Na karcie kontrahenta zaprezentowane zostały informacje dotyczące wybranego kontrahenta.
Akronim (Kod) i nazwa kontrahenta
Numer NIP kontrahenta
Adres główny kontrahenta
Domyślna osoba kontaktowa po stronie kontrahenta
Informacja czy istnieją działania na bieżący dzień
Nr ostatnio wystawionego dokumentu dla kontrahenta
Nr ostatnio wystawionego KP/KW dla kontrahenta
Płatności przeterminowane/ wszystkie płatności
Udostępniona dla kontrahenta grupa towarów
Domyślna forma płatności dla kontrahenta
Kontrahent główny
Informacja, czy istnieją obowiązujące promocje dla kontrahenta
Limit kredytowy
Oznaczenie kontrahenta jako „Ulubiony”
Wyświetlenie adresu na mapie
Wyświetlenie listy osób kontaktowych
Lista zaplanowanych działań
Planowanie działania
Informacje dodatkowe
Karta kontrahenta Dodanie dokumentu KW
Wyświetlenie adresu na mapie
Wyświetlenie trasy na mapie
Każda sekcja, która posiada przycisk umożliwia wywołanie powiązanych z kontrahentem:
Działań
Dokumentów
Wpłat/Wypłat
Płatności
Promocji
Po naciśnięciu przycisku , w przypadku podglądu karty kontrahenta dodanego w aplikacji (kontrahent nie został zsynchronizowany do systemu ERP) zostanie wyświetlone menu z dostępnymi opcjami: Dodaj adres, Dodaj osobę, Edytuj kontrahenta, Usuń kontrahenta, Raporty
W przypadku, gdy dla nowododanego kontrahenta zostały zaplanowane działania, wystawione dokumenty bądź płatności po naciśnięciu przycisku: [Usuń kontrahenta] pojawi się informacja o braku możliwości usunięcia kontrahenta.
Lista adresów Kontrahenta
Naciśnięcie przycisku na Liście kontrahentów, w sekcji: Adres spowoduje przejście do okna, w którym zostały zaprezentowane wszystkie adresy Kontrahenta
Okno: Adresy Szczegóły danego adresu
Po wejściu w szczegóły danego adresu zostaną zaprezentowane informacje widoczne na rysunku poniżej (o ile te dane zostały wprowadzone).
Ukrycie szczegółów danego adresu
Przeniesienie do okna umożliwiającego wykonanie połączenia na dany nr telefonu
Przeniesienie do okna umożliwiającego wysłanie wiadomości SMS na dany nr telefonu
W kolejnych wierszach sekcji Handlowe zostały zaprezentowane następujące informacje:
Działania – informacja, czy w danym dniu istnieje zdefiniowane działanie (Spotkanie bądź Kontakt) dla Przedstawiciela dotyczące podniesionego kontrahenta
Ostatni dokument – numer dokumentu RO/PA/WZ/FS/FPF, który został wystawiony jako ostatni:
Po naciśnięciu przycisku istnieje możliwość wystawienia dokumentu RO/PA/WZ/FS/FPF
Po naciśnięciu przycisku następuje przejście do listy RO/PA/WZ/FS/FPF wystawionych dla danego Kontrahenta
Ostatnia wpłata/wypłata – ostatni dokument KP/KW zarejestrowany dla kontrahenta
Limit kredytowy – wartość limitu kredytowego przyznanego dla kontrahenta
Promocje – lista promocji obowiązujących dla danego kontrahenta
Jeżeli kontrahent podlega promocjom wówczas w sekcji zostanie wyświetlona informacja: „Istnieją obowiązujące promocje”, w przeciwnym razie: „Brak obowiązujących promocji”.
Towary – funkcjonalność niedostępna przy współpracy z Comarch ERP Optima
Waluta - funkcjonalność niedostępna przy współpracy z Comarch ERP Optima
Domyślna forma płatności – domyślna forma płatności dla danego kontrahenta, pobrana z systemu ERP
Cena początkowa - domyślna cena sprzedaży dla danego kontrahenta, pobrana z systemu ERP
Sposób dostawy - domyślny sposób dostawy określony dla danego kontrahenta, pobrany z systemu ERP.
Kontrahent główny – kontrahent główny zdefiniowany dla danego kontrahenta
Płatnik – płatnik zdefiniowany dla danego kontrahenta
Opis - opis zdefiniowany dla danego kontrahenta, pobrany z systemu ERP
Informacje dodatkowe – atrybuty zdefiniowane dla danego kontrahenta, pobrane z systemu ERP
Sekcje Księgowe i Dokument tożsamości
Na karcie kontrahenta prezentowana jest sekcja „Księgowe” w której są wyświetlane informacje:
Status kontrahenta – Podmiot gospodarczy lub Odbiorca detaliczny;
Typ kontrahenta – Krajowy, Unijny, Pozaunijny;
Informacja czy kontrahent jest płatnikiem VAT oraz/lub Rolnikiem ryczałtowym;
Karta kontrahenta – sekcja Księgowe
W aplikacji została dodana sekcja Dokument tożsamości, w której są zawarte informacje:
Numer – numer tożsamości dokumentu klienta;
Data wystawienia – data wystawienia dokumentu tożsamości w formacie DD.MM.RRRR;
Urząd – nazwa urzędu w którym był wystawiony dokument tożsamości;
Karta kontrahenta – dokument tożsamości
Dodatkowo sekcje Księgowe oraz dokument tożsamości są wyświetlane na formularzach dodawania nowego kontrahenta oraz edycji. W nowej wersji aplikacji użytkownik ma możliwość określenia informacji na temat numer PESEL oraz statusu kontrahenta, jest to możliwe zarówno z poziomu dodawania jak i edycji kontrahenta.
Zakładanie karty nowego kontrahenta – obsługa dodatkowych pól
Lista Płatności
Okno Listy Płatności prezentowane jest po wybraniu przycisku grupie Handlowe w wierszu Płatności. Z poziomu okna: Płatności istnieje możliwość przeglądania nierozliczonych płatności oraz ich rozliczenia. Na samej górze zaprezentowane zostało saldo płatności dla kontrahenta. Kwota czerwona to wartość płatności przeterminowanych, z kolei kwota biała to saldo wszystkich płatności kontrahenta.
Płatności danego kontrahenta
Na Liście Płatności znajdują się informacje, które zawierają dane o dokumentach, posiadających nieuregulowane jeszcze płatności. Jeżeli płatność jest przeterminowana, wówczas jej kwota oraz termin wyróżnione są na liście kolorem czerwonym. Dodatkowo dla takich płatności w miejscu, gdzie znajduje się kwota zaległości, w nawiasie, wyświetlana jest liczba dni, o jaką jest ona przeterminowana.
Lista Płatności
Aby rozliczyć dany dokument należy nacisnąć przycisk , który znajduje się z prawej strony każdego wiersza, a następnie nacisnąć przycisk [Rozlicz].
Limit kredytowy
W aplikacji Okno Limitu kredytowego prezentuje informacje na temat przyznanego dla Kontrahenta limitu. Na rysunku poniżej. zaprezentowano kwotę limitu pozostałą do wykorzystania.
Prezentacja kwoty limitu pozostałej do wykorzystania na karcie kontrahenta
W zależności od tego czy danemu kontrahentowi został przyznany limit kredytowy, czy też od tego w jakim stopniu został wykorzystany, na karcie kontrahenta prezentowane są odpowiednie wartości:
Jeżeli kwota „Pozostała do wykorzystania” jest ujemna (czyli, kontrahent przekroczył kwotę limitu), wtedy zgodnie ze standardem aplikacji prezentowana jest w kolorze czerwonym
Jeśli kontrahent posiada nieograniczony limit kredytowy bądź limit nie został określony, wówczas na karcie kontrahenta będzie wyświetlana informacja „Nieograniczony” jak na rysunku poniżej.
Karta kontrahenta – limit nieograniczony
Jeśli kontrahent posiada zdefiniowany limit kredytowy, to po przejściu w szczegóły limitów kredytowych będą wyświetlane informacje o kwotach:
Limitu kredytowego
Wykorzystanych
Pozostałych do wykorzystania,
Dodatkowo jeśli został zdefiniowany limit przekroczonych płatności prezentowane są informację o kwotach:
Dozwolonych po terminie
Przeterminowanych
Informacje dotyczące kwot limitu kredytowego
Istnieje możliwość ukrycia kwoty przyznanego i wykorzystanego limitu kredytowego kontrahenta. Więcej informacji na ten temat można znaleźć TUTAJ.
Promocje
Okno promocji wywoływane jest po wybraniu danej promocji z listy promocji dostępnych z poziomu karty kontrahenta . Okno przykładowej promocji przedstawia rysunek poniżej:
Promocje definiowane są w systemie Comarch ERP Optima.
Zakładka: Dokumenty
Okno prezentowane jest po wybraniu w grupie Handlowe w wierszu Ostatni dokument
Dokumenty powiązane z kontrahentem
Znaczenie symboli na liście dokumentów:
- dokument pobrany z centrali ERP.
- zatwierdzony dokument wystawiony w Comarch Mobile Sprzedaż.
- niezatwierdzony dokument wystawiony w Comarch Mobile Sprzedaż.
Po naciśnięciu przycisku zostanie wyświetlone menu z dostępnymi opcjami. Dostępność opcji zależy od statusu dokumentu:
Dokument zatwierdzony, ale niewysłany do systemu ERP – dostępne opcje:
- edycja dokumentu, otwarcie okna umożlwiającego odtwierdzenie dokumentu .
- podgląd dokumentu, otwarcie okna dokumentu na pierwszej zakładce .
- wysłanie dokumentu, otwarcie okna: Wybierz sposób wysłania.
Dokument zatwierdzony, wysłany do systemu ERP – dostępne opcje:
- podgląd dokumentu, otwarcie okna dokumentu na pierwszej zakładce.
- wysłanie dokumentu, otwarcie okna: Wybierz sposób wysłania.
Dokument niezatwierdzony – dostępne opcje:
- edycja dokumentu, otwarcie okna umożlwiającego potwierdzenie.
- podgląd dokumentu, otwarcie okna dokumentu na pierwszej zakładce .
- usunięcie dokumentu będącego w buforze.
Okno: Kontrahent, zakładka: Dokumenty, dostępne opcje
W przypadku, gdy dokument wystawiony w aplikacji Comarch Mobile Sprzedaż został wcześniej zatwierdzony, wówczas z poziomu edycji istnieje możliwość cofnięcia go do bufora. Dokument można cofnąć do bufora pod warunkiem, że nie został wysłany do systemu ERP, nie został zafiskalizowany lub usunięcie powiązanej z nim wpłaty kasowej spowodowałoby powstanie ujemnego stanu kasy. Tylko dokumenty znajdujące się w buforze można modyfikować.
Filtrowanie listy dokumentów
Okno Kontrahent, zakładka: Dokumenty: filtrowanie na liście
Społeczność Comarch
Dzięki społeczności Comarch ERP rozwiązujemy problemy, dzielimy się pomysłami oraz informujemy o różnych nowościach.