Comarch Loyalty Cloud (Enterprise)
Systemy lojalnościowe pozwalają na tworzenie pozytywnych relacji z klientem, jak również wpływają na zwiększenie sprzedaży artykułów. Ich celem jest utrzymanie dobrych relacji ze stałymi klientami i utworzenie lojalnej grupy odbiorców, a także pozyskiwanie nowych klientów.
W integracji z Comarch POS dodana została możliwość budowania i utrzymywania relacji pomiędzy sieciami handlowymi a klientami. Integracja polega na powiązaniu procesu sprzedażowego w Comarch POS z mechanizmem systemu lojalnościowego Comarch Loyalty Cloud (CLC).
Obsłużona została:
- weryfikacja klienta lojalnościowego poprzez zeskanowanie/podanie numeru karty
- obsługa transakcji z CLC (włącznie z obsługą zwrotów, wiążącą się z pomniejszeniem ilości punktów lojalnościowych)
- możliwość wydruku salda punktów lojalnościowych po zatwierdzonej transakcji
- obsługa kuponów wygenerowanych przez CLC i powiązanych z właściwą definicją rabatu utworzonego w systemie ERP
- synchronizacja produktów
- synchronizacja punktów lojalnościowych
- synchronizacja grup klientów lojalnościowych
- synchronizacja zgód lojalnościowych zdefiniowanych w CLC i przesłanych w synchronizacji z sytemu ERP
- możliwość dodania klienta lojalnościowego na stanowisku POS
- możliwość modyfikacji danych klienta lojalnościowego (imię, nazwisko, e-mail, kraj)
- możliwość ręcznego zablokowania katy lojalnościowej (z podaniem przyczyny na podstawie opcji predefiniowanych w systemie Comarch ERP Enterprise)
- możliwość wycofania wymaganych zgód członka programu lojalnościowego
Klient w systemie lojalnościowym jest identyfikowany na podstawie numeru karty lojalnościowej, którą okazuje kasjerowi przed dokonaniem płatności za artykuły. Comarch POS nie musi posiadać takiego kontrahenta w systemie, numer karty lojalnościowej może być jedynie zeskanowany i zapisany dla klienta nieokreślonego na dokumencie lub transakcji.
Numer karty lojalnościowej jest przesyłany z systemu ERP poprzez standardową synchronizację. Z poziomu Comarch POS operator jest w stanie sprawdzić ilość punktów lojalnościowych danego kontrahenta, na przykład po dodaniu go na dokument, lub bezpośrednio po weryfikacji jego szczegółowych danych. Na podstawie reguł biznesowych zdefiniowanych w Comarch Loyalty Cloud, klient lojalności ma możliwość otrzymania punktów lub kuponów promocyjnych za dokonane transakcje w sklepie.