Spotkanie jest typem działania planowanego przeważnie z wyprzedzeniem. Za jego pomocą można zarejestrować spotkanie u Klienta. W przypadku tworzenia spotkań dostępne są dodatkowe opcje takie jak: wysyłanie działania do systemu po zaplanowaniu, czy też planowanie kolejnego po zrealizowaniu.
Okno planowania spotkania składa się z czterech zakładek:
Określ wzorzec spotkania
Wybierz kontrahentów
Koszyk
Dzień
Po wybraniu opcji planowania spotkania, nastąpi przejście na zakładkę [Określ wzorzec spotkania] – okno zostało zaprezentowane na rysunku poniżej.
Planowanie spotkania
Oznaczenie wybranych godzin w kolorze czerwonym oznacza, że w danym terminie istnieje zaplanowane już inne wydarzenie.
Odpowiednikiem Spotkania w systemie Comarch ERP Optima jest Zadanie. Spotkanie można powiązać z wątkiem jednak nie zostanie on przesłany do systemu Comarch ERP Optima (będzie on występował tylko aplikacji). Spotkanie można powiązać z istniejącym, niezakończonym wątkiem przypisanym do danego Kontrahenta lub można stworzyć nowy wątek, z którym spotkanie zostanie powiązane.
Uwaga
Jeżeli wątek został utworzony na urządzeniu i spotkanie zostało wysłane do systemu Comarch ERP Optima, to utworzenie zadania powiązanego z tym spotkanie spowoduje pobranie się spotkania, które będzie powiązane z tym wątkiem.
Na zakładce [Kontrahenci] należy wybrać kontrahenta, dla którego zostanie zaplanowane Spotkanie. Okno zostało zaprezentowane poniżej.
Spotkanie: zakładka Kontrahenci
Po wybraniu Kontrahenta otworzy się nowe okno ze szczegółami, w którym dodatkowo będzie można wybrać osobę kontaktową, ustalić cykliczność działania oraz dodać opis spotkania. W przypadku dodania seryjnego kontrahentów dodatkowe wspomniane okno z dodatkowymi opcjami otworzy się po wybraniu danego kontrahenta zakładki [Koszyk].
Szczegóły spotkania
Na zakładce [Koszyk] prezentowana jest lista spotkań, która zostanie stworzona po naciśnięciu przycisku: .\
Spotkanie: zakładka [Koszyk]Na zakładce [Dzień] można zobaczyć zaplanowane działania w ujęciu dziennym.
Spotkanie: zakładka [Dzień]Każde spotkanie może być tworzone jako cykl działań. Aby określić cykl podczas planowania spotkania w sekcji Powtórzenie należy określić cykliczność działania. Możliwe do wyboru warianty powtórzeń zostały zaprezentowane na rysunku poniżej.
Dialog wyboru wariantu powtórzeń działania
Uwaga
Zrealizowanie, odrzucenie lub usunięcie jednego z wydarzeń typu Spotkanie, które jest częścią cyklu spowoduje podzielenie tego cyklu na dwie mniejsze części: pierwsza część cyklu do tego wydarzenia oraz druga część cyklu od tego wydarzenia. Po wejściu w edycję spotkania będącego w drugiej części cyklu i wybraniu opcji [Edytuj] cały cykl, tak naprawdę zostanie przeplanowana tylko druga część głównego cyklu. Natomiast wybranie opcji [Usuń] cały cykl spowoduje usunięcie wszystkich spotkań z całego głównego cyklu.
Realizacja spotkania
Realizacja spotkania polega na wybraniu przycisku [Realizuj] lub [Odrzuć] dostępnych z menu rozwijalnego. Menu rozwijalne i wszystkie dostępne opcje dla Spotkania zostało zaprezentowane na rysunku poniżej.
Menu rozwijalne, działanie typu: [Spotkanie]Po naciśnięciu na przycisk zostanie wyświetlone okno realizacji spotkania zaprezentowane na rysunku poniżej.
Realizacja spotkania – powiązanego z wątkiem
Jeżeli wątek zostaje zamknięty i są z nim powiązane niezrealizowane zdarzenia cykliczne, to zostaną one usunięte.
Jeżeli wątek zostaje zamknięty i są z nim powiązane zdarzenia niecykliczne niezrealizowane, to zamknięcie wątku spowoduje ich zakończenie z czasem realizacji 0 i dacie zrealizowania takiej jak data działania, podczas której zamknięto wątek. W uwagach do realizacji automatycznie doda się opis, który świadczy o zakończeniu działań z powodu zamknięcia wątku.
Na karcie wątku znajdują się działania powiązane z danym wątkiem. Z tego poziomu istnieje możliwość np. realizacji lub wyświetlenia szczegółów danego działania.
Karta wątku
Menu kontekstowe z dostępnymi opcjami zostało zaprezentowane na rysunku poniżej.
Karta wątku - menu kontekstowe elementu
Wybór kwestionariusza
Do działań CRM typu: spotkanie oraz kontakt umożliwiono dodawanie oraz wypełnianie zdefiniowanych kwestionariuszy. W celu lepszego zarządzania kontaktami z kontrahentem, warto skorzystać z kwestionariuszy, które usystematyzują przebieg spotkania, rozmowy. Wykorzystywanie i analizowanie wyników ankiet może pomóc w zdobyciu dodatkowych danych o Klientach, lepiej zidentyfikować ich potrzeby, które można dalej wykorzystywać w przyszłej sprzedaży.
Po naciśnięciu na przycisk plus w sekcji Kwestionariusz na wzorcu planowania spotkania, można wybrać ankietę zdefiniowaną w systemie Comarch ERP Optima oraz przypiętą do działania CRM: spotkanie, kontakt.
Wybrany kwestionariusz jest widoczny na wzorcu planowanego spotkania i jest możliwy do zmiany lub usunięcia.
Po rozpoczęciu realizacji kwestionariusza zostanie wyświetlona lista pytań. W zależności od definicji pytania użytkownik może wybrać lub wpisać ręcznie tylko jedną odpowiedź lub wskazać kilka odpowiedzi w przypadku pytań wielokrotnego wyboru.
Definiowanie ankiety w systemie Comarch ERP OptimaMożliwość dodania kwestionariusza podczas planowania spotkaniaRozpoczęcie realizacji kwestionariusza – wyświetlenie listy pytańMożliwość wskazania tylko jednej odpowiedzi lub kilku w zależności od definicji pytania
W aplikacji Comarch Mobile istnieje możliwość skanowania odpowiedzi do kwestionariusza. Warunkiem działania tej funkcji jest zainstalowana aplikacja Binary Eye na urządzeniu mobilnym. Po wywołaniu przycisku skanowania w oknie odpowiedzi możliwe będzie zeskanowanie wartości – odpowiedzi kwestionariusza.
Możliwość zeskanowania odpowiedzi do ankiety
Usuwanie spotkań
Usunięcie niezrealizowanych spotkań zarejestrowanych na urządzeniu jest możliwe poprzez wybór opcji [Usuń], dostępnej z poziomu menu kontekstowego.
Po naciśnięciu przycisku [Usuń] zostanie wyświetlone okno:
Usuwanie działania
Realizacja kwestionariusza
Gdy podczas planowania spotkania lub kontaktu został wybrany kwestionariusz, jest on dostępny podczas realizacji tego typu elementu CRM w sekcji: zadania do wykonania. Nazwa kwestionariusza zawierającego pytania wymagające odpowiedzi kolorem czerwonym. Oprócz nazwy i opisu kwestionariusza prezentowana jest także ilość udzielonych odpowiedzi oraz wszystkich pytań znajdujących się na ankiecie.
Opcje dostępne podczas realizacji spotkania z kwestionariuszem
Kwestionariusz można zrealizować, dodać opis realizacji lub odrzucić. Jeśli na wybranym kwestionariuszu znajduje się przynajmniej jedno pytanie oznaczone w systemie Comarch ERP jako wymagające odpowiedzi, to cały kwestionariusz jest uznany jako obligatoryjny. Podczas realizacji kontaktu nie będzie możliwe zatwierdzenie całego kontaktu, dopóki nie zostaną udzielone odpowiedzi na wymagane pytania.
Komunikat podczas zatwierdzenia kontaktu z kwestionariuszem bez udzielonych odpowiedzi na wymagane pytania
Natomiast podczas odrzucania kwestionariusza na spotkaniu konieczne jest podanie powodu.
Podgląd realizacji kwestionariusza
W aplikacji Comarch Mobile istnieje opcja skanowania odpowiedzi do ankiety. Warunkiem działania tej funkcji jest zainstalowana aplikacja Binary Eye na urządzeniu mobilnym. Po wywołaniu przycisku skanowania w oknie odpowiedzi możliwe jest zeskanowanie wartości – odpowiedzi ankiety.
Możliwość zeskanowania odpowiedzi do ankiety
Społeczność Comarch
Dzięki społeczności Comarch ERP rozwiązujemy problemy, dzielimy się pomysłami oraz informujemy o różnych nowościach.