Wraz z wersją Comarch POS 2021.0 , została wydana nowa aplikacja Comarch mPOS.
Aplikacja przeznaczona jest na urządzenia mobilne z systemem Android. W odróżnieniu od Comarch POS aplikacja Comarch mPOS wyróżnia się mobilnością, do pełnej pracy wystarczy połączenie do sieciowych usług wymiany danych Data Service oraz POS Agent.
![](https://pomoc.comarch.pl/pos/20216/wp-content/uploads/2021/01/image002-320x674.jpg)
Aplikacja współpracuje z systemami Comarch ERP Altum oraz Comarch ERP Enterprise. Za pomocą aplikacji rejestruje się przyjęcia dostawy oraz realizuje wydania paczek na podstawie ZWE.
Dodatkowo przy współpracy z Comarch ERP Enterprise aplikacja umożliwia również kompletowanie zamówień oraz przeprowadzenie inwentaryzacji. Obsłużona jest również metoda kolejkowania FEFO.
W przypadku instalacji Comarch mPOS na urządzeniu z wbudowanym skanerem laserowym możliwa jest łatwiejsza oraz szybsza obsługa aplikacji poprzez skanowanie kodów kreskowych produktów
Przyjęcia
W celu przyjęcia dostawy na podstawie dokumentu przesunięcia magazynowego należy wybrać Przyjęcia w widoku Back office.
Ekran podzielony jest na dwie zakładki, pomiędzy którymi można się przełączać:
- Aktywne – lista dokumentów MM- do realizacji
- Zakończone – lista dokumentów zrealizowanych
![](https://pomoc.comarch.pl/pos/20216/wp-content/uploads/2021/01/image004-320x646.jpg)
Widok dokumentu przesunięcia magazynowego podzielony jest na dwie karty:
- Przyjmij – wyświetla obecny etap przyjęcia dokumentu. Rozwinięcie poszczególnych etapów prezentuje szczegóły w formie statystyk, takich jak oczekiwana ilość artykułów do przyjęcia, brakujące przyjęcia, nieoczekiwane przyjęcia.
- Szczegóły – wyświetla szczegóły dokumentu (ilość oczekiwanych artykułów, magazyn źródłowy i docelowy oraz datę realizacji dokumentu)
![](https://pomoc.comarch.pl/pos/20216/wp-content/uploads/2021/01/image008-320x647.jpg)
Po wybraniu Przyjmij otworzy się lista artykułów oczekiwanych do przyjęcia. W tym miejscu należy uzupełnić rzeczywistą ilość towarów, jaka została przyjęta.
![](https://pomoc.comarch.pl/pos/20216/wp-content/uploads/2021/01/image010-320x647.jpg)
Na dole widoczny jest pasek informujący o postępie przyjęcia oraz przyciski:
- Parkuj – zapisuje dokument na liście aktywnych dokumentów. W każdym momencie możliwa jest kontynuacja jego realizacji.
- Dalej – kończy etap deklarowania przyjętych ilości i procesuje dalej przyjęcie
Po przyciśnięciu Dalej zostanie wyświetlona statystyka przyjęcia:
- Wysłane produkty – ilość produktów zadeklarowana jako wysłana
- Oczekiwane i przyjęte artykuły – ilość przyjętych oczekiwanych (wg listy pozycji dokumentu) artykułów
- Nieoczekiwane artykuły – ilość artykułów spoza listy pozycji dokumentu
- Brakujące – ilość oczekiwanych brakujących towarów w dostawie
- Przyjęte – suma przyjętych ilości
![](https://pomoc.comarch.pl/pos/20216/wp-content/uploads/2021/01/image012-320x645.jpg)
Przyciskiem Zatwierdź można zatwierdzić przyjęcie. Zostanie wówczas wyświetlony komunikat potwierdzający przyjęcie dostawy. Dokument przesunięcia trafi na zakładkę Zakończone, a stany magazynowe zostaną powiększone.
Wydania
W widoku Back office należy wybrać opcje Wydania. Prezentowane są 2 przyciski:
- Przygotowanie wysyłki – przygotowanie wysyłki na podstawie zamówienia wewnętrznego
- Rejestr paczek – lista paczek
![](https://pomoc.comarch.pl/pos/20216/wp-content/uploads/2021/01/image014-320x651.jpg)
W celu przygotowania paczki na podstawie zamówienia należy w widoku Wydania wybrać Przygotowanie wysyłki. W kolejnym kroku wybrać opcję Na podstawie otrzymanych zamówień, a następnie Paczkowanie.
Pojawi się lista zamówień z podziałem na zakładki:
- Aktywne – zamówienia możliwe do realizacji
- Zakończone – zamówienia zrealizowane
Po wybraniu aktywnego zamówienia zostanie wyświetlone podsumowanie, informujące ile artykułów jest już spakowanych, a ile czeka na spakowanie. Wybranie przycisku Zacznij pakowanie otwiera listę stworzonych do zamówienia paczek oraz artykułów, które czekają na spakowanie.
![](https://pomoc.comarch.pl/pos/20216/wp-content/uploads/2021/01/image016-320x648.jpg)
Z tego poziomu można edytować tworzone paczki oraz pakować kolejne artykuły tworząc nową paczkę. Paczki są tworzone w momencie zaparkowania lub zatwierdzenia procesu pakowania. Anulować stworzone już paczki można podczas edycji procesu pakowania. W oknie tworzenia nowej paczki dostępna jest lista wszystkich artykułów, dla których możemy definiować wydawane ilości.
![](https://pomoc.comarch.pl/pos/20216/wp-content/uploads/2021/01/image018-320x651.jpg)
Przycisk Dalej ponownie przekierowuje do okna ze statystyką spakowanych artykułów. Po wybraniu przycisku Zatwierdź utworzone paczki zostaną zatwierdzone, a dokument zamówienia wewnętrznego trafi na listę dokumentów zakończonych. Wygenerowane paczki będą dostępne na liście Rejestr paczek.
![](https://pomoc.comarch.pl/pos/20216/wp-content/uploads/2021/01/image020-320x656.jpg)