Podczas pierwszego uruchomienia aplikacji Comarch POS należy we wstępnej konfiguracji:
-
- Uzupełnić
- Kod stanowiska POS – kod stanowiska POS zdefiniowany podczas dodawania nowego stanowiska z poziomu systemu ERP.
- Adres i port usługi danych POS – dane dotyczące komputera oraz portu, na którym działa usługa synchronizacji danych (między aplikacją Comarch POS, a systemem ERP).
- Uzupełnić
![](https://pomoc.comarch.pl/pos/20230/wp-content/uploads/2022/12/Konfiguracja-wstepna-podczas-pierwszego-uruchomienia-aplikacji.png)
-
- Wybrać język interfejsu stanowiska: polski, angielski (US), niemiecki, francuski, włoski.
- Po naciśnięciu przycisku [Konfiguracja bazy danych] zweryfikować i uzupełnić dane dostępowe do bazy stanowiska POS.
![Konfiguracja bazy danych podczas pierwszego uruchomienia aplikacji](https://pomoc.comarch.pl/pos/20230/wp-content/uploads/2019/06/RET_INS_PIERLOG_Konfiguracja-bazy-danych-podczas-pierwszego-uruchomienia-aplikacji.png)
- Po zatwierdzeniu okien Konfiguracja bazy danych oraz Konfiguracja wstępna zostaje zainicjonowany proces synchronizacji danych pomiędzy systemem ERP, a aplikacją Comarch POS. Wymiana danych nastąpi, jeżeli usługa synchronizacji danych działa poprawnie.
W przypadku braku połączenia lub nieprawidłowej konfiguracji usługi synchronizacji zostanie wyświetlony komunikat:
![](https://pomoc.comarch.pl/pos/20230/wp-content/uploads/2021/03/2-2.png)
Pierwsze uruchomienie
Szczegółowe informacje o zdarzeniach występujących na stanowisku POS rejestrowane są w logach. Domyślna ścieżka logów dla stanowiska POS to: C:\Retail\POS2\Logs