Nowości i zmiany w wersji 2025.1
Obsługa odczytu ceny z kodu kreskowego produktu (Comarch ERP: Enterprise)
W obecnej wersji aplikacji Comarch POS system wspierał odczyt wagi produktu zakodowanej w standardzie kodu kreskowego EAN-13. Standard ten został rozszerzony o możliwość zakodowania ceny produktu. Wprowadzona została pełna obsługa odczytu ceny produktu bezpośrednio z kodu kreskowego. Zmiana ta umożliwia rozpoznawanie i odczytywanie informacji o cenie zapisanej w kodzie kreskowym, w oparciu o zdefiniowane formaty. Każdy rozpoznany kod zawierający wagę lub cenę produktu musi zawierać:
- Kod towaru – unikalny identyfikator umożliwiający jednoznaczne powiązanie zeskanowanego kodu z produktem w bazie danych
- Wartość pozycji – interpretowana jako wartość albo cena finalna/końcowa
Funkcjonalność odczytu ceny z kodu kreskowego usprawni proces sprzedaży w punktach handlowych, w których produkty wyceniane są dynamicznie (np. owoce, warzywa, mięso), a ich cena końcowa drukowana jest na etykiecie z kodem kreskowym.
Struktura obsługiwanego kodu:
- AA – dwucyfrowy prefix kodu (np. 24 – kod ceny, 25,27,29 – kod wagi)
- BBBB – kod EAN produktu (lub partii)
- C – cyfra kontrolna ceny
- DDDDD – cena finalna/końcowa bądź całkowita wartość danego artykułu
- E – cyfra kontrolna całego kodu
- DD – dwie cyfry reprezentujące wartość całkowitą wagi
- ddd – trzy cyfry reprezentujące wartość dziesiętną wagi
Dostępność cyfrowa (Comarch ERP: Altum, Enterprise, XL)
W związku z wymogiem prawnym wynikającym z Ustawy z dnia 26 kwietnia 2024 r. o zapewnianiu dostępności niektórych produktów i usług, dostosowano Panel Klienta aplikacji Comarch POS, aby spełniał normy Dostępności Cyfrowej zgodnie z obowiązującymi standardami WCAG.
Zmiany na drugim ekranie (panelu Klienta) dotyczą widoku zgód, czyli miejsca gdzie użytkownik może zobaczyć już zaznaczone zgody lub zaznaczyć/odznaczyć nowe/poprzednie zgody, a także potwierdzić zmiany, składając podpis elektroniczny. Panel Klienta to jedyne miejsce w aplikacji, do której dostęp ma bezpośrednio Klient, dlatego został dostosowany cyfrowo.
Aby Panel Klienta był dostępny w wersji cyfrowej aplikacja została udoskonalona pod względem:
- Czytelności i kontrastu
Zapewniono wysoki kontrast między tekstem a tłem (minimum 4,5:1 dla zwykłego tekstu i 3:1 dla dużego tekstu) oraz umożliwiono dostosowanie rozmiaru czcionki – minimalny rozmiar wynosi 14–16 punktów
- Dostępność treści
Dodano opcję Wysoki kontrast – tryb wysokiego kontrastu dla użytkowników z wadami wzroku.

Aplikacja Comarch POS nie zapamiętuje ostatniego ustawienia kontrastu i/lub rozmiaru czcionki – po ponownym otwarciu panelu Klienta wyświetlony zostaje widok domyślny. Sprzedawca z poziomu swojego ekranu, może włączyć Klientowi na panelu Klienta funkcjonalności związane z dostępnością.