Wizyta handlowa

Planowanie wizyty handlowej z poziomu Terminarza

Wizyty mogą być planowane jeżeli będzie dostępny co najmniej jeden wzorzec wizyty. Okno planowania wizyty składa się z czterech zakładek:
  • Wzorzec wizyty
  • Kontrahenci
  • Koszyk
  • Dzień

Wzorzec wizyty

Wzorzec wizyty – okno otwarte jako pierwsze podczas planowania wizyty, zaprezentowane na poniższym zrzucie ekranu.
Wzorzec wizyty
Jeżeli chodzi o wzorce wizyt, to są one definiowane w aplikacji Comarch Mobile Zarządzanie. Więcej informacji na ten temat można znaleźć TUTAJ. Z poziomu zakładki: Wzorzec wizyty można dokonać wyboru typu, czasu trwania oraz dnia, na który ma zostać zaplanowana wizyta. Cały dzień - Określenie, czy dana WH ma trwać cały dzień. Zaznaczenie opcji Wyślij po zrealizowaniu spowoduje, że podczas kolejnej synchronizacji działanie zostanie wysłane do systemu ERP. Zaznaczenie parametru Po zrealizowaniu zaplanuj kolejną spowoduje, że gdy wizyta zostanie zrealizowana, automatycznie zostanie podniesione zostanie okno umożliwiające zaplanowanie kolejnej wizyty. W polach [Planuj od] podpowiada się pierwszy wolny termin począwszy od daty bieżącej, w którym może zostać zrealizowana wizyta. Po ustaleniu nowego terminu wizyty należy wybrać opcję Zapisz. Wizyta zostanie przeniesiona na nowy termin. Oznaczenie wybranych godzin w kolorze czerwonym oznacza, że w danym terminie istnieje zaplanowane już inne wydarzenie.

Kontrahenci

Kontrahenci - należy wybrać kontrahenta, dla którego zostanie zaplanowana wizyta. Okno zostało zaprezentowane poniżej.
Spotkanie: zakładka Kontrahenci
Po wybraniu Kontrahenta otworzy się nowe okno ze szczegółami, w którym dodatkowo będzie można wybrać osobę kontaktową, ustalić cykliczność działania oraz dodać opis spotkania. W przypadku dodania seryjnego kontrahentów dodatkowe wspomniane okno z dodatkowymi opcjami otworzy się po wybraniu danego kontrahenta zakładki [Koszyk].
Szczegóły wizyty

Koszyk

Koszyk – okno, w którym prezentowana jest lista wizyt, która zostanie stworzona po naciśnięciu przycisku: .
Wizyta handlowa: zakładka [Koszyk]

Dzień

Dzień - można zobaczyć zaplanowane działania w ujęciu dziennym.
Spotkanie: zakładka Dzień
Każda wizyta może być tworzona jako cykl działań. Aby określić cykl podczas planowania wizyty w sekcji Powtórzenie należy określić cykliczność działania. Możliwe do wyboru warianty powtórzeń zostały zaprezentowane na rysunku poniżej.
Dialog wyboru wariantu powtórzeń wizyty
Uwaga
Zrealizowanie, odrzucenie lub usunięcie jednego z wydarzeń typu Wizyta, które jest częścią cyklu spowoduje podzielenie tego cyklu na dwie mniejsze części: pierwsza część cyklu do tego wydarzenia oraz druga część cyklu od tego wydarzenia. Po wejściu w edycję wizyty będącej w drugiej części cyklu i wybraniu opcji [Edytuj] cały cykl, tak naprawdę zostanie przeplanowana tylko druga część głównego cyklu. Natomiast wybranie opcji [Usuń] cały cykl spowoduje usunięcie wszystkich wizyt z całego głównego cyklu.
 

Planowanie wizyty bez wskazania godziny

Istnieje możliwość dodania nowej wizyty na okres całego dnia, bez wskazania godziny. Taka opcja jest dostępna z poziomu aplikacji poprzez zaznaczenie opcji 'Cały dzień'.
Wizyta bez wskazania godziny

Planowanie wizyty bez podania wzorca

Istnieje możliwość dodania nowej wizyty bez określania wzorca. Podczas planowania takiej wizyty należy pole: Wzorzec pozostawić puste. Funkcjonalność ta jest możliwa, jeśli tylko w zarządzaniu na elemencie wizyty, do której jest przypisany operator zostały udostępnione co najmniej dwa wzorce.
Wizyta bez wzorca

Realizacja wizyty handlowej

Aby zrealizować zaplanowaną wizytę należy wybrać jedną z dostępnych opcji w menu dostępnym po naciśnięciu na przycisk. Realizacja wizyty polega na wybraniu przycisku [Realizuj] lub [Odrzuć] dostępnych z poziomu Szczegółów działania lub z dostępnego dla wizyty menu rozwijalnego. Z tego poziomu można również podejrzeć szczegóły wizyty, usunąć wizytę, skopiować, wyznaczyć trasę danej wizyty oraz przesunąć ją na inny termin. Podczas próby wyjścia z danego elementu WH bez zapisania dokonanych zmian pojawi się okno z wyborem opcji: [Zapisz], [Wyjdź bez zapisu], [Anuluj], [Odrzuć] oraz [Wstrzymaj realizację]. W oknie zaplanowanej wizyty handlowej na zakładce [Opis] istnieje możliwość edycji opisu. Edycja ta jest dostępna również po zakończeniu realizacji wizyty, ale przed jej zsynchronizowaniem do centrali. Gdy klikniemy na opcję umożliwiającą rozpoczęcie wizyty, na ekranie zobaczymy następujący widok:
Okno realizacji wizyty
W momencie wyjścia z wizyty handlowej po kliknięciu w odpowiedni przycisk w prawym górnym rogu otworzy nam się menu kontekstowe z następującymi opcjami:
Opcje w menu kontekstowym

Wstrzymanie realizacji wizyty handlowej

Funkcjonalność wstrzymania realizacji wizyty umożliwia przejście w aplikacji do innych działań, w tym realizacji innych wizyt bez konieczności zakończenia, bądź odrzucenia dotychczas realizowanej wizyty. Realizację zawieszonej wizyty będzie można wznowić w późniejszym terminie. Taka funkcjonalność ma szerokie zastosowanie w sytuacji, gdy przedstawiciel handlowy w ramach jednego wyjazdu do klienta realizuje kilka spotkań. Tak więc rozpoczynając pierwsze spotkanie, rozpoczyna w aplikacji wizytę, którą po zakończeniu spotkania zawiesza. Kolejne spotkanie realizowane jest później (na przykład telefonicznie) pod koniec dnia. Aplikacja umożliwia zawieszenie takiej wizyty i rozpoczęcie kolejnych wizyt zaplanowanych na dany dzień.  Umożliwienie zawieszenia wizyty możliwe jest poprzez zaznaczenie w pasku górnym wizyty będącej w trakcie realizacji opcji [Wstrzymaj realizację] (przycisk pauzy).
Wybór opcji „Wstrzymaj realizację” na wizycie handlowej
W widoku poziomym również możliwe jest wstrzymanie realizacji wizyty poprzez wybór opcji [Wstrzymaj realizację]. Dodatkowo w podanym oknie jest możliwość zastosowania opcji:
  • Odrzuć
  • Zakończ
  • Wyjdź bez zapisu
  • Anuluj
Wybór opcji „Wstrzymaj realizację” - widok poziomy
Naciśnięcie opcji [Wstrzymaj realizację] powoduje następujące skutki:
  • wyjście z okna wizyty, z zapisaniem do bazy mobilnej wszelkich dokonanych dla niej zmian
  • zatrzymanie licznika realizacji (uwaga: w bazie zapamiętywany jest dotychczasowy czas trwania)
  • oznaczenie wizyty w aplikacji i w bazie mobilnej jako wstrzymaną (zawieszoną)
Wizyta wstrzymana jest zaprezentowana w aplikacji jako wizyta niezrealizowana i oznaczona kolorem pomarańczowo-żółtym. Prezentacja wizyty zawieszonej jest widoczna w następujących lokalizacjach:
  • w Terminarzu, na zakładkach:
- Miesiąc, Tydzień, Dzień, [Zaplanowane]
  • w Podsumowaniu dnia, na zakładce: [Dzień]
Prezentacja zawieszonej wizyty handlowej
Wznowienie wizyty handlowej możliwe jest poprzez wybranie opcji [Realizuj], która jest dostępna na poziomie:
  • okna podniesionej do edycji wizyty (górny pasek)
  • menu kontekstowego dostępnego dla wizyty na pozycji terminarza
Opcja [Realizuj] uruchamia realizację wizyty na standardowych zasadach aplikacji, z tą różnicą że należy kontynuować dotychczas naliczony czas trwania realizacji (licznik staruje nie od zera, lecz od ostatnio zapisanej wartości).
Opcje dostępne dla wstrzymanej wizyty
Jeżeli następuje Podsumowanie dnia, w którym dana wizyta została zawieszona i niezrealizowana występuje komunikat następującej treści: „Istnieją rozpoczęte działania, które zostały wstrzymane. Czy na pewno chcesz zakończyć dzień?” Wybór opcji [Tak] pozwala na zakończenie dnia pomimo zawieszonej realizacji wizyty, natomiast wybór opcji [Nie], nie spowoduje zamknięcia dnia.
Informacja o zawieszonej wizycie podczas Podsumowania dnia umożliwiająca wybór odpowiedniej opcji

Usuwanie wizyt handlowych

Usunięcie niezrealizowanych wizyt zarejestrowanych na urządzeniu jest możliwe poprzez wybór opcji [Usuń], dostępnej z poziomu menu kontekstowego. Po naciśnięciu przycisku [Usuń] zostanie wyświetlone okno:
Usuwanie działania

Przesunięcie wizyty

Przesunięcie pojedynczej wizyty

W celu przesunięcia pojedynczej wizyty na inny termin należy z jej menu kontekstowego wybrać opcję [Przesuń].
Opcja "Przesuń"
Po naciśnięciu na przycisk [Przesuń] pojawi się okno umożliwiające wybranie nowego terminu wizyty zaprezentowane na poniższym zrzucie ekranu.
Okno przesuwania wizyty handlowej
W polach [Data] i [Godzina] podpowiada się pierwszy wolny termin począwszy od daty bieżącej, w którym może zostać zrealizowana wizyta. Po ustaleniu nowego terminu wizyty należy wybrać opcję [Zapisz]. Wizyta zostanie przeniesiona na nowy termin.

Przesunięcie cyklu wizyty

W przypadku, gdy wizyta należy do cyklu, po wybraniu opcji [Przesuń] z menu kontekstowego wizyty, pojawi się okno wyboru zaprezentowane na poniższym zrzucie ekranu.
Okno wyboru opcji przesuwania wizyty należącej do cyklu
Uwaga
Przesunięcie, usunięcie lub odrzucenie wizyty będącej częścią cyklu spowoduje podzielenie tego cyklu na 2 części: pierwsza część cyklu do tego wydarzenia i druga część cyklu od tego wydarzenia. Wówczas jeśli użytkownik będzie chciał przesunąć cały cykl wizyt to przesunięty zostanie pierwszy lub drugi cykl w zależności, która wizyta została wybrana.
Przykład
Zostały zaplanowane wizyty co tydzień w każdy poniedziałek: 02.05, 09.05, 16.05, 23.05 oraz 30.05. Wizyta 16.05 została odrzucona (prawnik wziął wtedy np. Urlop). Jeśli chcemy przesunąć cykl o np. 1 dzień (w każdy wtorek) i klikniemy na wizytę 02.05, wówczas przesunięte zostaną tylko wizyty 02.05 oraz 09.05 (pierwszy cykl wizyt), natomiast 23.05 oraz 30.05 zostaną bez zmian.
Wybranie opcji [Cały cykl] spowoduje wywołanie okna umożliwiającego przeplanowanie całego cyklu wizyt.
Okno przesuwania cyklu wizyt handlowych
Okno przesuwania cyklu wizyt różni się od okna przesuwania pojedynczej wizyty następującymi informacjami:
  • w polu Zaplanowano na pokazywana jest data pierwszego ze zdarzeń cyklu,
  • prezentowana jest informacja o okresie powtarzania zdarzenia,
  • prezentowana data końca cyklu.
W polach [Data] i [Godzina] podpowiada się pierwszy wolny termin począwszy od daty bieżącej, w którym może zostać zrealizowane pierwsze ze zdarzeń cyklu. Jest to jednocześnie termin rozpoczęcia cyklu. Po ustaleniu nowego terminu należy wybrać opcję [Zapisz]. Cykl wizyt zostanie przeplanowany zgodnie z podanym nowym terminem jego rozpoczęcia.
Wskazówka
Terminy zdarzeń i data zakończenia przesuwanego cyklu ustalone zostaną na podstawie różnicy pomiędzy starym a nowym terminem rozpoczęcia cyklu.

Kopiowanie wizyt

Kopiowanie wizyt jest opcją domyślnie włączoną dla wizyt niezrealizowanych. Po wybraniu opcji kopiowania wizyt w menu kontekstowym wizyty widoczna będzie opcja [Kopiuj].
Opcja: [Kopiuj] (menu kontekstowe wizyty zaplanowanej)
Możliwe jest skopiowanie pojedynczej wizyty jak również cyklu wizyt.

Kopiowanie pojedynczej wizyty

W przypadku pojedynczej wizyty, po wybraniu opcji [Kopiuj] z menu kontekstowego wizyty, pojawi się okno umożliwiające skopiowanie wizyty na podany termin.
Opcja kopiowania dostępna w menu kontekstowym wizyty
Okno kopiowania wizyty handlowej
W polach [Data] i [Godzina] podpowiada się pierwszy wolny termin począwszy od daty bieżącej, w którym może zostać zrealizowana kopiowana wizyta wzorcowa. Po ustaleniu nowego terminu dla kopiowanej wizyty należy wybrać opcję [Zapisz]. Wizyta zostanie skopiowana na podany termin.

Kopiowanie cyklu wizyt

W przypadku, gdy kopiowana wizyta jest częścią cyklu, po wybraniu opcji Kopiuj z menu kontekstowego wizyty, pojawi się okno kopiowania całego cyklu:
Okno kopiowania cyklu wizyt handlowych
Przykład
Ustawienie okresu powtarzania na [Brak] umożliwi skopiowanie pojedynczej wizyty na podstawie cyklu.
Po ustaleniu nowych parametrów cyklu należy wybrać opcję [Zapisz]. Cykl wizyt zostanie skopiowany z uwzględnieniem podanych parametrów (terminu rozpoczęcia, powtarzania, terminu końca cyklu).

Kopiowanie tygodniowego planu wizyt

W aplikacji istnieje możliwość kopiowania tygodniowego planu wizyt. Więcej informacji o konfiguracji parametru można znaleźć TUTAJ.
Opcja kopiowania tygodniowego planu wizyt
Po wyborze opcji [Kopiuj wizyty] pojawi się okno wyboru tygodnia, z którego będziemy chcieli skopiować wizyty oraz tygodnia, na który będziemy chcieli przenieść plan wizyt. Użytkownik ma możliwość przełączenia tygodni przy użyciu przycisków oraz lub po kliknięciu na dany zakres tygodnia. W zależności od zaznaczenia opcji [Tylko w obrębie miesiąca], dany tydzień skopiuje się na cały tydzień tj. od poniedziałku do niedzieli, niezależnie od zakończenia poprzedniego miesiąca i rozpoczęcia kolejnego. Jeśli natomiast opcja ta zostanie odznaczona, plan wizyt zostanie skopiowany tylko w obrębie danego miesiąca tj. jeśli następny miesiąc rozpoczyna się w czwartek, wtedy plan wizyt zostanie skopiowany do środy włącznie.
Okno kopiowania planu wizyt z zaznaczonym parametrem [Tylko w obrębie miesiąca]

Kopiowanie dziennego planu wizyt

W aplikacji istnieje możliwość kopiowania dziennego planu wizyt. Więcej informacji o konfiguracji parametru można znaleźć TUTAJ.
Opcja kopiowania dziennego planu wizyt
Po wyborze opcji [Kopiuj wizyty] pojawi się okno z możliwością kopiowania tygodniowego planu wizyt. Po wybraniu opcji tygodniowy zostanie włączona opcja kopiowania dziennego planu wizyt. Użytkownik ma możliwość przełączenia dat przy użyciu przycisków oraz lub po kliknięciu w nazwę dnia tygodnia.
Okno kopiowania dziennego planu wizyt

Realizacja elementów wizyty

Po rozpoczęciu realizacji wizyty handlowej istnieje możliwość zrealizowania poszczególnych zadań do wykonania zdefiniowanych w ramach wizyty.
Wizyta handlowa – stan początkowy (0% realizacji)
Realizacja poszczególnych działań odbywa się przez wejście w dane działanie przez dłuższe przytrzymanie palcem lub przez kliknięcie ikony strzałki. Dane zadanie można wykonać klikając Realizuj lub zrezygnować z wykonania klikając Odrzuć:
Realizacja lub odrzucenie elementu wizyty
Naciśnięcie na przycisk  spowoduje wyświetlenie okna zaprezentowanego na poniższym zrzucie ekranu.
Powody odrzucenia wizyty
W przypadku próby zakończenia wizyty, która posiada elementy wymagane, które nie zostały zrealizowane konieczne jest podanie powodu odrzucenia wymaganych elementów. Pasek postępu zapełnia się w miarę realizacji bądź odrzucania elementów wizyty. W miarę realizacji elementów przesuwa się on w prawo, a jego kolor zależy od procentu zapełnienia:
  • brak zapełnienia - żadne z zadań nie zostało jeszcze wykonane:
  • zapełnienie od 1% do 33% - kolor czerwony:
  • zapełnienie od 34% do 66% - kolor żółty:
  • zapełnienie od 67% do 100% - kolor zielony:
  • pasek całkowicie zapełniony - wszystkie zadania wykonane:
Wyliczanie procentu realizacji odbywa się w następujący sposób:
  • każdy z elementów wizyty otrzymuje taką samą wagę, co przekłada się to na procent zapełniania paska postępu po zrealizowaniu/odrzuceniu elementu,
  • dodatkowo:
    • procent realizacji elementu Ankiety zależy od liczby pytań, na które udzielono już odpowiedzi,
    • procent realizacji elementu Merchandising zależy od liczby sfotografowanych realizacji,
    • procent realizacji elementu Raport obecności towarów i Raport towarów konkurencji zależy od ilości raportów wchodzących w skład elementu.
Pasek postępu widoczny jest również w oknie zrealizowanej wizyty (zatwierdzonej bądź odrzuconej). Pokazuje on wówczas procent zrealizowanych/odrzuconych elementów wizyty na etapie, w którym wizyta została zakończona.  
 

Realizacja wizyty handlowej bez podania wzorca

Realizacja wizyty bez podania wzorca jest bardzo podobna jak wizyta ze wzorcem. Jedyną różnicą między nimi jest to, że po kliknięciu w ikonę realizacji podnosi się okno w wyborem wzorca, jak na zrzucie poniżej.
Wybór wzorca wizyty podczas realizowanej wizyty
Dzięki temu przedstawiciel handlowy może dobrać odpowiedni wzorzec z wymaganymi elementami do rodzaju wizyty u Klienta.

Element WH: Merchandising

Obsługa takiego typu wizyty polega na wykonaniu zdjęcia na podstawie udostępnionego załączonego wzorca.
Wizyta: Merchandising
Po wykonaniu zdjęcia, wzorzec w oparciu, o który zrealizowane zostało zdjęcie zostanie oznaczony ikoną zaprezentowaną na poniższym zrzucie ekranu.
Wizyta służbowa: Merchandising, realizacja
Istnieje także możliwość dodawania wielu zdjęć do każdego z wzorców. Aby dodać kolejne zdjęcie należy przesunąć palcem w lewo zdjęcie z realizacją.
Dodanie wielu zdjęć do jednego wzorca

Element WH: Inny

Obsługa takiego typu wizyty polega na wprowadzeniu informacji odnośnie realizacji dodatkowego zadania.
Wizyta: Inny
Realizacja elementu Inny polega na wpisaniu tekstu. Po kliknięciu w ikonę możliwe jest także podyktowanie realizacji, a system przeniesie go na tekst pisany.

Element WH: Należności

W przypadku, gdy elementem wizyty jest przyjęcie należności po wybraniu przycisku [Realizuj] zostanie otwarte okno: [Płatności] z nierozliczonymi dokumentami dla kontrahenta wskazanego w wizycie (jeżeli takie dokumenty istnieją, w przeciwnym wypadku otwarte okno jest puste). Okno umożliwia wykonanie wpłaty dla określonego w wizycie kontrahenta.
Wizyta: Należności
Kliknięcie w daną płatność spowoduje otwarcie okna, w którym możliwa jest zmiana kwoty rozliczenia. Okno zostało zaprezentowane na poniższym zrzucie ekranu.
Wizyta: Należności, Zmiana kwoty

Element WH: Rejestracja dokumentów

Obsługa takiego elementu wizyty polega na wystawieniu dokumentu handlowego na kontrahenta. Obsługa takiego elementu wizyty polega na wystawieniu dokumentu handlowego na kontrahenta według stworzonego wzorca wizyty w aplikacji Comarch Mobile Zarządzanie. W aplikacji mobilnej w elemencie wzorca wizyty: Rejestracja dokumentów można wybrać poniższe typy dokumentów:
    • Rezerwacja odbiorcy (ZS)
    • Oferta sprzedaży
    • Faktura sprzedaży
    • Paragon
    • Wydanie zewnętrzne
Wizyta: Rejestracja dokumentów - Zamówienie sprzedaży

Usuwanie dokumentów w buforze z poziomu realizacji wizyty handlowej

W aplikacji Comarch Mobile istnieje możliwość usunięcia dokumentów w buforze, zarejestrowanych w ramach elementu wizyt o typie „Rejestrowanie dokumentu” bezpośrednio z poziomu wizyty handlowej. Funkcjonalność powoduje, że użytkownik nie musi wstrzymywać realizacji wizyty handlowej, aby przejść do listy dokumentów w celu usunięcia dokumentu. Aby użytkownik mógł usuwać dokumenty w buforze bezpośrednio z poziomu wizyty handlowej konieczna jest zmiana parametru CanDeleteObjectRelatedToConfirmedVisit na 1 w procedurze CDN.Mobile_Android_EksportKonfig (Programmability/StoredProcedures/ Mobile_Android_EksportKonfig). Usunięcie dokumentu w buforze będzie możliwe dla wizyty w trakcie realizacji lub wizyty ze wstrzymaną realizacją.
Usuwanie dokumentów w buforze z poziomu realizacji wizyty handlowej
   

Element WH: Przejazd

Obsługa takiego rodzaju elementu wizyty polega na zarejestrowaniu informacji o celu przejazdu, skąd przedstawiciel handlowy wyjechał, dokąd dojechał oraz jaką odległość wykonał i w jakim czasie z zarejestrowaniem samochodu, którym się poruszał oraz jego stanu licznika.
Wizyta: Przejazd
 

Element WH: Ankiety

Obsługa takiego typu wizyty polega na wykonaniu ankiety, która została zdefiniowana w systemie Comarch ERP Optima. W przypadku, gdy w ramach elementu wizyty o typie: Ankiety zdefiniowane jest więcej niż jedna ankieta wówczas podczas realizacji elementu wizyty zostanie wyświetlone okno z listą dostępnych w ramach danego elementu ankiet.
Wizyta: Ankiety, wybór ankiety
Po wyborze konkretnej ankiety zostanie wyświetlona lista pytań zdefiniowanych w ramach wybranej ankiety, zaprezentowana na poniższym zrzucie ekranu.
Wizyta: Ankiety, wybór ankiety
Wizyta: Ankiety, wybór odpowiedzi
W aplikacji Comarch Mobile umożliwiono definiowanie ankiet zarówno z pytaniami jednokrotnego jak i wielokrotnego wyboru. Podczas realizacji elementu wizyty: Ankiety standardowo po wybraniu zadania do wykonania (Ankiety) i po wybraniu danej ankiety powinna zostać wyświetlona lista pytań. Na rysunku poniżej zaprezentowano model zaznaczenia wielu odpowiedzi i ich prezentacje na liście pytań. W przypadku wyboru odpowiedzi Inna, pojawi się okno w której istnieje możliwość wpisania własnej odpowiedzi.
Zaznaczenie wielu odpowiedzi i prezentacja na liście pytań (w tym odpowiedzi typu Inna)
W najnowszej wersji aplikacji Comarch Mobile została dodana opcja skanowania odpowiedzi do ankiety. Warunkiem działania tej funkcji jest zainstalowana aplikacja Binary Eye na urządzeniu mobilnym. Po wywołaniu przycisku skanowania w oknie odpowiedzi możliwe będzie zeskanowanie wartości – odpowiedzi ankiety.
Możliwość zeskanowania odpowiedzi do ankiety
Aplikacja Comarch Mobile Sprzedaż umożliwia także wprowadzenie danych osób Klienta, z którymi została przeprowadzona ankieta. Podczas realizacji tego elementu wizyty, operator może:
  • określić kilku respondentów spośród zdefiniowanych osób kontaktowych Klienta,
  • dodać nową osobę ankietowaną – np. nowego pracownika Klienta.
Możliwość wyboru osoby kontaktowej z karty kontrahenta, z którą była przeprowadzana ankieta
Informacja o ankietowanej osobie na karcie wizyty
Podczas realizacji elementu wizyty: Ankieta użytkownik może w szybki sposób wyszukać interesującą osobą na wyświetlonej liście osób kontaktowych kontrahenta. Opcja ta jest szczególnie przydatna, kiedy lista jest długa i wymaga przewijania. Użytkownik może odszukać interesującą go osobę wyszukując po imieniu lub nazwisku. Wpisaną frazę można w szybki sposób skasować poprzez wybranie ikony krzyżyka.

Element WH: Raport obecności towarów

Obsługa takiego elementu wizyty polega na sprawdzeniu obecności towarów firmy Przedstawiciela Handlowego u Klienta. W przypadku, gdy w ramach elementu wizyty o typie: Raport obecności towarów zdefiniowane jest więcej niż jeden raport, wówczas podczas realizacji elementu wizyty zostanie wyświetlone okno z listą dostępnych w ramach danego elementu raportów.
Wizyta służbowa: Lista raportów obecności towarów
Po wejściu w dany raport są dostępne dwie zakładki: [Realizacja] - okno prezentujące aktualny raport z listą towarów, które obejmuje dany raport. Definicje raportów należy utworzyć w systemie Comarch Mobile Zarządzanie, oraz [Raport historyczności] - okno prezentuje poprzednie raporty powiązane z danym kontrahentem. Poszczególne zakładki zaprezentowano na poniższym rysunku:
Okno realizacji raportu – bez możliwości generowania zamówień na podstawie raportu oraz Okno raportu historycznego
Okno realizacji raportu – z możliwością generowania zamówień na podstawie raportu oraz Okno raportu historycznego
W pierwszej zakładce [Realizacja], po wybraniu danego towaru, pojawi się okno z poszczególnymi danymi do uzupełnienia, zaprezentowane poniżej.
Wizyta służbowa: Raport obecności towarów
Po uzupełnieniu danych dotyczących towaru zostanie wyświetlone okno tak, jak na poniższym rysunku.
Wizyta służbowa: Raport obecności towarów, uzupełnione dane
Zakładka [Raport historyczny] zawiera informacje o dacie realizacji raportu oraz ilości zrealizowanych towarów względem ilości wszystkich towarów. W tej zakładce, gdy istnieją raporty historyczne, wówczas są dostępne na action barze dwie dodatkowe przyciski i . Po wybraniu opcji pojawi się lista raportów historycznych z możliwością wyboru raportu do wyświetlenia. Prezentowane są tylko raporty, które dotyczą wizyt wystawionych na kontrahenta, którego dotyczy aktualnie realizowana wizyta i zrealizowanych przez operatora mobilnego zalogowanego do aplikacji.
Okno wyświetlane po wybraniu opcji kopiowania historycznego raportu
Po wybraniu opcji pojawi się okno z możliwość skopiowania danych z poprzednich raportów na raport bieżący. Po wybraniu opcji kopiowania dostępne są następujące parametry: Pomiń towary już zaznaczone – po zaznaczeniu, jeżeli realizacja dla towaru jest uzupełniona na raporcie bieżącym i jednocześnie znajduje się na raporcie historycznym, wówczas dane dla takiego towaru nie są nadpisywane, Wartości parametrów z historycznego raportu - po zaznaczeniu kopiowane są wartości parametrów (cena, ilość, itp.) z historycznego raportu o ile pokrywają się one z bieżącą definicją raportu, Ilość do zamówień z historycznego raportu - parametr pojawi się tylko, jeśli na bieżącej definicji raportu została skonfigurowana możliwość generowania zamówień na podstawie raport (funkcjonalność opisana TUTAJ).
Okno wyświetlane po wybraniu opcji kopiowania historycznego raportu
Uwaga
Jeżeli któryś z parametrów został oznaczony jako wymagany, a na raporcie historycznym taki nie był, zatwierdzenie realizacji takiego raportu nie będzie możliwe do momentu uzupełniania wymaganych parametrów na wszystkich zaznaczonych pozycjach (będą prezentowane w kolorze czerwonym).

Konfiguracja elementu Merchandising z Raportem obecności towarów

Dodatkowo w aplikacji istnieje możliwość powiązania elementu wizyty: Raport obecności towarów z elementem: Merchandising. W efekcie podczas realizacji Merchandisingu będzie możliwość wykonania zdjęć kilku losowym towarom zarejestrowanych na raporcie obecności towarów. W Comarch Mobile Zarządzanie podczas dodawania elementu wzorca Merchandising parametr Zdjęcia na podstawie może przyjmować ustawienia: dodanych wzorców lub raportu obecności. Podczas konfiguracji Zdjęcia na podstawie raportu obecności wymagane jest dodatkowo uzupełnienie parametrów: Dla ilu towarów z raportów wykonać zdjęcia Raporty obecności
Konfiguracja elementu wzorca: Merchandising – zdjęcia na podstawie raportu obecności
Lista dostępnych raportów obecności możliwych do powiązania z elementem Merchandising
Dodany raport powiązany z elementem Merchandising

Obsługa funkcjonalności w aplikacji

Po wykonaniu opisanej konfiguracji w aplikacji Comarch Mobile Sprzedaż przed rozpoczęciem realizacji elementu Merchandising jest sprawdzane, czy podpięty raport obecności towarów został zrealizowany.
Uwaga
Jeżeli na raporcie obecności towarów zostało zarejestrowanych mniej towarów niż wskazuje na to wartość parametru "Dla ilu towarów z raportów wykonać zdjęcia", wówczas wyświetlana ilość zdjęć do zrealizowania będzie odpowiadać wartości towarów zrealizowanych na takim raporcie.
Zdjęcia dla poszczególnych towarów są prezentowane w takiej formie jak prezentowane są wzorce zdefiniowane na elemencie Merchandising.
Wykonywanie zdjęć towarów zarejestrowanych na raporcie obecności towarów
Realizacja dla danego towaru
Każde kolejno dodane zdjęcie wyświetlane jest w postaci zakładek. Możliwe jest dodanie wielu zdjęć do jednego towaru.
Uwaga
Dla każdego z wylosowanych towarów należy wykonać co najmniej jedno zdjęcie. Inaczej pojawi się komunikat "Zatwierdzenie elementu niemożliwe. Dla każdego z towarów musi zostać wykonane co najmniej jedno zdjęcie."
Zatwierdzanie elementu Merchandising jeśli nie dla wszystkich towarów zostały wykonane zdjęcia.
 

Generowanie zamówienia na podstawie raportu obecności towarów

W aplikacji Comarch Mobile Zarządzanie podczas konfigurowania Raportu obecności towarów w sekcji [Ogólne] został dodany nowy parametr Możliwość wygenerowania zamówienia na podstawie raportu, który domyślnie ustawiony jest na Tak. Jeżeli wartość parametru przyjmuje wartość Tak, wówczas podczas realizacji elementu wizyty typu: Rejestrowanie dokumentu (ZS) istnieje możliwość automatycznego dodania towarów na zamówienie zgodnie z ilościami towarów wskazanymi podczas realizacji raportu obecności.
Konfiguracja elementu: Raport obecności towarów

Obsługa funkcjonalności w aplikacji

Jeżeli w aplikacji Comarch Mobile Sprzedaż na wizycie został zrealizowany co najmniej jeden raport, na definicji którego parametr: Możliwość wygenerowania zamówienia na podstawie raportu został określony na: Tak, wówczas po rozpoczęciu realizacji elementu Rejestrowanie dokumentu z typem: ZS wyświetlone zostanie okno z nagłówkiem „Dodaj towary z raportów obecności” z dodatkowymi parametrami. Rysunek poniżej:
Okno dodawania towarów na dokument ZS na podstawie raportu obecności – (1) przypadek jeśli zrealizowany tylko jeden raport, (2) przypadek jeśli zrealizowanych kilka raportów
Jednocześnie opcja [Dodaj towary z raportów obecności] jest dostępna w menu kontekstowym na dokumencie ZS.
Opcja: Dodaj towary z raportu dostępna w opcjach dodatkowych dokumentu ZS.

Planowanie wizyty handlowej z poziomu Karty kontrahenta

Okno planowania wizyty składa się z trzech zakładek:
  • Wzorzec wizyty
  • Koszyk
  • Dzień
Poniżej zostały omówione poszczególne zakładki: Wzorzec wizyty – okno otwarte jako pierwsze podczas planowania wizyty, zaprezentowane na poniższym zrzucie ekranu.
Wzorzec wizyty
W polach [Data] i [Godzina] podpowiada się pierwszy wolny termin począwszy od daty bieżącej, w którym może zostać zrealizowana wizyta. Po ustaleniu nowego terminu wizyty należy wybrać opcję Zapisz. Wizyta zostanie przeniesiona na nowy termin. Koszyk – okno, w którym prezentowana jest lista wizyt, która zostanie stworzona po naciśnięciu przycisku: .
Wizyta: zakładka Koszyk

Element WH: Raport towarów konkurencji

Obsługa takiego elementu wizyty polega na sprawdzeniu obecności towarów konkurencji u Klienta. W przypadku, gdy w ramach elementu wizyty o typie: Raport towarów konkurencji zdefiniowane jest więcej niż jeden raport wówczas podczas realizacji elementu wizyty zostanie wyświetlone okno z listą dostępnych w ramach danego elementu raportów.
Wybór wzorca wizyty, dla którego w systemie ERP podpięto raport konkurencji
Wizyta służbowa: Raport towarów konkurencji
Definicje raportów należy utworzyć w systemie Comarch Mobile Zarządzanie. Po wejściu w dany raport zostanie wyświetlone okno z listą towarów, które obejmuje dany raport. Na raporcie konkurencji została udostępniona możliwość oznaczenia dostawcy danego artykułu. Po otwarciu raportu konkurencji, użytkownik może określić [Proponowanego dostawcę], poprzez wybór z listy lub dodanie nowego kontrahenta. Podczas realizacji elementów raportu konkurencji ustawiony proponowany dostawca będzie się podpowiadał na danym towarze.
Raport towarów konkurencji: lista towarów
Określenie dostawcy na raporcie konkurencji
Po wybraniu danego towaru pojawi się okno zaprezentowane na poniższym zrzucie ekranu.
Wizyta służbowa: Raport towarów konkurencji
W ten sposób przedstawiciele w szybszy sposób mogą zbierać informacje odnośnie konkurencji w celu przygotowywania i zaproponowania Klientowi atrakcyjniejszej oferty.