Ujemny stan kasy

Ujemny stan kasy

Aplikacja ma możliwość kontroli ujemnego stanu kasy dla formy płatności Gotówka w walucie systemowej.

 

Uwaga
Konfiguracja oraz uruchomienie obsługi ujemnego stanu kasy odbywa się po stronie systemu ERP. Parametry dotyczące limitu stanu kasy dostępne są w aplikacji Comarch POS: Stanowiska → zakładka Ustawienia POS → sekcja Stan kasy. W systemie ERP dostępne są parametry:

  • Blokada ujemnego stanu kasy – jeżeli parametr jest zaznaczony, to próba osiągnięcia ujemnego stanu kasy wywołuje komunikat blokujący
  • Stan kasy dla wypłaty końcowej – parametr określa zachowanie systemu, w przypadku maksymalnego poziomu gotówki
  • Stan kasy dla korekt – parametr określa zachowanie systemu, w przypadku gdy korekty zostaną wprowadzone poniżej minimalnego poziomu gotówki
  • Stan kasy dla wpłat – parametr określa zachowanie systemu, w przypadku gdy płatności będą dokonywane poniżej minimalnego stanu gotówkowego

 

Jeżeli dla kontroli ujemnego stanu kasy wymagana jest autoryzacja, to próba osiągnięcia ujemnego stanu kasy wywołuje komunikat blokujący.

Komunikat w przypadku próby osiągnięcia ujemnego stanu kasy z wymagana autoryzacja
Komunikat w przypadku próby osiągnięcia ujemnego stanu kasy z wymagana autoryzacja

Zatwierdzenie komunikatu wywoła okno autoryzacji.

Przykład
W firmie XYZ uruchomiona jest kontrola ujemnego stanu kasy z wymaganą autoryzacja.
Na kasie operator posiada 200 PLN dla formy płatności o typie Gotówka. Klient chce zwrócić spodnie o wartości 220 PLN i zwrot ma zostać dokonany gotówką. Operator wystawia korektę do paragonu klienta i wybiera przyczynę Zwrot. W oknie płatności, w momencie przypisania kwoty 220 PLN do formy płatności o typie Gotówka pojawia się komunikat blokujący o treści: „Osiągnięto ujemny stan kasy. Stan kasy po zatwierdzeniu będzie wynosić: -20 PLN. Czy chcesz kontynuować?”. Po zatwierdzeniu komunikatu zostaje wyświetlone okno autoryzacji.

Czy ten artykuł był pomocny?