W aplikacji Comarch Mobile na liście kontrahentów istnieje możliwość zweryfikowania numeru NIP kontrahenta w:
Systemie VIES (VAT Information and Exchange System)
Systemie GUS
Systemie VAT
Bazie danych systemu ERP
Bazie mobilnej Przedstawiciela
W celu uruchomienia funkcji weryfikacji numeru NIP kontrahenta należy z poziomu listy kontrahentów wybrać przycisk: dostępny w pasku górnym listy kontrahentów. Po wybraniu tej opcji zostanie wyświetlone okno jak na rysunku poniżej:
Weryfikacja, czy kontrahent znajduje się w bazie danych
Istnieje także możliwość weryfikacji numeru NIP kontrahenta w momencie rejestracji karty nowego kontrahenta. Wówczas po wybraniu opcji dodawania nowego kontrahenta (przycisk „+”) zostaje wyświetlone okno do weryfikacji numeru NIP.
Po wpisaniu numeru NIP i naciśnięciu przycisku „Sprawdź” aplikacja sprawdza czy kontrahenta o wskazanym numerze NIP znajduje się w :
Systemie VIES (VAT Information and Exchange System)
Systemie GUS
Systemie VAT
Bazie danych systemu ERP
Bazie mobilnej Przedstawiciela
Uwaga
Funkcjonalność weryfikacji numeru NIP w bazie systemu VIES oraz w bazie systemu ERP wymaga dostępu do Internetu.
Okno wyświetlane w przypadku poprawnej weryfikacji kontrahenta i przy braku połączenia z internetem
Funkcjonalność umożliwia różną konfigurację weryfikacji kontrahenta podczas dodawania:
Jeżeli kontrahent o podanym numerze NIP zostanie odnaleziony w bazie danych systemu ERP, opcja „Dodaj” jest aktywna i można dodać kontrahenta o takim samym numerze NIP. Formularz dodawania nowego kontrahenta zostanie automatycznie uzupełniony wcześniej wpisanym numerem NIP.
Blokada – jeżeli kontrahent o podanym numerze NIP zostanie odnaleziony w bazie danych, opcja „Dodaj” jest nieaktywna i nie można dodać kontrahenta o takim samym numerze NIP.
Jeżeli kontrahent nie został znaleziony w systemie ERP lub Comarch Mobile, opcja „Dodaj” jest aktywna. Po jej wyborze zostanie wyświetlone okno dodawania nowego kontrahenta, w którym to zostanie automatycznie wpisany numer NIP.
Uwaga
Za konfigurację tej funkcjonalności odpowiada parametr CanAddContractorWithChecking. Więcej informacji na temat konfiguracji parametru znajduje się TUTAJ
Okno wyświetlane w przypadku poprawnej weryfikacji numeru NIP jeśli dodanie kontrahenta o takim samym numerze NIP zostało zablokowane
Jeżeli kontrahent zostanie odnaleziony w bazie systemu VIES/GUS i opcja Dodaj jest aktywna, wówczas po jej wybraniu automatycznie wypełnione zostaną pola z:
Numerem NIP
Nazwą
Adresem kontrahenta
Automatyczne wypełnienie pól podczas dodawania nowego kontrahenta
W Ustawieniach aplikacji istnieje także możliwość określenia z jakiego systemu (VIES czy GUS) mają być preferowane dane przy zakładaniu karty kontrahenta z weryfikacją numeru NIP. Domyślnie ustawiana jest opcja: VIES.
Ustawienie w aplikacji, z jakiego systemu mają być preferowane dane przy zakładaniu karty nowego kontrahenta z weryfikacją numeru NIP
Weryfikacja numeru NIP kontrahenta jest możliwa także podczas edycji kontrahenta. Po sprawdzeniu numeru NIP i odnalezieniu kontrahenta w bazie danych, użytkownik może wybrać opcję Aktualizuj celem aktualizacji lub zmiany danych kontrahenta. Zanim użytkownik dokona ostatecznej zmiany danych kontrahenta, zostanie poinformowany odpowiednim komunikatem. Dopiero po potwierdzeniu komunikatu, dane kontrahenta zostaną zmienione.
Weryfikacja numeru NIP podczas edycji karty kontrahentaAktualizacja danych kontrahenta
Również dostępna jest weryfikacja po numerze PESEL. Opcję weryfikacji po numerze PESEL jest wywoływana analogicznie jak po NIP.
Weryfikacja kontrahenta po numerze PESEL
Lista kontrahentów
W menu głównym aplikacji prezentowana jest informacja na temat łącznej liczby obsługiwanych kontrahentów
Widoku z menu głównego: Kontrahenci
Po naciśnięciu na kafel Kontrahenci zostaje wyświetlone okno składające się z sześciu zakładek:
Lista kontrahentów,
Ulubieni,
Często,
Ostatnie transakcje,
Dłużnicy,
Osoby kontaktowe
Okno: Kontrahenci
Na liście kontrahentów znajdują się również informacje dodatkowe dla danego kontrahenta.
Istnieje możliwość ukrycia akronimu kontrahenta na liście kontrahentów W menu: Ustawienia w grupie: Parametry aplikacji: Ustawienia listy kontrahentów, parametr: Pokazuj kody kontrahentów.
Parametr: Pokazuj kody kontrahentów
Na liście Kontrahentów dostępne są opcje zaprezentowane na poniższym zrzucie ekranu, aktywne po naciśnięciu na przycisk .Opcje menu dostępne dla wybranego Kontrahenta
W przypadku wyboru opcji [Zadzwoń] bądź [Wyślij SMS] jeżeli kontaktów typu telefon jest więcej niż jeden, to po naciśnięciu przycisku zostanie udostępnione dodatkowe menu umożliwiające wybór numeru innego niż domyślny.
Wybór numeru innego niż domyślny
Opcje: Zadzwoń, Wyślij SMS oraz Wyślij e-mail, Przejdź na stronę www są dostępne jeżeli kontrahent posiada zdefiniowane odpowiednie dane kontaktowe: telefon, adres e-mail, URL.
Jeżeli kontrahent został oznaczony jako archiwalny w systemie ERP wówczas jego kartoteka nie jest wyświetlana na liście kontrahentów.
Ponadto, za pomocą różnokolorowych ikonek prezentowane są dodatkowe informacje dotyczące poszczególnych kontrahentów.
Kontrahent dodany lub zmodyfikowany w aplikacji Comarch Mobile Sprzedaż
Operator jest opiekunem czasowym Kontrahenta, brak możliwości edycji w aplikacji
Kontrahenci posiadający nierozliczone
i przeterminowane płatności są wyróżnieni na liście kolorem czerwonym oraz posiadają ikonę pieniążka
Kontrahent mający wstrzymane transakcje
Kontrahent mający zablokowane zamówienia
Kontrahent jednorazowy
Kontrahent edytowany aplikacji mobilnej i wysłany do systemu ERP (kafelek Stan)
W widoku poziomym karta kontrahentów jest podzielona na dwie części:
z lewej strony znajduje się lista kontrahentów (wraz ze wszystkimi zakładkami),
z prawej strony: szczegóły kontrahenta.
Karta kontrahenta - widok poziomy
W górnym pasku okna widoczny jest kod i nazwa kontrahenta.
Nawigując po prawym panelu istnieje możliwość otwarcia kolejnych szczegółów wybranej karty, np. listę wystawionych dokumentów. Szczegóły te są wyświetlane w bieżącym widoku za wyjątkiem listy działań , która jest otwierana w nowym oknie.
Limit kredytowy kontrahenta w systemie Comarch ERP Optima
W aplikacji Comarch Mobile Sprzedaż istnieje możliwość ukrywania niektórych informacji dotyczących limitu kredytowego, takich jak:
Wartość bieżącego limitu kredytowego,
Wykorzystana kwota limitu kredytowego,
Dozwolona ilość po przekroczeniu terminu
Informacje na definiowanym limicie kredytowym w systemie Comarch ERP Optima
W konfiguracji aplikacji Comarch Mobile Sprzedaż jest możliwość edycji parametru [IsContractorsCreditLimitsValueVisible] odpowiedzialnego za ukrywanie\odkrywanie powyższych informacji. Funkcjonalność parametru szczegółowo została opisana TUTAJ.
Blokada realizacji działań handlowych dla nowo utworzonego kontrahenta
Aplikacja Comarch Mobile umożliwia blokowanie realizacji działań handlowych dla nowo utworzonego kontrahenta do czasu jego synchronizacji do systemu ERP. Kontrahent dodany w aplikacji Comarch Mobile jest oznaczony ikonką .
Zablokowana zostanie możliwość wystawiania dokumentów handlowych, dokumentów ZSR oraz tworzenia działań CRM we wszystkich miejscach w aplikacji. Aby mieć możliwość wystawiania poszczególnych działań handlowych dla nowo utworzonego kontrahenta konieczne jest wykonanie synchronizacji z systemem ERP.
Uwaga
Za konfigurację tej funkcjonalności odpowiada parametr CanBlockActionsForNewContractorBeforeSynchronization. Wartość parametru należy zmienić w procedurze CDN.Mobile_Android_EksportKonfig (Programmability/StoredProcedures/ Mobile_Android_EksportKonfig).Więcej informacji na temat konfiguracji znajduje się TUTAJ.
Po włączeniu parametru CanBlockActionsForNewContractorBeforeSynchronization i utworzeniu nowego kontrahenta w aplikacji Comarch Mobile:
po kliknięciu w sekcję Działania, Serwis oraz Handlowe na karcie kontrahenta zostanie wyświetlony komunikat: "Brak możliwości wykonywania działań handlowych. Dokonaj synchronizacji nowego kontrahenta."
Widok okna informującego o konieczności synchronizacji
po kliknięciu na liście kontrahentów w menu kontekstowym nowego kontrahenta nie jest widoczna opcja "Dodaj dokument"
podczas wystawiania dokumentów w kaflu Dokumenty, Serwis i Kasa lub działania CRM w kaflu Terminarz i Dzień w momencie wyboru kontrahenta, który nie został jeszcze zsynchronizowany z systemem ERP, pojawi się komunikat: "Należy dokonać synchronizacji nowego kontrahenta."
Widok okna informującego o konieczności synchronizacji
w przypadku kafla Dokumenty, Dzień, Serwis i Terminarz ukryta jest ikonka odpowiedzialna za dodanie nowego kontrahenta
Społeczność Comarch
Dzięki społeczności Comarch ERP rozwiązujemy problemy, dzielimy się pomysłami oraz informujemy o różnych nowościach.