Możliwość ustalenia minimalnej ceny artykułów ograniczającej maksymalny rabat jaki można zastosować na dany artykuł, ma zapobiec sprzedaży artykułów po cenie niższej niż uwzględniająca minimalny narzut określony przez strategię biznesową bądź przez ustawodawstwo danego kraju (np. produkty spożywcze). W wyniku wyliczenia minimalnej marży na odsprzedawany artykuł wyliczana jest cena minimalna, poniżej której nie można już zastosować większej wartości rabatu. Dane o minimalnej cenie i maksymalnej wartości procentowej rabatu przesyłane są z systemu ERP.
Przykład I:
Cena minimalna za kilogram jabłek: 0,90 PLN
Cena początkowa za kilogram jabłek: 1,00 PLN
Zdefiniowany rabat: 20%
Efekt: W związku z kontrolą marzy minimalnej, wartość rabatu zostanie obniżona z
0,20 PLN do 0,10 PLN w celu utrzymania ceny minimalnej na poziomie 0,90 PLN
Przykład II:
Ustawiony został maksymalny dopuszczalny rabat procentowy na owoce: 5%
Cena minimalna za kilogram jabłek: 0,90 PLN
Cena początkowa za kilogram jabłek: 1,00 PLN
Zdefiniowany rabat: 20%
Efekt: W związku z kontrolą marży minimalnej, wartość rabatu zostanie obniżona z
0,20 PLN do 0,05 PLN w ceku zachowania maksymalnego dopuszczalnego rabatu na owoce wynoszącego 5%