Obsługa zamienników

W aplikacji Comarch Mobile istnieje możliwość obsługi zamienników we współpracy z systemem Comarch ERP XL. Podczas wystawiania dokumentów istnieje opcja: Zamień, która służy do zamiany towaru na jego zamiennik. Opcja ta jest dostępna z poziomu:

  • Menu kontekstowego w koszyku,
  • Dużej kalkulacji pozycji.
Oznaczenie towarów posiadających zamienniki z poziomu wystawiania dokumentu

Opcja: Zamienniki

Z poziomu listy towarów podczas dodawania dokumentu, po rozwinięciu Menu kontekstowego (oprócz dotychczasowych opcji) jest wyświetlana opcja: „Zamienniki” umożliwiająca wyświetlenie zamienników danego towaru.

Opcja jest dostępna tylko jeśli:

  • Dla towaru istnieją zamienniki obowiązujące dla dokumentów rozchodowych,
  • Towar nie został dodany jeszcze do koszyka.
Po wybraniu opcji: Zamienniki jest wyświetlana lista zamienników dla danego towaru. Na liście zamienników oprócz ilości w magazynie oraz ceny (standardowe informacje jak na liście towarów) są informacje na temat przelicznika (ile/za ile).

Po wybraniu danego towaru z listy zamienników zostanie podniesiona standardowa kalkulacja danego towaru (zamiennika). Na kalkulacji domyślna ilość towaru (zamiennika) jest dodawana w jednostce domyślnej sprzedaży.

Wyświetlenie zamienników danego towaru z poziomu wystawiania dokumentu

W menu kontekstowym zamiennika są wyświetlane dwie opcje:

  • Dodaj do koszyka – po wybraniu tej opcji podniesie się kalkulacja towaru (zamiennika).
  • Szczegóły towaru – wyświetli się karta towaru. Po przejściu na kartę towaru, a następnie wybraniu opcji: Wstecz widok wróci na listę zamienników.
Opcje dostępne z poziomu menu kontekstowego zamiennika

Opcja: Zamień

Opcja: Zamień dotyczy towarów które zostały dodane do koszyka. Podobnie jak opcja: Zamienniki jest prezentowana tylko jeśli dla towaru istnieją zamienniki obowiązujące dla dokumentów rozchodowych.

Opcja ta jest dostępna z poziomu:

  • Menu kontekstowego na liście towarów. Po wybraniu tej opcji i wskazaniu zamiennika towar powinien zostać zamieniony, bez podnoszenia kalkulacji.
  • Menu kontekstowego towarów dodanych do koszyka. Po wybraniu tej opcji i wskazaniu zamiennika towar powinien zostać zamieniony, bez podnoszenia kalkulacji.
  • Opcja dodatkowych na dużej kalkulacji pozycji. Po wybraniu tej opcji towar i wskazaniu zamiennika towar powinien zostać zamieniony, należy pozostawać w widoku dużej kalkulacji.
Opcja: Zamień dostępna z poziomu menu kontekstowego na liście towarów
Opcja: Zamień dostępna z poziomu menu kontekstowego towaru dodanego do koszyka
Opcja: Zamień dostępna z poziomu opcji dodatkowych na dużej kalkulacji pozycji

Po wybraniu opcji: Zamień jest wyświetlana lista z dostępnymi zamiennikami. Lista ta odpowiada tej wyświetlonej po wybraniu opcji: Zamienniki.

  • Po zamianie pozycji na zamiennik (np. dodaliśmy do Koszyka towar A i zamieniliśmy go na jego zamiennik – towar: B) na kalkulacji oraz na liście pozycji towar A zostanie usunięty, a dodany do zostanie towar B.
  • Jeżeli precyzja ustawiona na jednostce domyślnej i podstawowej zamiennika nie pozwala na zamienienie towaru w ilości wynikającej z przelicznika, wówczas ustawi się maksymalna ilość jaka wynika z przelicznika po zaokrągleniu lub ilość domyślna: 1 jeśli z przeliczenia wyjdzie ilość: 0
  • Jeżeli parametr: „Rejestruj w jednostkach całkowitych” jest zaznaczony wówczas precyzja zaokrąglania zawsze wynosi 0,
  • Jeżeli parametr: „Rejestruj w jednostkach całkowitych” nie jest zaznaczony, wówczas przy przeliczaniu i zaokrąglaniu jest sprawdzane jaka precyzja zaokrąglania jest ustawiona na jednostce.
Podczas procesu zamiany w przypadku dokumentów handlowych jest także weryfikowana ilość towaru (zamiennika) na magazynie mobilnym.
  • Jeżeli ilość zamiennika na magazynie mobilnym wynosi 0 przy próbie dodania takiego towaru (zamiennika) do Koszyka należy wyświetlać standardowy toast o treści: „Brak towaru na magazynie”.
  • dostępna jest pewna ilość zamiennika, jednak mniejsza niż ta wynikająca z przelicznika. W takiej sytuacji ustawiona zostanie maksymalna dostępna ilość przelicznika oraz wyświetlony komunikat:
Komunikat wyświetlany jeśli ilość zamiennika jest niewystarczająca

W przypadku dokumentów WM oraz MMW, dla których standardowo nie jest podnoszona duża kalkulacja (duża kalkulacja tylko jeśli na towarze włączona obsługa cech) dla takich dokumentów opcja zamień jest dostępna tylko z poziomu:

  • Menu kontekstowego na liście towarów,
  • Menu kontekstowego towarów dodanych do koszyka.

Zamienniki na WKA/WKK

Zamienniki na dokumentach WKA są obsługiwane analogicznie jak na dokumentach handlowych. Na liście zamienników prezentowane są tylko takie, które:

  • Są kaucjami,
  • udostępnione są na dokumentach przychodowych.
W przypadku automatycznego generowania kaucji do dokumentów handlowych lub dokumentu MMW:
  • jest możliwa zamiana kaucji, która została dodana do koszyka automatycznie na zamiennik.
  • Jeżeli kaucja została automatycznie naliczona (dodana do koszyka kaucji) a następnie został zamieniony towar, do którego kaucja się naliczyła kaucja zostanie usunięta (jeżeli zamiennikowi nie przysługuje kaucja) lub odpowiednio przeliczona jeżeli obowiązuje inna kaucja lub ta sama ale w innej ilości.
W przypadku dokumentów WKK zamiana kaucji na zamiennik powinna być możliwa tylko w przypadku zwrotów wykonywanych „ręcznie” tj. niezwiązanych z dokumentami WKA.
Na liście zamienników powinny być dostępne tylko takie, które:
  • Są kaucjami,
  • udostępnione są na dokumentach przychodowych.
W przypadku zwrotów kaucji, możliwość zamiany kaucji na zamiennik powinna być możliwa z poziomu:
  • Kalkulacji zbiorczej kaucji – opcja zamień dostępna tylko dla pozycji niezwiązanych z dokumentem WKA,
  • Kalkulacji pozycji WKK niezwiązanej z dokumentem WKA – opcje dodatkowe,
  • Z poziomu dokumentu WKK (analogicznie jak w przypadku innych dokumentów) – opcje dodatkowe z poziomu widoku listy towarów (kaucji) oraz koszyka
Możliwość zamiany kaucji, która nie jest związana z dokumentem WKA
Kalkulacja pozycji na dokumencie WKK
Uwaga
Jeżeli powielanie pozycji na definicji dokumentu zostało wyłączone, wówczas nie ma możliwości zamiany towaru na zamiennik, który jest już w koszyku. W takiej sytuacji po wybraniu zamiennika z listy nie podnosi się jego kalkulacja, wyświetla się informacja o treści: „Towar znajduje się już w koszyku”

Czy ten artykuł był pomocny?