Planowanie kontaktu

Kontakt jest rodzajem działania rejestrowanym przeważnie post factum. Kontakt jest zawsze powiązany z wątkiem przypisanym do Kontrahenta. Jednak powiązanie kontaktu z wątkiem będzie występowało tylko w obrębie aplikacji, a wątek nie będzie synchronizowany do systemu ERP. Sam kontakt będzie natomiast wysłany, jako Kontakt CRM. Okno planowania kontaktu składa się z trzech zakładek:
  • Wybierz kontrahentów
  • Koszyk
  • Dzień
Podczas planowania kontaktu na zakładce Wybierz Kontrahentów: określa się Kontrahenta, z którym został zarejestrowany kontakt. Po wybraniu Kontrahenta otworzy się nowe okno ze szczegółami planowania kontaktu, w którym określa się wątek, tytuł kontaktu, datę i czas trwania, osobę kontaktową oraz opis kontaktu. Jak zostało wspomniane na początku punktu Kontakt musi być powiązany z wątkiem. Kontakt można powiązać z istniejącym, niezakończonym wątkiem przypisanym do danego Kontrahenta lub można stworzyć nowy wątek, z którym kontakt zostanie powiązany. Pola oznaczone kolorem czerwonym są polami wymaganymi do wypełnienia w celu zapisania działania. Jeśli do elementu kontakt w systemie Comarch ERP Optima został przypięty przynajmniej jeden kwestionariusz, podczas planowania kontaktu w aplikacji będzie widoczna sekcja: Kwestionariusz, umożliwiająca wybór ankiety oraz jej realizację na kontakcie. Opis wyboru kwestionariusza został zaprezentowany TUTAJ, natomiast jego realizacja kwestionariusza TUTAJ. Przejście do realizacji kwestionariusza na kontakcie odbywa się przy pomocy przycisku . Pytania, które na wzorcu ankiety zostały określone, jako: „wymagające odpowiedzi” oraz cały kwestionariusz zawierający przynajmniej jeden taki element wymagany, są oznaczone w aplikacji kolorem czerwonym. Przy nazwie kwestionariusza w nawiasie jest prezentowana ilość pytań znajdujących się na kwestionariuszu.
Szczegóły kontaktu

Kontakt wystawiany z poziomu Comarch Mobile Sprzedaż będzie od razu zatwierdzany.

Wybór kwestionariusza

Do działań CRM typu: spotkanie oraz kontakt umożliwiono dodawanie oraz wypełnianie zdefiniowanych kwestionariuszy. W celu lepszego zarządzania kontaktami z kontrahentem, warto skorzystać z kwestionariuszy, które usystematyzują przebieg spotkania, rozmowy. Wykorzystywanie i analizowanie wyników ankiet może pomóc w zdobyciu dodatkowych danych o Klientach, lepiej zidentyfikować ich potrzeby, które można dalej wykorzystywać w przyszłej sprzedaży. Po naciśnięciu na przycisk plus w sekcji Kwestionariusz na wzorcu planowania spotkania, można wybrać ankietę zdefiniowaną w systemie Comarch ERP Optima oraz przypiętą do działania CRM: spotkanie, kontakt. Wybrany kwestionariusz jest widoczny na wzorcu planowanego spotkania i jest możliwy do zmiany lub usunięcia. Po rozpoczęciu realizacji kwestionariusza zostanie wyświetlona lista pytań. W zależności od definicji pytania użytkownik może wybrać lub wpisać ręcznie tylko jedną odpowiedź lub wskazać kilka odpowiedzi w przypadku pytań wielokrotnego wyboru.
Definiowanie ankiety w systemie Comarch ERP Optima
Możliwość dodania kwestionariusza podczas planowania spotkania
Rozpoczęcie realizacji kwestionariusza – wyświetlenie listy pytań
Możliwość wskazania tylko jednej odpowiedzi lub kilku w zależności od definicji pytania
W aplikacji Comarch Mobile istnieje możliwość skanowania odpowiedzi do kwestionariusza. Warunkiem działania tej funkcji jest zainstalowana aplikacja Binary Eye na urządzeniu mobilnym. Po wywołaniu przycisku skanowania w oknie odpowiedzi możliwe będzie zeskanowanie wartości – odpowiedzi kwestionariusza.
Możliwość zeskanowania odpowiedzi do ankiety

Realizacja kwestionariusza

Gdy podczas planowania spotkania lub kontaktu został wybrany kwestionariusz, jest on dostępny podczas realizacji tego typu elementu CRM w sekcji: zadania do wykonania. Nazwa kwestionariusza zawierającego pytania wymagające odpowiedzi kolorem czerwonym. Oprócz nazwy i opisu kwestionariusza prezentowana jest także ilość udzielonych odpowiedzi oraz wszystkich pytań znajdujących się na ankiecie.
Opcje dostępne podczas realizacji spotkania z kwestionariuszem
Kwestionariusz można zrealizować, dodać opis realizacji lub odrzucić. Jeśli na wybranym kwestionariuszu znajduje się przynajmniej jedno pytanie oznaczone w systemie Comarch ERP jako wymagające odpowiedzi, to cały kwestionariusz jest uznany jako obligatoryjny. Podczas realizacji kontaktu nie będzie możliwe zatwierdzenie całego kontaktu, dopóki nie zostaną udzielone odpowiedzi na wymagane pytania.
Komunikat podczas zatwierdzenia kontaktu z kwestionariuszem bez udzielonych odpowiedzi na wymagane pytania
Natomiast podczas odrzucania kwestionariusza na spotkaniu konieczne jest podanie powodu.
Podgląd realizacji kwestionariusza
W aplikacji Comarch Mobile istnieje opcja skanowania odpowiedzi do ankiety. Warunkiem działania tej funkcji jest zainstalowana aplikacja Binary Eye na urządzeniu mobilnym. Po wywołaniu przycisku skanowania w oknie odpowiedzi możliwe jest zeskanowanie wartości – odpowiedzi ankiety.
Możliwość zeskanowania odpowiedzi do ankiety