Po wybraniu ZS na liście dokumentów, w aplikacji wyświetli się lista towarów. Do koszyka możemy dodać towary, które są dostępne na magazynie mobilnym oraz takie, które mają stany zerowe.

Realizacja ZS
Realizacja dokumentów ZS została opisana TUTAJ.
Wystawianie zamówień sprzedaży pomimo wstrzymanych transakcji dla kontrahenta
W aplikacji Comarch Mobile Sprzedaż istnieje możliwość wystawiania dokumentu ZS (Zamówienie Sprzedaży) dla kontrahenta, który jednocześnie ma zablokowane wystawianie pozostałych dokumentów (FS, PA, WZ i WM). Konfiguracja tej funkcjonalności została opisana TUTAJ.
Pobieranie zamówień w buforze oraz umożliwienie zatwierdzania lub anulowania zamówień z systemu Comarch ERP XL
Możliwe jest pobieranie z systemu Comarch ERP XL niepotwierdzonych dokumentów ZS z centrali. Jeśli taki dokument zostanie pobrany z systemu Comarch ERP XL, zostaje uniemożliwione edytowanie go z poziomu systemu Comarch ERP XL.
Aby użytkownik mógł pobrać dokument wystawiony w systemie XL, należy w ustawieniach aplikacji zaznaczyć opcję [Pobieraj dokumenty z centrali] oraz wybrać ilość dni wstecz.

Aby użytkownik mógł korzystać z tej funkcji należy dokonać odpowiedniej konfiguracji opisanej TUTAJ. Niepotwierdzone dokumenty ZS pobrane z systemu Comarch ERP XL są wyświetlane na liście dokumentów danego kontrahenta.

W aplikacji Comarch Mobile Sprzedaż można edytować, zatwierdzać oraz odrzucać zamówienia sprzedaży pobrane z Systemu ERP XL.


W przypadku odrzucenia dokumenty ZS należy podać powód odrzucenia. Dokumenty ZS, które zostały odrzucone, ale jeszcze nie nastąpiła ich synchronizacja do systemu Comarch ERP XL, można przywrócić do edycji.


Możliwość modyfikacji zamówień pobranych z systemu Comarch ERP XL
Istnieje możliwość edycji niepotwierdzonych zamówień pobranych z systemu Comarch ERP XL. Konfiguracja tej funkcjonalności jest opisana TUTAJ.
Dokument zsynchronizowany z systemu Comarch ERP XL może zostać zmodyfikowany, poprzez rozwinięcie menu, klikając na strzałkę po prawej stronie wybranego dokumentu.

Istnieje możliwość edycji dokumentu zarówno na małej kalkulacji, jak i na pełnej.

Po dokonaniu modyfikacji dokumentu istnieje możliwość potwierdzenia tego dokumentu w aplikacji.

Synchronizacja zamówień z wykonaniem rezerwacji asortymentu w systemie Comarch ERP XL
Istnieje możliwość weryfikacji przez przedstawiciela handlowego, czy dla zamówienia dokonanego z poziomu aplikacji Comarch Mobile istnieją w magazynie wystarczające zasoby oraz dokonanie na nich rezerwacji. Konfiguracja tej funkcjonalności została opisana TUTAJ.
Przedstawiciel handlowy może wystawić zamówienie sprzedaży na towar, na który istnieje wystarczająca ilość w magazynie centralnym, oraz na towar, na który nie ma wystarczającej ilości w centrali. Dla dużej ilości Klientów zwłoka w realizacji zamówienia często może być przyczyną sporych strat. Z tego względu w aplikacji mobilnej została wprowadzona możliwość tworzenia rezerwacji zasobowych na pozycjach zamówień wystawianych w Comarch Mobile. Przedstawiciel handlowy podczas wystawiania dokumentu może zweryfikować zapotrzebowanie Klienta z możliwościami magazynu firmy. Dzięki tej szybkiej informacji, ile z danego towaru zostało zarezerwowane, operator może dokonać odpowiednich zmian na zamówieniu (np. zaproponować zamiennik towaru), tak aby zaspokoić potrzeby Klienta i zapewnić pełną realizację zamówienia.
Poniżej na rysunkach przedstawiony został scenariusz, jeśli na towary, na które wystawiane jest zamówienie, istnieje wystarczająca ilość w centrali.


W zależności, czy dla zamówienia ilość towarów w centrali jest wystarczająca, dokument otrzymuje status potwierdzone – jeśli ilość ta jest wystarczająca oraz niepotwierdzone – jeśli ilość ta jest niewystarczająca. Informacja o ilości przekazywana jest z systemu Comarch ERP XL po wykonaniu synchronizacji na urządzeniu.
