Spis treści
Informacje podstawowe
Komponent Comarch POS Agent Broker (POS Agent Broker) wykorzystywany jest do komunikacji z usługą Comarch POS Agent. Komponent agreguje kolejkę wiadomości, która przekazuje aktualizację stanów do właściwego POS Agenta w danym sklepie. Aktualizacja ta jest potrzebna, gdyż w trakcie wystawiania dokumentów w systemie ERP należy:
- zweryfikować aktualny stan zasobów na stanowisku POS przed wygenerowaniem dokumentu, który pobiera stany z magazynu przypisanego do POS
- wprowadzić do kolejki wiadomości na przykład o zwiększeniu stanów magazynowych, gdy zostanie wystawiony dokument, który zwiększa takie stany magazynowe
Instalacja i konfiguracja POS Agent Broker
Przed instalacją POS Agent Broker należy włączyć dodatkowe funkcje systemu Windows – Internetowe usługi informacyjne (IIS). W tym celu należy przejść do Panelu sterowania → Programy i funkcje → Włącz lub wyłącz funkcje systemu Windows → Internetowe usługi informacyjne (IIS) i zaznaczyć do instalacji Narzędzia zarządzania siecią Web oraz Usługi WWW. Jest to niezbędne to wykonania prawidłowej instalacji komponentu.
![](https://pomoc.comarch.pl/pos/wp-content/uploads/2020/12/Rysunek-82-Funkcje-systemu-Windows.png)
Instalację POS Agent Broker wykonuje się za pomocą Comarch Auto Update wybierając produkt Comarch Retail a następnie wskazując komponent Comarch POS Agent Broker.
![](https://pomoc.comarch.pl/pos/wp-content/uploads/2020/12/Rysunek-83-Okno-konfiguracji-Auto-Update-z-dodanym-POS-Agent-Broker.png)
W tym modelu wykorzystywany jest broker wiadomości Apache Kafka, dzięki któremu możliwa jest obsługa dużej ilości komunikatów.
Konfiguracja we współpracy z Comarch ERP Altum została opisana w Nowościach i zmianach w Comarch ERP Altum w wersji 2021.0.