W wielu oknach aplikacji dostępne jest pole Obsługujący. Jeżeli wybrana jest opcja automatyczne podpowiadanie obsługującego transakcje, to w polu domyślnie prezentowane jest imię i nazwisko pracownika powiązanego z kontem aktualnie zalogowanego operatora. Jeżeli ta funkcja nie jest uaktywniona, to przy polu prezentowany jest symbol wielokropka z możliwością wskazania pracownika z listy.
Wybierając pole z nazwą można zmienić pracownika wykonującego daną transakcję w aplikacji np. wystawiającego dokument bądź zamykającego dzień.
![Pole Obsługujący](https://pomoc.comarch.pl/pos/20220/wp-content/uploads/2019/06/RET_WSPOELEM_STANDELEMAP_Pole-Obslugujacy.png)
Możliwe są dwa sposoby wprowadzania/zmiany obsługującego:
- Karta i Lista pracowników – wskazanie pracownika z listy dostępnych pracowników lub wpisanie/wczytanie numeru karty, z którą jest powiązany i zatwierdzenie przyciskiem [Enter]
![Okno wyboru pracownika obsługującego transakcje](https://pomoc.comarch.pl/pos/20220/wp-content/uploads/2019/06/RET_WSPOELEM_STANDELEMAP_Okno-wyboru-pracownika-obslugujacego-transakcje.png)
- Tylko karta pracownika – wpisanie/wczytanie numeru karty, z którą powiązany jest pracownik i zatwierdzenie przyciskiem [Enter]
![Okno wczytywania karty pracownika obsługującego transakcje](https://pomoc.comarch.pl/pos/20220/wp-content/uploads/2019/06/RET_WSPOELEM_STANDELEMAP_Okno-wczytywania-karty-pracownika-obslugujacego-transakcje.png)
Do kasy podchodzi inny pracownik Maria Boroń wraz z klientem, któremu doradziła zakup odpowiedniego radioodbiornika. Jan Kowalski skanuje czytnikiem produkt, a następnie wybiera zmianę obsługującego dokument. Maria Boroń skanuje swoją kartę pracowniczą. W polu Obsługujący widnieje teraz: Maria Boroń. Taka informacja może być później wykorzystana w raporcie sprzedaży i mieć wpływ na premiowanie pracowników w firmie.