Spis treści
Lista ofert sprzedaży
Na stanowisku POS możliwa jest obsługa ofert i zamówień sprzedaży, między innymi:
- wystawienie OS/ZS
- realizacja zamówień z systemu ERP oraz Comarch e-Sklep
- całościowa lub częściowa realizacja zamówień sprzedaży
- generowanie OS -> ZS
Na liście prezentowane są kolumny:
- Numer
- Stan – przyjmuje wartości: Zatwierdzony, W realizacji, Anulowany, Zamknięty, Przyjęty, Odrzucony, Zrealizowany
- Kontrahent
- Adres
- Brutto
- Data wystawienia
- Data realizacji
- Dokumenty powiązane
oraz istnieją domyślnie ukryte kolumny:
- Obsługa transakcji
- Status realizacji – przyjmuje wartości zdefiniowane z poziomu systemu ERP
- Data ważności
- Netto
- Status płatności – przyjmuje wartości zdefiniowane z poziomu systemu ERP
- Odbiorca
- Źródło – przyjmuje wartości zdefiniowane z poziomu systemu ERP
W górnej części okna znajduje się pole filtra tekstowego umożliwiające przeszukiwanie listy dokumentów OS oraz ZS na podstawie numeru dokumentu.
- lokalnie w bazie danych stanowiska POS
- lokalnie oraz w systemie ERP
Wyszukiwanie można zawęzić przy pomocy rozwijalnych filtrów:
- Wartość
- Wartość netto
- Data wystawienia
- Data realizacji
- Źródło
- Data ważności
- Status płatności
- Status realizacji
- Typ – przyjmuje wartości: Oferta sprzedaży, Zamówienie sprzedaży
- Stan
Na liście ofert i zamówień sprzedaży są dostępne następujące przyciski:
- [Dodaj] -> [Oferta]/[Zamówienie] – dodaje nowy dokument OS/ZS
- [Drukuj] – drukuje dokument
- [Podgląd] – wyświetla do podglądu dokument OS/ZS
- [Zmień stan] – zmienia status dokumentu
- [Anuluj] – anuluje dokument znajdujący się w stanie Zatwierdzony, do którego nie został wygenerowany dokument, bądź dokument ten został anulowany
- [Odrzuć] – odrzuca ofertę sprzedaży, do której nie został wygenerowany dokument, bądź dokument ten został anulowany
- [Przyjmij] – przyjmuje ofertę sprzedaży znajdującą się w stanie Zatwierdzony
- [Generuj zamówienie] – generuje zamówienie do oferty znajdującej się w stanie Przyjęty lub
Zatwierdzony - [Dokumenty powiązane] – otwiera okno z listą wszystkich dokumentów skojarzonych z danym dokumentem
Wyszukiwanie online ofert sprzedaży (Comarch ERP: Enterprise)
Oferty sprzedaży są często tworzone w sklepie internetowym. Następnie Klient odwiedza sklep stacjonarny i chciałby skonsultować ofertę z Pracownikiem. W związku z wymaganiami na stanowisku Comarch POS dostępna jest możliwość wyszukiwania online ofert sprzedaży, w celu podglądu przez Pracownika dokumentu podczas obsługi Klienta.
Po przejściu na listę ofert i zamówień sprzedaży lub parking, użytkownik ma możliwość wyszukania oferty w nowym oknie Wybierz jeden parametr, na podstawie:
- Numeru referencyjnego
- Numeru dokumentu
- Kodu klienta
- Nazwy firmy/klienta
- Wszystkie (domyślna wartość)
Po aktywacji parametru w systemie Comarch ERP Enterprise, na stanowisku POS oferta jest najpierw wyszukiwana w lokalnej bazie POS, a następnie w bazie systemu ERP. W przypadku, gdy żadna oferta nie zostanie znaleziona w bazie lokalnej, pojawi się komunikat z pytaniem: „Brak wyników wyszukiwania. Jeżeli chcesz przeszukać globalną bazę dokumentów, sprawdź czy wyszukiwana fraza zawiera minimum 3 znaki i czy został wybrany parametr dokumentu, którego fraza dotyczy?”. W sytuacji, gdy zostanie znaleziona co najmniej jedna pasująca oferta, u dołu listy wyświetlone zostanie pytanie: „Czy chcesz kontynuować wyszukiwanie również w systemie ERP?”. W obu przypadkach, po naciśnięciu przycisku [Szukaj online], zostanie przeszukana baza ERP w ramach organizacji, do której należy stanowisko POS.
Automatyczne wyszukiwanie rozpoczyna się po wprowadzeniu minimum 3 znaków. Jeżeli użytkownik wprowadzi 1-2 znaki powinien wybrać przycisk [Szukaj online]. Po zmianie parametru wyszukiwania, wyszukiwanie będzie obejmować tylko jedną kolumnę (również, jeżeli nie jest ona wyświetlana jako kolumna na liście).