • listy prezentowanej z poziomu kafla: Kontrahenci,
  • listy wyświetlanej przy wystawianiu dokumentu z poziomu kafla: Dokumenty,
  • listy kontrahentów prezentowanej podczas planowania działania,
  • listy wyświetlanej przy zmianie kontrahenta na nagłówku dokumenty.
Wybranie tej opcji spowoduje, że zostanie otwarte nowe okno z ustawieniami listy kontrahentów.
Konfiguracja aplikacji, ustawienia listy kontrahentów

Zakładki

Użytkownik może określić zakładki, które będą dostępne z poziomu menu kontrahentów. Domyślnie wszystkie zakładki są dostępne. Ponadto istnieje także możliwość zmiany kolejności ich wyświetlania.

Na listach kontrahentów pokazuj

Istnieje możliwość określenia, które pola odnośnie kontrahentów będą dostępne na liście kontrahentów. W tej sekcji można m. in. ukryć kody na liście kontrahentów.

Na karcie kontrahenta pokazuj

Istnieje możliwość określenia, które atrybuty lub grupy atrybutów mają być widoczne na karcie kontrahenta.

Wyszukiwanie

Istnieje możliwość określenia kryterium, po jakim będą wyszukiwani kontrahenci. Domyślna opcja [Wszystkie] powoduje, że kontrahenci są wyszukiwani po nazwach i kodach. Po naciśnięciu na przycisk [Wszystkie] istnieje możliwość określenia, czy wyszukiwanie będzie odbywało się tylko po kodach czy tylko po nazwach. Dodatkowo, ze względów wydajnościowych, został wprowadzony parametr określający, po ilu znakach ma się rozpoczynać wyszukiwanie. Domyślnie wyszukiwanie wpisanej frazy w nazwie lub kodzie kontrahenta rozpoczyna się już po wpisaniu pierwszego znaku, więc wedle potrzeby istnieje możliwość zwiększenia wartości tego parametru.

Automatyczne wysyłanie maila

W aplikacji Comarch Mobile jest możliwość wysyłania dokumentu po zatwierdzeniu, na adres email przypisany do karty kontrahenta a także do wszystkich odbiorców zdefiniowanych w Ustawieniach aplikacji. Funkcjonalność została opisana TUTAJ.