Najczęstsze problemy związane z uruchomieniem Comarch POS Agent
Usługa nie uruchamia się
Jeżeli po próbie uruchomienia usługi jej stan zmienia się na zainstalowana i zatrzymana, najczęstszą przyczyną są nieprawidłowe dane konfiguracyjne połączenia z bazą danych.
W takiej sytuacji należy:
- Całkowicie zamknąć PosAgentConfigurator.
- W module Auto Update wykonać test połączenia z bazą danych, aby zweryfikować poprawność ustawień.
- Po uzyskaniu pozytywnego wyniku testu ponowić próbę uruchomienia usługi.
Kod POS Agenta został automatycznie uzupełniony i jest nieprawidłowy
Jeżeli kod POS Agenta został automatycznie uzupełniony podczas konfiguracji usługi i jest nieprawidłowy, należy zweryfikować, czy na maszynie nie jest już zainstalowany inny POS Agent oraz czy nie jest on uruchomiony. Przy pomocy narzędzia – Usługi systemu Windows (services.msc) należy upewnić się, że usługa Comarch POS Agent Service nie jest uruchomiona, w razie potrzeby należy ją zatrzymać.
Inną możliwą przyczyną jest podłączenie bazy, która była wcześniej zsynchronizowana z innym kodem POS Agenta, może ona powodować automatyczne wczytanie nieprawidłowego kodu.
Istnieje możliwość sprawdzenia, czy baza jest już zsynchronizowana z innym kodem weryfikując tabelę BOS_Configuration.InternalSettings na bazie POS Agenta. Jeśli w BOSCode jest uzupełniony kod i jest on nieprawidłowy, należy zrestorować ręcznie czystą bazę i podpiąć w konfiguracji komponentu w Comarch Auto Update. Backup czystej bazy POS Agent znajduje się w ścieżce: C:\Comarch Auto Update\Downloads\Comarch Retail\numer wersji\Comarch Retail POS Agent.
W elemencie http://…/DataService/IsBosRegistered brak nasłuchującego punktu końcowego, który mógłby odebrać komunikat. Jest to często spowodowane niepoprawnym adresem lub akcją protokołu SOAP. …
Przyczyną błędu jest brak połączenia z usługą Data Service. W takim przypadku należy upewnić się, że adres serwera OMS jest prawidłowy. Adres IP oraz port powinien wskazywać adres i port na jakim usługa synchronizacji została uruchomiona.
Jeśli adres serwera OMS jest prawidłowy:
- Należy upewnić się, że usługa Comarch POS Data Service jest uruchomiona.
- Zweryfikować połączenia między maszynami, można to wykonać poleceniem telnet na adres ip serwera oraz port, na jakim została uruchomiona usługa.
W elemencie http://…/RegistrationService/BosMetadata brak nasłuchującego punktu końcowego, który mógłby odebrać komunikat. Jest to często spowodowane niepoprawnym adresem lub akcją protokołu SOAP. …
Informacja wskazuje na to, że POS Agent najprawdopodobniej nie został uruchomiony.