Najczęstsze problemy związane z uruchomieniem Comarch POS

Najczęstsze problemy związane z uruchomieniem Comarch POS

Brak licencji

W przypadku wystąpienia braku licencji na stanowisku POS, w pierwszej kolejności należy zweryfikować, czy na kluczu uzupełnionym w systemie ERP znajduje się odpowiedni moduł Retail POS oraz czy nie zostały licencje w całości pobrane.

W dalszej kolejności, można zweryfikować prawidłowe połączenie stanowiska POS z systemem ERP. W tym celu należy w pliku konfiguracyjnym POS2.exe.config usunąć kod stanowiska w polu value dla key=”PosCode”:

<add key=”PosCode” value=”” />

dzięki czemu po ponownym uruchomieniu POS pojawi się ponownie okno konfiguracji wstępnej. W wyświetlonym oknie pierwszej konfiguracji należy wprowadzić ponownie prawidłowe dane (kod stanowiska, adres i port usługi DS) i wybrać [Sprawdź połączenie].

Jeśli uzyskany komunikat informuje o: „Uzyskano połączenie z usługą danych POS, kod stanowiska jest poprawny” połączenie jest prawidłowe i można zatwierdzić konfigurację.

 

Brak możliwości zalogowania się operatora (Comarch ERP XL)

W przypadku współpracy Comarch POS z systemem Comarch ERP XL pierwszym hasłem do logowania jest ‘admin’ dla każdego operatora. Po pierwszym logowaniu, należy dokonać zmiany hasła na stanowisku.

Czy ten artykuł był pomocny?