[A], [B], [C], [D], [F], [G], [H], [I], [K], [L], [M], [N], [O], [P], [R], [S], [T], [U], [W], [Z]
- Aktualizacja danych – synchronizacja danych między systemem ERP a stanowiskiem POS
 - Anonimizacja – usunięcie lub zaszyfrowanie danych osobowych danego kontrahenta lub osoby kontaktowej/członka rodziny
 - Artykuł – towar lub usługa podlegająca sprzedaży/zakupowi
 - Artykuły powiązane – skojarzone ze sobą artykuły, które często są sprzedawane razem
 - Atrybuty – dodatkowe informacje o obiektach
 
- BI Point – aplikacja umożliwiająca tworzenie zaawansowanych raportów dotyczących działalności sklepu/firmy
 - Bon – dokument uprawniający jego posiadacza do bezgotówkowego nabycia określonych usług/towarów w oznaczonym terminie, w określonym przedsiębiorstwie, w kwocie na jaką wystawiony jest dany bon. Może również służyć jako identyfikator klienta i jego transakcji.
 - Bramki – licznik klientów odwiedzających sklep
 
- Cena bazowa – niemodyfikowalna cena jednej jednostki artykułu przed naliczeniem rabatów
 - Cena początkowa – modyfikowalna cena jednej jednostki artykułu przed naliczeniem rabatów
 
- Dokumenty handlowe – dokumenty typu ilościowo–wartościowego umieszczane w rejestrze VAT i tworzące płatności
 - Dokumenty magazynowe – dokumenty typu ilościowego dokumentujące wszelkie czynności związane z obrotem towarami w magazynie
 - Dokumenty niezatwierdzone – dokumenty zapisane w stanie Niezatwierdzony w buforze zintegrowanym z usługą synchronizacji danych. Dokumenty zapisane mogą być kontynuowane w późniejszym czasie lub na innym stanowisku POS.
 - Drukarka fiskalna – urządzenie rejestrujące przychody pochodzące ze sprzedaży detalicznej na potrzeby rozliczenia podatku (dochodowego i VAT)
 
- Faktura sprzedaży – dokument sprzedaży, który zawiera szczegółowe informacje na temat zrealizowanej transakcji
 - Faktura zaliczkowa – część należności wpłacana na poczet przyszłej dostawy towarów bądź wykonania usług w celu zabezpieczenia wykonania umowy. W aplikacji możliwe
jest wygenerowanie faktury zaliczkowej (FSL) do dokumentu zamówienia sprzedaży. - Fantomy – powiązane ze sobą karty artykułów różniące się między sobą jakąś cechą (np. rozmiarem, kolorem). W odróżnieniu od cech/partii artykułu funkcjonalność ta umożliwia prezentację odrębnych zdjęć, opisów oraz atrybutów dla danej karty artykułu.
 - Filtry – zawężają wyświetlaną listę obiektów/danych tylko do tych, które spełniają określony warunek
 - Fiskalizacja – rejestracja sprzedaży za pomocą urządzeń fiskalnych
 
- Globalne elementy – standardowe elementy aplikacji takie jak: podstawowe przyciski, kafle, pola typu radio buton, pola typu tooltip
 - Grid – regularna siatka odpowiadająca położeniu elementów w interfejsie
 
- Harmonogram – harmonogram obowiązywania rabatów podczas wybranych godzin, dni tygodnia, dni miesiąca i miesięcy
 - Historia transakcji – historia transakcji danego kontrahenta prezentująca informacje na temat zakupionych, zwróconych, zamówionych oraz reklamowanych artykułów
 - Historia wydruku – historia wydruku oryginału dokumentu oraz jego kopii
 
- Interfejs – obszar wizualny interakcji użytkownika z aplikacją
 
- Karta lojalnościowa – karta lub bon identyfikacja kontrahenta jako stałego klienta/członka w programie lojalnościowym
 - Komplet – zestaw dwóch lub więcej artykułów, sprzedawany klientowi jako jeden produkt
 - Komunikat – wiadomość blokująca interfejs, wyświetlana w przypadku błędu lub potrzeby dodatkowego zatwierdzenia akcji wykonywanej przez użytkownika
 - Kontrahent – klient, druga strona transakcji
 - Korekta – dokument korygujący dotyczący błędnej ilości lub wartości (w aplikacji obsługiwane są tylko korekty ilościowe)
 - Korekta ręczna – korekta dokumentu handlowego, do którego nie ma dostępu w systemie
 - KP – dowód wpłaty (kasa przyjęła), potwierdza przyjęcie pieniędzy do kasy
 - Kupon rabatowy – obiekt umożliwiający naliczenie powiązanego z nim rabatu
 - KW – dowód wypłaty (kasa wydała), oznacza wypłatę pieniędzy z kasy
 
- Licznik wejść/wyjść – licznik klientów odwiedzających sklep
 - Limit kredytowy – kredyt kupiecki, występuje gdy dostawca usług/towarów zgadza się na odroczenie terminu płatności. Jest to relacja w której kontrahenci udzielają sobie nawzajem kredytu bez udziału banku.
 - Limit stanu kasy – kontrola stanu kasy dla formy płatności Gotówka w walucie systemowej
 
- Mapowanie wydruków – określenie domyślnych drukarek dla wydruków pdf poszczególnych typów dokumentów
 - Motyw – zestaw charakteryzujący wygląd graficzny aplikacji
 
- Nabywca – kontrahent, który nabywa usługę/towar
 - Nota debetowa – dokumentuje należności powiązane z transakcjami, które nie podlegają opodatkowaniu VAT
 
- Odbiorca – kontrahent, który odbiera usługę/towar
 - Odwrotne obciążenie – przeniesienie odpowiedzialności za rozliczenie podatku od zawartej transakcji ze sprzedawcy na nabywcę
 - Oferta sprzedaży – dokument polegający na złożeniu przez jedną ze stron oświadczenia woli sprzedaży towaru/usługi według określonych warunków drugiej stronie, która może to oświadczenie zaakceptować
 - Okno płatności – okno, w którym można przyjąć/wydać pieniądze dla określonej formy płatności
 - Otwarcie dnia – procedura rozpoczęcia pracy ze stanowiskiem sprzedaży danego dnia, polegająca na przeliczeniu początkowego stanu kasy przed przystąpieniem do wystawiania dokumentów handlowych
 
- Paragon – dokument potwierdzający dokonanie zakupu
 - Parking – lista dokumentów niezatwierdzonych
 - Personalizacja – dostosowanie interfejsu aplikacji do indywidualnych potrzeb użytkownika
 - Podpis cyfrowy – sprawdza autentyczności dokumentów/wiadomości
 - Podsumowanie dnia – prezentuje zestawienie podstawowych informacji na temat aktualnego stanu kasy, sprzedaży oraz przepływów gotówki
 - Powiadomienie – nieblokujący interfejsu komunikat wyświetlany z prawej strony okna informujący o różnego rodzaju zdarzeniach
 - Profil – motyw interfejsu aplikacji dedykowany użytkownikowi
 - Promocja pakietowa – rabat polegający na sprzedaży artykułów w określonych zestawach, gdzie wysokość naliczonego rabatu na dokumencie jest uzależniona od ilości lub wartości sprzedawanych artykułów
 - Przesunięcie międzymagazynowe – dokument dotyczący przemieszczenia towarów pomiędzy magazynami firmy
 - Przyjęcie dostawy – dokument potwierdzający otrzymanie towarów przemieszczanych pomiędzy magazynami firmy
 
- Rabat – obniżenie ceny dla zachęcenia do kupna
 - Rabat nagłówka – rabat nadany przez użytkownika na cały dokument (wszystkie pozycje dokumentu)
 - Rabat nagłówka od wartości transakcji – zdefiniowany w systemie ERP rabat towarowy naliczany na wszystkie pozycje dokumentu po uzyskaniu określonej kwoty wartości dokumentu
 - Rabat użytkownika – rabat nadany przez użytkownika
 - Radio buton – element graficzny posiadający dwa stany: włączony i wyłączony, z wyborem kilku opcji. Wybranie jednej z dostępnych opcji dezaktywuje pozostałe.
 - Raporty Grand Totals – raporty rejestrujące dany okres. Umożliwiają weryfikację zgodności raportu zarchiwizowanego z raportem w aplikacji.
 - Reklamacja – dokument umożliwiający zgłoszenie wady lub niedoskonałości zakupionego towaru bądź usługi
 - Rezerwacje – zasoby towaru zabezpieczone przed rozchodowaniem innym dokumentem (np. sprzedażowym)
 
- Skrót klawiszowy – klawisz lub kombinacja kilku klawiszy umożliwiająca wykonanie danej czynności w aplikacji w bardziej ergonomiczny
 - Skup – nabycie artykułów (również używanych) od kontrahenta przez operatora stanowiska POS po określonej cenie
 - Sortowanie – uporządkowanie elementów listy względem określonej cechy/wartości
 - Synchronizacja – aktualizacja danych między systemem ERP a stanowiskiem POS
 - Szuflada – element stanowiska sprzedaży służący do przechowywania pieniędzy
 
- TAX FREE – dokument uprawniający podróżnych do występowania o zwrot VAT
 - Terminal płatniczy – urządzenie służące do obsługi kart płatniczych podczas dokonywania transakcji w punktach handlowo–usługowych
 - Tooltip – element graficzny wyświetlany po wskazaniu kursorem myszy na element z nim powiązany
 - Tryb online/offline – dwa możliwe tryby pracy aplikacji: połączenie z usługą synchronizacji danych z systemem ERP oraz brak połączenia
 
- Usługa LS – usługa synchronizacji danych z bramkami (licznikami wejść/wyjść)
 - Usługa synchronizacji danych – usługa odpowiadająca za synchronizację danych stanowiska POS z systemem ERP
 
- Widoczność kolumn – ustawienie pozwalające na wyświetlenie lub ukrycie kolumn na listach obiektów oraz listach pozycji dokumentów
 - Widoczność kafli – ustawienie pozwalające na wyświetlenie lub ukrycie kafli w oknach
 - Wymiana – proces przyspieszający zwrot artykułu oraz jego wymiany na inny. Sprzedawca nie musi tworzyć osobnego dokumentu korekty oraz nowego dokumentu handlowego, powstaną one automatycznie w procesie wymiany.
 
- Zaliczka – część należności wpłacana na poczet przyszłej dostawy towarów bądź wykonania usług w celu zabezpieczenia wykonania umowy. W aplikacji możliwe jest wygenerowanie faktury zaliczkowej (FSL) do dokumentu zamówienia sprzedaży.
 - Zamknięcie dnia – umożliwia zakończenie dnia sprzedaży po przeliczeniu kasy
 - Zamówienie sprzedaży – dokument umożliwiający złożenie zapotrzebowania na brakujący towar (w danym sklepie)
 - Zarządzanie widokami – funkcjonalność umożliwiająca modyfikację ustawień widoku
 - Zasoby – ilość towaru
 - Zdjęcia – grafika prezentująca towar
 - Zgody – zgody dotyczące przetwarzania danych, które może wyrazić kontrahent. Mogą tyczyć się konkretnego kanału komunikacji (przykładowo: telefon).
 - Zliczanie kasy – weryfikacja faktycznego stanu kasy z uwzględnieniem każdego nominału
 
Czy ten artykuł był pomocny?
                         ( 1 )
                        
                    
                                                    
                            
                        ( 0 )