Najczęstsze problemy związane z uruchomieniem Comarch POS Agent

Najczęstsze problemy związane z uruchomieniem Comarch POS Agent

Usługa nie uruchamia się

 

Jeżeli po próbie uruchomienia usługi jej stan zmienia się na zainstalowana i zatrzymana, najczęstszą przyczyną są nieprawidłowe dane konfiguracyjne połączenia z bazą danych.

W takiej sytuacji należy:

  1. Całkowicie zamknąć PosAgentConfigurator.
  2. W module Auto Update wykonać test połączenia z bazą danych, aby zweryfikować poprawność ustawień.
  3. Po uzyskaniu pozytywnego wyniku testu ponowić próbę uruchomienia usługi.

Kod POS Agenta został automatycznie uzupełniony i jest nieprawidłowy

Jeżeli kod POS Agenta został automatycznie uzupełniony podczas konfiguracji usługi i jest nieprawidłowy, należy zweryfikować, czy na maszynie nie jest już zainstalowany inny POS Agent oraz czy nie jest on uruchomiony. Przy pomocy narzędzia – Usługi systemu Windows (services.msc) należy upewnić się, że usługa Comarch POS Agent Service nie jest uruchomiona, w razie potrzeby należy ją zatrzymać.

Inną możliwą przyczyną jest podłączenie bazy, która była wcześniej zsynchronizowana z innym kodem POS Agenta, może ona powodować automatyczne wczytanie nieprawidłowego kodu.

Istnieje możliwość sprawdzenia, czy baza jest już zsynchronizowana z innym kodem weryfikując tabelę BOS_Configuration.InternalSettings na bazie POS Agenta. Jeśli w BOSCode jest uzupełniony kod i jest on nieprawidłowy, należy zrestorować ręcznie czystą bazę i podpiąć w konfiguracji komponentu w Comarch Auto Update. Backup czystej bazy POS Agent znajduje się w ścieżce: C:\Comarch Auto Update\Downloads\Comarch Retail\numer wersji\Comarch Retail POS Agent.

W elemencie http://…/DataService/IsBosRegistered brak nasłuchującego punktu końcowego, który mógłby odebrać komunikat. Jest to często spowodowane niepoprawnym adresem lub akcją protokołu SOAP. …

Przyczyną błędu jest brak połączenia z usługą Data Service. W takim przypadku należy upewnić się, że adres serwera OMS jest prawidłowy. Adres IP oraz port powinien wskazywać adres i port na jakim usługa synchronizacji została uruchomiona.

Jeśli adres serwera OMS jest prawidłowy:

  1. Należy upewnić się, że usługa Comarch POS Data Service jest uruchomiona.
  2. Zweryfikować połączenia między maszynami, można to wykonać poleceniem telnet na adres ip serwera oraz port, na jakim została uruchomiona usługa.

W elemencie http://…/RegistrationService/BosMetadata brak nasłuchującego punktu końcowego, który mógłby odebrać komunikat. Jest to często spowodowane niepoprawnym adresem lub akcją protokołu SOAP. …

 

Informacja wskazuje na to, że POS Agent najprawdopodobniej nie został uruchomiony.

Czy ten artykuł był pomocny?