Spis treści
Nowości i zmiany w Comarch mPOS w wersji 2024.0 – QF2024000.20240417.03
POS Agent obsługa trybu offline w systemie ERP
W związku z wymaganiami rynkowymi, została wprowadzona funkcjonalność mająca na celu ułatwienie działania systemów ERP korzystających z usługi Comarch POS Agent Broker do komunikacji z POS Agentem, w przypadku niedostępności połączenia internetowego.
Dotychczasowe rozwiązanie polegało na konieczności utrzymywania stałego połączenia online z usługą POS Agent, co umożliwiało wyeliminowanie pewnych błędów w synchronizacji dokumentów wystawianych na stanowisku Comarch mPOS. Jednak rozwiązanie to wymagało stałego działania maszyny na której uruchomiona jest usługa POS Agent, w przypadku wystawienia dokumentów na magazyny mPOS w systemie ERP.
W celu umożliwienia wykonywania procesu wystawiania dokumentów magazynowych w systemie ERP, nawet gdy usługa POS Agent/POS Agent Broker jest niedostępna, wprowadzono alternatywne podejście. Dzięki tej zmianie, użytkownicy mogą nadal generować i przetwarzać dokumenty magazynowe w systemie ERP, niezależnie od statusu dostępności usługi POS Agent/POS Agent Broker.
Od tej pory, jeżeli usługa POS Agent/POS Agent Broker jest niedostępna z powodu wyłączenia komputerów w sklepach lub niestabilności sieci, możliwe jest kontynuowanie pracy w systemie na dokumentach magazynowych. System kolejkuje operacje magazynowe, które, gdy tylko zostanie przywrócone połączenie, automatycznie trafiają do POS Agenta w celu dalszego przetwarzania. Dzięki temu, mimo przeszkód technicznych, możliwe jest zachowanie ciągłości pracy systemu ERP i skuteczne zarządzanie operacjami magazynowymi.
W związku z nową funkcjonalnością wprowadzona została:
- obsługa ujemnych stanów magazynowych w usłudze POS Agent
- obsługa rezerwacji zasobów/rezerwacji zasobów ilościowych w przypadku, gdy przekraczają one stany magazynowe
- modyfikacja obecnych mechanizmów walidacji stanów magazynowych
Powyższe zmiany zostały wprowadzone, w celu uniknięcia problemów związanych z tym, że pewne informacje (dokumenty) mogą docierać do systemu Comarch ERP Altum z opóźnieniem. Przy prawidłowym działaniu po przesłaniu wszystkich danych nie będzie w bazie ujemnych stanów ani rezerwacji ponad stan.
Po stronie systemu Comarch ERP Altum została dodana parametryzacja pracy POS Agenta. By móc z poziomu systemu wykonywać operacje na magazynie przypiętym do POS Agenta, przy wyłączonej/niedostępnej usłudze POS Agent/POS Agent Broker, należy aktywować parametr: POS Agent – Obsługa trybu offline. Parametr dostępny jest w systemie Comarch ERP Altum z poziomu System → Konfiguracja → POS.
Zmiany w procesie rezerwacji
Mechanizm tworzenia rezerwacji został zmieniony w przypadku gdy włączona jest Obsługa trybu offline POS Agenta. Po zaznaczeniu tego parametru dokumenty magazynowe mogą powstać po stronie systemu ERP i tworzyć kolejne rezerwacje. W tym celu dostosowany został mechanizm procesu rezerwacji, tak aby POS Agent mógł zwiększać rezerwację zasobów, nawet w przypadku nie posiadania wystarczających ilości. Zastosowanie tego typu ma na celu zapobieganie utracenia informacji o rezerwacji w sytuacji, gdy do POS Agenta nie spłynęły jeszcze dane o wszystkich dostawach z systemu ERP.
Zmiany w mechanizmie weryfikacji dostępności
W przypadku gdy stan na POS Agencie jest tymczasowo niższy od zera, nie będą prezentowane ujemne wartości w UI Comarch mPOS, ma to na celu zapobieganie wprowadzeniu zamieszania dla użytkowników. W takim przypadku POS Agent zwraca ilość równą 0 zamiast ujemnej.
Zmiany na liście artykułów i podglądzie artykułu
Lista artykułów i podgląd artykułu zawiera kolumny, związane z ilością artykułów. Po zmianach związanych z POS Agentem, kolumny dotyczące ilości prezentują:
- Dostępna ilość – ilość zasobów magazynowych dostępnych dla stanowiska Comarch mPOS, w przypadku jeżeli:
- Ilość > Rezerwacji zasobów, prezentowana jest różnica pomiędzy ilością a rezerwacją zasobów
- Ilość ≤ Rezerwacji zasobów, prezentowana jest wartość 0
- Ilość całkowita (domyślnie ukryta) – całkowita ilość, która może prezentować ilości ujemne jeżeli takie wystąpią
Zmiany w procesie inwentaryzacji
W związku ze zmianami związanymi z POS Agentem, w bazie danych POS Agenta ilości artykułów mogą mieć ujemne wartości. Na ten moment nie ma możliwości zliczania ujemnych wartości stanów w procesie inwentaryzacji. W procesie tym ilość Oczekiwana artykułów pobierana jest z bazy danych POS Agenta. W przypadkach gdy ilość danego artykułu w bazie POS Agenta będzie ujemna, w procesie inwentaryzacji ilość Oczekiwana zostanie zaktualizowana zawsze do wartości 0.