Istnieje możliwość dodania nowej karty kontrahenta w aplikacji (jeśli operator posiada odpowiednie uprawnienia). W celu rejestracji nowej karty kontrahenta należy z poziomu listy kontrahentów wybrać przycisk: dostępny w pasku górnym każdej z zakładek listy kontrahentów. W przypadku braku uprawnień danego operatora do dodawania nowych kontrahentów, przycisk rejestracji nowej karty będzie ukryty.

Okno rejestracji nowego kontrahenta składa się z danych zaprezentowanych na rysunku poniżej.
- 1 – Pole jest wymagane,
- 2 – Pole będzie dostępne do edycji,
- 4 – Zmiana pola wpłynie na zmianę adresu.
Możliwe jest sumowanie powyższych wartości.

Od wersji Comarch ERP XL 2017.2 dostępna jest funkcjonalność zapłaty za towary i usługi mechanizmem podzielonej płatności (Split Payment).
Jeśli kontrahent jest płatnikiem VAT, to na jego karcie jest możliwość zarejestrowania informacji czy kontrahent chce korzystać z mechanizmu Split Payment.

W celu zapisania nowego kontrahenta należy wypełnić wszystkie wymagane pola i zaakceptować wprowadzone dane przyciskiem: .