Rejestracja nowego kontrahenta

Weryfikacja kontrahenta w bazach

W aplikacji Comarch Mobile na liście kontrahentów istnieje możliwość zweryfikowania numeru NIP kontrahenta w:
  • Systemie VIES (VAT Information and Exchange System)
  • Systemie GUS
  • Systemie VAT
  • Bazie danych systemu ERP
  • Bazie mobilnej Przedstawiciela
W celu uruchomienia funkcji weryfikacji numeru NIP kontrahenta należy z poziomu listy kontrahentów wybrać przycisk: dostępny w pasku górnym listy kontrahentów. Po wybraniu tej opcji zostanie wyświetlone okno jak na rysunku poniżej:
Weryfikacja, czy kontrahent znajduje się w bazie danych
Istnieje także możliwość weryfikacji numeru NIP kontrahenta w momencie rejestracji karty nowego kontrahenta. Wówczas po wybraniu opcji dodawania nowego kontrahenta (przycisk „+”) zostaje wyświetlone okno do weryfikacji numeru NIP. Po wpisaniu numeru NIP i naciśnięciu przycisku „Sprawdź” aplikacja sprawdza czy kontrahenta o wskazanym numerze NIP znajduje się w :
  • Systemie VIES (VAT Information and Exchange System)
  • Systemie GUS
  • Systemie VAT
  • Bazie danych systemu ERP
  • Bazie mobilnej Przedstawiciela
Uwaga
Funkcjonalność weryfikacji numeru NIP w bazie systemu VIES oraz w bazie systemu ERP wymaga dostępu do Internetu.
Okno wyświetlane w przypadku poprawnej weryfikacji kontrahenta i przy braku połączenia z internetem
Funkcjonalność umożliwia różną konfigurację weryfikacji kontrahenta podczas dodawania:
  • Jeżeli kontrahent o podanym numerze NIP zostanie odnaleziony w bazie danych systemu ERP, opcja „Dodaj” jest aktywna i można dodać kontrahenta o takim samym numerze NIP. Formularz dodawania nowego kontrahenta zostanie automatycznie uzupełniony wcześniej wpisanym numerem NIP.
  • Blokada – jeżeli kontrahent o podanym numerze NIP zostanie odnaleziony w bazie danych, opcja „Dodaj” jest nieaktywna i nie można dodać kontrahenta o takim samym numerze NIP.
  • Jeżeli kontrahent nie został znaleziony w systemie ERP lub Comarch Mobile, opcja „Dodaj” jest aktywna. Po jej wyborze zostanie wyświetlone okno dodawania nowego kontrahenta, w którym to zostanie automatycznie wpisany numer NIP.
Uwaga
Za konfigurację tej funkcjonalności odpowiada parametr CanAddContractorWithChecking. Więcej informacji na temat konfiguracji parametru znajduje się TUTAJ
Okno wyświetlane w przypadku poprawnej weryfikacji numeru NIP jeśli dodanie kontrahenta o takim samym numerze NIP zostało zablokowane
Jeżeli kontrahent zostanie odnaleziony w bazie systemu VIES/GUS i opcja Dodaj jest aktywna, wówczas po jej wybraniu automatycznie wypełnione zostaną pola z:
  • Numerem NIP
  • Nazwą
  • Adresem kontrahenta
Automatyczne wypełnienie pól podczas dodawania nowego kontrahenta
W Ustawieniach aplikacji istnieje także możliwość określenia z jakiego systemu (VIES czy GUS) mają być preferowane dane przy zakładaniu karty kontrahenta z weryfikacją numeru NIP. Domyślnie ustawiana jest opcja: VIES.
Ustawienie w aplikacji, z jakiego systemu mają być preferowane dane przy zakładaniu karty nowego kontrahenta z weryfikacją numeru NIP
Weryfikacja numeru NIP kontrahenta jest możliwa także podczas edycji kontrahenta. Po sprawdzeniu numeru NIP i odnalezieniu kontrahenta w bazie danych, użytkownik może wybrać opcję Aktualizuj celem aktualizacji lub zmiany danych kontrahenta. Zanim użytkownik dokona ostatecznej zmiany danych kontrahenta, zostanie poinformowany odpowiednim komunikatem. Dopiero po potwierdzeniu komunikatu, dane kontrahenta zostaną zmienione.
Weryfikacja numeru NIP podczas edycji karty kontrahenta
Aktualizacja danych kontrahenta
Również dostępna jest weryfikacja po numerze PESEL. Opcję weryfikacji po numerze PESEL jest wywoływana analogicznie jak po NIP.
Weryfikacja kontrahenta po numerze PESEL
 

Rejestracja nowego kontrahenta

Rejestracja nowego kontrahenta

Istnieje możliwość dodania nowej karty kontrahenta w aplikacji. W celu rejestracji nowej karty kontrahenta należy z poziomu listy kontrahentów wybrać przycisk:  dostępny w pasku górnym każdej z zakładek listy kontrahentów.
Przycisk na liście kontrahentów do dodawania nowego kontrahenta
Uwaga
Pola obowiązkowe do wypełnienia są oznaczone czerwoną czcionką. Istnieje możliwość określenia wymagalności pól w procedurze CDN.Mobile_Android_KntEdycja znajdującej się w bazie firmowej systemu ERP Optima (Programmability/StoredProcedures/ Mobile_Android_KntEdycja). Dostępne opcje:
  • 1 - Pole jest wymagane,
  • 2 - Pole będzie dostępne do edycji,
  • 4 - Zmiana pola wpłynie na zmianę adresu.
Możliwe jest sumowanie powyższych wartości.
Okno rejestracji nowego kontrahenta składa się z danych zaprezentowanych poniżej
Rejestracja nowej karty kontrahenta
  Naciśnięcie przycisku    pozwala dodać kontakty do adresu głównego kontrahenta, adresy kontrahenta, osoby kontaktowe,atrybuty. Towary [wszystkie] umożliwia wybór grupy towarów dostępnej dla kontrahenta. Pozwala na ustawienie dostępu kontrahenta do konkretnej bądź wszystkich grup dostępnych w aplikacji. Pole Opis służy do wprowadzania i modyfikowania notatek dotyczących klienta W celu zapisania nowego kontrahenta należy wypełnić wszystkie wymagane pola i zaakceptować wprowadzone dane przyciskiem:

 Dodawanie kontaktów kontrahenta

W sekcji: Kontakty istnieje możliwość dodania danych kontaktowych kontrahenta przypisanych do adresu głównego Dostępne typy kontaktów to:

  • Telefon 1
  • Telefon 2
  • Fax
  • E-mail
  • URL
Rejestracja kontaktu
  dodanie kontaktu usunięcie kontaktu

Dodawanie adresu korespondencyjnego kontrahenta

W sekcji: Inne adresy istnieje możliwość dodania adresu korespondencyjnego.
Dodawanie adresu dodatkowego
Pola oznaczone kolorem czerwonym są polami wymaganymi. Po uzupełnieniu wymaganych pól i zapisie adres zostaje dodany do sekcji: Inne adresy. Użytkownik może modyfikować wprowadzone dane za pomocą przycisku: Edytuj lub usunąć adres – przycisk: Usuń

Dodawanie osób kontaktowych kontrahenta

W sekcji: Inne adresy istnieje możliwość dodania adresu korespondencyjnego.

Dodawanie osoby kontaktowej
Pole Nazwisko jest polem obowiązkowym, bez wypełniania  którego nie będzie możliwy zapis osoby kontaktowej.Zapisana osoba kontaktowa będzie dostępna w sekcji: Osoby kontaktowe. W sekcji tej użytkownik może modyfikować wprowadzone dane za pomocą przycisków: Edytuj   , Usuń  lub dodać kolejną osobę kontaktową za pomocą przycisku: Dodaj .

Weryfikacja NIP

Na liście kontrahentów istnieje możliwość zweryfikowania numeru NIP kontrahenta w:
  1. systemie VIES (VAT Information and Exchange System),
  2. systemie GUS,
  3. bazie danych systemu ERP,
  4. bazie mobilnej Przedstawiciela.
  5. bazie płatników Vat
W celu uruchomienia funkcji weryfikacji numeru NIP kontrahenta należy z poziomu listy kontrahentów wybrać przycisk:     dostępny w pasku górnym listy kontrahentów. Po wybraniu tej opcji zostanie wyświetlone okno jak na rysunku poniżej:
Weryfikacja czy kontrahent znajduje się w bazie danych.
Istnieje także możliwość weryfikacji numeru NIP kontrahenta w momencie rejestracji karty nowego kontrahenta. Wówczas po wybraniu opcji dodawania nowego kontrahenta (przycisk „+”) zostaje wyświetlone okno do weryfikacji numeru NIP. Po wpisaniu numeru NIP i naciśnięciu przycisku „Sprawdź” aplikacja sprawdza czy kontrahenta o wskazanym numerze NIP znajduje się w :
  • Systemie VIES,
  • Systemie GUS,
  • Bazie mobilnej,
  • W bazie systemu ERP,
Uwaga
Funkcjonalność weryfikacji numeru NIP w bazie systemu VIES oraz w bazie systemu ERP wymaga dostępu do Internetu.
Okno wyświetlane w przypadku poprawnej weryfikacji kontrahenta i przy braku połączenia z internetem
Funkcjonalność umożliwia różną konfigurację weryfikacji kontrahenta podczas dodawania:
  • Jeżeli kontrahent o podanym numerze NIP zostanie odnaleziony w bazie danych systemu ERP, opcja „Dodaj” jest aktywna i można dodać kontrahenta o takim samym numerze NIP. Formularz dodawania nowego kontrahenta zostanie automatycznie uzupełniony wcześniej wpisanym numerem NIP.
  • Blokada – jeżeli kontrahent o podanym numerze NIP zostanie odnaleziony w bazie danych, opcja „Dodaj” jest nieaktywna i nie można dodać kontrahenta o takim samym numerze NIP.
  • Jeżeli kontrahent nie został znaleziony w systemie ERP lub Comarch Mobile, opcja „Dodaj” jest aktywna. Po jej wyborze zostanie wyświetlone okno dodawania nowego kontrahenta, w którym to zostanie automatycznie wpisany numer NIP.
Uwaga
Za konfigurację tej funkcjonalności odpowiada parametr CanAddContractorWithChecking. Więcej informacji na temat konfiguracji znakuje się w dokumencie: TUTAJ.
Okno wyświetlane w przypadku poprawnej weryfikacji numeru NIP jeśli dodanie kontrahenta o takim samym numerze NIP zostało zablokowane
Jeżeli kontrahent zostanie odnaleziony w bazie systemu VIES/GUS i opcja Dodaj jest aktywna, wówczas po jej wybraniu automatycznie wypełnione zostaną pola z:
  • Numerem NIP,
  • Nazwą,
  • oraz adresem kontrahenta.
    Automatyczne wypełnienie pól podczas dodawania nowego kontrahenta.
    W Ustawieniach aplikacji istnieje także możliwość określenia z jakiego systemu (VIES czy GUS) mają być preferowane dane przy zakładaniu karty kontrahenta z weryfikacją numeru NIP. Domyślnie ustawiana jest opcja: VIES.
    Ustawienie w aplikacji, z jakiego systemu mają być preferowane dane przy zakładaniu karty nowego kontrahenta z weryfikacją numeru NIP.
    Weryfikacja numeru NIP kontrahenta jest możliwa także podczas edycji kontrahenta.