Konfiguracja

Działanie automatu synchronizacji jako usługi

Aby skonfigurować działanie automatu synchronizacji jako usługę, należy w konfiguracji oddziału Comarch Mobile Sprzedaż, na zakładce [Automat synchronizacji]. uzupełnić poniżej pokazane pola.
Ustawienie działania automatu synchronizacji jako usługi dla oddziału Comarch Mobile Sprzedaż
Synchronizuj automatycznie - zaznaczenie pola spowoduje, że synchronizacja z oddziałem będzie obsługiwana przez automat synchronizacji. Synchronizuj z wykorzystaniem usługi - zaznaczenie pola spowoduje, że synchronizacja z oddziałem będzie obsługiwana przy wykorzystaniu usługi Comarch Synchronization Service. Adres serwera - adres serwera, na którym zostanie wykonana synchronizacja. Na komputerze - nazwa serwera\sesja, na którym będzie działała usługa Comarch ERP XL Synchronization Service.   Dodatkowo, w oknie głównym modułu należy nacisnąć na przycisk [Konfiguracja logowania automatu synchronizacji].
Comarch ERP XL - Konfiguracja logowania automatu synchronizacji
Kolejnym krokiem jest wybór opcji [Synchronizacja jako usługa].
Konfiguracja logowania automatu synchronizacji jako usługi
Po naciśnięciu na przycisk [Synchronizacja jako usługa] zostanie wyświetlone okno, w którym należy dodać odpowiednie usługi synchronizacyjne.
Usługi synchronizacyjne - okno umożliwiające dodanie usługi
Po naciśnięciu przycisku  pojawia się okno umożliwiające dodanie konkretnej usługi synchronizacji.
Konfiguracja logowania
W pierwszej kolejności, w zakładce [Oddziały] należy skonfigurować właściwy dla danej usługi Oddział za pomocą przycisku .
Ustawienia usługi - podpięcie zdefiniowanego oddziału
Kolejny etap jest związany z odpowiednim uzupełnieniem pól znajdujących się w zakładce [Ogólne].
Ustawienia usługi - wprowadzenie danych konfiguracyjnych
Nazwa usługi - nadawana przez użytkownika będzie prezentowana na liście usług w systemie Windows Konto usługi:
  • Użytkownik - użytkownik domenowy, zalogowany na komputerze na którym uruchamiamy usługę, powinien mieć uprawnienia do logowania w trybie usługi oraz w trybie wsadowym
  • Hasło - hasło użytkownika domenowego
Identyfikacja operatora
  • Operator - operator XL-owy. Na tym operatorze muszą znajdować się licencje niezbędne do przeprowadzenia procesu synchronizacji: Administrator, Administrator oddziałów oraz Zamówienia
  • Hasło - hasło operatora
Status skonfigurowanej w Systemie ERP XL usługi można zweryfikować w Menadżerze Zadań, w zakładce Usługi.
Uwaga
Pole Nazwa usługi może być wyłącznie wyrażeniem jednoczłonowym.
Usuwanie usługi Comarch ERP XL Synchronization Service:
  • Na konfiguracji danego oddziału, na zakładce [Automat synchronizacji], należy odznaczyć opcję [Synchronizuj z wykorzystaniem usługi]
  • W konfiguracji logowania automatu synchronizacji należy odznaczyć parametr [Synchronizuj z wykorzystaniem usługi].
Uwaga
W przypadku, gdy usługa ma działać dla innej bazy danych (zmiana bazy danych), należy ją odinstalować na bazie danych, na której aktualnie nie będzie wykonywana synchronizacja i zainstalować ponownie tej na bazie danych, na której powinna działać.

Konfiguracja automatu synchronizacji

Uwaga
Na serwerach z systemem operacyjnym MS Windows Vista, MS Windows Server 2008 lub MS Windows 7 należy moduł Administrator Oddziałów uruchomić za pomocą opcji [Uruchom jako Administrator] Aby ułatwić proces synchronizacji danych dla baz posiadających wiele oddziałów została wprowadzona usługa automatycznej synchronizacji.
W systemie Comarch ERP XL automat odbiera plik z oddziału, a następnie generuje plik z odpowiedzią i umieszcza go w miejscu dostępnym dla tego oddziału. Po wykreowaniu oddziału należy skonfigurować automat synchronizacji. W tym celu należy otworzyć moduł Administrator oddziałów, a następnie wykonać poniższe operacje:
  • Nacisnąć przycisk: [Oddziały]
Comarch ERP XL – Oddziały
  • Wskazać typ oddziału: Comarch Mobile Sprzedaż, wybrać żądany oddział z listy i kliknąć podgląd jego karty.
  • W oknie Konfiguracja oddziału Comarch Mobile przejść na zakładkę [Automat synchr.] i uzupełnić poniższe pola (automat można również uruchomić w trybie usługi – więcej na ten temat TUTAJ).
Konfiguracja oddziału Comarch Mobile
  • W oknie głównym modułu kliknąć przycisk [Konfiguracja logowania automatu synchronizacji].
Comarch ERP XL – Konfiguracja logowania automatu synchronizacji
Następnie należy uzupełnić poniżej wskazane pola.
Konfiguracja logowania automatu synchronizacji
  • Po wykonaniu powyższego należy nacisnąć na przycisk [Przełącz w tryb automatyczny].
Comarch ERP XL - Przełącz w tryb automatyczny
Aby uruchomić tę funkcję, wszystkie inne okna w module muszą być zamknięte. Wyjątkiem jest okno [Log automatycznej synchronizacji]. W tym oknie wyświetlane są informacje o przebiegu pracy automatu synchronizacji.
Comarch ERP XL - Log automatycznej synchronizacji

Krok 1 - Magazyny

W pierwszym kroku należy określić, jakie dokumenty będzie miał prawo wystawić przedstawiciel handlowy na urządzeniu mobilnym. W tym celu należy wskazać żądane typy w sekcji Dostępne dokumenty. W aplikacji Comarch Mobile Sprzedaż obsługiwane są następujące dokumenty:
  • Zamówienia Sprzedaży (ZS),
  • Zamówienia Wewnętrzne (ZW),
  • Oferty Sprzedaży (OS),
  • Faktury Sprzedaży (FS),
  • Paragony (PA),
  • Wydania Zewnętrzne (WZ),
  • Wydania Magazynowe (WM),
  • Wizyty Handlowe (WH),
  • Rozchód Wewnętrzny (RW),
  • Wydanie Kaucji (WKA),
  • Wydanie Korekty Kaucji (WKK),
  • Przesunięcie Międzymagazynowe,
  • Wydanie Międzymagazynowe(MMW),
  • Reklamacje Sprzedaży (RLS).
Tworzenie nowego oddziału - krok 1
[Magazyn] - naciśnięcie tego przycisku spowoduje otwarcie listy magazynów. Należy dodać nowy magazyn oddziałowy. W definicji magazynu należy przynajmniej określić jego:
  • kod
  • nazwę
  • osobę (pracownika)
  • oznaczyć magazyn jako Oddziałowy
  • na zakładce Dokumenty przypisać definicje dokumentów
Minimalne informacje do określenia na definicji magazynu
[Seria] - domyślnie seria jest uzupełniana automatycznie po wyborze magazynu. Operator może zmienić serię na inną przez naciśnięcie tego przycisku. Seria - tak jak magazyn - musi być oznaczona jako Oddziałowa wraz z oznaczeniem definicji dokumentów.
Definicja serii
[Magazyn zwrotny] - magazyn nieoddziałowy, na który będzie mógł być wykonany awaryjny zwrot całkowity (więcej informacji w dokumentacji Comarch ERP XL moduł: Administrator). [Magazyn zamówień] - magazyn nieoddziałowy, który będzie ustawiany na dokumentach zamówień jako magazyn źródłowy. Po uzupełnieniu wszystkich informacji na temat magazynów będzie możliwe naciśnięcie przycisku [Dalej]. PRZEJDŹ DO KROKU 2

Krok 2 - Wymiana danych

W kroku drugim należy określić sposób wymiany danych pomiędzy Comarch ERP XL a aplikacją Comarch Mobile Sprzedaż.
Tworzenie nowego oddziału - krok 2
[Lokalizacja pliku wymiany danych] - katalog, w którym będą tworzone i przechowywane pliki wymiany. [Katalog archiwum] - katalog, w którym będą tworzone i przechowywane pliki archiwum.
Uwaga
Opcja dot. planów sprzedaży nie jest dostępna w obecnej wersji.
[Opiekun na importowanych dokumentach wg] - możliwość określenia opiekuna, który ma być ustawiany na importowanych dokumentach. Do wyboru są 2 opcje:
  • Mobile Sprzedaż - na dokumentach zsynchronizowanych z Comarch Mobile Sprzedaż jako opiekun będzie ustawiony się pracownik powiązany z operatorem wystawiającym dokument,
  • Karty kontrahenta – jako opiekun będzie wskazywany pracownik wynikający z ustawień na karcie kontrahenta (w polu „Opiekun”).
[Ilość dni bez rozliczenia do ostrzeżenia] - ilość dni, w których brak rozliczenia nie spowoduje pojawienia się ostrzeżenia na urządzeniu mobilnym. [Dozwolona kwota w kasie nie wymagająca rozliczenia] - limit kwoty, w przypadku której brak rozliczenia nie skutkuje pojawieniem się ostrzeżenia. [Ilość dni bez rozliczenia do blokady] - ilość dni, w których brak rozliczenia nie spowoduje blokady. PRZEJDŹ DO KROKU 3

Krok 3 - Kontrahenci

W trzecim kroku należy określić parametry dot. kontrahentów, z którymi będzie współpracował operator aplikacji Comarch Mobile Sprzedaż.  
Tworzenie oddziału mobilnego - krok 3

Eksport

[Ustaw grupę kontrahentów] - w tym polu należy wybrać jacy kontrahenci będą synchronizowani do aplikacji Comarch Mobile Sprzedaż. Po naciśnięciu na strzałkę rozwiną się do wyboru następujące opcje:
  • związanych z opiekunem – synchronizowani będą kontrahenci przypisani do danego opiekuna handlowego,
  • z wybranej grupy – synchronizowani będą kontrahenci przypisani do określonej grupy w systemie Comarch ERP XL.
[Eksport należności kontrahentów] - zaznaczenie spowoduje, że do aplikacji Comarch Mobile Sprzedaż będą wysyłane informacje o należnościach kontrahentów. [Eksport zobowiązań wobec kontrahentów] - zaznaczenie spowoduje, że do aplikacji Comarch Mobile Sprzedaż będą wysyłane informacje o zobowiązaniach wobec kontrahentów. [Rodzaje kontrahentów] - odznaczenie parametrów w tej sekcji spowoduje zablokowanie możliwości dodania/edycji kontrahenta na urządzeniu.

Import

[Ustaw grupę kontrahentów] - parametr umożliwia określenie, do jakiej grupy będą importowani kontrahenci dodani w aplikacji Comarch Mobile Sprzedaż. [Wymagaj potwierdzenia nowego kontrahenta] - zaznaczenie parametru spowoduje, że dodanie nowego kontrahenta lub osoby kontaktowej będzie musiało zostać zatwierdzone w Comarch ERP XL. [Wymagaj potwierdzenia zmiany danych kontrahenta] - zaznaczenie parametru spowoduje, że modyfikacja kontrahenta lub osoby kontaktowej będzie musiało zostać zatwierdzone w Comarch ERP XL. PRZEJDŹ DO KROKU 4

Krok 4 - Zamówienia i oferty

W czwartym kroku należy określić, czy dokumenty Zamówień/Ofert z aplikacji mobilnej będą wczytywane do systemu ERP jako potwierdzone czy w buforze. Istnieje możliwość określenia stanu ofert i zamówień wg rodzaju kontrahenta, sposobu dostawy lub definicji SQL
Tworzenie oddziału mobilnego - krok 4. Stan ofert i zamówień wg rodzaju kontrahenta
Dla zamówień oraz ofert wystawianych w Comarch Mobile istnieje możliwość zdecydowania, czy dany dokument ma trafiać do systemu ERP w buforze czy ze statusem: zatwierdzony w zależności od sposobu dostawy.
Tworzenie oddziału mobilnego - krok 4. Stan ofert i zamówień wg sposobu dostawy
Przykład
Gdy firma kurierska wymaga zaplanowania wysyłki z większym wyprzedzeniem, bardziej elastyczne może okazać się synchronizowanie zamówień do bufora z tym sposobem dostawy – w celu modyfikacji dokumentu i lepszej organizacji dostawy.
Lista zamówień synchronizowanych wg sposobu dostawy
Dla zamówień oraz ofert wystawianych w Comarch Mobile istnieje możliwość zdecydowania, czy dany dokument ma trafiać do systemu ERP w buforze czy ze statusem: zatwierdzony w zależności od definicji SQL.
Tworzenie oddziału mobilnego - krok 4. Stan ofert i zamówień wg definicji SQL
Przykład
W zależności od formy płatności wybranej na dokumencie, bardziej elastyczne może okazać się synchronizowanie zamówień do bufora z formą płatności np. Przelew – w celu dalszej modyfikacji dokumentu w systemie ERP.
Lista zamówień synchronizowanych wg definicji SQL
[Automatyczne potwierdzanie zamówień] - zaznaczenie parametru spowoduje, że zamówienia importowane z Comarch Mobile będą automatycznie potwierdzane w Comarch ERP XL. Powoduje on rezygnację ze wszystkich powyższych ustawień (staną się one nieaktywne). PRZEJDŹ DO KROKU 5

Zdefiniowanie rejestru oddziałowego

Przed przystąpieniem do tworzenia oddziału Comarch Mobile Sprzedaż należy dodać odpowiedni rejestr kasowy oddziałowy. Można to wykonać np. w module: Administrator Oddziałów wybierając z menu „Firma” opcję [Rejestry kasowe/bankowe]. Po naciśnięciu przycisku  zostanie otwarte okno: Rejestr kasowy. Na zakładce [Ogólne] należy wypełnić następujące dane:
  • Kod - kod rejestru kasowego,
  • Nazwa - nazwa rejestru kasowego,
  • Waluta - należy pozostawić walutę systemową,
Uwaga
Aplikacja Comarch Mobile Sprzedaż obsługuje tylko walutę systemową.
  • Rodzaj - konieczne jest zaznaczenie parametru: Oddział.
Definicja rejestru kasowego, zakładka [Ogólne]
Na zakładce [Operacje] należy przypisać tylko jedną operację przychodu oraz jedną operację rozchodu. W definicji operacji przychodu i rozchodu należy uzupełnić następujące dane:
  • Kod - kod operacji kasowej/bankowej,
  • Nazwa - nazwa operacji kasowej/bankowej,
  • Rodzaj operacji - przychód lub rozchód,
  • Typ operacji,
  • Parametr: Oddział.
Definicja operacji kasowej
Po zapisaniu zdefiniowanej operacji kasowej/bankowej będzie ona widoczna na liście operacji kasowych/bankowych.
Przypinanie definicji operacji kasowych/bankowych
Po przypisaniu operacji można zapisać utworzony rejestr. PRZEJDŹ DO KROKU DODANIA ODDZIAŁU

Krok 7 - Wizyty handlowe

W kroku siódmym (i ostatnim) przypinane są wzorce wizyt handlowych według których Przedstawiciel Handlowy będzie mógł tworzyć nowe wizyty handlowe.
Przypinanie wzorców wizyt handlowych

Wzorce wizyt

W tej sekcji istnieje możliwość podpięcia wzorców wizyt zdefiniowanych w systemie Comarch ERP XL. Więcej informacji nt. wzorców wizyt znajduje się TUTAJhttps://pomoc.comarch.pl/xl/index.php/dokumentacja/wizyty-handlowe/. [Wymagaj potwierdzenia] - zaznaczenie parametru spowoduje, że w systemie Comarch ERP XL będzie można potwierdzić, odrzucić bądź przesunąć termin danej wizyty handlowej, a przedstawiciel nie będzie w stanie zrealizować wizyty, która nie została potwierdzona przez kierownika.
Uwaga
Obecna wersja obsługuje następujące typy elementów:
  • Rejestrowanie dokumentu,
  • Rejestracja Zlecenia Serwisowego,
  • Realizacja czynności serwisowych,
  • Przejazd,
  • Należności,
  • Merchandising,
  • Raport obecności,
  • Raport konkurencji,
  • Ankieta,
  • Inny.
Wzorce obsługiwane w centrum mobilnym powinny zawierać tylko wspomniane typy elementów.

Zakończenie tworzenia nowego oddziału

Po zapisie kończymy prace z Kreatorem. Nowe centrum mobilne zostało stworzone.
Informacja o zakończeniu tworzenia nowego oddziału
Stworzone centrum Comarch Mobile Sprzedaż można edytować w module Administrator oddziałów w następujący sposób:
  • informacje wprowadzone w kroku 1 – 5 oraz 7 otwierając [Listę oddziałów] z menu Oddziały i wybierając utworzone centrum;
  • definicję centrum struktury praw dodaną w kroku 6 można edytować otwierając [Strukturę firmy], z menu Firma.
Edycja ustawień centrum: Comarch Mobile Sprzedaż

Krok 6 - Tworzenie centrum struktury praw

W szóstym kroku zostanie dodane centrum struktury praw. Centrum zostanie przypisane do głównego centrum struktury.
Tworzenie nowego oddziału - krok 6

ETAP 1 – Uzupełnianie danych oddziału

Aby uzupełnić dane oddziału, należy w oknie [Edycja struktury firmy] na zakładce [Ogólne] uzupełnić następujące, wymagane dane:
  • Nazwa,
  • Opis,
  • Pieczątka.
Centrum struktury praw, zakładka [Ogólne]

ETAP 2 – Dodanie rejestru kasowego i bankowego

Po uzupełnieniu danych oddziału należy przypisać do niego odpowiednie rejestry oddziałowe i lokalne. W tym celu należy na zakładce: Rejestry dodać jeden rejestr kasowy (oddziałowy) oraz jeden rejestr bankowy (nieoddziałowy). Procedura tworzenia rejestru oddziałowego została opisana TUTAJ.
Dodanie rejestru oddziałowego
Uwaga
Rejestr przypięty do oddziału mobilnego musi być również przypięty w oddziale głównym.

ETAP 3 – Konfiguracja serii oddziałowej

Następnym etapem definiowania oddziału jest skonfigurowanie serii oddziałowej. Na zakładce [Serie] należy podnieść do edycji serię oddziałową i wskazać [Rejestr zakupów] oraz [Rejestr sprzedaży].
Dodanie rejestru VAT do serii
Powyższa operacja jest niezbędna do poprawnej synchronizacji dokumentów z systemem Comarch ERP XL.

ETAP 4 – Wskazanie formy płatności

Na zakładce [Formy płatności] należy udostępnić co najmniej jedną formę płatności. W tym celu należy wskazać rejestr automatycznych operacji dla formy płatności oraz zaznaczyć pole [Dostępna w oddziale].
Centrum struktury praw, edycja formy płatności

ETAP 5 – Zdefiniowanie cen

Kolejnym krokiem konfiguracji oddziału jest zdefiniowanie cen. Należy przypisać rodzaje cen, które będą synchronizowane do aplikacji Comarch Mobile Sprzedaż oraz wskazać domyślną cenę sprzedaży. Aby przypisać daną cenę do oddziału należy zaznaczyć dostępny przy niej check i nacisnąć przycisk [Zatwierdź].
Dodanie cen do oddziału

ETAP 6 – Przypisanie operatora

Następnym etapem jest przypisanie do oddziału operatora. Na zakładce [Operatorzy] należy wskazać jednego operatora. Do operatora powinien być przypisany pracownik. Jest to konieczne do prawidłowej synchronizacji dokumentów KP/KW oraz działań z modułu CRM. Ponadto należy się upewnić, czy wybrany pracownik jest tożsamy z opiekunem handlowym wskazanym w kroku 3 (w przypadku, gdy do Comarch Mobile Sprzedaż eksportujemy kontrahentów przypisanych do konkretnego opiekuna). W razie wystąpienia rozbieżności kontrahenci nie zostaną pobrani na aplikację mobilną.
Przypisanie operatora do centrum
Po wykonaniu powyższego na podanego operatora będzie można się logować w aplikacji Comarch Mobile Sprzedaż. Dodatkowo, na karcie operatora możemy określić, czy będzie widział ceny zakupu towarów oraz wysokość marży na elemencie/dokumencie. Decyduje o tym opcja [Widzi ceny zakupu], znajdująca się na karcie operatora, na zakładce [Parametry/Handlowe].
Widoczność cen zakupu i marży
Ponadto na zakładce [Parametry/Systemowe] można określić, czy operator będzie miał możliwość pobierania na urządzenie sprzedażowych dokumentów historycznych wystawionych w innych centrach firmy jak i własnym na kontrahentów, którymi opiekuje się dany Przedstawiciel handlowy. Decyduje o tym parametr [Podgląd dokumentów]. Po wybraniu opcji [wszystkich] i wykonaniu synchronizacji z poziomu urządzenia mobilnego opcja [Pobieraj dokumenty z systemu] będzie dostępna w Ustawieniach Comarch Mobile Sprzedaż.
Ustawianie praw do pobierania dokumentów historycznych

ETAP 7 – Właściwości dokumentu

Na zakładce [Dokumenty] możemy ustalić dodatkowe parametry dla poszczególnych dokumentów (np. ZS), które będą mieć wpływ na sposób działania aplikacji Comarch Mobile Sprzedaż.

Ogólne

  • Wystawienie i edycja – pozwala określić, jakie typy dokumentów będzie mógł wystawić operator w Comarch Mobile Sprzedaż. Po zaznaczeniu tej opcji, dokument będzie dostępny w aplikacji
  • Edycja cen i rabatów – określa, czy przedstawiciel będzie mógł zmienić cenę końcową na elemencie dokumentu (nadać rabat operatora), czy też nie będzie miał wpływu na warunki narzucone przez Centralę.
  • Zatwierdzanie dokumentów po przekroczeniu limitu kredytowego – określa sposób zachowania aplikacji w przypadku przekroczenia limitu kredytowego dla danego kontrahenta, bądź występowania na kontrahencie przeterminowanych należności:
    • Zezwalaj – brak blokady, gdy występują przeterminowane należności (dokument można zatwierdzić, w aplikacji nie pojawia się żadna informacja)
    • Ostrzegaj – powoduje wyświetlenie komunikatu z ostrzeżeniem o występowaniu przeterminowanych płatności (dokument można zatwierdzić)
    • Zablokuj – działa blokada, która nie pozwala na wystawienie dokumentu, chyba że dokument jest od razu, całkowicie rozliczany w aplikacji
  • W limicie kredytowym uwzględniaj:
    • Saldo kontrahenta głównego – parametr dotyczy uwzględnienia w wykorzystanym limicie kontrahenta, płatności które powstały do dokumentów, na których kontrahent jest kontrahentem głównym, ale nie jest płatnikiem. Jeżeli parametr jest zaznaczony, wówczas sprawdzanie limitu kontrahenta odbywa się w następujący sposób: do wykorzystanego limitu kontrahenta są wliczane płatności, które powstały do dokumentów, na których kontrahent jest kontrahentem głównym, ale nie jest płatnikiem
    • Dokumenty bez płatności (WZ, WZE, PZ) – zaznaczenie parametru spowoduje, że przy wyliczaniu wykorzystanego limitu kredytowego będą brane pod uwagę wystawione w Comarch Mobile Sprzedaż dokumenty WZ (jeśli nie będą one generowały płatności)
    • Niezrealizowane zamówienia (ZS, ZZ) – zaznaczenie parametru spowoduje, że do wykorzystanego limitu kredytowego będą brane pod uwagę również zatwierdzone dokumenty ZS i ZZ
Uwaga
Parametry:
  • Dokumenty bez płatności (WZ, WZE, PZ),
  • Niezrealizowane zamówienia (ZS, ZZ)
są możliwe do edycji w definicjach dokumentów: FS, FSE, OS, PA, WKA, WM, WZ, WZE, ZOS, ZS. Ich edycja jest możliwa tylko w centrum głównym. W centrach podrzędnych jest wyświetlane tylko ustawienie tych parametrów, bez możliwości edycji. Parametr Saldo płatności jest informacyjny i nie jest możliwy do odznaczenia na żadnym dokumencie.
Wskazówka
Szczegółowe informacje dotyczące ustawień limitu kredytowego w systemie Comarch ERP XL zostały opisane TUTAJ.
  • Powielanie pozycji – czy będzie dozwolona sytuacja, aby na dokumencie jeden towar znajdował się na kilku pozycjach.
  • Kontrahent na zakładce Ogólne – decyduje, czy będziemy podawać na dokumencie kontrahenta głównego czy docelowego.
Definicja dokumentu, zakładka [Ogólne]
Wskazówka
Istnieje możliwość ukrycia dla operatorów wszystkich informacji dot. naliczonych lub zdefiniowanych promocji w Comarch ERP XL. Opis parametru [IsDiscountsVisible] znajduje się TUTAJ.
Wskazówka
Istnieje możliwość ukrycia widoczności kart promocji z poziomu karty towaru/kontrahenta. Opis parametru [CanPreviewDiscountCards] znajduje się TUTAJ.
 

Parametry

  • Naliczanie VAT od kwoty - czy VAT na dokumencie ma być liczony od netto, brutto, czy w zależności od statusu kontrahenta.
  • Nie pozwalaj sprzedawać poniżej marży minimalnej – czy aplikacja będzie kontrolowała marżę minimalną.
  • Marża minimalna wyliczana wg ceny – jaka cena ma być podstawą do wyliczenia marży minimalnej.
  • Aktualizacja danych po zmianie – decyduje, czy po zmianie poszczególnych warunków handlowych na wystawianym dokumencie mają zostać przeliczone wartości pozycji, czy też nie:
  • Sposobu dostawy – przeliczenie po zmianie sposobu dostawy na dokumencie;
  • Daty - przeliczenie po zmianie daty wystawienia na dokumencie;
  • Formy płatności - przeliczenie po zmianie terminie lub formy płatności na dokumencie;
  • Magazynu - przeliczenie po zmianie magazynu na dokumencie.
Definicja dokumentu, zakładka [Parametry]

Inne

  • Rezerwacje na niepotwierdzonych zamówieniach – jeżeli zamówienia są dodawane do Comarch ERP XL w stanie niepotwierdzonym, to czy mają się tworzyć zasoby.
  • Stosuj promocje pakietowe – parametr decydujący o tym, czy promocje pakietowe będą naliczane.
Definicja dokumentu, zakładka [Inne]

Magazyny

  • Sprzedaż z magazynu – czy operator będzie wystawiał dokument na konkretny magazyn czy na opcję „Wszystkie”.
  • Magazyn źródłowy – jaki jest domyślny magazyn na dokumencie.
  • Jakie magazyny będą dostępne na dokumencie.
Uwaga
Na definicji dokumentów ZS i OS magazynem domyślnym musi być magazyn lokalny, a nie oddziałowy.
Uwaga
W przypadku dopięcia lub odpięcia magazynu oddziałowego do definicji dokumentu po wykonaniu na urządzeniu pierwszej synchronizacji należy się upewnić, że na magazynie nie ma żadnych stanów towarowych. W przeciwnym razie stany wyświetlane na urządzeniu i widoczne z poziomu systemu ERP nie będą zgodne.
Definicja dokumentu, zakładka [Magazyny]
Sprzedaż z jednego magazynu:
  • Istnieje możliwość edycji magazynu na Nagłówku dokumentu,
  • Brak możliwości wyboru magazynu na elemencie dokumentu ( duża kalkulacja towaru),
  • Istnieje możliwość zmiany magazynu po dodaniu elementu do koszyka
Sprzedaż z wszystkich magazynów:
  • Istnieje możliwość edycji magazynu na Nagłówku dokumentu,
  • Istnieje możliwość wyboru magazynu na elemencie dokumentu ( duża kalkulacja towaru).
Sprzedaż z wyłącznie jednego magazynu:
  • Istnieje możliwość edycji magazynu na Nagłówku dokumentu,
  • Brak możliwości wyboru magazynu na elemencie dokumentu ( duża kalkulacja towaru),
  • Brak możliwości zmiany magazynu po dodaniu elementu do koszyka.
Sprzedaż z wyłącznie domyślnego magazynu:
  • Brak możliwości edycji magazynu na Nagłówku dokumentu,
  • Brak możliwości wyboru magazynu na elemencie dokumentu ( duża kalkulacja towaru),
  • Brak możliwości zmiany magazynu po dodaniu elementu do koszyka.

Serie

  • Seria domyślna – jaka jest domyślna seria na dokumencie
  • Jakie będą dostępne serie na dokumencie.
Uwaga
Aby istniała możliwość wystawiania dokumentów WM w aplikacji Comarch Mobile Sprzedaż należy na definicji dokumentu, na zakładce serie dodać minimum dwie serie oddziałowe. Jedna z dostępnych serii powinna mieć na zakładce [Dokumenty] zaznaczony tylko dokument WM.
Uwaga
Dla dokumentów WM dodatkowa seria nie może być domyślną.
Definicja dokumentu, zakładka [Serie]
PRZEJDŹ DO KROKU 7  

Krok 5 - Towary

W piątym kroku należy określić parametry dot. towarów, które będzie sprzedawał operator Comarch Mobile Sprzedaż.
Tworzenie oddziału mobilnego – krok 5

Eksport

W tej określane są dane dot. towarów, które zostaną wysłane do urządzenia mobilnego w trakcie synchronizacji. [Wysyłaj towary z grupy] - użytkownik ma możliwość określenia grupy, z której będą eksportowane towary do aplikacji Comarch Mobile Sprzedaż. [Wysyłaj stany zerowe magazynu] – zaznaczenie opcji spowoduje, że Użytkownik będzie mógł widzieć na dokumentach kartoteki towarowe nie posiadające stanów na danym magazynie. Jeśli opcja będzie odznaczona, filtr [Stany 0] na urządzeniu mobilnym będzie ustawiony w tryb „Ukrywaj” bez możliwości zmiany. [Wysyłaj informacje o zamiennikach towarowych] - decyduje, czy w aplikacji Comarch Mobile Sprzedaż będzie dostępna funkcjonalność obsługi zamienników.

Import

Uwaga
Część [Import] nie jest obsługiwana w obecnej wersji aplikacji Comarch Mobile Sprzedaż, jednak w celu prawidłowego przejścia do następnego kroku konieczne jest wybranie zarówno grupy, do której mają być importowane towary (parametr [Importuj towary do grupy]), jak i ich rodzaju (parametr: [Ustal rodzaj na dodanych towarach]).

Pozostałe parametry

[Eksport zamówień w buforze] - zaznaczenie parametru pozwala na pobieranie z systemu Comarch ERP XL niepotwierdzonych dokumentów ZS z centrali [Eksport realizacji zamówień] – opcja pozwala na określenie, czy na urządzenia mobilne mają być przesyłane dane o postępie realizacji zamówień lub o zmianach na nich dokonanych w systemie Comarch ERP XL [Automatyczne wydanie wszystkich zasobów przy użyciu MMW] - jeżeli parametr zostanie zaznaczony, wówczas przy tworzeniu MMW mają być na dokument automatycznie dodane wszystkie towary.
Uwaga
Opcja jest niedostępna w obecnej wersji aplikacji. Na chwilę obecną konfiguracja możliwa jest jedynie po stronie urządzenia.
[Automatycznie przyjmuj zapłatę przy potwierdzaniu FS/PA/WZ] – jeżeli parametr zostanie zaznaczony, wówczas w aplikacji Comarch Mobile Sprzedaż po zatwierdzeniu dokumentów FS/PA/WZ automatycznie będzie otwierane okno Przyjęcia gotówki. Wszystkie powyższe ustawienia można zmodyfikować po utworzeniu oddziału.
Uwaga
Aby karta towaru była dostępna w aplikacji Comarch Mobile Sprzedaż, oprócz wskazania odpowiedniej grupy towarowej należy również zaznaczyć opcję dostępności kartoteki w Comarch Mobile Sprzedaż w systemie Comarch ERP XL. Więcej na ten temat znajduje się TUTAJ.
PRZEJDŹ DO KROKU 6

Dodanie oddziału: Comarch Mobile Sprzedaż

Aby określić uprawnienia operatora wystawiającego dokumenty należy utworzyć nowy oddział dla Comarch Mobile Sprzedaż. W tym celu w module: Administrator Oddziałów, należy wykreować nowy oddział Comarch Mobile Sprzedaż. Można to wykonać:
  • bezpośrednio z menu: Oddziały za pomocą opcji [Kreator oddziału Comarch Mobile Sprzedaż]
    Comarch ERP XL, kreator nowego oddziału Comarch Mobile Sprzedaż
  • wybierając opcję: Dodaj nowy oddział Comarch Mobile Sprzedaż
    Comarch ERP XL, dodaj nowy oddział Comarch Mobile Sprzedaż
otwierając: Listę oddziałów z wybranym typem oddziału: Comarch Mobile Sprzedaż za pomocą przycisku: [Dodaj nowy oddział]
Comarch ERP XL, dodawanie nowego oddziału Comarch Mobile Sprzedaż
Uwaga
W sytuacji zatrudnienia nowego przedstawiciela handlowego zalecane jest stworzenie odrębnego oddziału Comarch Mobile.