Kafel Serwis

 

Widok z menu głównego, kafelek Serwis

Aplikacja Comarch Mobile Serwis umożliwia:

  • pobieranie urządzeń powiązanych z kontrahentami, za które odpowiedzialny jest serwisant wraz z listą przeglądów gwarancyjnych,
  • wystawianie i realizacje dokumentów ZSR,
  • rozliczenie dokumentów ZSR, synchronizowanie oraz realizacje dokumentu ZSR wystawionego w systemie Comarch ERP XL,
  • obsługę wizyty z elementem typu: Rejestracja zlecenia serwisowego oraz Realizacja zlecenia serwisowego.

Na kaflu Serwis prezentowana jest liczba zleceń oraz czynności do wykonania na dany dzień, a także liczba dostępnych urządzeń – pobranych z kart kontrahentów obsługiwanych przez serwisanta. Po wyświetleniu szczegółów dotyczących Serwisu (wejściu w kafel: Serwis) okno podzielone jest na 6 zakładek:

  • Zlecenia
  • Zlecenia dla mnie
  • Czynności
  • Dostępne urządzenia
  • Zasoby
  • Serwisanci

Zakładka: Zlecenia

Lista zleceń zawiera wszystkie dokumenty ZSR wystawione w aplikacji oraz zsynchronizowane z systemu ERP. Przy każdym zleceniu znajduje się informacja o numerze dokumentu, liczbie czynności na zleceniu, dacie wystawienia oraz realizacji dokumentu, a także kontrahencie. Każde zlecenie jest także oznaczone odpowiednią ikoną odpowiadającą statusowi zlecenia. Lista zleceń serwisowych przypisanych do konkretnego kontrahenta jest także dostępna z poziomu karty tego kontrahenta w sekcji: Serwis.

Zakładka zlecenia
Dostępne opcje menu kontekstowego

Opcja [Rozlicz] i [Zamknij] wymagają dodania dodatkowych uprawnień na karcie pracownika [MOS] Generowanie dokumentu ze zlecenia oraz [MOS] Zamykanie zlecenia serwisowego. Więcej informacji znajduje się TUTAJ.

Dostępne opcje menu kontekstowego z dodatkowymi uprawnieniami
Zlecenie serwisowe dostępne z karty kontrahenta

Na liście zleceń istnieje możliwość filtrowania według:

  • Real./Wyk. Od – termin realizacji czynności data od
  • Real./Wyk. Do – termin realizacji czynności data do
  • Główny – kontrahent główny na zleceniu
  • Docelowy – kontrahent docelowy na zleceniu
  • Status zlecenia
    • Wszystkie
    • W buforze
    • Do realizacji
    • Zatwierdzone
    • W realizacji
    • Zamknięte
    • Anulowane
    • Odrzucone
  • Informacja dodatkowa – filtrowanie według atrybutu dodawanego na nagłówku dokumentu w sekcji Informacje dodatkowe
  • Niestandardowego filtra – funkcjonalność dodawania filtrów niestandardowych opisana jest [TUTAJ]

Możliwe jest również posortowanie listy zleceń według:

  • [Nazwa kontrahenta](rosnąco/malejąco) – sortowanie według nazwy kontrahenta
  • [Data wyst./Data real](rosnąco/malejąco) – sortowanie według daty wystawienia zlecenia lub daty realizacji zlecenia
Uwaga
Istnieje możliwość wyboru, jakie zlecenia serwisowe będą pobierane z Centrali do aplikacji mobilnej. W folderze [Methods], w pliku konfiguracyjnym [configuration.xl.statement] znajduje się parametr odpowiedzialny za tę funkcjonalność SyncServiceOrdersTypeParam. Domyślna wartość parametru to „0” – standardowa synchronizacja wszystkich zleceń. Więcej informacji na temat parametru znajduje się TUTAJ.

Zakładka: Zlecenia dla mnie

W aplikacji Comarch Mobile Serwis wprowadzono nową zakładkę „Zlecenia dla mnie”, na której prezentowane są zlecenia serwisowe przypisane do zalogowanego serwisanta lub nieprzydzielone do żadnego pracownika.

Zakładka: Zlecenia dla mnie

Zakładka: Czynności

Lista czynności zawiera wszystkie czynności dodane w aplikacji lub zsynchronizowane z systemu ERP, powiązane z dokumentami ZSR z zakładki Zlecenia.

Lista czynności

Na liście czynności istnieje możliwość filtrowania wg:

  • Real./Wyk. Od – termin realizacji czynności data od
  • Real./Wyk. Do – termin realizacji czynności data do
  • Główny – kontrahent główny na zleceniu
  • Docelowy – kontrahent docelowy na zleceniu
  • Status zlecenia – filtrowanie według statusu zlecenia. Dostępne opcje to:
    • Wszystkie
    • W buforze
    • Do realizacji
    • Zatwierdzone
    • W realizacji
    • Zamknięte
    • Anulowane
    • Odrzucone
  • Stan czynności – filtrowanie według stanu czynności. Dostępne opcje to:
    • Wszystkie
    • Zrealizowane
    • Niezrealizowane
    • Przeterminowane
  • Informacja dodatkowa – filtrowanie według atrybutu dodawanego w sekcji Informacje dodatkowe
  • Niestandardowego filtra- funkcjonalność dodawania filtrów niestandardowych opisana jest [TUTAJ]

 

Możliwe jest również posortowanie listy zleceń według:

  • [Nazwa kontrahenta](rosnąco/malejąco) – sortowanie według nazwy kontrahenta
  • [Data wyst./Data real](rosnąco/malejąco) – sortowanie według daty wystawienia zlecenia lub daty realizacji zlecenia

 

Filtry dostępne na liście czynności

 

Z poziomu listy czynności istnieje możliwość zrealizowania lub odrzucenia czynności serwisowej.

Dostępne opcje na liście czynności

 

Zakładka: Dostępne urządzenia

Lista wszystkich aktywnych urządzeń, których właścicielami są kontrahenci obsługiwani przez operatora zalogowanego do aplikacji. Na liście istnieje możliwość filtrowania dostępnych urządzeń po rodzaju urządzenia oraz informacjach dodatkowych. Lista urządzeń serwisowych jest dostępna również z poziomu karty kontrahenta.

Zakładka dostępne urządzenia
Uwaga
W przypadku obsługi kontrahentów czasowych urządzenia serwisowe nie będą widoczne w aplikacji po zakończeniu obsługi.

Szczegóły urządzenia

Po wybraniu urządzenia z listy dostępnych urządzeń następuje przejście do szczegółów urządzenia, gdzie dostępne są następujące informacje:

    • Przebieg
    • Rodzaj urządzenia
    • Właściciel
    • Parametry
    • Przeglądy
    • Historia
    • Opis
    • Informacje dodatkowe
Szczegóły urządzenia serwisowego

Istnieje możliwość podglądu czynności historycznych oraz przeglądów zarejestrowanych dla danego urządzenia.

Czynności historyczne z dostępnymi filtrami
Historia przeglądów z dostępnymi filtrami

Możliwość wyszukiwania po informacjach dodatkowych na urządzeniu serwisowym

Z poziomu listy urządzeń serwisowych została dodana możliwość wyszukiwania urządzeń z wykorzystaniem informacji dodatkowych.


Obsługa atrybutów na urządzeniu serwisowym

W aplikacji istnieje możliwość dodawania, edycji oraz podglądu atrybutów z poziomu urządzenia serwisowego. Dla urządzeń serwisowych zostały obsłużone następujące typy atrybutów:

      • flaga,
      • tekst,
      • liczba,
      • lista otwarta/zamknięta.

Serwisant dzięki tej funkcjonalności może wprowadzić dodatkowe dane lub parametry dla serwisowanego urządzenia.

Zakładka: Zasoby

Lista zasobów zawiera wszystkie zasoby dostępne w aplikacji, które mogą zostać wykorzystane podczas realizacji Zlecenia Serwisowego. W przypadku zasobów o typie towar, oprócz nazwy i kodu zasobu prezentowana jest także ilość dostępna na magazynie mobilnym serwisanta. Aktualnie Comarch Mobile obsługiwane są zasoby typu: pracownik, towar, środek trwały, kontrahent.

Zakładka zasoby

Zakładka: Serwisanci

Lista Serwisantów zawiera wszystkich pracowników o typie: Serwisant. Jeżeli pracownik ma zdefiniowane dane kontaktowe, wówczas z poziomu opcji dodatkowych listy istnieje możliwość wykonania połączenia telefonicznego, wysłania wiadomości SMS lub wiadomości e-mail.

Zakładka serwisanci

Czy ten artykuł był pomocny?