Nowości i zmiany w wersji 2025.1

Nowości i zmiany w wersji 2025.1

Obsługa odczytu ceny z kodu kreskowego produktu (Comarch ERP: Enterprise)

W obecnej wersji aplikacji Comarch POS system wspierał odczyt wagi produktu zakodowanej w standardzie kodu kreskowego EAN-13. Standard ten został rozszerzony o możliwość zakodowania ceny produktu. Wprowadzona została pełna obsługa odczytu ceny produktu bezpośrednio z kodu kreskowego. Zmiana ta umożliwia rozpoznawanie i odczytywanie informacji o cenie zapisanej w kodzie kreskowym, w oparciu o zdefiniowane formaty. Każdy rozpoznany kod zawierający wagę lub cenę produktu musi zawierać:

  • Kod towaru – unikalny identyfikator umożliwiający jednoznaczne powiązanie zeskanowanego kodu z produktem w bazie danych
  • Wartość pozycji – interpretowana jako wartość albo cena finalna/końcowa

Funkcjonalność odczytu ceny z kodu kreskowego usprawni proces sprzedaży w punktach handlowych, w których produkty wyceniane są dynamicznie (np. owoce, warzywa, mięso), a ich cena końcowa drukowana jest na etykiecie z kodem kreskowym.

Struktura obsługiwanego kodu:

  • AA – dwucyfrowy prefix kodu (np. 24 – kod ceny, 25,27,29 – kod wagi)
  • BBBB – kod EAN produktu (lub partii)
  • C – cyfra kontrolna ceny
  • DDDDD – cena finalna/końcowa bądź całkowita wartość danego artykułu
  • E – cyfra kontrolna całego kodu
  • DD – dwie cyfry reprezentujące wartość całkowitą wagi
  • ddd – trzy cyfry reprezentujące wartość dziesiętną wagi
Uwaga
Jeżeli waga w danym kraju podaje wartość w innej walucie na przykład we frankach, to aplikacja Comarch POS obsługuje przeliczenie takiej wartości na odpowiednią walutę, w tym przypadku euro.

Dostępność cyfrowa (Comarch ERP: Altum, Enterprise, XL)

W związku z wymogiem prawnym wynikającym z Ustawy z dnia 26 kwietnia 2024 r. o zapewnianiu dostępności niektórych produktów i usług, dostosowano Panel Klienta aplikacji Comarch POS, aby spełniał normy Dostępności Cyfrowej zgodnie z obowiązującymi standardami WCAG.

Zmiany na drugim ekranie (panelu Klienta) dotyczą widoku zgód, czyli miejsca gdzie użytkownik może zobaczyć już zaznaczone zgody lub zaznaczyć/odznaczyć nowe/poprzednie zgody, a także potwierdzić zmiany, składając podpis elektroniczny. Panel Klienta to jedyne miejsce w aplikacji, do której dostęp ma bezpośrednio Klient, dlatego został dostosowany cyfrowo.

Aby Panel Klienta był dostępny w wersji cyfrowej aplikacja została udoskonalona pod względem:

  • Czytelności i kontrastu

Zapewniono wysoki kontrast między tekstem a tłem (minimum 4,5:1 dla zwykłego tekstu i 3:1 dla dużego tekstu) oraz umożliwiono dostosowanie rozmiaru czcionki – minimalny rozmiar wynosi 14–16 punktów

  • Dostępność treści

Dodano opcję Wysoki kontrast – tryb wysokiego kontrastu dla użytkowników z wadami wzroku.

Uwaga
Możliwe jest jednoczesne zwiększenie kontrastu i powiększenie czcionki.
Widok zgód w panelu Klienta

Uwaga

Aplikacja Comarch POS nie zapamiętuje ostatniego ustawienia kontrastu i/lub rozmiaru czcionki – po ponownym otwarciu panelu Klienta wyświetlony zostaje widok domyślny. Sprzedawca z poziomu swojego ekranu, może włączyć Klientowi na panelu Klienta funkcjonalności związane z dostępnością.

Przycisk [Dostępność cyfrowa] w oknie zgód

Czy ten artykuł był pomocny?