Aktualizacja etykiet
Oznaczanie cen i etykietowanie artykułów to powszechnie stosowane procesy detaliczne w sklepach, stosowane w przypadku zmiany cen artykułów, np. w związku z wyprzedażami sezonowymi lub ofertami handlowymi.
Kafel [Aktualizacja etykiet], dostępny z poziomu [Back office] umożliwia podpięcie własnego wydruku utworzonego i przypiętego do stanowiska POS w systemie ERP.
W systemie Comarch ERP Enterprise należy określić schemat numeracji dla pola Etykiety cenowe w aplikacji Konfiguracja -> funkcja Sprzedaż Wielokanałowa -> podfunkcja Comarch POS -> zakładka Sprzedaż.

Po wybraniu kafla [Aktualizacja etykiet] prezentowana jest list zadań etykietowania cen utworzonych w systemie Comarch ERP Enterprise na podstawie cenników. Opcja podglądu otwiera określone zadanie i zaktualizuje informacje o nim w POS Agent. Zadanie związane z etykietami cenowymi obejmuje listę produktów z nowymi cenami oraz ilościami wynikającymi ze zliczenia za pomocą Comarch Backoffice. Lista ma charakter wyłącznie do odczytu ponieważ cały proces etykietowania odbywa się w aplikacji Comarch Backoffice. Aplikacja Comarch POS umożliwia wyłącznie podgląd procesu i drukowanie etykiet.
W systemie ERP możliwe jest przypisanie definicji wydruku do:
- artykułu
- kategorii artykułów sprzedaży (grupy produktów)
W systemie Comarch ERP Enterprise po utworzeniu nowego cennika sprzedaży z definicjami cen, należy go wyeksportować przed wygenerowanie etykiet cenowych. Po utworzeniu definicji cen dla nowych artykułów należy przypisać te produkty do listy asortymentowej kanału sprzedaży i wyeksportować.
Po wyeksportowaniu takiego cennika należy uruchomić aplikację Utwórz zadania aktualizacji naklejek wybierając datę rozpoczęcia i zakończenia zadania, a także definicję cen i listę cenników. Po zakończenia działania utworzone zostają etykiety dostępne w aplikacji Aktualizacje naklejek.
W celu wyeksportowania ich do aplikacji Comarch POS należy uruchomić aplikację Działania eksportu POS.
Po wyborze kafla wyświetlane jest okno, które pozwala na przejrzenie zadań związanych z aktualizacją etykiet.
Na liście aktualizacji etykiet prezentowane są kolumny:
- Nazwa zadania
- Stan – z dostępnymi opcjami:
- Anulowany
- Nierozpoczęty
- Przeterminowany
- W trakcie
- Zakończony
- Data rozpoczęcia
- Data ważności
- Priorytet (domyślnie ukryta)
- Data ukończenia (domyślnie ukryta)
W górnej części okna znajduje się filtry rozwijane:
- Stan – z dostępnymi opcjami:
- Anulowany
- Nierozpoczęty
- Przeterminowany
- W trakcie
- Zakończony
- Data rozpoczęcia
- Data ważności
- Priorytet
- Data ukończenia
Funkcjonalność aktualizacji etykiet jest dodatkowo prezentowana na liście zadań jako zadanie do wykonania.