Domyślny kontrahent (Altum)
Kontrahent domyślny to kontrahent wprowadzany automatycznie na dokumentach dodawanych w aplikacji Comarch POS. Istnieje możliwość ustawienia konkretnego kontrahenta domyślnego w danym centrum POS. Ustawienia dokonuje się w systemie Comarch ERP Altum na zakładce Dostępność na karcie kontrahenta. Zakładka jest dostępna w centrum, które jest właścicielem lub posiada uprawnienia do wybranego kontrahenta.
Kontrahent domyślny jest automatycznie wprowadzany na poniższych typach dokumentów pierwotnych (tj. niewygenerowanych z innych dokumentów):
- Paragon
- Faktura sprzedaży
- Zamówienie sprzedaży
- Oferta sprzedaży
- Ręczna korekta faktury sprzedaży
- Ręczna korekta paragonu
- Reklamacja
- Ręczne dokumenty KP/KW
Karta kontrahenta domyślnego może być edytowana wyłącznie w systemie Comarch ERP Altum. Nie ma możliwości edycji karty kontrahenta domyślnego na stanowisku Comarch POS