Opcja dodania atrybutu do karty kontrahenta dostępna jest z kilku poziomów:
Bezpośrednio z poziomu karty kontrahenta, poprzez wybranie opcji „+” w sekcji: Informacje dodatkowe,
Poprzez wybór opcji: „Dodaj informację dodatkową” z poziomu opcji dodatkowych na karcie kontrahenta.
Opcje te przedstawiono na rysunku poniżej.
Opcje dodania atrybutu do karty kontrahenta
Po wybraniu opcji dodania atrybutu zostanie wyświetlone okno z możliwością wybrania odpowiedniej klasy atrybutu a następnie okno z możliwością wpisania/wybrania odpowiedniej wartości dla wybranej klasy.
Okna z możliwością wskazania klasy i wartości wybranego atrybutu
Możliwość przypisania atrybutu do karty kontrahenta istnieje także z poziomu okna edycji kontrahenta oraz dodawania nowego kontrahenta.
Możliwość dodania atrybutu podczas edycji oraz dodawania karty nowego kontrahenta.
Edycja kontrahenta
Nowo dodani kontrahenci mogą być modyfikowani do momentu wysłania ich kart do systemu ERP. Aby edytować kartę kontrahenta pobranego z systemu ERP konieczne jest odpowiednie skonfigurowanie stanowiska mobilnego opisane TUTAJ.
Po naciśnięciu przycisku dostępnego na karcie kontrahenta zostanie wyświetlone menu z opcjami zaprezentowanymi na rysunku poniżej:
Karta kontrahenta, edycja kontrahenta pobranego z systemu ERP
Naciśnięcie przycisku [Edytuj kontrahenta] pozwala na pełną edycję karty kontrahenta. Edytując kartę kontrahenta Użytkownik może dokonać zmiany:
Akronimu
Nazwy kontrahenta
Adresu głównego wraz z przypisanymi kontaktami
Adresu korespondencyjnego
Numeru NIP
Numeru REGON
Opisu
Atrybutów
Warunków handlowych kontrahenta (formy i terminu płatności, ceny początkowej, sposoby dostawy czy dostępnej grupy towarowej)
Osób kontaktowych
Dodatkowo jest możliwa weryfikacja numeru NIP. Po sprawdzeniu numeru NIP i odnalezieniu kontrahenta w bazie danych, użytkownik może wybrać opcję Aktualizuj celem aktualizacji lub zmiany danych kontrahenta. Zanim użytkownik dokona ostatecznej zmiany danych kontrahenta, zostanie poinformowany odpowiednim komunikatem. Dopiero po potwierdzeniu komunikatu, dane kontrahenta zostaną zmienione (Rys 94).
Aktualizacja danych kontrahenta.
Dla nowo dodanego kontrahenta poza możliwością zmiany danych istnieje także możliwość usunięcia karty kontrahenta. Opcja dostępna jest po wybraniu przycisku .
Karta kontrahenta zarejestrowanego w aplikacji z otwartym menu
Opcja: [Usuń kontrahenta] dostępna jest dla nowo zarejestrowanych kontrahentów, niewysłanych jeszcze do systemu ERP. Usunięcie kontrahenta jest możliwe jedynie w przypadku, gdy na kontrahenta nie został wystawiony dokument, nie istnieją zapisy kasowe powiązane z kontrahentem oraz nie zostało zaplanowane działanie powiązane z kontrahentem.
Uwaga
Pola obowiązkowe do wypełnienia są oznaczone czerwoną czcionką. Istnieje możliwość określenia wymagalności pól w procedurze CDN.Mobile_Android_KntEdycja znajdującej się w bazie firmowej systemu ERP Optima (Programmability/StoredProcedures/ Mobile_Android_KntEdycja). Dostępne opcje:
1 - Pole jest wymagane,
2 - Pole będzie dostępne do edycji,
4 - Zmiana pola wpłynie na zmianę adresu.
Możliwe jest sumowanie powyższych wartości.
Dodany z poziomu aplikacji kontrahent jest oznaczony na liście kontrahentów ikonką w kolorze niebieskim
Kontrahent zarejestrowany w aplikacji
Edycja osoby kontaktowej
Edycja osoby kontaktowej pozwala na lepsze zarządzanie osobami kontaktowymi kontrahenta dając możliwość usuwania osoby kontaktowej oraz edytowania jej kartoteki poprzez zmianę:
Domyślności osoby kontaktowej
Stanowiska
Imienia i nazwiska
Kontaktów (telefonu, adresu e-mail itp.)
Notatki związanej z osobą kontaktową
Społeczność Comarch
Dzięki społeczności Comarch ERP rozwiązujemy problemy, dzielimy się pomysłami oraz informujemy o różnych nowościach.