Konfiguracja

Krok 1 - Magazyny

W pierwszym kroku należy określić, jakie dokumenty będzie miał prawo wystawić przedstawiciel handlowy na urządzeniu mobilnym. W tym celu należy wskazać żądane typy w sekcji Dostępne dokumenty. W aplikacji Comarch Mobile Zakupy obsługiwane są następujące dokumenty:
  • Zamówienia Zakupu (ZZ),
  • Oferty Zakupu (OZ),
  • Wizyty Handlowe (WH),
Tworzenie nowego oddziału - krok 1
Uwaga
Na ten moment dokument ZW nie jest obsługiwany w aplikacji Comarch Mobile. W przyszłości planowana jest jego obsługa.
[Magazyn] - naciśnięcie tego przycisku spowoduje otwarcie listy magazynów. Należy dodać nowy magazyn oddziałowy. W definicji magazynu należy przynajmniej określić jego:
  • kod,
  • nazwę,
  • osobę (pracownika),
oraz oznaczyć magazyn jako Oddziałowy. Po wskazaniu dostępnych dokumentów i magazynu będzie możliwe wskazanie serii. Jeżeli w sekcji [Dostępne dokumenty] zaznaczyliśmy dokumenty handlowe, wówczas przycisk [Seria] będzie niedostępny, a nazwa serii, jaka zostanie utworzona będzie analogiczna, jak nazwa magazynu. W sytuacji, kiedy przedstawiciel handlowy będzie wystawiał tylko oferty i zamówienia, będzie można wskazać serię oddziałową z listy.
Minimalne informacje do określenia na definicji magazynu
[Seria] - domyślnie seria jest uzupełniana automatycznie po wyborze magazynu. Operator może zmienić serię na inną przez naciśnięcie tego przycisku. Seria - tak jak magazyn - musi być oznaczona jako Oddziałowa. [Magazyn zwrotny] - magazyn nieoddziałowy, na który będzie mógł być wykonany awaryjny zwrot całkowity (więcej informacji w dokumentacji Comarch ERP XL moduł: Administrator). [Magazyn zamówień] - magazyn nieoddziałowy, który będzie ustawiany na dokumentach zamówień jako magazyn źródłowy. Po uzupełnieniu wszystkich informacji na temat magazynów będzie możliwe naciśnięcie przycisku [Dalej]. PRZEJDŹ DO KROKU 2

Krok 2 - Wymiana danych

W kroku drugim należy określić sposób wymiany danych pomiędzy Comarch ERP XL a aplikacją Comarch Mobile Zakupy.
Tworzenie nowego oddziału - krok 2
[Lokalizacja pliku wymiany danych] - katalog, w którym będą tworzone i przechowywane pliki wymiany. [Katalog archiwum] - katalog, w którym będą tworzone i przechowywane pliki archiwum.
Uwaga
Opcja dot. planów sprzedaży nie jest dostępna w obecnej wersji.
[Opiekun na importowanych dokumentach wg] - możliwość określenia opiekuna, który ma być ustawiany na importowanych dokumentach. Do wyboru są 2 opcje:
  • Mobile Sprzedaż - na dokumentach zsynchronizowanych z Comarch Mobile jako opiekun będzie ustawiony się pracownik powiązany z operatorem wystawiającym dokument,
  • Karty kontrahenta – jako opiekun będzie wskazywany pracownik wynikający z ustawień na karcie kontrahenta (w polu „Opiekun”).
[Ilość dni bez rozliczenia do ostrzeżenia] - ilość dni, w których brak rozliczenia nie spowoduje pojawienia się ostrzeżenia na urządzeniu mobilnym. [Dozwolona kwota w kasie nie wymagająca rozliczenia] - limit kwoty, w przypadku której brak rozliczenia nie skutkuje pojawieniem się ostrzeżenia. [Ilość dni bez rozliczenia do blokady] - ilość dni, w których brak rozliczenia nie spowoduje blokady. PRZEJDŹ DO KROKU 3

Krok 3 - Kontrahenci

W trzecim kroku należy określić parametry dot. kontrahentów, z którymi będzie współpracował operator aplikacji Comarch Mobile Zakupy.  
Tworzenie oddziału mobilnego - krok 3

Eksport

[Ustaw grupę kontrahentów] - w tym polu należy wybrać jacy kontrahenci będą synchronizowani do aplikacji Comarch Mobile Zakupy. Po naciśnięciu na strzałkę rozwiną się do wyboru następujące opcje:
  • związanych z opiekunem – synchronizowani będą kontrahenci przypisani do danego opiekuna handlowego,
  • z wybranej grupy – synchronizowani będą kontrahenci przypisani do określonej grupy w systemie Comarch ERP XL.
[Eksport należności kontrahentów] - zaznaczenie spowoduje, że do aplikacji Comarch Mobile Zakupy będą wysyłane informacje o należnościach kontrahentów. [Eksport zobowiązań wobec kontrahentów] - zaznaczenie spowoduje, że do aplikacji Comarch Mobile Zakupy będą wysyłane informacje o zobowiązaniach wobec kontrahentów. [Rodzaje kontrahentów] - odznaczenie parametrów w tej sekcji spowoduje zablokowanie możliwości dodania/edycji kontrahenta na urządzeniu.

Import

[Ustaw grupę kontrahentów] - parametr umożliwia określenie, do jakiej grupy będą importowani kontrahenci dodani w aplikacji Comarch Mobile Zakupy. [Wymagaj potwierdzenia nowego kontrahenta] - zaznaczenie parametru spowoduje, że dodanie nowego kontrahenta lub osoby kontaktowej będzie musiało zostać zatwierdzone w Comarch ERP XL. [Wymagaj potwierdzenia zmiany danych kontrahenta] - zaznaczenie parametru spowoduje, że modyfikacja kontrahenta lub osoby kontaktowej będzie musiało zostać zatwierdzone w Comarch ERP XL. PRZEJDŹ DO KROKU 4

Krok 4 - Zamówienia i oferty

W czwartym kroku należy określić, czy dokumenty Zamówień/Ofert z aplikacji mobilnej będą wczytywane do systemu ERP jako potwierdzone czy w buforze. Istnieje możliwość określenia stanu ofert i zamówień wg rodzaju kontrahenta, sposobu dostawy lub definicji SQL
Tworzenie oddziału mobilnego - krok 4. Stan ofert i zamówień wg rodzaju kontrahenta
Dla zamówień oraz ofert zakupu wystawianych w Comarch Mobile istnieje możliwość zdecydowania, czy dany dokument ma trafiać do systemu ERP w buforze czy ze statusem: zatwierdzony w zależności od sposobu dostawy.
Tworzenie oddziału mobilnego - krok 4. Stan ofert i zamówień wg sposobu dostawy
Przykład
Gdy firma kurierska wymaga zaplanowania wysyłki z większym wyprzedzeniem, bardziej elastyczne może okazać się synchronizowanie zamówień do bufora z tym sposobem dostawy – w celu modyfikacji dokumentu i lepszej organizacji dostawy.
Lista zamówień synchronizowanych wg sposobu dostawy
Dla zamówień oraz ofert wystawianych w Comarch Mobile istnieje możliwość zdecydowania, czy dany dokument ma trafiać do systemu ERP w buforze czy ze statusem: zatwierdzony w zależności od definicji SQL.
Tworzenie oddziału mobilnego - krok 4. Stan ofert i zamówień wg definicji SQL
Przykład
W zależności od formy płatności wybranej na dokumencie, bardziej elastyczne może okazać się synchronizowanie zamówień do bufora z formą płatności np. Przelew – w celu dalszej modyfikacji dokumentu w systemie ERP.
Lista zamówień synchronizowanych wg definicji SQL
[Automatyczne potwierdzanie zamówień] - zaznaczenie parametru spowoduje, że zamówienia importowane z Comarch Mobile Zakupy będą automatycznie potwierdzane w Comarch ERP XL. Powoduje on rezygnację ze wszystkich powyższych ustawień (staną się one nieaktywne). PRZEJDŹ DO KROKU 5

Krok 5 - Towary

W piątym kroku należy określić parametry dot. towarów, które będzie kupował operator Comarch Mobile Zakupy.
Tworzenie oddziału mobilnego – krok 5

Eksport

W tej określane są dane dot. towarów, które zostaną wysłane do urządzenia mobilnego w trakcie synchronizacji. [Wysyłaj towary z grupy] - użytkownik ma możliwość określenia grupy, z której będą eksportowane towary do aplikacji Comarch Mobile Zakupy. [Wysyłaj stany zerowe magazynu] – zaznaczenie opcji spowoduje, że Użytkownik będzie mógł widzieć na dokumentach kartoteki towarowe nie posiadające stanów na danym magazynie. Jeśli opcja będzie odznaczona, filtr [Stany 0] na urządzeniu mobilnym będzie ustawiony w tryb „Ukrywaj” bez możliwości zmiany. [Wysyłaj informacje o zamiennikach towarowych] - decyduje, czy w aplikacji Comarch Mobile Zakupy będzie dostępna funkcjonalność obsługi zamienników.

Import

Uwaga
Część [Import] nie jest obsługiwana w obecnej wersji aplikacji Comarch Mobile Zakupy, jednak w celu prawidłowego przejścia do następnego kroku konieczne jest wybranie zarówno grupy, do której mają być importowane towary (parametr [Importuj towary do grupy]), jak i ich rodzaju (parametr: [Ustal rodzaj na dodanych towarach]).

Pozostałe parametry

[Eksport realizacji zamówień] – opcja pozwala na określenie, czy na urządzenia mobilne mają być przesyłane dane o postępie realizacji zamówień lub o zmianach na nich dokonanych w systemie Comarch ERP XL [Automatyczne wydanie wszystkich zasobów przy użyciu MMW] - jeżeli parametr zostanie zaznaczony, wówczas przy tworzeniu MMW mają być na dokument automatycznie dodane wszystkie towary.
Uwaga
Opcja jest niedostępna w obecnej wersji aplikacji. Na chwilę obecną konfiguracja możliwa jest jedynie po stronie urządzenia. Na chwilę obecną konfiguracja możliwa jest po stronie urządzenia (dostępne wraz z licencją XL Mobile Sprzedaż)
[Automatycznie przyjmuj zapłatę przy potwierdzaniu FS/PA/WZ] – jeżeli parametr zostanie zaznaczony, wówczas w aplikacji Comarch Mobile po zatwierdzeniu dokumentów FS/PA/WZ automatycznie będzie otwierane okno Przyjęcia gotówki. Wszystkie powyższe ustawienia można zmodyfikować po utworzeniu oddziału.
Uwaga
Aby karta towaru była dostępna w aplikacji Comarch Mobile Zakupy, oprócz wskazania odpowiedniej grupy towarowej należy również zaznaczyć opcję dostępności kartoteki w Comarch Mobile w systemie Comarch ERP XL. Więcej na ten temat znajduje się TUTAJ.
PRZEJDŹ DO KROKU 6

Krok 6 - Tworzenie centrum struktury praw

W szóstym kroku zostanie dodane centrum struktury praw. Centrum zostanie przypisane do głównego centrum struktury.
Tworzenie nowego oddziału - krok 6

ETAP 1 – Uzupełnianie danych oddziału

Aby uzupełnić dane oddziału, należy w oknie [Edycja struktury firmy] na zakładce [Ogólne] uzupełnić następujące, wymagane dane:
  • Nazwa,
  • Opis,
  • Pieczątka.
Centrum struktury praw, zakładka [Ogólne]

ETAP 2 – Konfiguracja serii oddziałowej

Następnym etapem definiowania oddziału jest skonfigurowanie serii oddziałowej. Na zakładce [Serie] należy podnieść do edycji serię oddziałową i wskazać [Rejestr zakupów].
Rys 66. Dodanie rejestru VAT do serii
Powyższa operacja jest niezbędna do poprawnej synchronizacji dokumentów z systemem Comarch ERP XL.

ETAP 3 – Wskazanie formy płatności

Na zakładce [Formy płatności] należy udostępnić co najmniej jedną formę płatności. W tym celu należy wskazać rejestr automatycznych operacji dla formy płatności oraz zaznaczyć pole [Dostępna w oddziale].
Centrum struktury praw, edycja formy płatności

ETAP 4 – Przypisanie operatora

Następnym etapem jest przypisanie do oddziału operatora. Na zakładce [Operatorzy] należy wskazać jednego operatora. Do operatora powinien być przypisany pracownik. Ponadto należy się upewnić, czy wybrany pracownik jest tożsamy z opiekunem handlowym wskazanym w kroku 3 (w przypadku, gdy do Comarch Mobile eksportujemy kontrahentów przypisanych do konkretnego opiekuna). W razie wystąpienia rozbieżności kontrahenci nie zostaną pobrani na aplikację mobilną.
Przypisanie operatora do centrum
Po wykonaniu powyższego na podanego operatora będzie można się logować w aplikacji Comarch Mobile Zakupy. Dodatkowo, na karcie operatora możemy określić, czy będzie widział ceny zakupu towarów oraz wysokość marży na elemencie/dokumencie. Decyduje o tym opcja [Widzi ceny zakupu], znajdująca się na karcie operatora, na zakładce [Parametry/Handlowe].
Widoczność cen zakupu i marży
Ponadto na zakładce [Parametry/Uprawnienia] można określić, czy operator będzie miał możliwość pobierania na urządzenie sprzedażowych dokumentów historycznych wystawionych w innych centrach firmy jak i własnym na kontrahentów, którymi opiekuje się dany Przedstawiciel handlowy. Decyduje o tym parametr [Podgląd dokumentów]. Po wybraniu opcji [wszystkich] i wykonaniu synchronizacji z poziomu urządzenia mobilnego opcja [Pobieraj dokumenty z systemu] będzie dostępna w Ustawieniach aplikacji.
Ustawianie praw do pobierania dokumentów historycznych

ETAP 5 – Właściwości dokumentu

Na zakładce [Dokumenty] możemy ustalić dodatkowe parametry dla poszczególnych dokumentów (np. ZZ), które będą mieć wpływ na sposób działania aplikacji Comarch Mobile Zakupy.

Ogólne

  • Wystawienie i edycja – pozwala określić, jakie typy dokumentów będzie mógł wystawić operator w Comarch Mobile. Po zaznaczeniu tej opcji, dokument będzie dostępny w aplikacji
  • Edycja cen i rabatów – określa, czy przedstawiciel będzie mógł zmienić cenę końcową na elemencie dokumentu (nadać rabat operatora), czy też nie będzie miał wpływu na warunki narzucone przez Centralę.
  • Zatwierdzanie dokumentów po przekroczeniu limitu kredytowego – określa sposób zachowania aplikacji w przypadku przekroczenia limitu kredytowego dla danego kontrahenta, bądź występowania na kontrahencie przeterminowanych należności:
    • Zezwalaj – brak blokady, gdy występują przeterminowane należności (dokument można zatwierdzić, w aplikacji nie pojawia się żadna informacja)
    • Ostrzegaj – powoduje wyświetlenie komunikatu z ostrzeżeniem o występowaniu przeterminowanych płatności (dokument można zatwierdzić)
    • Zablokuj – działa blokada, która nie pozwala na wystawienie dokumentu, chyba że dokument jest od razu, całkowicie rozliczany w aplikacji
  • W limicie kredytowym uwzględniaj:
    • Saldo kontrahenta głównego – parametr dotyczy uwzględnienia w wykorzystanym limicie kontrahenta, płatności które powstały do dokumentów, na których kontrahent jest kontrahentem głównym, ale nie jest płatnikiem. Jeżeli parametr jest zaznaczony, wówczas sprawdzanie limitu kontrahenta odbywa się w następujący sposób: do wykorzystanego limitu kontrahenta są wliczane płatności, które powstały do dokumentów, na których kontrahent jest kontrahentem głównym, ale nie jest płatnikiem
    • Dokumenty bez płatności (WZ, WZE, PZ) – zaznaczenie parametru spowoduje, że przy wyliczaniu wykorzystanego limitu kredytowego będą brane pod uwagę wystawione w Comarch Mobile dokumenty WZ (jeśli nie będą one generowały płatności)
    • Niezrealizowane zamówienia (ZS, ZZ) – zaznaczenie parametru spowoduje, że do wykorzystanego limitu kredytowego będą brane pod uwagę również zatwierdzone dokumenty ZS i ZZ
alert]Parametry:
  • Dokumenty bez płatności (WZ, WZE, PZ),
  • Niezrealizowane zamówienia (ZS, ZZ)
są możliwe do edycji w definicjach dokumentów: FS, FSE, OS, PA, WKA, WM, WZ, WZE, ZOS, ZS. Ich edycja jest możliwa tylko w centrum głównym. W centrach podrzędnych jest wyświetlane tylko ustawienie tych parametrów, bez możliwości edycji. Parametr Saldo płatności jest informacyjny i nie jest możliwy do odznaczenia na żadnym dokumencie.[/alert]
Wskazówka
Szczegółowe informacje dotyczące ustawień limitu kredytowego w systemie Comarch ERP XL zostały opisane TUTAJ.
  • Powielanie pozycji – czy będzie dozwolona sytuacja, aby na dokumencie jeden towar znajdował się na kilku pozycjach.
  • Kontrahent na zakładce Ogólne – decyduje, czy będziemy podawać na dokumencie kontrahenta głównego czy docelowego.
Definicja dokumentu, zakładka [Ogólne]
Wskazówka
Istnieje możliwość ukrycia dla operatorów wszystkich informacji dot. naliczonych lub zdefiniowanych promocji w Comarch ERP XL. Opis parametru [IsDiscountsVisible] znajduje się TUTAJ.
Wskazówka
Istnieje możliwość ukrycia widoczności kart promocji z poziomu karty towaru/kontrahenta. Opis parametru [CanPreviewDiscountCards] znajduje się TUTAJ.

Parametry

  • Naliczanie VAT od kwoty - czy VAT na dokumencie ma być liczony od netto, brutto, czy w zależności od statusu kontrahenta.
  • Aktualizacja danych po zmianie – decyduje, czy po zmianie poszczególnych warunków handlowych na wystawianym dokumencie mają zostać przeliczone wartości pozycji, czy też nie:
  • Sposobu dostawy – przeliczenie po zmianie sposobu dostawy na dokumencie;
  • Daty - przeliczenie po zmianie daty wystawienia na dokumencie;
  • Formy płatności - przeliczenie po zmianie terminie lub formy płatności na dokumencie;
  • Magazynu - przeliczenie po zmianie magazynu na dokumencie.
Definicja dokumentu, zakładka [Parametry]

Serie

  • Seria domyślna – jaka jest domyślna seria na dokumencie
  • Jakie będą dostępne serie na dokumencie.
Definicja dokumentu, zakładka [Serie]
PRZEJDŹ DO KROKU 7

Krok 7 - Wizyty handlowe

W kroku siódmym (i ostatnim) przypinane są wzorce wizyt handlowych według których Przedstawiciel Handlowy będzie mógł tworzyć nowe wizyty handlowe.
Przypinanie wzorców wizyt handlowych

Wzorce wizyt

W tej sekcji istnieje możliwość podpięcia wzorców wizyt zdefiniowanych w systemie Comarch ERP XL. Więcej informacji nt. wzorców wizyt znajduje się TUTAJ. [Wymagaj potwierdzenia] - zaznaczenie parametru spowoduje, że w systemie Comarch ERP XL będzie można potwierdzić, odrzucić bądź przesunąć termin danej wizyty handlowej, a przedstawiciel nie będzie w stanie zrealizować wizyty, która nie została potwierdzona przez kierownika.

Zakończenie tworzenia nowego oddziału

Po zapisie kończymy prace z Kreatorem. Nowe centrum mobilne zostało stworzone.
Informacja o zakończeniu tworzenia nowego oddziału
Stworzone centrum Comarch Mobile Sprzedaż można edytować w module Administrator oddziałów w następujący sposób:
  • informacje wprowadzone w kroku 1 – 5 oraz 7 otwierając [Listę oddziałów] z menu Oddziały i wybierając utworzone centrum;
  • definicję centrum struktury praw dodaną w kroku 6 można edytować otwierając [Strukturę firmy], z menu Firma.
Edycja ustawień centrum: Comarch Mobile Sprzedaż

Konfiguracja automatu synchronizacji

Uwaga
Na serwerach z systemem operacyjnym MS Windows Vista, MS Windows Server 2008 lub MS Windows 7 należy moduł Administrator Oddziałów uruchomić za pomocą opcji [Uruchom jako Administrator] Aby ułatwić proces synchronizacji danych dla baz posiadających wiele oddziałów została wprowadzona usługa automatycznej synchronizacji.
W systemie Comarch ERP XL automat odbiera plik z oddziału, a następnie generuje plik z odpowiedzią i umieszcza go w miejscu dostępnym dla tego oddziału. Po wykreowaniu oddziału należy skonfigurować automat synchronizacji. W tym celu należy otworzyć moduł Administrator oddziałów, a następnie wykonać poniższe operacje:
  • Nacisnąć przycisk: [Oddziały]
Comarch ERP XL – Oddziały
  • Wskazać typ oddziału: Comarch Mobile Sprzedaż, wybrać żądany oddział z listy i kliknąć podgląd jego karty.
  • W oknie Konfiguracja oddziału Comarch Mobile przejść na zakładkę [Automat synchr.] i uzupełnić poniższe pola (automat można również uruchomić w trybie usługi – więcej na ten temat TUTAJ).
Konfiguracja oddziału Comarch Mobile
  • W oknie głównym modułu kliknąć przycisk [Konfiguracja logowania automatu synchronizacji].
Comarch ERP XL – Konfiguracja logowania automatu synchronizacji
Następnie należy uzupełnić poniżej wskazane pola.
Konfiguracja logowania automatu synchronizacji
  • Po wykonaniu powyższego należy nacisnąć na przycisk [Przełącz w tryb automatyczny].
Comarch ERP XL - Przełącz w tryb automatyczny
Aby uruchomić tę funkcję, wszystkie inne okna w module muszą być zamknięte. Wyjątkiem jest okno [Log automatycznej synchronizacji]. W tym oknie wyświetlane są informacje o przebiegu pracy automatu synchronizacji.
Comarch ERP XL - Log automatycznej synchronizacji

Działanie automatu synchronizacji jako usługi

Aby skonfigurować działanie automatu synchronizacji jako usługę, należy w konfiguracji oddziału Comarch Mobile, na zakładce [Automat synchronizacji], uzupełnić poniżej pokazane pola.
Ustawienie działania automatu synchronizacji jako usługi dla oddziału Comarch Mobile Sprzedaż
Synchronizuj automatycznie - zaznaczenie pola spowoduje, że synchronizacja z oddziałem będzie obsługiwana przez automat synchronizacji. Synchronizuj z wykorzystaniem usługi - zaznaczenie pola spowoduje, że synchronizacja z oddziałem będzie obsługiwana przy wykorzystaniu usługi Comarch Synchronization Service. Adres serwera - adres serwera, na którym zostanie wykonana synchronizacja. Na komputerze - nazwa serwera\sesja, na którym będzie działała usługa Comarch ERP XL Synchronization Service.   Dodatkowo, w oknie głównym modułu należy nacisnąć na przycisk [Konfiguracja logowania automatu synchronizacji].
Comarch ERP XL - Konfiguracja logowania automatu synchronizacji
Kolejnym krokiem jest wybór opcji [Synchronizacja jako usługa].
Konfiguracja logowania automatu synchronizacji jako usługi
Po naciśnięciu na przycisk [Synchronizacja jako usługa] zostanie wyświetlone okno, w którym należy dodać odpowiednie usługi synchronizacyjne.
Usługi synchronizacyjne - okno umożliwiające dodanie usługi
Po naciśnięciu przycisku  pojawia się okno umożliwiające dodanie konkretnej usługi synchronizacji.
Konfiguracja logowania
W pierwszej kolejności, w zakładce [Oddziały] należy skonfigurować właściwy dla danej usługi Oddział za pomocą przycisku .
Ustawienia usługi - podpięcie zdefiniowanego oddziału
Kolejny etap jest związany z odpowiednim uzupełnieniem pól znajdujących się w zakładce [Ogólne].
Ustawienia usługi - wprowadzenie danych konfiguracyjnych
Nazwa usługi - nadawana przez użytkownika będzie prezentowana na liście usług w systemie Windows Konto usługi:
  • Użytkownik - użytkownik domenowy, zalogowany na komputerze na którym uruchamiamy usługę, powinien mieć uprawnienia do logowania w trybie usługi oraz w trybie wsadowym
  • Hasło - hasło użytkownika domenowego
Identyfikacja operatora
  • Operator - operator XL-owy. Na tym operatorze muszą znajdować się licencje niezbędne do przeprowadzenia procesu synchronizacji: Administrator, Administrator oddziałów oraz Zamówienia
  • Hasło - hasło operatora
Status skonfigurowanej w Systemie ERP XL usługi można zweryfikować w Menadżerze Zadań, w zakładce Usługi.
Uwaga
Pole Nazwa usługi może być wyłącznie wyrażeniem jednoczłonowym.
Poprawne skonfigurowanie wskazanej usługi synchronizacji wiąże się z zapisaniem ustawień poprzez użycie przycisku . Po tej operacji zdefiniowana usługa jest widoczna w oknie Usługi synchronizacyjne.
Usługi synchronizacyjne - widok zdefiniowanej usługi
Usuwanie usługi Comarch ERP XL Synchronization Service:
  • Na konfiguracji danego oddziału, na zakładce [Automat synchronizacji], należy odznaczyć opcję [Synchronizuj z wykorzystaniem usługi]
  • W konfiguracji logowania automatu synchronizacji należy odznaczyć parametr [Synchronizuj z wykorzystaniem usługi].
Uwaga
W przypadku, gdy usługa ma działać dla innej bazy danych (zmiana bazy danych), należy ją odinstalować na bazie danych, na której aktualnie nie będzie wykonywana synchronizacja i zainstalować ponownie tej na bazie danych, na której powinna działać.

Rozszerzalność aplikacji

Istnieje możliwość modyfikacji standardowego wyglądu oraz działania aplikacji poprzez integracje z zewnętrzną aplikacją. Możliwości, jakie daje funkcjonalność to:
  • rozszerzanie górnego paska aplikacji (ActionBara) w głównym oknie listy kontrahentów o nowe elementy, rozszerzanie ActionBara w oknie dokumentu, pozycji dokumentu, raportu, terminarza, zlecenia serwisowego, czynności serwisowych o nowe elementy,
  • rozszerzanie dużej kalkulacji pozycji na dokumentach (ukrywanie kontrolek, dodawanie nowych,
  • modyfikacja istniejących np. poprzez zmianę tekstu lub koloru),
  • rozszerzanie karty kontrahenta (ukrywanie kontrolek, dodawanie nowych oraz modyfikacja istniejących).
Przykład
Za pomocą przycisku umożliwiono przełączanie się pomiędzy domyślną stawką VAT dla towaru, a alternatywną stawką VAT ustawioną na kontrahencie.
Przykład zastosowania rozszerzalności aplikacji – możliwość przełączania się pomiędzy domyślną stawką VAT zdefiniowaną dla kontrahenta
Oprócz zmiana interfejsowych możliwe jest także rozszerzanie procesu synchronizacji o nowe elementy, w celu prze synchronizowania dodatkowych tabel/obiektów z systemu ERP. Więcej informacji i rozszerzalności aplikacji znajduje się TUTAJ.

Dodanie oddziału: Comarch Mobile Zakupy

Aby określić uprawnienia operatora wystawiającego dokumenty należy utworzyć nowy oddział dla Comarch Mobile Zakupy. W tym celu w module: Administrator Oddziałów, należy wykreować nowy oddział Comarch Mobile. Można to wykonać:
  • bezpośrednio z menu: Oddziały za pomocą opcji [Kreator oddziału Comarch Mobile Sprzedaż]
    Comarch ERP XL, kreator nowego oddziału Comarch Mobile Sprzedaż
  • wybierając opcję: Dodaj nowy oddział Comarch Mobile Sprzedaż
    Comarch ERP XL, dodaj nowy oddział Comarch Mobile Sprzedaż
  • otwierając: Listę oddziałów z wybranym typem oddziału: Comarch Mobile Sprzedaż za pomocą przycisku: [Dodaj nowy oddział]
    Comarch ERP XL, dodawanie nowego oddziału Comarch Mobile Sprzedaż
     
Uwaga
W sytuacji zatrudnienia nowego przedstawiciela handlowego zalecane jest stworzenie odrębnego oddziału Comarch Mobile.