Nowości i zmiany w wersji 2022.5

Proces przyjęcia zamówienia zakupu

Na stanowisku mPOS wprowadzono obsługę dokumentów zamówień zakupu oraz przyjęć zewnętrznych. Zamówienie zakupu to dokument handlowy zawierający zamówione towary lub usługi u wybranych dostawców/sprzedawców. Dokumentem potwierdzającym przyjęcie towaru na magazyn od dostawcy przy określonych warunkach zakupu jest dokument przyjęcia zewnętrznego. Powoduje on zwiększenie ilości zasobów na magazynie.

W związku z wprowadzeniem obsługi procesu przyjęcia zamówienia zakupu, na stanowisku mPOS możliwe jest:

  • podejrzenie na liście przyjęć magazynowych dokumentu zamówienia zakupu (ZZ), wygenerowanego w systemie ERP
Lista dokumentów przyjęcia magazynowego
  • filtrowanie listy przyjęć magazynowych według:
    • przewidywanego terminu dostawy: Od najnowszych/najstarszych
    • daty wystawienia: Od najnowszych/najstarszych
    • statusu – dostępne opcje:
      • Niezatwierdzony
      • W realizacji
      • Anulowany
      • Zamknięty
      • Zrealizowany
      • Zatwierdzony
    • przewidywanego terminu dostawy (jako przedział dat)
    • daty wystawienia (jako przedział dat)
    • typu dokumentu – dostępne opcje:
      • Wszystko
      • MM-
      • ZZ
      • PZ
    • magazynu docelowego
    • dostawcy
  • podgląd szczegółów dokumentu zamówienia zakupu w tym:
  • ogólnych informacji dotyczących: statusu dokumentu, daty realizacji, magazynów, numeru obcego dokumentu, kontrahenta i powiązanych dokumentów przyjęć
  • przyjęcie dokumentu zamówienia zakupu
  • zaparkowanie dokumentu przyjęcia zamówienia zakupu
  • przyjęcie wszystkich artykułów z zamówienia zakupu przy pomocy opcji Przyjmij wszystko z górnego menu
  • wyświetlenie szczegółów pozycji
  • wygenerowanie kilku dokumentów przyjęć do jednego zamówienia

W systemie Comarch ERP Enterprise wprowadzone zostały dedykowane ustawienia umożliwiające obsługę tej funkcjonalności. W aplikacji Konfiguracja -> funkcja Sprzedaż wielokanałowa -> funkcja Comarch POS dodane zostały:

  • pole Przyjęcie: Wyślij zamówienie zakupu ze statusem:
    • Status: „Zamówione”
    • Status: „Zwolnione” bez zamówienia

Pole określa konfigurację, z jaką zamówienie zakupu ma zostać wysłane do stanowiska Comarch mPOS.

  • parametr „Przyjmij wszystko”: Przyjęcie towarów z zamówienia

Aktywacja parametru umożliwia, wyświetlenie na stanowisku mPOS przycisku [Przyjmij wszystko], który umożliwia przyjęcie wszystkich pozycji zamówienia zakupu.

W przypadku tworzenia zamówienia zakupu w systemie Comarch ERP Enterprise należy pamiętać o wykonaniu eksportu, przy pomocy aplikacji w tle: Aktualizacja dokumentów magazynowych POS, aby dokument trafił na stanowisko POS.

W systemie Comarch ERP Altum wprowadzone zostały dedykowane parametry konfiguracyjne, które są synchronizowane do systemu Comarch mPOS. Na formularzu punktu sprzedaży -> zakładka Ogólne, dodana została nowa sekcja Dokumenty, z parametrami:

  • Wyświetlanie ceny zakupu na PZ
  • Wyświetlanie przycisku Przyjmij wszystko na PZ

Parametry są domyślnie odznaczone, z możliwością edycji w dowolnym momencie pracy z systemem.

Aby dokument zamówienie zakupu wystawiony w systemie Comarch ERP Altum mógł zostać zrealizowany na stanowisku mPOS muszą być spełnione warunki:

  • na formularzu ZZ zaznaczony parametr Realizuj w POS
  • rodzaj transakcji: krajowa
  • kierunek VAT: od netto
  • odznaczony parametr: Odwrotne obciążenie

Odświeżanie listy zamówień

Poprawiona została ergonomia odświeżania listy zamówień sprzedaży. Od nowej wersji dodane zostało odświeżenie poprzez przytrzymanie listy zamówień sprzedaży i przeciągnięcie w dół. Dzięki czemu użytkownik ma szybki dostęp do zaktualizowanych dokumentów i nie musi wracać do głównego menu.

Ikona wyświetlana podczas odświeżania listy zamówień sprzedaży, poprzez przytrzymanie i przeciągnięcie listy

 

Czy ten artykuł był pomocny?