Spis treści
Proces przyjęcia zamówienia zakupu
Na stanowisku mPOS wprowadzono obsługę dokumentów zamówień zakupu oraz przyjęć zewnętrznych. Zamówienie zakupu to dokument handlowy zawierający zamówione towary lub usługi u wybranych dostawców/sprzedawców. Dokumentem potwierdzającym przyjęcie towaru na magazyn od dostawcy przy określonych warunkach zakupu jest dokument przyjęcia zewnętrznego. Powoduje on zwiększenie ilości zasobów na magazynie.
W związku z wprowadzeniem obsługi procesu przyjęcia zamówienia zakupu, na stanowisku mPOS możliwe jest:
- podejrzenie na liście przyjęć magazynowych dokumentu zamówienia zakupu (ZZ), wygenerowanego w systemie ERP
- filtrowanie listy przyjęć magazynowych według:
- przewidywanego terminu dostawy: Od najnowszych/najstarszych
- daty wystawienia: Od najnowszych/najstarszych
- statusu – dostępne opcje:
- Niezatwierdzony
- W realizacji
- Anulowany
- Zamknięty
- Zrealizowany
- Zatwierdzony
- przewidywanego terminu dostawy (jako przedział dat)
- daty wystawienia (jako przedział dat)
- typu dokumentu – dostępne opcje:
- Wszystko
- MM-
- ZZ
- PZ
- magazynu docelowego
- dostawcy
- podgląd szczegółów dokumentu zamówienia zakupu w tym:
- ogólnych informacji dotyczących: statusu dokumentu, daty realizacji, magazynów, numeru obcego dokumentu, kontrahenta i powiązanych dokumentów przyjęć
- przyjęcie dokumentu zamówienia zakupu
- zaparkowanie dokumentu przyjęcia zamówienia zakupu
- przyjęcie wszystkich artykułów z zamówienia zakupu przy pomocy opcji Przyjmij wszystko z górnego menu
- wyświetlenie szczegółów pozycji
- wygenerowanie kilku dokumentów przyjęć do jednego zamówienia
W systemie Comarch ERP Enterprise wprowadzone zostały dedykowane ustawienia umożliwiające obsługę tej funkcjonalności. W aplikacji Konfiguracja -> funkcja Sprzedaż wielokanałowa -> funkcja Comarch POS dodane zostały:
- pole Przyjęcie: Wyślij zamówienie zakupu ze statusem:
- Status: „Zamówione”
- Status: „Zwolnione” bez zamówienia
Pole określa konfigurację, z jaką zamówienie zakupu ma zostać wysłane do stanowiska Comarch mPOS.
- parametr „Przyjmij wszystko”: Przyjęcie towarów z zamówienia
Aktywacja parametru umożliwia, wyświetlenie na stanowisku mPOS przycisku [Przyjmij wszystko], który umożliwia przyjęcie wszystkich pozycji zamówienia zakupu.
W przypadku tworzenia zamówienia zakupu w systemie Comarch ERP Enterprise należy pamiętać o wykonaniu eksportu, przy pomocy aplikacji w tle: Aktualizacja dokumentów magazynowych POS, aby dokument trafił na stanowisko POS.
W systemie Comarch ERP Altum wprowadzone zostały dedykowane parametry konfiguracyjne, które są synchronizowane do systemu Comarch mPOS. Na formularzu punktu sprzedaży -> zakładka Ogólne, dodana została nowa sekcja Dokumenty, z parametrami:
- Wyświetlanie ceny zakupu na PZ
- Wyświetlanie przycisku Przyjmij wszystko na PZ
Parametry są domyślnie odznaczone, z możliwością edycji w dowolnym momencie pracy z systemem.
Aby dokument zamówienie zakupu wystawiony w systemie Comarch ERP Altum mógł zostać zrealizowany na stanowisku mPOS muszą być spełnione warunki:
- na formularzu ZZ zaznaczony parametr Realizuj w POS
- rodzaj transakcji: krajowa
- kierunek VAT: od netto
- odznaczony parametr: Odwrotne obciążenie
Odświeżanie listy zamówień
Poprawiona została ergonomia odświeżania listy zamówień sprzedaży. Od nowej wersji dodane zostało odświeżenie poprzez przytrzymanie listy zamówień sprzedaży i przeciągnięcie w dół. Dzięki czemu użytkownik ma szybki dostęp do zaktualizowanych dokumentów i nie musi wracać do głównego menu.